2014 begint met een paardendilemma... *update pagina 5*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:14

Oei verschrikkelijk moeilijk ik kan het weten! Ik zou de haflinger verkopen. Hij/zij heeft nog een hele toekomst voor zich, is medisch in orde (ook niet geheel onbelangrijk voor verkoop) en kan door iemand nog helemaal naar eigen hand gezet worden.

Wellicht kun je hem als het alleen te veel werk is en niet ook te kostbaar in de opfok zetten of ergens inscharen. Dan kun je nog wat langer de tijd nemen volr je beslissing misschien.

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:17

Yontheke schreef:
Het dilemma heeft zich heel onverwacht opgelost. De merrie is vandaag geheel onverwacht ineens verkocht. Ze hebben haar direct opgeladen en meegenomen.

En dit zie ik nu pas! Nou hartstikke fijn dat je weer lekker al je tijd in je eigen paardjes kunt in investeren!

MarjanB

Re: 2014 begint met een paardendilemma...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:55

Heb even bijgelezen, maar wat er nu uiteindelijk is gebeurt was dus ook wat ik had verwacht. Daarom vroeg ik van kan ze het paard zo ineens onder je kont weg verkopen. Gelukkig is het gebeurt voordat je misschien je haf verkocht zou hebben.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:49

MarjanB schreef:
Heb even bijgelezen, maar wat er nu uiteindelijk is gebeurt was dus ook wat ik had verwacht. Daarom vroeg ik van kan ze het paard zo ineens onder je kont weg verkopen. Gelukkig is het gebeurt voordat je misschien je haf verkocht zou hebben.

Ze heeft ze niet letterlijk onder mijn kont verkocht. We hebben het er zaterdag samen over gehad en heb ik haar gezegd dat als ze nu de kans kreeg om haar te verkopen, ze het maar moest doen.
Ik wist van zaterdagnamiddag dat ze zondag mensen wilden komen kijken, maar het was onverwacht dat ze ze ook ineens kochten zonder keuring etc en ineens meenamen.

Heb net een update binnen over de merrie. Ze hebben haar al in training staan en ze vindt het er erg leuk. Ze hebben haar favoriete hobby ook al ontdekt: rollen in het modderigste gedeelte van de wei/paddock. :D

Zjoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 02:07

Zo dat hebben ze dan ineens snel beslist en gedaan inderdaad! Fijn dat ze het er al zo goed naar dr zin heeft :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:21

Nou,

Update van mijn kant. De merrie is dus in januari vertrokken naar een nieuwe thuis.

De haflinger was 3 maanden later van de ene dag op de andere stokkreupel en bleek linksachter spat te hebben in zijn spronggewricht (het grote gewricht) met een barslechte prognose dat hij niets eens meer weidepaard kon zijn. Die is 10 dagen na de diagnose ingeslapen..
Een shetlander hengstje aangeschaft als gezelschap voor mijn paard dat over bleef.

De HKO knol staat inmiddels ook met pensioen (die hebben we in juni nog wel laten behandelen) maar is gewoon niet goed meer.

En nu krijg ik de kans om de merrie voor de verkoopprijs terug te kopen...
Dilemma dilemma. Ik weet dat het een fantastisch paard is waar ik graag mee reed maar die COPD hè! Bij deze mensen heeft ze er ook geen last mee gehad en enkele wedstrijden gelopen.

Maar zoals je kan lezen heb ik het afgelopen half jaar erg veel paardenellende achter de rug en een berg dierenartskosten moeten betalen dat ik er nu wel erg huiverig tegenover sta.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:34

Wat jammer om zo'n update te lezen, helemaal niet zo'n leuk nieuws -O-
Ik weet niet wat de verkoopprijs was van die merrie, maar eerlijk gezegd, als je het geld hebt zou je het dan niet beter besteden aan een paard waarvan je 100% weet dat het gezond is?
Het klinkt sneu en die merrie was zo leuk, maar waarom verkopen ze haar terug..?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:46

De mensen die haar nu hebben gekocht zitten eigenlijk in de "race" wereld en werken voornamelijk met volbloeden. Zij hebben haar uitgebracht op de metworstrace in Boxmeer omdat je daar moet meedoen met een paard dat geen volbloed is (ken er helemaal niets van).
Zij hadden eigenlijk niet de intentie van haar te kopen maar haar gewoon in bruikleen te krijgen van mijn stiefzus en voor die maanden haar onderhoud te betalen. Omdat ik aangaf geen derde paard meer te willen, hebben ze haar voor een lage prijs overgekocht.

In eerste instantie stond ze er niet in de weg en zou het nichtje wat jumpings met haar gaan rijden. Wat ook wel gebeurd is maar nu de volbloeden weer volop in training gaan, schiet zij er eigenlijk over en rijdt enkel het buurmeisje er af en toe op. Ze wordt lastig van niets te doen en enkel op de weide te staan dus nu willen ze ze aan ons (mijn stiefzus of mij) wel voor dezelfde prijs terug verkopen.

IHN

Re: 2014 begint met een paardendilemma... *update pagina 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:23

Nou...ik zou de merrie terugkopen als je haar leuk vond....garantie op een 100% gezond paard heb je nooit...je ziet het nu met je haf....straks koop je een ander paard...krijgt die binnen een maand ook wat en dan baal je...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 06:23

IHN schreef:
Nou...ik zou de merrie terugkopen als je haar leuk vond....garantie op een 100% gezond paard heb je nooit...je ziet het nu met je haf....straks koop je een ander paard...krijgt die binnen een maand ook wat en dan baal je...

Wel, jij bent de eerste die er zo over denkt.. Iedereen raadt het me af. Maar ik denk eigenlijk net zoals jij..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:39

ben er ook weer ff....heb je al een beslissing genomen? Ben wel benieuwd eigenlijk (en weet je? Ik heb een aantal jaar geleden een paard hier gekregen die volgens iedereen op was...nee, die heeft niet lang meer..inmiddels zijn 2 andere paarden overleden en hij staat nog steeds kerngezond te wezen op de weide...zo weinig kun je ervan zeggen dus)...als je maar een beslissing neemt die voor jou goed voelt dan is het altijd goed toch?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 09:17

Helaas komt de merrie niet terug.

De mensen wilden haar uiteindelijk niet wegdoen en kwamen met een heel erg vaag verhaal aanzetten tot vorige week zondag.

Ik kreeg laat op de avond een telefoontje van mijn stiefzus dat de eigenaren haar hadden laten weten dat Urana op de vrachtwagen (B vrachtwagentje van Equitrek, nog nieuw van vorig jaar dus erg duur vrachtwagentje :) ) over het schot in de zadelkamer had geprobeerd te springen en dat ze op het schot was blijven steken. Grote paniek. Kregen paard er niet meer uit. Hebben de brandweer moeten bellen die haar bevrijd hebben met een slijpschijf. Vrachtwagentje naar de bommen en paard naar de kliniek.

Ze had een paar grote vleeswonden op haar borst en onderkant buik die gehecht zijn. Prognose was gewoon goed. Er was niets vitaals geraakt. Ze moet 4 weken op boxrust, daarna de weide terug opbouwen en dan mochten ze haar weer oppakken.

Maar je raadt het al. Nu moet ze dus vertrekken. Maar dit risico loop ik niet. Het bedrag wat we er voor moeten geven is niet hoog, maar voor mij wel te hoog om een paard over te nemen die net dit heeft meegemaakt.

Voor dit bedrag hebben ze vorig jaar trouwens alle spullen van Urana er bij gekregen zoals zadel (BR), hoofdstel (Kieffer) en alle peesbescherming, dekens etc.
Nu zouden we voor hetzelfde bedrag enkel het paard krijgen dus zadel en hoofdstel ook niet eens meer want dat gebruiken ze op een ander paard.

Ik vind het heel erg jammer maar het is niet anders.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:23

tjeez....wat poedersuiker zeg! Wat is er in godsnaam gebeurt dat ze kennelijk zo in paniek is geraakt in de vrachtwagen?

En ik blijf het ongelovelijk vinden dat mensen toch altijd de portemonnee nog belangrijker vinden dan paard (an heb ik het niet over jou Yontheke maar over die mensen die jullie nu meer willen laten betalen voor het paard terwijl het paard slechter is dan voorheen).

Maar wie weet komen ze nog wel bij je terug....niemand gaat haar nu toch kopen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:29

IHN schreef:
tjeez....wat poedersuiker zeg! Wat is er in godsnaam gebeurt dat ze kennelijk zo in paniek is geraakt in de vrachtwagen?

En ik blijf het ongelovelijk vinden dat mensen toch altijd de portemonnee nog belangrijker vinden dan paard (an heb ik het niet over jou Yontheke maar over die mensen die jullie nu meer willen laten betalen voor het paard terwijl het paard slechter is dan voorheen).

Maar wie weet komen ze nog wel bij je terug....niemand gaat haar nu toch kopen?

Dat zou ik ook denken ja..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:47

Weer een update.

De merrie is heel erg spoedig hersteld zonder blijvende schade. Loopt al weer jumpings en loopt volgende maand de metworstenrace in Boxmeer weer mee en het kan zijn dat ze daarna toch naar mij toekomt.
Ik bel de eigenaren morgen om haar nog eens een keer te rijden (stiefzus gaat mee) en dan wordt er besloten hoe of wat.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:07

Volg je hart!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:39

Wat een verhaal is dit intussen geworden.. Het feit dat het zo vaak weer naar je terugkomt is misschien het teken dat het wel de bedoeling is dat ze bij jou eindigt? Normaal ben ik erg rationeel maar in dit soort gevallen durf ik te geloven in het lot ;-)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:36

Ik weet denk ik om welke merrie dit gaat.
Heb haar gisteren nog gezien.
Ze ziet er toppie uit.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 07:44

Ja maar ze komt uiteindelijk toch niet mijn kant op. De eigenaars houden zich niet aan de afspraken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:08

Pff wat een verhaal zeg :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:18

Tjongejonge wat een heen en weer gemier zeg. Ik zou hier allang klaar mee zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:39

Knert schreef:
ik zou de merrie niet aannemen. Je ruin gaat niet weg dan dat hij zijn laatste adem uitblaast (toch?)... of je moet hem als gezelschap uitlenen.

Je haflinger heb je een klik mee, die klik onder het zadel gaat ook vast komen. Alleen nog wat geduld.

De merrie is niet van jou. Je geeft aan er eigenlijk geen drie te kunnen hebben. In mijn ogen heb je er ook geen drie. Ik zou persoonlijk deze derde ook niet aannemen. Ondanks de klik die je er mee hebt. Je hebt er al 2.

Je haf gaat vast heel stoer worden!

Eens!

Neem niet het probleem van een ander extra op je nek.
Daarbij heb je met de merrie in de omgang buiten het rijden om geen klik en is ze ook niet geheel gezond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:56

Yontheke schreef:
Ja maar ze komt uiteindelijk toch niet mijn kant op. De eigenaars houden zich niet aan de afspraken.

Welke reden geven ze op?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 09:44

Ik ben haar nog gaan proefrijden en ze hadden vantevoren een prijs vastgezet. Ik ben haar gaan proefrijden wanneer ze met haar op jumping waren en iemand op de jumping bood meer dan de vastgestelde prijs.

Helaas is ze nog verhuurd voor de race in Boxmeer die ze afgelopen maandag heeft moeten lopen.

Het meisje dat er jumpings mee rijdt is de schoonzus van de eigenaar en wilde haar eigenlijk ook graag dus begrijpelijk heeft zij eerste keuze.

Aan mij hadden ze beloofd dat het meisje van de jumpings eerste keuze had en als zij haar niet wilde dat ik haar voor het afgesproken bedrag mocht overnemen.

Vorige week donderdag had het meisje haar keuze nog niet gemaakt.

Toeval wil dat mijn vader de mensen kent die op de jumping dat bod hebben uitgebracht en nu moest ik gisteren horen dat ze blijkbaar een week op proef gaat naar die mensen zonder dat ze mij verwittigt hebben.

Nu houd het voor mij echt wel op hoor.

Mijn eigen paard is uiteindelijk 2x behandeld op de kliniek en loopt nu als een trein.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:29

Ok ja dat wist ik natuurlijk.
Ik dacht laat even weten dat het goed met haar gaat.
Er zijn ook best wat foto's van haar.