Bekappen, 40 euro elke 6-8 weken, beslaan is minimaal het dubbele
Ontwormen, iedere paar maanden 30 euro
Enting, 100 euro per jaar
Tandarts 50 euro ongeveer minimaal 1 x per jaar
Hooi 2 tot 4 euro per dag
Evt. Krachtvoer, snoepjes, wortels 20 euro per maand
Dierenarts bij beetje behandeling ben je snel paar honderd euro kwijt. Eventueel kosten osteopaat of andere behandelaar vaak 100 euro per keer schat ik en verschilt enorm.
Dan komt je stalling nog en als je weide huurt toch ook onderhoud daarvan rekenen.
Houd altijd 1000 euro in ieder geval op reserve? En bij een operatie is dat vrijwel niets...je kunt je paard apart verzekeren, dat kost dan ook wel wat per jaar maar mocht er een grote ingreep moeten zijn, dan is het fijn als verzekering dat dekt

.
Ik zal vast dingen vergeten, hier slopen 2 paarden wel wat dekens en halsters op een jaar...harnachement reken ik dan nog niet eens...winterdekens, regendeken, vliegendeken, peesbeschermers, noem maar op

.
Ik ben niet meer thuis in stallingskosten maar als je er op bezuinigt door mensen op je paard te zetten in lessen, zal ten koste kúnnen gaan van je paard en gebruiken die mensen dan ook je zadel, zadeldoeke, hoofdstel? Meeste mensen zijn niet zo zuinig op andermans spullen en spijtig genoeg ookniet andermans dieren...misschien cru gezegd maar goed.
Ohja, je shampoo, antiklit en al je ehbo spullen....