Bonfire overleden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:00

Gossiej -O-
Ik ben nooit zo into het 'sportelement' van het paardrijden geweest, maar dit is toch echt een naam waar ik mee opgegroeid bent en waarvan ik als kind elke nacht droomde.

Heel veel sterkte met dit verlies aan iedereen, maar natuurlijk met name aan Anky zelf. Zeer mooie leeftijd.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:00

Op de website van hoefslag staat het volgende:

Good old Bonfire (v. Welt As) is niet meer. Het legendarische dressuurpaard dat Anky van Grunsven haar eerste Olympisch gouden medaille bezorgde, is vanmiddag op dertigjarige leeftijd overleden. Anky op twitter: ‘My heart is broken, Bonfire died.’ Anky zelf was te emotioneel om te reageren, maar echtgenoot Sjef Janssen kon het volgende melden over het heengaan van een legende die met zijn amazone de dressuursport in Nederland definitief op de kaart wist te zetten. ‘Bonfire had al enige maanden de ziekte van Cushing, zijn nieren werkten niet goed meer. Toch konden we dat nog ondervangen. Hij kreeg er echter de afgelopen weken hoefbevangenheid bij en zelfs dat leek weer de goede kant op te gaan, totdat het opeens verslechterde. We hadden geen andere keuze dan hem in te laten slapen. Hij was voor ons altijd al een enorme vechter. Mij schiet zo het EK van 1999 te binnen. Het was warm en Bonfire leek wel door de zon bevangen. Toen hij echter de ring inkwam, zette hij de knop om en vocht hij voor Anky. Het is goed geweest. We zullen hem nooit vergeten.’ Bron: Hoefslag

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:01

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:02

Kippenvel...

Quarterh0rse

Wens haar heel veel sterkte!

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:02

Tinkertje89 schreef:
Op de website van hoefslag staat het volgende:

Good old Bonfire (v. Welt As) is niet meer. Het legendarische dressuurpaard dat Anky van Grunsven haar eerste Olympisch gouden medaille bezorgde, is vanmiddag op dertigjarige leeftijd overleden. Anky op twitter: ‘My heart is broken, Bonfire died.’ Anky zelf was te emotioneel om te reageren, maar echtgenoot Sjef Janssen kon het volgende melden over het heengaan van een legende die met zijn amazone de dressuursport in Nederland definitief op de kaart wist te zetten. ‘Bonfire had al enige maanden de ziekte van Cushing, zijn nieren werkten niet goed meer. Toch konden we dat nog ondervangen. Hij kreeg er echter de afgelopen weken hoefbevangenheid bij en zelfs dat leek weer de goede kant op te gaan, totdat het opeens verslechterde. We hadden geen andere keuze dan hem in te laten slapen. Hij was voor ons altijd al een enorme vechter. Mij schiet zo het EK van 1999 te binnen. Het was warm en Bonfire leek wel door de zon bevangen. Toen hij echter de ring inkwam, zette hij de knop om en vocht hij voor Anky. Het is goed geweest. We zullen hem nooit vergeten.’ Bron: Hoefslag

Krijg kippenvel van dit stukje -O-

Heel veel sterkte anky en aanhang.

nardxash

Zonde van zo prachtig paard maar hij heeft een pracht leven gehad. Ik wens Anky veel sterkte toe. Rust zacht bonfire

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:04

Wat jammer, maar inderdaad een prachtige leeftijd!
Voor mij was Bonfire en Anky ook het duo waar ik mee ben opgegroeid.
Vroeg je menig pennymeisje op de manege hoe goed ze later wouden kunnen rijden, dan was het antwoordt bijna altijd: Als Anky met Bonfire!
Mij heeft het duo of de dressuur nooit genoeg geinterreseerd, maar toch raakt mij dit wel.
Niemand kan ontkennen dat dit een super paard was met een geweldig karakter en fantastische gangen.
Een legende is heengegaan, hij zal gemist worden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:04

Hij is samen met de storm heengegaan en hij verdiende niet minder.. Een legende kan niet gaan zonder een waardig afscheid.

Veel sterkte voor Sjef en Anky, en een hele diepe buiging voor die ontzettende topknol.

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:05

Super erg!! Heel veel sterkte voor Anky!!
Gelukkig heeft hij een super mooi leven gehad!

Appelflap445

R.I.P. Bonfire... Y;(

_Elaine_

een grote legende is heen gegaan.
Hij zal gemist worden maar zeker niet vergeten

sterkte aan iedereen die Bonfire gekend heeft Y;(

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:06

fleurtjeuh schreef:
Wat jammer, maar inderdaad een prachtige leeftijd!
Voor mij was Bonfire en Anky ook het duo waar ik mee ben opgegroeid.
Vroeg je menig pennymeisje op de manege hoe goed ze later wouden kunnen rijden, dan was het antwoordt bijna altijd: Als Anky met Bonfire!
Mij heeft het duo of de dressuur nooit genoeg geinterreseerd, maar toch raakt mij dit wel.
Niemand kan ontkennen dat dit een super paard was met een geweldig karakter en fantastische gangen.
Een legende is heengegaan, hij zal gemist worden.

+1, zo is het bij mij precies het zelfde. Heb Anky nooit echt gevolgd ofzo, maar na dat ik dit heb gelezen kreeg ik zo'n raar gevoel in m'n maag en hart.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:07

Erg jammer maar wel een super leeftijd voor een paard dat zo goed gepresteerd heeft in de sport.

Veel sterkte voor de familie Van Grunsven en alle andere die hem kende.

Hilli

Re: Bonfire overleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:10