Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kuggur schreef:Het meest effectieve wapen te paard is altijd nog de lans.
Airnt schreef:als iemand je teugel pakt, dan kom je daar wel mee weg... dan deed ie het 'zelf'
oomens schreef:Airnt schreef:als iemand je teugel pakt, dan kom je daar wel mee weg... dan deed ie het 'zelf'
Dat bedoel ik dus. Kun je dat in de rechtszaal nog volhouden als je duidelijk vooraf op zulke situaties hebt getraind en bepaalde reacties bewust hebt aangeleerd?
Is het dan nog iets wat de aanvaller zelf deed?
Of had hij er niet op kunnen rekenen dat hij met een getraind gevechtspaard te maken had waardoor het niet meer onder 'risico van het vak' valt en hij dus eigenlijk een zielig slachtoffer is dat ook niet beter kon weten?
melody7 schreef:En wie in die rechtzaal zal die 'aanvaller' geloven als hij zegt dat je je paard liet schoppen? Gewoon zeggen dat hij schrok en naar voren/achteren sloeg klinkt toch veel logischer?Dan is het zijn woord tegen het jouwe, denk dat je dan meer kans zult maken..
oomens schreef:melody7 schreef:En wie in die rechtzaal zal die 'aanvaller' geloven als hij zegt dat je je paard liet schoppen? Gewoon zeggen dat hij schrok en naar voren/achteren sloeg klinkt toch veel logischer?Dan is het zijn woord tegen het jouwe, denk dat je dan meer kans zult maken..
Zolang zijn advocaat hier dan maar niet meeleest
Airnt schreef:Een lans kan ook goed defensief worden gebruikt, maar is daarentegen nog altijd een wapen, en dus daarmee strafbaar. En die dingen zijn lastig en vervelend om mee te slepen.
sabel is zeker een klasse IV wapen. niet doen.
Kuggur schreef:Airnt schreef:Een lans kan ook goed defensief worden gebruikt, maar is daarentegen nog altijd een wapen, en dus daarmee strafbaar. En die dingen zijn lastig en vervelend om mee te slepen.
sabel is zeker een klasse IV wapen. niet doen.
Ehm jij óók al, ik moet inderdaad oppassen met mijn humor als mensen waanzinnige raad als "neem toch een lans of een sabel mee op buitenrit"...serieus gaan nemen
Nessie schreef:Ik rijd in het bos waar ook een gekkenhuis is, maar ben gelukkig nog niemand tegengekomen. Echter rijd ik zonder zweep buiten en heb hier nog nooit over nagedacht, wellicht toch eens met zweep gaan rijden.