Het ik-ben-gestopt-met-paardrijden topic!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___Sanne

Re: Het ik-ben-gestopt-met-paardrijden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:37

Hai allemaal!

Dit is mijn terugkeer op Bokt haha. Vanaf begin juli heb ik mijn paard verkocht en nu dus paardloos! Ik heb nog een tijdje bij mij op stal waar mijn paard stond 1x per week een paard bijgereden maar vanaf deze week rijd ik helemaal niet meer.
Zantos heb ik verkocht omdat ik geen lol meer had in het paardrijden, er was geen klik meer en ik ging met tegenzin naar stal. Toen heb ik uiteindelijk besloten om Zantos te verkopen, dit was maar goed ook want mijn studiefinanciering ging stop (ben al meer dan 4 jaar aan het studeren). Dus door de financiele reden ook geen nieuw paard kunnen aanschaffen.
Als het goed is heb ik binnenkort een kamer in Hoofddorp gevonden en ga ik nu echt de 'student' zijn. Op zich mis ik het paardrijden nu niet echt, maar ik denk dat het na de studie wel weer gaat kriebelen! Er is in de buurt waar mijn ouders wonen iemand waarvan ik altijd de paarden mag rijden als ik zin heb dus dat scheelt :D

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:39

BaileyMix schreef:
Stinkmodder schreef:
6 jaar geleden is mijn bijrijdpony (plotseling) verkocht. Daar was ik zo kapot van dat ik 5 jaar helemaal niks met paarden te maken wilde hebben. Sinds vorig jaar zit ik toch weer in het zadel! Maar niet meer zo fanatiek als eerst. Rijd nu meestal 1x per week en maak dan een lekkere buitenrit.

Ik had opeens tijd voor een sociaal leven! :D Vind het nu ook heerlijk, zou niet meer 6 dagen per week bij de pony willen zijn...

Heel herkenbaar dit!! Inderdaad, vrienden vroegen altijd een beetje plagerig of ik mee uitging vrijdagavond enzo, ze verwachtten toch al een nee. De verbazing was dan ook groot toen ik plots steeds JA! kon zeggen, ik hoef immers zaterdagochtend vroeg niet meer naar de paarden :D Ik zou inderdaad ook niet meer hele dagen ermee bezig willen zijn, in ieder geval niet op de manier waarop ik er tot 2 maanden terug mee bezig was.

Je hebt het niet door maar stiekem vreet het meer energie dan je lief is!

Dit herken ik ook wel, het werd voor mij een beetje een verplichting om naar stal te gaan en het nam wel veel tijd in beslag die ik eigenlijk wel goed kon gebruiken voor studeren :P Omdat ik ook heen en weer heb gereisd van Apeldoorn-Amsterdam (doordat ik een paard had kon ik niet op kamers, werd te duur) had ik niet veel zin meer om andere dingen te doen. Vooral in de winter :brr:

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:49

Ik ben ook gestopt met rijden..Om chronische rugproblemen..
Heb mijn hele leven gereden en na afgelopen jaren nog enkele pogingen te hebben ondernomen, toch sinds dit jaar echt het besluit genomen om niet meer te rijden.
Heb 1 paard verkocht, is een kwartje (welsh a pony) voor terug gekomen en mijn andere paard (mijn alleszie) geef ik nog wat prutsmuts training..Dus wat spelen met hem en het kwartje in de bak..Lopen als grasmaaier rond, maar heb zoveel plezier van ze hier bij me hebben..
Heeft bij mij wel een poosje geduurt, voordat ik dus echt de stap om te stoppen heb genomen (nog meerdere malen een poging gedaan, maar met zoveel pijn opstappen en dan ook tijdens het rijden veel pijn, om nog maar te zwijgen over de napijn)
Dus hier helaas geen rijden meer, maar wel het genot van ze om mij heen hebben..(Heb ze aan huis staan)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:54

Niwla schreef:
Wat doen jullie met je vrije tijd nu je niet meer rijdt?
Ik ben nu drie weken paardloos maar ik weet me geen raad met mijn vrije avonden. Ik verveel me rot!

Vooral studeren :') En ik ga weer beginnen met tennis binnenkort, omdat ik wel wil blijven sporten. Alleen dan een sport die niet 2-3 uur per dag kost. Daarnaast loop ik ook (meestal) om de de dag hard. En verder gewoon lekker een avondje op de bank hangen of sociaal doen vind ik ook wel fijn, nu kan het zonder dat ik me schuldig hoef te voelen dat ik niet naar mn paard ga.

xNathaliee

Re: Het ik-ben-gestopt-met-paardrijden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:00

Wow wat een reacties!

Inderdaad, de vrije tijd die ik nu heb besteed ik vooral aan studie en werk zoals de meesten al zeggen.
Ik ben wel van plan als alles op zijn plaats is (lees: eigen huis, studie (bijna) afgerond & een goede baan) een paard te nemen.

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:04

Ook ik ben (pas) gestopt met paardrijden. Tijdgebrek is hier de belangrijkste reden. Het heeft lang geduurd voor ik de keuze voor mezelf gemaakt had maar een 36 urige werkweek waarbij je in je vrije tijd veel moet leren en mijn andere "sociale verplichtingen" zorgde ervoor dat 2 keer in de week 1 paard rijden en 6 verzorgen niet meer haalbaar was voor mij. Je bent toch al snel een hele avond / halve dag kwijt met de beestjes. Ik rijd al sinds 1998 paard. Eerst op een manege en de afgelopen 6 jaar bij mensen thuis. Ik heb een hele mooie tijd gehad en veel geleerd. Het paard waar ik op reed is inmiddels de 24 jaar gepasseerd en hoe actief ze ook nog was, je zag aan d'r dat ze ouder werd en ook tijdens het rijden merkte je dat ze langer nodig had om los te worden. Met de winter voor de deur kan ze haar energie goed gebruiken om fit te blijven. Zelf heb ik een nieuwe baan en zijn mijn vriend en ik opzoek naar een huisje voor onszelf. Ik had wel de mogelijkheid om een ander paard te gaan rijden maar 2 dagen in de week rijden was nu al lastig en met deze veranderingen in het vooruitzicht is het niet realistisch om nu aan nieuw avontuur met een nieuw paard te beginnen.

Natuurlijk mis ik het wel, vooral als ik een avond of een weekend weinig plannen heb maar deze dagen vul ik voornamelijk met leren, hardlopen en leuke dingen doen met vriendinnen.