Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:51

manie schreef:
Voor goede paarden: fokkers, beleer & gerenormeerde handelsstallen
Voor okay paarden, waarbij te handelen valt: sporthorses
Voor recreatiepaarden: marktplaats
Voor slacht en onverkoopbare exemplaren: BOKTMARKT!!!!

vind ik wel erg zwart/wit maargoed :Y) genoeg pracht dieren op bokt voorbij zien komen hoor :=

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:53

Yv_ schreef:
IHN: Heb ik aangeboden, maar ze kan de maandelijkse lasten niet alleen opbrengen.
Ik zit er momenteel aan te denken om een bijrijdster te zoeken, die "mij" overneemt als het ware. Dan wordt mn huidige bijrijdster gewoon eigenaar en heeft alles voor het zeggen. Tuig en alles krijgt ze dan in bruikleen, paard is van haar. Maarja, vind maar zo iemand, want de helft van de stalling is gewoon véél geld in deze regio.

Ik vind het héél erg lastig. Ik kan het nog betalen, maar zodra dit niet meer gaat lukken, zal ik toch een keuze gaan maken. Want mezelf in de schulden stoppen voor een beest vind ik geen optie.

Super hoor! Dat je zo je best doet! En je hebt ook gelijk dat wanneer je er zelf geen lol meer in hebt je conclusies moet trekken..jij hebt het er zelfs voor over een gezond paard weg te geven aan je bijrijdster, om voor je paard het beste te doen. Ik vind het getuigen van grote klasse!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:53

Wat mij vooral tegenvalt is dat mensen de kosten niet meer kunnen/willen dragen en die graag weg geven. Dat is dan nog 1 ding maar dat mensen dan ook nog perse op contract allerlei eisen willen. Eerste recht van terugkoop en dat soort zooi. Ik snap dat je niet. Je verkoopt je paard dus heb je ook niets meer te zeggen.
Of voor een ander gaan beslissen dat het dier niet meer verkocht mag worden. Wat doe je zelf dan? echt te gek voor woorden wat sommige eisen van kopers. Vraag me ook af of je wel een poot hebt om op te staan als je het dier verkoopt en iemand dat "contract" verbreekt.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 14-10-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:57

Het raarste vind ik altijd de zin:
Ik zoek een blijvend huis waar mijn paardje oud mag worden.
(vooral als het paardje al wat ouder is en van alles mankeert).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:58

Salsa schreef:
Tja voor veel mensen zijn het dure cavia's om naar te kijken. Paardenmensen en mensen paarden is kul. Vaak dat aanklooien net dieren die lijden met uitzichtloze situatie omdat het baasje geen afscheid kan nemen vind ik juist voor mensen met paarden ipv paardenmensen

Je paard aanhouden en verzorgen als deze niet meer gereden kan worden is niet per definitie aanklooien!
Er is vaak een hele levensfase dat je paard (te) oud is geworden om te rijden, maar nog wel een fijn leven kan hebben en er helemaal geen sprake is van een uitzichtsloze situatie. Daarom zoeken al die mensen op Markt daarvoor ook een baasje.

Maar je kunt je ook afvragen of de ouderdom en gebreken niet gewoon horen bij het hebben van een dier .... ;) En of dat een reden is om een nieuwe baas voor dat dier te zoeken ... Maar dat is ieders persoonlijke keuze.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:02

Je hoort mij nergens zeggen dat een ouder paard perse lijd maar er staan er genoeg op drie benen of compleet kapotte rug in de weide. Dat is aanklooien. Jong en oud

En nee een hoog bejaard paard wat echt op is verkoop je niet imo. Dan zelf houden of inslapen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:08

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo, als een paard kapot is, waarom niet een enkeltje eeuwige weilanden?
Daar wordt bijna panisch over gedaan, nee je moet je paard vol met allerhande middeltjes en pijnstillers stoppen en op de wei pleuren want het paard is nog zo jong. Kostte wat het kost in leven houden terwijl jezelf elk dubbeltje moet om draaien om zelf in leven te blijven. 8)7

Of inderdaad je paard wegdoen en verwachten van de nieuwe eigenaar dat deze alle kosten en lasten op zich neemt voor een hele dure grasmaaier.
Ik zou wel eens van deze mensen willen weten of ze dit zelf ook zouden willen doen voor een paard van een wildvreemde incl het accepteren van allerlei clausules en contracten.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:11

lievebettina schreef:
hoi,

ik ben blij dat ik nu wel 2 goede reacties heb gehad van de 30 geldwolferige mensen die alleen maar aan rijden denken.,, deze wel goede adressen wacht ik af...

het is niet de mensen de met een goed hart, en het beste voor hun paar willen ze op internet zetten, die slecht zijn, maar de mensen die reageren, en er geen geld willen besteden en alleen willen rijden die slecht bezig zijn. een paard kost kwa onderhoud veel geld, en dat beseffen veel mensen niet, die kijken alleen na het aankoop plaatje.

Kom hier toch nog even op terug, want het stoort me echt.

Op 8 september 2013 (nog geen maand geleden !!!) schreef je nl. dit over datzelfde paard:

Mijn passie is ook paarden ik heb op dit moment 1 paard een kruising Appaloosa merrie van bijna 6 jaar genaamd Sterre.
Ze is ontzettend lief, ik heb haar gekocht op 2,5 jarige leeftijd en haar alles geleerd. in 2014 ga ik starten met haar op wedstrijden.
ik heb lang met haar gewacht om te starten ze was eerst nog niet vol groeit en heeft wat tegenslagen te verduren gehad.
Maar nu gaat het eindelijk de goede kant op.

Dus niks twee paarden en niks geduld. Binnen een maand nadat je kennelijk doorkreeg dat je er niks meer mee kon, geef je haar weg. Zonder pardon en zonder af te wachten hoe het zich ontwikkelt. Niks op de wei laten staan is zielig. Binnen 3 weken neem je het besluit om haar weg te geven. Dát vind ik pas erg !

Volgens mij ben je zelf iemand die je beschrijft: alleen maar willen rijden en er geen geld aan besteden. En waar komt dat 2e paard ineens vandaan dan?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:21

Sorry, ik ga even quoten omdat het anders erg onoverzichtelijk wordt tussen alle reacties :D.
Ben namelijk OPRECHT heel erg geinteresseerd in het hoe en wat, omdat ik zelf een beetje met dit probleem zit dus.
Tot dusver, erg bedankt, heb veel aan de reacties :).

Caira schreef:
heel eerlijk? enkeltje paardenhemel...

Dat is dus in me opgekomen, maar hij is op zijn afgekeurde been na helemaal gezond. Ja, tuurlijk heeft hij weleens een hoefzweertje of een kras of wond van spelen in de wei, maar hij is niet afgekeurd omdat hij niets meer kan. Is vrolijk, heeft het supergoed naar mn zin en mn bijrijdster rijdt erop. Ik kom nu nog 2 a 3 dagen in de week, dan schep ik stront, geef 'm een aai over zn bol in de wei en ga weer naar huis of werk.
Dus enkeltje paardenhemel in dit geval is écht mijn laatste keus...

Ik had het misschien een beetje verkeerd gequote, omdat de reactie waarop ik reageerde wel iets heftiger is dan mijn situatie :).
Ik kan het nú nog wel betalen, maar het is wel een aanslag op mijn portomonnee, vooral omdat het iets waar ik al een hele tijd geen lol meer aan beleef. Mocht-ie echt pijn hebben, of moet ik er primaire dingen voor laten (heb het nu over een normale maaltijd en niet bijvoorbeeld een sushi avondje afslaan), zou ik inderdaad niet twijfelen.

Salsa schreef:
Tja lastig want ik ken je paard niet en ik ken nog wel oaarden die met spat pijnloos lekker uren kunnen bos rijden dus niet echt kapot zijn. Ik zeg niet dat je zo'n paard mits goed bruikbaar en zonder pijn niet kan verkopen maar je bent dan zeggenschap kwijt. Wellicht iets simpelere stalling die goedkoper is en betaalde bijrijder behouden. Is hij niet meer verkoopbaar wellicht met pensioen in de wei. En heeft hij pijn of zeer beperkte bewegingsmogelijkheud dan definitief afscheid nemen

Dat is het inderaad.. Hij staat nu op een stal waar hij de gehele dag op de wei staat met zijn vriendjes. Dit is één van de weinige stallen hier in de buurt die dit aanbieden (heb stal, buitenbak en wei). Goedkopere opties zijn er niet echt, ja een luxe stal me binnenbak en verder niets, maar dan zit je qua prijs ook rond die 300/350 euro. Dan betaal ik die 15 euro meer liever zodat hij dagelijks zn grassprietjes op kan peuzelen.
Verder weg heb je wel weidegang voor goedkoper, maar daar zit verder niets bij, zuiver weide. Grasmaaien voor de rest van zn leven (hij is nu 13) is het ook neit helemaal voor hem, hij is en blijft een aandachtstrekkertje die geniet van aandacht. Bijrijdster is ook wel enigszins aan afstand gebonden. Ik binnenkort ook, gezien mn auto het niet lang meer gaat redden denk ik , maar dat even terzijde _O-.

IHN schreef:
Super hoor! Dat je zo je best doet! En je hebt ook gelijk dat wanneer je er zelf geen lol meer in hebt je conclusies moet trekken..jij hebt het er zelfs voor over een gezond paard weg te geven aan je bijrijdster, om voor je paard het beste te doen. Ik vind het getuigen van grote klasse!
Ik ben DOLBLIJ met mn bijrijdster. Gelukkig een goede band, dus toen ik zonder werk kwam te zitten, ben ik meteen in overleg gegaan met haar. In eerste instantie wilde ze 'm overnemen van me, dan zou ze 'm met haar zus gaan doen. Ook de kosten voor hun, ik zou dzou dan 1 dag in de week of eens in de 2 weken lekker gaan poetsen en klooien met hem. Alleen haar zus wile maar 1x in de week en mn bijrijdster kan het maandbedrag niet betalen. Zij is toen met de oplossing gekomen om allebei de helft te betalen, wat een goede optie was. Alleen sinds kort ben ik weer vrijgezel en is het financieel gewoon nog effe net wat pittiger.

Dus ja, in 1 van mijn jankbuien heb ik er serieus aan gedacht om slachthuizen af te bellen.. Maar ik heb de stap nooit genomen, omdat k dacht dat ze geen gezonde paarden zouden "aannemen". Daarbij speelt mijn geweten ook erg op, omdat hij buiten die spat gewoon gezond is. Supergezond! En mn bijrijdster zal het me denk ik nooit kunnen vergeven.

En verkopen? Wie wil er een paard met spat? Ik niet in elk geval als ik de keuze had, dus verkopen is voor mij geen optie.
Gratis weggeven? Ja, graag!!! Maar wie belooft me geen beunhaas te zijn? Want een sprongetje kan gevolgen hebben.. En dat zou ik niet kunnen hebben, dan zou ik hem in nood liever zelf wegbrengen. Weet niet of dit te begrijpen is, maar dat is dat stukje emotionele waarde denk ik..

Heb naar aanleiding van berichten hier van mensen een advertentie op mp gezet, ik hoop dat hier iets positiefs uitkomt.
Ben echt een beetje aan het einde van mijn ideeen. Thanks voor het meedenken en de berichten :).

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:53

lievebettina schreef:
ik ben een sporter en heb mijn paard ook voor de sport ik probeer alles er aan te doen om ze te genezen als ze ziek zijn. ik heb het geld er voor. alleen weinig tijd om 2 paarden te houden 1 voor de sport en 1 die het niet meer kan. ik vind het alleen maar zielig als ze in een weiland staan en wegkwijnen. ik geef hem onder contract weg. omdat ik het geld niet hoef alleen een super tehuis...zij verdient nog de aandacht die ik niet kan geven.

Maar als je het geld er voor hebt zoals je zegt, waarom zoek je dan niet een leuke verzorgster die met haar aan de gang gaat? Jij van je tijdgebrek af, paard onder je eigen toezicht en de zekerheid dat ze nooit de handel in verdwijnt.
Overigens vind ik 9 van de 10 keer de optie "hemelen" een betere dan weggeven.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:59

En het rare is ook, als er een topic is van: "wat doe je met je oude of kapotte paard"?
Dan heb je een topic van minimaal 10 pagina's lang van mensen die hun paard tot hun dood houden of zelf naar de slager brengen.
Maar net als met zoveel topics, de realiteit is anders! :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:07

mika11 schreef:
En het rare is ook, als er een topic is van: "wat doe je met je oude of kapotte paard"?
Dan heb je een topic van minimaal 10 pagina's lang van mensen die hun paard tot hun dood houden of zelf naar de slager brengen.

Ken jij iemand persoonlijk dan???
Mij ken je bijvoorbeeld echt niet. Hoe kun je dat inschatten dan?

En ja, ik ben ook die mening, en doe dat ook!
Vorige week is mijn oude paard hier thuis ingeslapen, die heb ik 24 jaar gehad, in goede en slechte tijden.
Pas toen ze echt niet meer pijnvrij kon lopen hebben we de knoop doorgehakt, in het belang van het paard.
En nee, gemakkelijk is dat zeker niet als je bijna een kwart eeuw samen was met je maatje.
Haar dochter loopt al 15 jaar als "grasmaaier" en ook die denk ik er niet over om haar naar een ander af te schuiven vanwege de kosten, ook daar zal ik mijn verantwoording zelf voor nemen als het er tijd voor is!

Niet dat dat iemand hier ook maar iets aangaat...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:19

Ik vind het altijd egoïstisch om niet het paard zijn welzijn voorop te stellen, en vaak zijn dat soort paarden beter af dood.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:25

Mijn vorige merrie is 26 jaar geworden, bij mij. En de laatste 5 jaar niet meer op haar kunnen rijden, maar genoeg andere leuke dingen met haar aan de hand kunnen doen, tot de laatste dag, terwijl ze lichamelijk niet gezond meer was om aan het werk te kunnen.
Ik heb haar zelfs gewoon op een pensionstal gehouden (over kosten gesproken! ;) ), waar ze gewend was en zich thuis voelde en ik ik bij kou in de winter in de binnenbak met haar lekker kon wandelen.

En mijn huidige merie van 19 jaar kan ook niet meer volop 'gebruikt' worden.

@Sassy, zo zit ik er dus ook in. :j

Maar goed, ieder zijn eigen keuze, het is je eigen verantwoordelijkheid hoe je met je dier omgaat, 'in goede en slechte tijden' en daarin is iedereen toch anders en hangt het soms ook van de omstandigheden af.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:27

Ceriadwen schreef:
Ik vind het altijd egoïstisch om niet het paard zijn welzijn voorop te stellen, en vaak zijn dat soort paarden beter af dood.

Als ze pijn lijden wel, maar het gaat ook om paarden die een prima leven kunnen hebben, maar die niet meer geschikt zijn voor sport en/of rijden. En waarvan het baasje dan gewoon een nieuw paard wil waar dat wel mee kan en twee paarden niet haalbaar is.

Wat ik me eigenlijk afvraag: er is idd een groot aanbod aan versleten paarden op Markt, die voor bijna niks worden aangeboden, maar hoeveel daarvan vinden nou echt een nieuw baasje?
Wie neemt zo'n paard nou over?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:34

Sassy schreef:
mika11 schreef:

Ken jij iemand persoonlijk dan???
Mij ken je bijvoorbeeld echt niet. Hoe kun je dat inschatten dan?

.

Dat kan ik niet inschatten natuurlijk.
Maar je hebt mijn opmerking verkeerd opgevat misschien. :)
Ik bedoelde dat in die topics inderdaad de mensen reageren die hun paard tot hun dood houden of zelf laten slachten.
Dan krijg je dus een bepaald beeld wat niet met de realiteit klopt, als je op dat topic af zou gaan.
De mensen die hun oude of kapotte paard proberen van de hand te doen reageren veel minder, omdat ze weten dat ze daarover opmerkingen zullen krijgen in zo'n topic.
Dus zo'n topic klopt niet met de realiteit omdat merendeel bepaalde mensen erin reageren.
Jouw verhaal over jouw paarden is een mooi voorbeeld, zo zou het voor alle paarden het mooiste zijn als ze zo'n baasje hadden.
Maar helaas is dat niet zo.

Als ik voor mijzelf spreek:
Mijn merrie is 11 en mijn wens is dat ik haar tot haar dood kan houden, vroeger of later.
En ik hoop dat ik dat ook waar kan maken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-10-13 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:38

Cayenne schreef:
Ligt het nou aan mij of zie ik op Boktmarkt steeds meer 'kapotte' paarden te koop of ter overname staan?
De afgelopen weken lijken het er serieus meer te worden en het zijn negen van de tien keer paarden met een medische aandoening die niet meer te genezen is (ik zie artrose, kissing spines, OCD, ataxie etc voorbij komen), of het is een mankement waardoor het paard niet meer voldoet aan het toekomstbeeld van de eigenaar. De afgelopen dagen heb ik er zeker 4 of 5 voorbij zien komen.
Of zal dit toch crisisgebonden zijn?
Ik vind het nogal een risico en eigenlijk ook een beetje absurd om een dier op die manier van de hand te doen. Je weet niet waar het terecht komt en een contract helpt je vaak ook niet. Voor je het weet zit het weer in de handel of erger..

Ben ik de enige die dit is opgevallen?

Het ligt niet aan jou, het is gewoon echt zo, en dat vind ik ergerlijk.

Want ze kopen gerust weer nieuwe ervoor in de plaats.

Ik vind dat de eigenaren zelf de verantwoording moeten nemen ipv problemen in andermans schoenen te schuiven.

Of ze zelf verzorgen en een fijn leven te geven en wil je dat niet dan maak er een einde aan ipv ze min of meer de handel in te gooien.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:40

@Mika11: Het kwam op mij in je eerdere post zo over dat je bedoelde mensen zeggen dat wel, maar doen wat anders ;)
(Een van mijn honden heet btw Mika, wel grappig)

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:42

Vraag: bestaat het leven van een paard uit rijden? Of bestaat het leven van een paard uit weiland, aandacht en verzorging? Zie dit eens uit het oogpunt van een paard! Tuurlijk wil een paard werken voor je, maar ik heb nog nooit een paard horen klagen die lekker in het land liep, zijn aandacht kreeg, en de juiste voeding +schuil mogelijkheden. Daarin tegen zie je paarden die dag en nacht op stal staan, niet lekker naar buiten kunnen, en geen waardig leven hebben. Die stereotypes gedrag vertonen. Dit is geen paarden leven, dit is wat mensen met paarden willen, niet paardenmensen! Paardenmensen kijken realistisch naar een paard, en ja soms is het beter om een paard in te laten slapen, en soms zijn er andere opties. Wat lievebettina wil is een goed huis. Dit is wat we toch allemaal willen? Of dit lukt of haalbaar is wijst de toekomst zich wel. Niemand kan een paard naar 4 jaar weg doen zonder dat het pijn doet. Laat iedereen op bokt in zijn waarden, ieder heeft zo zijn eigen mening. De genen die het paard wil adopteren heeft zelf de optie omdat te doen, niks is verplicht. En zoals ze al zegt in de advertentie hoeft ze niet direct weg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:42

behalve aan verantwoording mist er ook wat kennis....een paard is geen crossmoter,waarvan je het sleutelje omdraait en gaan met die banaan.
Ook de Anky-wannabees kunnen er wat van....lekker zijgangen doen als het paard het niet gewend is.Daar loop je peesblessures mee op die vaak chronisch zijn.Het gros rijdt met een zadel wat niet past,vraagt veel te veel van een jong paard,en zit er ook nog scheef op of laat het paard scheef lopen.

Of zie ik het nu te somber? :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:47

geerke schreef:
behalve aan verantwoording mist er ook wat kennis....een paard is geen crossmoter,waarvan je het sleutelje omdraait en gaan met die banaan.
Ook de Anky-wannabees kunnen er wat van....lekker zijgangen doen als het paard het niet gewend is.Daar loop je peesblessures mee op die vaak chronisch zijn.Het gros rijdt met een zadel wat niet past,vraagt veel te veel van een jong paard,en zit er ook nog scheef op of laat het paard scheef lopen.

Nee, ook dat is helaas steeds vaker zo.
Maar dat is weer een heel ander thema...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:48

lievebettina schreef:
hoi,

mijn paard staat ook op bokt, en heeft totaal niks met de crisis te maken . Maar met mijn toekomst plannen.
ik ben nu nog maar 25 en wil graag ook een keer een gezinnetje stichten, mijn paard is 6 en afgekeurd het is niet reel dat ik denk dat ik haar der hele leven kan blijven houden. want dan zou mijn eigen leven stop worden gezet.

ik ben een sporter en heb mijn paard ook voor de sport ik probeer alles er aan te doen om ze te genezen als ze ziek zijn. ik heb het geld er voor. alleen weinig tijd om 2 paarden te houden 1 voor de sport en 1 die het niet meer kan. ik vind het alleen maar zielig als ze in een weiland staan en wegkwijnen. ik geef hem onder contract weg. omdat ik het geld niet hoef alleen een super tehuis...zij verdient nog de aandacht die ik niet kan geven.

ik laat haar door de veearts afkeuren in de papieren en ook dat ze niet slachtbaar is. ik geef het door aan het stamboek zodat er nooit zonder mijn toestemming een nieuwe papier kan worden aangevraagd.
ik maak een contract op, met daar in een hoge boete als ze wel word verkocht of slager enz.
En dat er ook niet meer gefokt mag worden.

daarbij zijn er ook eisen dat er contact blijf, en bij als ze om welke reden dan ook weg moet, ik haar terug krijg. en bij overtreden van mijn regels staat een boete op en word mijn paard weer terug gevorderd

ik ben er zelf bij na welk goed tehuis ze gaat.. ik heb geen haast er mee ze mag bij mij lang blijven staan. ik zoek iets voor haar voor de toekomst waar ze haar hele leven kan blijven staan, deze zoek tocht kost tijd. maar via internet heb je wel meer keuze uit goede te huizen..ik ga ook niet over 1 nacht ijs, ik laat de mensen kijken, dan kijk ik na hun stal. laat ik het een paar weken bezinken. en dan pas besluit ik.

Wat ik erg vind is deze topic, want als je de reacties ziet, die ik op mijn paard heb gekregen. Alle mensen denken alleen maar aan lekker een goedkoop paard. en willen haar zelfs kopen voor hun tiener dochter, als je gek bent op je dochter koop een gezond paard want tieners willen niet een stap ritje maken met vriendinnen die willen liever ook een keer crossen. ze mag maar weinig worden gereden alleen denken alle mensen de hebben gereageerd alleen maar aan rijden. Het is het eerste waar ze hun verhaal mee beginnen en dat pas beginnen ze met wat voor huis ze hebben. en er lijken ook veel mensen niet te beseffen wat een contract betekend.

ik ben blij dat ik nu wel 2 goede reacties heb gehad van de 30 geldwolferige mensen die alleen maar aan rijden denken.,, deze wel goede adressen wacht ik af...

het is niet de mensen de met een goed hart, en het beste voor hun paar willen ze op internet zetten, die slecht zijn, maar de mensen die reageren, en er geen geld willen besteden en alleen willen rijden die slecht bezig zijn. een paard kost kwa onderhoud veel geld, en dat beseffen veel mensen niet, die kijken alleen na het aankoop plaatje.

een paard is heus wel blij en gelukkig als hij in de wei mag staan en af en toe word vertroeteld. Nee een jong paard in slapen omdat je er niet op kan rijden gaat mij echt te ver.

volgens mij zijn nu juist door de crisis mensen makkelijker met de slager, er is niet voor niks dat er nu zo veel paarden worden geslacht en in lasagne enz zijn verwerkt.

Hou het dier gewoon zelf of neem zelf de verantwoording ipv een dure grasmaaier in andermans schoenen te schuiven en ze mogen geld gaan ophoesten voor een dier dat niet van hen zijn maar van jou en waarmee ze helemaal niks mogen, dat vind ik verre van netjes.

Jij denkt ook zelf alleen aan rijden, want je bent een sporter. Waarom vind je de andere mensen dan geldwolferig dat alleen maar aan het rijden denken. Dat doe je precies zelfde, want paard weg en dus geen extra kosten en tijd meer voor deze 'waardeloze' paard voor jouw rekening en je kan blijven rijden op de sportpaarden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-10-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:50

Sassy schreef:
geerke schreef:

Nee, ook dat is helaas steeds vaker zo.
Maar dat is weer een heel ander thema...

eigelijk is het geen ander thema....dat is namelijk de oorzaak van alle ellende ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:55

Er komen helaas inderdaad veel van dat soort advertenties voorbij.
Ook schokkend trouwens hoeveel 'slechte' paarden de manege waar ik vrijwilliger ben aangeboden krijgt voor een paar honderd euro.
Onder het mom van, hier hoeven ze toch niet veel aan het werk en hier hebben ze een goed plekje.
Ze hebben absoluut een goede plek, maar paarden op een manege voor gehandicapten lopen zo 2-3 lessen op een dag, dat kun je niet verwachten van paarden met rugproblemen en peesblessures. -O-

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:58

er staan zeker niet ALLEEN maar slechte paarden op,
ik heb mijn pony ook van bokt en het is echt een toppertje.
ben super blij met hem en hij heeft veel potentie in de dressuur :)