leraar bang voor ons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:40

Ik sluit me aan bij dat wat Mikey heeft geschreven. Houd er niet zo van dat ik hier voor hypocriet wordt uitgemaakt omdat ik mijn mening hierover heb geuit. Ik vind het gewoon onvoorstelbaar, namelijk, dat er grenzen aangaande omgangsvormen zo makkelijk overschreden worden....Heden ten dage, maar zeker ook in mijn 'jonge jaren'.

Voor dit soort excessen in gedrag is het puber (of zelfs pre puber) zijn in mijn ogen absoluut geen excuus!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:16

Ik vind dit toch echt te gek voor woorden... In mijn tijd werd er 1 tegen 1 gespeeld en niet een hele klas tegen een leraar...

Ik had ook altijd meer strafwerk dan huiswerk, duurden mijn schooldagen langer dan het lesrooster aangaf, en niet omdat ik een vervelend kind was in de klas....de leraren begrepen mij gewoon niet...ik flapte er wel eens wat uit, wat dan gewoon in het verkeerde keelgat schoot en ik weer eens voor de deur van de rector geparkeerd werd...

voorbeeld: scheikunde lokaal, invaller en een klemmende deur...Invaller krijgt de deur niet open (ik zat altijd vooraan in de klas en vlakbij de deur) en zeg tegen de invalller: " moet je aan dat touwtje trekken...". Weet ik toch niet dat hij dat ook nog doet....resultaat: een plens water in het lokaal, en ik weer straf.....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:23

uhm.... waarom krijgt daphne alles over zicht heen?
de leraar was hier dus ook fout.,...
hij moet zijn spanningen niet uiten op de klas maar hulp zoeken..... Scheve mond Scheve mond
( ik heb dit zelf ook meegemaakt jaren geleden)
die leraar was helemaal overspannen.....

eigenlijk doen jullie nu precies hetzelfde.....
samenspannen tegen iemand die er zelf weinig aan kan doen Verdrietig

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:55

Dat laatste ben ik niet met je eens. Ze heeft hoogstwaarschijnlijk zelf ook een aandeel gehad in het geheel. Vergeet niet: de maatschappij begint bij jezelf. Dat geldt ook voor al onze reacties, maar dit is en blijft een forum. Veel mensen die een normale mening geven over het gebeurde. Is dus geen samenspanning, men is het gewoon eens dat dit niet juist is...

Het kader waarin dit bericht werd geplaatst, kan niet anders zijn van: stoer he. Blijkt ook uit enkele van de eerste reacties...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:03

Dus iedereen die hier een reactie heeft neergezet heeft nooit iets fouts gedaan?
nooit een leraar "gepest"????
waarom kan ik me dat dan niet goed voorstellen???
ik vindt niet dat daphne en de klas hem verkeerd behandelt hebben....
zoiemand (leraar) heeft hulp nodig....
schreeuwen tegen kinderen is nog altijd uit den boze.......
misschien is het dan wel beter dat die leraar hun geen les meer wil geven als hij alleen maar kan schreeuwen....
ik kan me niet voorstellen dat dat meehelpt aan je ontwikkeling...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:08

Nee haflingertje, ik heb nooit een leraar gepest, ik ben nog opgevoed met het idee dat een beetje respect voor je medemens zo gek nog niet is!

Je kunt je ook eens afvragen waarom een leraar tegen kinderen gaat schreeuwen, dat gebeurt niet zomaar, en is altijd een teken van onmacht. Stel je voor dat het jouw vader was, die voor zo'n vreselijke klas moest staan, zou je het dan ook nog leuk vinden, als hij door de kinderen in zijn klas gepest zou worden?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:10

Nooit gepest? Dat wordt niet gezegd, althans niet door mij (heb in dit topic al eerder gereageerd op 'het zelf nooit iets gedaan hebben' ).

Jij vind niet dat de klas de leraar verkeerd behandeld heeft? Een grote mond is dus acceptabel? Het niet opvolgen van opdrachten is acceptabel? Een beetje het kip en het ei verhaal, maar volgens mij begint een docent niet zomaar te schreeuwen, daar liggen hoogstwaarschijnlijk en grotendeels gedraging van kinderen/klas aan ten grondslag.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:14

ik geloof niet dat een leraar van een keer niet luisteren van de klas gaat schreeuwen....
er zit dus vast al een heel verleden aan...
dus de leraar had al veel eerder aan de bel moeten trekken...
als een leraar schreeuwt is dat gewoon verkeerd....
ik werk zelf met kinderen en bij ons kan je daar dus voor ontslagen worden en dan maakt het geen reet uit om welke reden je schreeuwt...
schreeuwen tegen kinderen kan gewoon niet!!!
natuurlijk vindt ik dat je je medemens moet respecteren...
maar ik wil alleen zeggen dat het niet alleen de schuld van daphne was... jullie vallen met zijn allen op haar uit

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:17

Ik had in die tijd leraren die vreselijk bevooroordeelt waren, ze hadden namelijk mijn vreselijk vervelende zus al in de klas gehad. Wanneer ik ook maar 1 woordje zei dat niet beviel lag ik eruit, dan ga je je daar op een gegeven moment wel naar gedragen ook. Als ik om niks al gezeik krijg kan ik net zo goed wel doen. Ik heb dus vaak zat leraren dwarsgezeten, maar alleen de leraren die mij ook dwarszaten en niet met de hele klas tegen de leraar. Dat vind ik dan ook belachelijk...

In dit geval vind ik dat de leraar ook fout zit, hij dient zijn frustraties niet af te reageren op leerlingen, dat is niet professioneel.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:18

thanx flair... dat wilde ik dus inderdaad zeggen...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:19

Tuurlijk is niet iedereen een lieverdje in de klas. Ik was vroeger (ben nu 26) ook niet super lief maar ik haalde het niet in mijn hoofd om te gaan schelden of schreeuwen tegen een leraar.

Wij zater ook wel te kletsen of beetje bijdehand doen. Ben er ook wel eens uitgestuurd. je moet er echter rekening meehouden dat als je een beetje normaal doet dat je altijd nog een keertje bij een leraar aan kan kloppen als je net even een puntje tekort komt of wat extra hulp nodig hebt.

Is denk dat een leraar tegenwoordig aardig wat te verduren heeft als ik dit soort verhalen lees.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:20

Heb een tijdje meegelezen.... Natuurlijk heeft iedereen wel eens wat uitgevreten in de klas, maar dit is echt leraartje pesten en er dan ook nog trots op zijn . Ok, die leraar was niet goed bezig, maar er kan altijd iets zijn waar je niets van afweet (thuissituatie, etc) waardoor hij misschien niet lekker in zijn vel zit, dan zit hij niet echt te wachten op een klas die hem ook nog eens het bloed onder zijn nagels vandaan haalt. Een leraar is ook maar een mens .
En nee, ik ben nooit zo bezig geweest, ik ben ook opgevoed met het idee dat je respect moet hebben voor mensen, tuurlijk praatte ik wel eens teveel, had mijn huiswerk niet gedaan, etc. en kreeg dan strafwerk, maar zo'n grote mond tegen een leraar hebben .
Ik heb een keer meningsverschil gehad met een leraar, omdat hij gewoon onredelijk was. Ik ben toen opgestaan en beleefd gezegd dat ik naar de directie ging. Ik kreeg mijn gelijk en het probleem werd netjes opgelost. Zo kan het toch ook??

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:20

sneu hoor.
heel sneu.
dat je dat stoer vind zeg.
je hoort respect voor je leraren te hebben.
tenzij ze ongelijk hebben dan mag je er van mij tegenin gaan maar dan nog met respect.
je moet trouwens nog veel leren, te zien aan je foutjes enz. in je verhaaltje.
hou je leraren maar te vriend.
later zul je ze dankbaar zijn dat ze je nog iets geleerd hebben.
je hoort respect te hebben voor mensen die ouder zijn dan jou.

en haflingertje.
schreeuwen is een teken dat je het niet meer aankan.
en wat wil je een hele klas tegen 1.
en schreeuwen tegen kinderen kan niet?
dus jij moet maar gewoon rustig blijven terwijl die kinderen allemaal onacceptabel gedrag hebben.

en nee ik ben ook geen lieverdje soms maar respect voor anderen dat heb ik tenminste wel.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:22

Nee, ik heb nooit leraren weggepest
Tuurlijk heb ook ik niet altijd braaf met mijn armpjes over elkaar zitten luisteren. Maar we wisten wel hoever we konden gaan, en hadden respect voor de docenten.
Daarbij zijn wij bijv. ook wel eens naar de afdelingsleider toe gegaan, omdat we ons zorgen maakten over een bepaalde docent (directeur heeft toen met hem gepraat en met resultaat).
Zo kan het dus ook

Verder is de docent in dit geheel natuurlijk ook niet helemaal correct bezig. Maar ten eerste weet niemand hier zijn kant van het verhaal, en zal er ongetwijfeld een verhaal aan vooraf gaan dat wij ook niet kennen.
Daarbij gaat het mij idd ook om de toon waarop het hele verhaal verteld wordt.
Ik heb overigens vorig jaar examen gedaan, dus heb een redelijk idee hoe het er op scholen aan toe (kan) gaat

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:25

Tyrza"]
[quote="smurf schreef:
of het vak Nederlands is wegbezuinigd, evenals Informatica en Duits, dat is op de school waar ik werk al gebeurd....... Cool
Schijnheilig

Dat méén je niet?? Informatica en Duits kan ik me enigzins voorstellen, maar Nederlands??? Dat is, lijkt mij, onmisbaar. Hoe kan je bv dan nu in hemelsnaam een fatsoenlijke sollicitatiebrief schrijven, als de "kinderen" ooit volwassen zijn en willen werken (en waarschijnlijk tegen de toekomstige baas géén grote bek meer hebben...)?!
[/quote]

Ze werkt op een ROC... neem aan MBO dan? Ik zit zelf ook op het roc, mbo op niveau 4 en heb dus maar 20 weken taalvaardigheid (zo simpel als op de basisschool) en 20 weken informatica. Dit zin dingen die je al hoort te beheersen wanneer je van het middelbaar onderwijs af komt. Knipoog

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:26

schreeuwen als leeraar kan gewoon niet.punt. om welke reden dan ook!!!!!
en nee schreeuwen tegen kinderen kan inderdaad niet...
het zou wat worden zeg als ik zou gaan schreeuwen in de groep...
er zit helemaal geen nut in om te schreeuwen ......
schreeuwen tegen kinderen kan gewoon ECHT NIET.......

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:28

Schreeuwen is een teken van onmacht, niet meer weten wat je moet doen. En bij pubers werkt het meestal averechts om als leraar tegen te staan schreeuwen... de leraar wordt vierkant uitgelachen tegenwoordig.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:57

dus dan moet je je mond maar houden en die kinderen hun gang laten gaan.
ben het er helemaal mee eens dat pubers(ben er ook nog 1 Tong uitsteken) gaan lachen.
doe ik ook.
maar het is ook de manier waarop je schreeuwt.
vind het trouwens zowiezo belachelijk dat die kinderen het zo ver hebben laten komen.
dan is het toch hun eigen schuld dat de leraar gaat schreeuwen?
als 20 (weet niet hoeveel maar bijv.) kinderen niet naar je luisteren ja dan blijf je denk ik als leraar echt niet koel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:05

Citaat:
Dit zin dingen die je al hoort te beheersen wanneer je van het middelbaar onderwijs af komt.

zou inderdaad wenselijk zijn als ze het zouden beheersen, maar de praktijk wijst anders uit, helaas.....

Ik moet toegeven dat ik heel af en toe wel eens bang ben voor een leerling; zo'n gozer van een jaar of 16 die je dan toesist: wacht maar tot je straks naar huis gaat, dan wachten ik en mijn vrienden (!) je wel op......

Ik heb ook een hoop lol in de lessen, maar zo af en toe verzeil ik in een situatie dat ik zo boos word, dan probeer ik (klant)vriendelijk te blijven, maar dat komt dan over als bijtend sarcasme en dat mag ook weer niet......

Kortom: zet een stel robots voor de klas, maak het onderwijs digitaal, dan is iedereen van die nare leraren af, die zo af en toe menselijke trekjes vertonen, zou verboden moeten worden.......

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:38

bijde way ik heb het verhaal van EEN vriendin dat was ik er vergeten bij te zetten.
zelf vond ik het ook wel raar maar het is dan beter dat de leraar een tijdje rust neemt, als hij echt overspannen is.
en schreeuwen tegen kinderen vind ik niet kunnen , echt niet.
en ik ben ook niet de liefste hoor maar ik vind het niet kunnen dat een leraar (die waarschijnlijk overspannen is) zo hard schreeuwt (zoals ze het tegen mij vertelde).

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:41

En dat zeg je nu pas, terwijl je eerst beweerd er een aanklacht tegen te kunnen indienen enz..
Komt op mij een beethe ongeloofwaardig over...En dan pas reageren na 5 blz..nee sorry..

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:46

heey youngster ik kom niet vaak op bokt Knipoog
daarom reageerde ik ook zo laat.
ja ze zij dat je een aanklacht tegen leraren kan indienen als ze tegen je schreeuwen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:48

Dat merk ik bij ons ook Smurf, ik ben namelijk 1 van de 3 die taalvaardigheid gehaald heeft van de 20 totaal.

Wat jij vertelt over onwil bij mbo-leerlingen... dat herken ik dus helemaal niet. Ik zit nu in het eerste jaar SPW en ben zo ongeveer de oudste uit de klas, bij mij in de klas heeft iedereen respect voor elkaar en voor de leraren. De leraren gaan ook gelijkwaardig met ons om, en vragen ons om eigen inbreng. Ook wordt ons gevraagd of we het met de manier van lesgeven eens zijn, zo niet, wordt er gevraagd hoe we het liever zouden hebben. Ik merk wel dat er een hele andere sfeer hangt dan op de mbo-opleiding die ik hiervoor heb gevolgd, denk dat de sector ook wel meespeelt.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:51

Citaat:
Dus iedereen die hier een reactie heeft neergezet heeft nooit iets fouts gedaan?
nooit een leraar "gepest"????
waarom kan ik me dat dan niet goed voorstellen???

Nee, maar we hebben er wel al lering uit getrokken Nerd

Daphne, het maakt niet meer uit wat je zegt... Het gaat om de manier waarop je het bracht, ook al heb je niets fout gedaan in die klas.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:53

Naar mijn idee zouden leraren gewoon niet al te autoritair moeten doen en gewoon proberen gezellig bij de klas mee te doen en er toch weer boven staan. Talent wat niet voor iedereen weggelegd is, toch ken ik leraren die bij echt iedereen geliefd waren. Schreeuwen, autoritair doen etc. etc komt niet in hun woordenboek voor. Volgens mij word de eerste dag al bepaald hoe het gaat worden dat schooljaar.