Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 02:06

Mootje1980 schreef:
Ik zag gister een meisje fietsen met twee verschillende paardensokken. Een roze geruite en een groen-geruite. Dat kan niet per ongeluk zijn lijkt me. Misschien een nieuwe trend? Aan de ene kant dacht ik echt; jemig wat een troela maar ik moest er ook wel een beetje om glimlachen.

Ik deed dat altijd expres. En nog wel, gewoon omdat dat leuk is. en heel veel gedoe scheelt bij het uitzoeken van sokken. :=

kiki1976 schreef:

*\o/* die heb ik en zit zoooo heerlijk. Maar goed, voor de vorm me ook een ruitjes aangeschaft. :Y)

ffnessence

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 02:52

Helemaal in een een deuk gelegen om de fiets en loop paardrij imitaties, herken mezelf gelukkig en ben voor eeuwig gerustgested dat ik niet de enige was!!

CROCSS en UGS te paard kan echt niet (zonder paard ook niet hihi)

Mijn voorkeur, is een lekkeren slobber trui, easyrider rijrboek, de meeste maffe kniesokken die ik kan vinden, zwarte chaps, en bergschoenen!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:09

Iris82 schreef:
Bij ons op de club reed vroeger echt iedereen in een waxjas.
Dat zie je nu ook bijna niet meer of je moet oud en bejaard zijn. :+

Jaaa die waren toen helemaal in :') En dan die rare lucht die er omheen hing haha!

Ik vind zo'n fietshelm van Casco verschrikkelijk en rubberen rijlaarzen ook (tenzij het voor kids is, want ik snap heel goed dat je geen Petrie's gaat kopen voor een kindervoet die ieder jaar weer een maatje groter nodig heeft ;) ).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:20

Toch grappig dat veel dingen die genoemd worden gewoon nog te koop zijn.
Rib broeken
Wax jassen
Frontriem met tape dat je dat 3hoekjes effect krijgt
Mini chaps met franjes

Mijn moeder moet nu na al die jaren nog steeds altijd vreselijk lachen om de paardrijsokken over je broek, en kan het ook niet laten om er een opmerking over te maken.
Nu ben ik iemand die vaak gewoon met jodphurs rijd en zonder chaps, dus het valt ff meer op.
Maar ik heb ook de meest foute kleurtjes haha. Onlangs van mijn man fluor roze en fluor gele gekregen. Oke die bewaar ik dan wel weer voor als ik buiten ga rijden :=

WiesRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:01

Ik vind die tutjes met roze kleding, diamantjes enzo niks.

Ik kan me alleen van de grote jassen in zo'n rare kleur voorstellen van vroeger, dat vind ik niet mooi :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:02

piezze schreef:
Beige jaren 70 rijbroek? Die met die ribbeltjes

Jup. Eens...

Ook donker groen, blauw of zwarte ribbelbroeken vind ik echt niet keer kunnen hihi

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:07

lailapri schreef:
Een cap met een elastiek die eraf is of over de cap zit ipv onder kin.

van die 'oude' caps vind ik ook echt niet mooi... vreselijk :')

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:10

_San87_ schreef:
DendroFleur schreef:

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

Jup, hier nog één. En de verkeersdrempels waren hindernissen waar je dan in verlichte zit overheen moest 'springen'.

Whahaha! Jaaaa..... En dat aandrijven ook! Er is bij mij menig zwee. Gebroken omdat ik hem tussen de spaken stak.... En als ik met n vriendinnetje fietste was zij nooit zo goed als ik... En als ik dan heel hard fietste waande ik me in rengalop en moedigde ik gewoon mn fiets aan "kom op, je kunt wel harder jaaaa!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:14

I love mijn waxjas :-) heb er speciaal een gekocht voor het buiten rijden in de winter. Verder zit ik altijd met een spijkerbroek te paard.

Wat ik echt vreselijk vind, is het fenomeen "setjes" wat tot in het extreme doorgevoerd is. Roze dekje, roze hoofdstel, roze beugels, roze beenbescherming, roze broek, roze trui, roze jas, roze caphoes, roze elastiekjes en roze make up.. En dan het liefst overal nog glimmertjes op.

En die ribbeltjes , heb er veel gehad, die waren toch het fijnste.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:19

Whuhaha ik ben dól op mijn vorig jaar aangeschafte ribrijbroeke (bruin en daarna heel snel ook blauw gehaald) van eigen merk van Divoza (heb anders altijd merkbroeken). Kijk maar in m'n profiel hahaha. Mijn Western vriendin vond ze niet ouderwets, maar KAK :-).

Enne, die frontriem van plastic haaientanden stond gister in de Ooteman nieuwsbrief als 'hip' omschreven :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:21

Wat mij betreft moet je lekker zelf weten wat je aantrekt :P Al zou ik geen hele nieuwe kleding doen etc aangezien (bij mij tenminste) alles altijd vies word. En zorg dat je borsten er niet uitvallen. Zo draafde iemand hier een keer de dijk op, maar ze floepte er letterlijk uit

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:23

Nou ik weet niet hoor maar ik loop gewoon rond in een te grote Jawel mc donald trui (heb er gewerkt) paardrijbroek eronder hoppa. Sorry hoor maar vroeger was dat allemaal niet zo aan de orde. Ik heb zelfs nog toen ik heel jong was een paarse rijbroek gehad. Tegenwoordig moet je ineens erbij lopen in de laatste paarden mode. nou ik veeg er mijn gat mee af. Ik laat mij in het dagelijks leven al niet vertellen wat ik aan moet doen dus laat staan op stal. Nu heb je ineens eens een roze invasie volgend jaar kun je alles weg pleuren, want dan sta je voor banketstaaf. Sorry ik doe er niet aan mee. Daar ben ik wat te oud voor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:23

Wat echt niet meer kan: van die ballonrijbroeken. :P
Of van later datum: zeeeeer hoge bandplooirijbroeken met extreem brede tailleband, maar dat je hele onderbuik zo lekker weer eruitkomt omdat je taille op hoogte ingesnoerd is.
Wat voor mij nooit gekund heeft: rijjasjes die als een vuilniszak om je heen slobberen, koop dan tweedehands een passende getailleerde :oo

Mijn dochtertje rijdt met de verguisde Cascocap trouwens hahaha :=

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 09:24

Olympia96 schreef:
Whuhaha ik ben dól op mijn vorig jaar aangeschafte ribrijbroeke (bruin en daarna heel snel ook blauw gehaald) van eigen merk van Divoza (heb anders altijd merkbroeken). Kijk maar in m'n profiel hahaha. Mijn Western vriendin vond ze niet ouderwets, maar KAK :-).

Enne, die frontriem van plastic haaientanden stond gister in de Ooteman nieuwsbrief als 'hip' omschreven :D

Ja ehh sorry maar ik vind die ribfluwelenrijbroeken echt nog steeds mooi hoor hahahahahahaahahaah misschien koop ik er zelf ook nog eens 1 :P

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:24

DendroFleur schreef:
_merel_ schreef:
Ik denk dat ik de meeste kleding wel vind kunnen maar als ik dan terugdenk dat ik vroeger met mn paardrijlaarzen aan, cap op en mn zweep in mn linkerhand (omdat ik rechts fietste en links dan de "binnenhand" was) op de fiets zat, en als niemand keek ik zelfs aan "lichtrijden" deed op de fiets..... OMG!!!

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

Jup, hier nog één. En de verkeersdrempels waren hindernissen waar je dan in verlichte zit overheen moest 'springen'.[/quote]

Ik ook samen met vriendin en je fiets maar meppen met de zweep. Dat waren de tijden!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 09:25

naomi_g1998 schreef:
Wat mij betreft moet je lekker zelf weten wat je aantrekt :P Al zou ik geen hele nieuwe kleding doen etc aangezien (bij mij tenminste) alles altijd vies word. En zorg dat je borsten er niet uitvallen. Zo draafde iemand hier een keer de dijk op, maar ze floepte er letterlijk uit

hahahahahaah! Ja, een sportbh is in mijn geval ook geen overbodige luxe...

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:25

Precies Naomie, dat is ook mijn grootste irritatie: rijden met een decolleté. Of een slechte bh...ook zoiets. Verder maakt het mij niet uit hoe ik eruit zie. De paarden staan aan huis en meestal heb ik mijn kloffie aan. Maar soms kom ik uit mijn werk, of als ik naar mijn werk ga, nog even in mijn rokje en hakken om nog wat hooi te geven of de heren buiten te laten haha! Tot ergernis van mijn man maar mij maakt het niet uit. :))

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:26

Brendaaaa schreef:
_coquette_ schreef:
Ik moet stiekem toch altijd een beetje grinniken als iemand nog van die soort van fluwelen ribrijbroeken aan heeft! :')

Owww die vind ik nog steeds mooi (heb er geen hoor) ergg he :o

Heb er pas een gekocht

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:28

Meisjes met panterprint of roze zadels, hoofdstellen en peesjes _O-

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:28

Als ik iets zou noemen zijn het laklaarzen....alles wat lak is is afschuwelijk

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:30

Alles kan, draag vooral wat je wilt. Maar ik kan een giegel niet onderdrukken als ik nette gemakeupte dames in keurige blinkende setjes zie aanlopen die vervolgens heel hard proberen om paard te rijden zonder vies te worden..

Trouwens laatste de divoza gids ontvangen, vol met dit type modellen. Netjes, volmakeup en in set (errug kak ook voor een groot deel) Blijkbaar is dat hip..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:32

_coquette_ schreef:
Ik moet stiekem toch altijd een beetje grinniken als iemand nog van die soort van fluwelen ribrijbroeken aan heeft! :')

Maar ze zitten zo retelekker :D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:35

Lak en bling bling. Die softshell rijjasjes vind ik overigens ook meer dan lelijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:37

Die waxjassen waren idd echt goor, blehh.
Heb er ook een gehad die mocht op een gegeven moment niet eens meer binnen van mijn moeder.
Die moest in de garage blijven anders rook alles ernaar.

Ik rij zelf niet meer, maar ben dagelijks bij de paarden.
Ik loop er meestal bij als ma flodder.
lekker zittende spijkerbroek, oud shirtje, oud vest of jas en dan wandelschoenen ofzo.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:39

Op Horse Event stapte een vrouw uit de auto en begon gelijk op de kinderen te vitten omdat er al modder op hun broek zat. Ze stond zelf op suede laarzen. Erg handig, zaterdag was de natste dag op Horse Event. Dan vraag ik me ook af waar het verstand gebleven is.