EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:29

_San87_ schreef:
Rianne1994 schreef:
maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.

En dan maakt het niet uit of het een jong dier is dat net is ingereden of een oude rot in het vak.

Wat een gedram hier, laat TS lekker zelf weten hoe ze iets doet. Als zij zegt dat ze begeleiding heeft, prima. Iemand zei hier dat Bokkers reageren om te helpen en niet om te zeiken, vaak twijfel ik daar behoorlijk aan.

:j :j :j

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:30

Het lijkt hier wel oorlog en h |( et onweert hier ook nog nog triester wat zal ik lekker slapen straks, ik kijk er naar uit, heerlijk. Gelukkig is het vakantie, blijf ik wel wakker. Alsof ik nog niet vaak genoeg hoofdpijn heb dat de schoolarts zei dat het niet normaal aas op mijn leeftijd....ik hoop dat ik morgen mijn kop eraf ruk door de hoofdpijn, zoals ik daf altijd zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:30

MarZarascha schreef:
Als je bedoelling niet kleineren is mag je best werken aan de manier hoe je iets brengt. Er zitten genoeg mensen tussen die het veel subtieler brengen. Ergens in dit topic staat ook een soort 'mini-handleiding' voor het reageren in topics van kinderen. Misschien dat je daar eens naar moet kijken?

Bokt.. tja.. hoe er altijd gereageerd wordt.. stelletje kleuters gewoon. Ik weet iig dat t niet aan mij ligt in dit geval (dit topic). Omdat ik mijn uiterste best doe goed en normaal te reageren! En dat t dan alsnog niet goed is? Ligt niet aan mij maar aan jou..

Ik zou zeggen.. terug naar t onderwerp van TS.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:34

Wel, niet, wel, niet ik wil TS niet aanvallen dus zal maar zeggen dat ik het helemaal niet verstandig vind, maar dat ze het lekker zelf even moet uitzoeken.

Beste TS,

Bokkers zijn nou eenmaal kritisch, ik denk dat je dat wel weet aangezien het feit dat je al een tijdje op bokt zit. Je weet gegarandeerd dat als je een topic opent er zat mensen posten wat er slecht aan is etc. Als je zo snel uit je slof schiet (wat jij zeker hebt) moet je gewoon geen topic op bokt openen. Zo hard is het leven, als je niet tegen de meningen van anderen kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Als je er niet tegen kritisch en soms onaardig commentaar kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Als je niet tegen een stootje kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Zo heb je nog veel meer redenen waarom je niet op bokt moet zitten. Bokt is ervoor om mensen advies te geven, helpen etc.

Je kan bokkers niet verbieden een 11 jarig meisje goed advies te geven. Daar ís deze site voor, mensen helpen. Ervaren mensen die onervaren mensen helpen. Elkaar tips geven, op een aardige manier (wat een paar mensen hier niet bepaald doen).

Dus TS, ik zal jou nu vertellen wat míjn mening is. Je hoeft het niet op te volgen. Ik wil het je alleen vertellen.

Paarden blijven paarden, het zijn wilde dieren. Ten eerste paarden zullen het nooit never te nimmer leuk vinden om bereden te worden. Nooit. Aan een begin zal het paard een bit nooit leuk vinden, ze moeten eraan wennen. Wat jij dus zegt een bit gaat ze niet leuk vinden, dat ga ik later doen. Later gaat ze het ook niet leuk vinden. Erop zitten zonder zadel integendeel kan gewoon vind ik. Niks ergs aan. Maar zodra je wilt stappen, draven en galopperen. Beginnen met het zadel. Het gaat je niet lukken zonder professionele hulp. Als het je wel lukt, wil ik dat graag weten. Hoe jij je paard fijn leert rijden op een positieve manier. Zonder trekken schoppen en duwen. Jij kan waarschijnlijk ook niet rijden zonder te trekken, shoppen en duwen. Dat kan bijna niemand. Ik ook niet, bijna alle bokkers ook niet. Zoek professionele hulp als je haar gaat inrijden.

Jij zei ook dat als je je paard verpest, het paard er dan toch geen last van heeft. Integendeel, het paard heeft er het meeste last van van iedereen. Jij hebt er misschien ook last van, maar dat is dan je eigen schuld. Als het paard nooit geleerd heeft om over zijn rug te lopen krijgt het na een tijdje pijn als iemand vaak op zijn rug klapt, als jij je rug bol maakt en iemand klapt erop voel je het ook maar minder. jij je rug hol maakt en iemand klapt erop, maak je je rug nog holler en nog holler. Het gaat pijn doen, je spieren verkrampen etc. Er zijn veel gevolgen voor het paard als je hem verpest. Hij/zij wordt opstandig, soms zelf zo opstandig dat ze gevaarlijk worden, en TS gevaarlijke paarden kan je zo naar de slacht brengen, is dat wat je wilt? Je paard naar de slacht? Nee ik zou dat niet willen. Professionele hulp kost misschien wel handevol geld, maar dan heb je ook wat. Minder risico en een fijnere tijd met je paard. Waar jullie BEIDE gelukkig van worden.

Dit is mijn mening en hoe ik het zou doen. Waarschijnlijk krijg ik nu heel kritisch bokt over mij heen. Maar dat zal ik goed opvangen en ik zal geen grote mond opzetten. Wel mijn mening ondersteunen en zeggen waarom, wat of hoe.

Je hoeft dit helemaal niet op te volgen TS, maar het is maar wat JIJ wilt voor je paardje.
Maar natuurlijk wel super leuk dat jij zo trots bent op je paardje en jullie samen een echt team zijn. :j

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:36

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat gaat dat als je paard nog niet zadelmak is je eigenlijk weet of het zadel wel gaat passen?? Hoewel de eerste keren ga je er toch niet op rijden volgens mij laat maar.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:36

Als jullie mij aan t janken wouden naken, is dat mooi gelukt. Ik wil deze ruzie niet, ik wou het gewoon gezellig hebben, even afleiding van mijn dagelijks leven! Wat zijn jullie een stelletje kleuters! Ookal ben ik de jongste hier, zo voelt het niet echt. Elke keer als ik een tolic open is die of niet actief of er is gezeik en ongezelligheid! Ik ben wel heel blij dat er niemand vloekt hier, anders qas ik écht uit mijn plaat gegaan en dat wil niemand meemaken!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:38

MarMarieke schreef:
Wel, niet, wel, niet ik wil TS niet aanvallen dus zal maar zeggen dat ik het helemaal niet verstandig vind, maar dat ze het lekker zelf even moet uitzoeken.

Beste TS,

Bokkers zijn nou eenmaal kritisch, ik denk dat je dat wel weet aangezien het feit dat je al een tijdje op bokt zit. Je weet gegarandeerd dat als je een topic opent er zat mensen posten wat er slecht aan is etc. Als je zo snel uit je slof schiet (wat jij zeker hebt) moet je gewoon geen topic op bokt openen. Zo hard is het leven, als je niet tegen de meningen van anderen kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Als je er niet tegen kritisch en soms onaardig commentaar kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Als je niet tegen een stootje kan, moet je vooral niet op bokt zitten. Zo heb je nog veel meer redenen waarom je niet op bokt moet zitten. Bokt is ervoor om mensen advies te geven, helpen etc.

Je kan bokkers niet verbieden een 11 jarig meisje goed advies te geven. Daar ís deze site voor, mensen helpen. Ervaren mensen die onervaren mensen helpen. Elkaar tips geven, op een aardige manier (wat een paar mensen hier niet bepaald doen).

Dus TS, ik zal jou nu vertellen wat míjn mening is. Je hoeft het niet op te volgen. Ik wil het je alleen vertellen.

Paarden blijven paarden, het zijn wilde dieren. Ten eerste paarden zullen het nooit never te nimmer leuk vinden om bereden te worden. Nooit. Aan een begin zal het paard een bit nooit leuk vinden, ze moeten eraan wennen. Wat jij dus zegt een bit gaat ze niet leuk vinden, dat ga ik later doen. Later gaat ze het ook niet leuk vinden. Erop zitten zonder zadel integendeel kan gewoon vind ik. Niks ergs aan. Maar zodra je wilt stappen, draven en galopperen. Beginnen met het zadel. Het gaat je niet lukken zonder professionele hulp. Als het je wel lukt, wil ik dat graag weten. Hoe jij je paard fijn leert rijden op een positieve manier. Zonder trekken schoppen en duwen. Jij kan waarschijnlijk ook niet rijden zonder te trekken, shoppen en duwen. Dat kan bijna niemand. Ik ook niet, bijna alle bokkers ook niet. Zoek professionele hulp als je haar gaat inrijden.

Jij zei ook dat als je je paard verpest, het paard er dan toch geen last van heeft. Integendeel, het paard heeft er het meeste last van van iedereen. Jij hebt er misschien ook last van, maar dat is dan je eigen schuld. Als het paard nooit geleerd heeft om over zijn rug te lopen krijgt het na een tijdje pijn als iemand vaak op zijn rug klapt, als jij je rug bol maakt en iemand klapt erop voel je het ook maar minder. jij je rug hol maakt en iemand klapt erop, maak je je rug nog holler en nog holler. Het gaat pijn doen, je spieren verkrampen etc. Er zijn veel gevolgen voor het paard als je hem verpest. Hij/zij wordt opstandig, soms zelf zo opstandig dat ze gevaarlijk worden, en TS gevaarlijke paarden kan je zo naar de slacht brengen, is dat wat je wilt? Je paard naar de slacht? Nee ik zou dat niet willen. Professionele hulp kost misschien wel handevol geld, maar dan heb je ook wat. Minder risico en een fijnere tijd met je paard. Waar jullie BEIDE gelukkig van worden.

Dit is mijn mening en hoe ik het zou doen. Waarschijnlijk krijg ik nu heel kritisch bokt over mij heen. Maar dat zal ik goed opvangen en ik zal geen grote mond opzetten. Wel mijn mening ondersteunen en zeggen waarom, wat of hoe.

Je hoeft dit helemaal niet op te volgen TS, maar het is maar wat JIJ wilt voor je paardje.
Maar natuurlijk wel super leuk dat jij zo trots bent op je paardje en jullie samen een echt team zijn. :j

ik vind het een heel goede mening en ook goed onderbouwd.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:38

Weet je, je hoeft echt niet zo bot te reageren!

Wij proberen je gewoon te helpen met het goed zadelmak maken van je paard, maar je wil niet luisteren!

Je hoeft niet tegen ons te gaan zeuren dat we je hebben laten huilen, want dat heb je helemaal zelf gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:39

Rianne1994 schreef:
weetje ik ga hier al niet eens meer op reageren tis gewoon kansloos. en zara, als er iemand geen eigendunk heeft ben ik het. plus ik ga geen moeite doen om het voor jou leesbaar te maken. en werkelijk zeggen dat iemand dom is? _O- enige wat dat bewijst dat je het standaard type aso bent dat denkt dat ze oh zo goed is door anderen neer te halen. kijk in de spiegel meis als er iemand is wat jij zegt dan ben je het toch echt zelf...

Ik ewet niet wat jij doet, maar ik ga hier niet meer op in. Het enige wat we doen is elkaar beschuldigen. Ik weet dat ik gelijk heb en jij blijkbaar ook. Ondanks dat we elkaar niet kennen. Dus ik laat het hierbij en als er nog wat is, ontvang ik graag een pb en spreken we ergens af waar we elkaar recht in het gezicht kunnen zeggen wat er mis is met elkaar. Want hier schiet Lisanne niks mee op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:39

LisanneElena schreef:
Als jullie mij aan t janken wouden naken, is dat mooi gelukt. Ik wil deze ruzie niet, ik wou het gewoon gezellig hebben, even afleiding van mijn dagelijks leven! Wat zijn jullie een stelletje kleuters! Ookal ben ik de jongste hier, zo voelt het niet echt. Elke keer als ik een tolic open is die of niet actief of er is gezeik en ongezelligheid! Ik ben wel heel blij dat er niemand vloekt hier, anders qas ik écht uit mijn plaat gegaan en dat wil niemand meemaken!

Stel je niet zo aan. Je bent nog maar 11, gedraag je daar dan ook naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:40

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID. VOLGENSMIJ HEEFT TS NIET GEVRAAGD OM TIPS OF ADVIES. ALS ZE DAT GEWILD HAD, HAD ZE ER WEL OM GEVRAAGD.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:40

Volgens mij zit je Capslock vast.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:41

LisanneElena schreef:

niemand wil je aan het huilen maken maar wat we wel willen is dat je geen fouten maakt met je paardje.
verder is het niet verstandig om uit je plaat te gaan, dan krijg je ook weer negatieve reacties.
en san, als 11 jarige mag je huilen want deze opmerkinge zijn natuurlijk niet leuk. zara, ik ga niet in op bedreigingen omdat dit mijn mening over jou alleen maar sterkt als een aso. en je hoeft niet te schreeuwen joh. _O- kansloos jij. _O-

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:42

MarZ
arascha schreef:
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID. VOLGENSMIJ HEEFT TS NIET GEVRAAGD OM TIPS OF ADVIES. ALS ZE DAT GEWILD HAD, HAD ZE ER WEL OM GEVRAAGD.

dat probeer ik dus de hele tijd te vertellen maar niemand luistert!!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:43

Rianne1994 schreef:
MarMarieke schreef:

Beste TS,

ik vind het een heel goede mening en ook goed onderbouwd.

Ik heb er ook lang over gedaan, en goed nagedacht wat ik wilde typen! Ik wil natuurlijk zo min mogelijk boze bokkers over mij heen :+

Anoniem

_San87_ schreef:
Volgens mij zit je Capslock vast.

Hmmm.. zou best kunnen? :P

Merula123

LisanneElena schreef:
MarZ
arascha schreef:

dat probeer ik dus de hele tijd te vertellen maar niemand luistert!!

Wij willen gewoon niet dat jij je paardje verpest. Ik denk dat je dat zelf ook niet zou willen!

En jij luistert niet naar óns!

Anoniem

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:44

Wat je geeft is wat je krijgt TS ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:46

Rianne1994 schreef:
LisanneElena schreef:

niemand wil je aan het huilen maken maar wat we wel willen is dat je geen fouten maakt met je paardje.
verder is het niet verstandig om uit je plaat te gaan, dan krijg je ook weer negatieve reacties.
en san, als 11 jarige mag je huilen want deze opmerkinge zijn natuurlijk niet leuk. zara, ik ga niet in op bedreigingen omdat dit mijn mening over jou alleen maar sterkt als een aso. en je hoeft niet te schreeuwen joh. _O- kansloos jij. _O-

Oke, ineens bedreig ik je? En schreeuw ik?
_/-\o_

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:46

Ik kap ermee, als dat is wat jullie willen. Dit hele topic is naar de fillistijnen, ik laat het wel merken als ze zadelmak is, en ik pb nog wel ff anders naar sommigen van jullie.

Sonmigen bedankt, sommige niet. Veel succes met paarden inrijden! Ik lees nog wel ff mee, ik wil geen ruzie meer.

Lisanne

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:47

LisanneElena schreef:
kendiva2012 schreef:
Ik denk dat je dit beter door een ervaren iemand kan laten doen, je moet haar eerst laten wennen aan het zadel....daarna kan je proberen te rijden

LEES dan ook goed als je het doet! Hoevaak moet ik dit nog zeggen?! En een ervaren iemand, die kent haar niet en daar houd ze dus niet van. Waarom doet iedereen hier meteen zo...kritisch?!

Ik ben het met jou eens! Jij kant je paardje het beste en kan je het zelf het beste ook doen. Waarom moet alles proffecioneel??? Ik werd vroeger als 12 jarig meisje op pony's gegooit die beleert moesten worden. Zo heb ik leren rijden.. En niks proffecioneel. Doe het nu nog steeds...Dat gezeur steeds!!! En zonder profecionele gedoe lopen die paarden die ik heb beleerd toch super wedstrijden in de maraton..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:47

Rianne1994 schreef:

Ik doelde ook eigenlijk meer op het uit de plaat gaan... Ik snap dat de reacties hier niet leuk zijn, maar zo aanstellen hoeft nu ook weer niet, het is tenslotte 'goed bedoeld'.

Merula123 schreef:
Wij willen gewoon niet dat jij je paardje verpest. Ik denk dat je dat zelf ook niet zou willen!

En jij luistert niet naar óns!

Ze hoeft ook helemaal niet naar jullie te luisteren :'). Ze kan wat hier getypt wordt lezen, erover nadenken en besluiten of ze het nuttig vindt of niet (soort van), maar verder mag ze lekker zelf bepalen wat ze met haar pony doet.

TS, ik stel voor dat je een mod vraagt hier even de bezem door te halen of zo, dan kan het topic weer terug naar een leuk topic en kan je de adviezen (die overigens meer dan prima zijn, ik raad je aan er wat mee te doen) op je in laten werken en misschien zelfs toepassen :). Probeer zelf ook vriendelijker te reageren, dat is lastig wanneer je trots bent op je dier en iemand anders vind het nodig om meteen een kritische noot te plaatsen, maar toch, je oogst wat je zaait :), ook als je 11 bent.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:48

En nou klaar ermee.

Kinderen die al jong op een pony kruipen, zonder zadel krijgen straks de beste zithouding.
Paardje gaat dit echt allemaal wel redden.

TS vooruit met de geit. Rustig aan, normaal blijven nadenken, dan komt het allemaal goed.

Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:49

Lisanne, weet je wat je moet doen? Lekker alle niet-leuke reacties negeren en de leuke reacties beantwoorden! De volgende keer lekker een paar foto's maken van jou en je paard. En dan zijn de reacties vast prettiger. Bij je volgende topic gewoon niet reageren op reacties als; 'Heb je proffesionele hulp?' Want als je nee zegt, krijg je 5 pagina's gezeur over je heen. Ik voelde de bui bij de eerste reacties al hangen namelijk. Geniet lekker van je paardje, doe wat goed voelt. Als iets echt gevaarlijk is, laat je vader het je echt niet doen. Geloof mij maar!

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:49

Whoknows schreef:
En nou klaar ermee.

Kinderen die al jong op een pony kruipen, zonder zadel krijgen straks de beste zithouding.
Paardje gaat dit echt allemaal wel redden.

TS vooruit met de geit. Rustig aan, normaal blijven nadenken, dan komt het allemaal goed.

Succes !

mee eens!! :j :j