Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:05

Nou ik moet dan toch ook zeggen; Tinkers, Fjorden, Trekpaarden, Shetlanders en Arabieren met een te diepe neus (zeepaardje).

Haflinger zou ik zelf nooit aanschaffen, maar heb er ook niet zoveel op tegen :P Een Fries vind ik dan weer niet lomp! Maar mooie, statige dieren.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:05

Quarter Horse,Engelse volbloed,Lippezanner vind heel veel "warmbloed" rassen leuk niet echt "lompe" rassen

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:08

Afbeelding Mijn draver <3
Afbeelding :D
Afbeelding Mijn helaas overleden welshje zo leuk ras!!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:10

Nies_ schreef:
Summerfly schreef:
KWPN'ers. Ten eerste omdat het KWPN'er wereldje me totaal niet aanstaat, ten tweede omdat ik ze te standaard vind en ten derde omdat ik ze niet mooi vind. Nee, geef mij maar een Fries, prachtig. <3

KWPN is niet eens een ras, maargoed, dat terzijde. Vind dat er ook allemaal wat duur en bekakt over gedaan wordt, maar daar kunnen die paarden niks aan doen he. Daarnaast zijn er zo veel verschillende types, ook binnen de fokrichtingen dus dat je ze echt allemaal niks vind.. Apart.

Zullen vast allemaal fokrichtingen zijn, maar ook ik vind ze echt helemaal niets... Van die tresskippen die al druk worden als ze een dag niet gereden worden.. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik er naar kijk.. En maak van "KWPN" maar "warmbloeden", want geld voor de hele kliek..

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:11

Ik heb niets met alles wat Western is. Die overbouwde paardjes, en die gangen van ze... Niet mijn ding. Maar gelukkig zijn er voor alle soorten paarden liefhebbers!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:13

Zullen vast allemaal fokrichtingen zijn, maar ook ik vind ze echt helemaal niets... Van die tresskippen die al druk worden als ze een dag niet gereden worden.. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik er naar kijk.. En maak van "KWPN" maar "warmbloeden", want geld voor de hele kliek..[/quote]

Ehh, stresskippen? Valt best mee hoor.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:14

ik heb niet zoveel met fjorden. op de manege hier zijn ze sloom (voorzichtig door vele ruiters...) en daardoor denk ik dat elke fjord zo is... ik heb juist hartstikke veel met shetlanders. leuke beestjes. altijd lachen om die mini pasjes die ze maken of hun best doen om hoog te springen en op het laatste moment denken: ohnee, toch maar niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:14

Ik wou net zeggen :)) die van mij kan ik gerust een paar weken stil laten staan zonder dat hij gek wordt :+

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:15

Hm als ik heel kort door de bocht ga doen, heb ik niks met koudbloeden.
Ondanks dat het natuurlijk geweldige beesten kunnen zijn! Qua bouw/uiterlijk vind ik warm/volbloeden mooier, maar als je dan mag kiezen tussen 1.een supermooie (mijn mening) Arabisch Volbloed, die zich aanstelt en er steeds uitnaait of 2.een lompoverkomende (nogmaals mijn mening, als ze heel 'stevig' zijn vind ik dat :o )tinker met een superchill 8-) karakter, ga ik voor de tinker

Ik vind het karakter dus vooral belangrijk. :)

ik bedoel dus niet dat alle Arabische Volbloeden aanstellers zijn, en alle Tinkers lomp, gewoon voorbeelden

Anoniem

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:17

Ik heb niks met koudbloeden die een duidelijk karrepaard uitstraling hebben. Ik vind sportfjorden of sporthaflingers echt ontzettend leuk, maar van die enorm breed gebouwde paarden die eigenlijk te lomp zijn om iets anders te doen dan voor de kar staan... Nee daar maak je mij niet blij mee.

Ik ben echt een warmbloed-mens. Het liefst heb ik een lekker sportief gebouwde KWPN'er die toch lekker breed is. Ennuh.. Stresskipjes? Mijn KWPN is juist alles behalve een stresskip. Die kan ik gerust 3 weken op het land laten staan en dan rij ik er zo mee weg. Ze is ontzettend koel in haar hoofd, koeler dan verschillende koudbloeden die wij op stal hebben staan.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:24

Arabieren vind ik niet niks, veel te rank en altijd schrikkerig. Trouwens alles wat zo schrikkerig/kijkerig is vind ik niet leuk. Geef mij maar een koelbloedig ras, lekker stevig en betrouwbaar. Shetlanders zijn superleuk, lekker ondeugend en (meestal) speels. Maar echt mooi vind ik een fries, zo statig, prachtig zwart, lopen mooi en rijden lekker.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:29

qua ras heb ik niks met fjorden...maargoed valt van alles over te zeggen, waar het meestal bij mij op neerkomt is ik hou niet van paarden die niet opgevoed zijn (want ik geloof dat je de meest lompe paarden door goede opvoeding minder lomp kunt maken, dus niet door je heen lopen en reactie op je been krijgen en dat je sensibele paarden door goede opvoeding rustiger kunt krijgen door ze aan heel veel te laten wennen en alle 'gekke' dingen normaal te maken voor ze). Dus dan maakt het ras niet meer uit......
Ik hield niet van merries die heel sensibel zijn en echte bitch kunnen zijn, en wat rijdt ik nu...? 1x raden.....en het klikt nu super en rijden gaat erg leuk.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:32

Liefst geen Arabieren voor mij mijn vriendin is er gek van ik vind het maar niks geen enkele ik weet niet hoe het komt, misschien omdat de meeste niet echt goed springen en ik een echte springruiter ben. Ik zie liefst een stevig gebouwde bwp. Fjorden waren vroeger mijn lievelings ras maar daar ben ik overgegroeid ik vind ze nog wel leuk maar als ik kan kiezen neem ik toch zeker de bwp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:33

Alles wat extreem schrikkerig is vind ik ook niks maar dat ligt niet aan het ras, dat ligt aan het karakter en/of de opvoeding van een paard. Ik ben zelf lomp genoeg, heb liever een paard die er geen trauma's aan overhoud als ik een keer met mijn voet langs zijn kont kom tijdens het afstappen of als ik een borstel op de grond laat vallen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:38

Ik heb niks met tuigers en hackneys. De bouw en manier van bewegen trekt mij totaal niet.
Friezen had ik vroeger weinig mee, tot ik een bijrijdpaardje kreeg die een fries was. Die vond ik dan wel weer super :) Maar over het algemeen vind ik friezen qua bouw niet echt mooi, tenzij ze lekker compact zijn. Vaak een te lange rug en een onderhals (die ik vaak zie dan...)
Dravers heb ik ook weinig mee, maar daar zitten wel eens leuke uitzonderingen tussen :j ik heb er zelf wel eens een gereden, maar die vond ik niks. Klikte niet.

KWPN zou ik ook niet snel nemen, in ieder geval: niet mijn eerste keus. Ik ken wel een aantal leuke, maar over het algemeen vind ik ze te standaard. Iedereen in het sportwereldje heeft wel een KWPN zowat. Ik vind het juist meer een uitdaging om dan met iets anders aan te komen. Maar de sportwereld trekt me voor de rest niet (ja ik weet dat het geen ras is, maar een stamboek). Ook heb ik het idee dat ze veel te snel iets aan de benen hebben. Hoe vaak lees ik over blessures enzo...
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 01-06-13 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:44

ik hou ook helemaal niet van die 'lompe' paardenrassen zoals tinkers. haflingers spreken me ook niet aan, evenals fjorden.
een fries vind ik wel mooi als ze wat slanker is gebouwd.

Tesni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:50

KWPN'ers heb ik niks mee. Gewoon omdat dat het nou helemaal is bij de meeste |o Daar heb je er nou 13 van in een dozijn.
En nee niet elke fjord is lui en lomp! Ze hebben juist een superkarakter en je krijgt echt een band met ze.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:55

Arabieren, Lipizzaners en van die 'gewone' bruine warmbloeden :o

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:01

Heb niet echt iets met haflingers. Is maar zelden dat ik een haflinger echt mooi vind. Verder hebik ook helemaal niets met andalusiers, lusitano's en die PRE's. Ach, er zitten wel mooien tussen, maar zal niet mijn keuze zijn als het op een eigen paard aankomt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:35

Mariska_28 schreef:
Zullen vast allemaal fokrichtingen zijn, maar ook ik vind ze echt helemaal niets... Van die tresskippen die al druk worden als ze een dag niet gereden worden.. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik er naar kijk.. En maak van "KWPN" maar "warmbloeden", want geld voor de hele kliek..

Gelderse zijn juist helemaal geen stress kippen. En dat zijn ook KWPNers.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:38

Shetlanders en al die andere miniatuur paarden en tuigers :')

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:57

Friesen, heb ik helemaal nix mee en vind ze ook niet mooi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:59

Mariska_28 schreef:
Nies_ schreef:
KWPN is niet eens een ras, maargoed, dat terzijde. Vind dat er ook allemaal wat duur en bekakt over gedaan wordt, maar daar kunnen die paarden niks aan doen he. Daarnaast zijn er zo veel verschillende types, ook binnen de fokrichtingen dus dat je ze echt allemaal niks vind.. Apart.

Nounou. Ik ken toch genoeg warmbloeden die (een stuk!) rustiger zijn dan mijn fjord. Gelderse zijn over het algemeen ook koel in het hoofd. Friezen worden hier ook duf genoemd, maar die ik ken zijn echt onwijze heethoofden.
Emmaa_ schreef:
Ik heb niks met koudbloeden die een duidelijk karrepaard uitstraling hebben. Ik vind sportfjorden of sporthaflingers echt ontzettend leuk, maar van die enorm breed gebouwde paarden die eigenlijk te lomp zijn om iets anders te doen dan voor de kar staan... Nee daar maak je mij niet blij mee.

"sporthalflingers/fjorden" vind ik maar een domme term, sorry. Die van mij zal ook wel "sport" genoemd worden, maar als die niet in conditie is is dat ook gewoon een dikke worst hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:03

Sporthaflingers/fjorden is inderdaad misschien niet helemaal de goede benaming. Ik bedoelde meer dat er Haflingers/Fjorden zijn die wat gerichter voor de sport gefokt worden en dus wat slanker gebouwd zijn. De conditie van het paard is natuurlijk het tweede punt, maar ik doel echt op de bouw van het lichaam.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:08

Daar doel ik ook op, maar ben het daar dus niet mee eens. Met kilo's vet dat ze bijna door de hoeven zakken ziet elk paard eruit als een lelijk mormel en zo vet zijn de meeste fjorden wel imo. Kunnen die beesten ook niks aan doen he.