Je haar te paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:27

unihorses schreef:
maar niemand die bedacht heeft, dat als je een staart in hebt, en daar staat je paard op, dat dan je hele staart weg is... en met los haar alleen wat plukjes...

Dan moet je wel een hele aparte pose nemen wil je dat je paard erop staat. :')
Tenzij je valt dan en je paard bedenkt dat het leuk is je haren eraf te stampen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:38

Nemurin schreef:
Het is wel zo dat als je lang haar hebt en je hebt het in een vlecht of staart een naar paard je nog steeds daarbij kunt grijpen. Maar dat geldt zelfs voor beha-bandjes... Overigens mogen wij op de manege bv. ook niet met topjes met spaghettibandjes rijden.

Soms heb ik een vest aan met elastieken aan de onderkant, dat vind mijn pony heel leuk, hij trekt eraan en laat ze dan in ene schieten...men.. dat doet pijn!! :oo

unihorses schreef:
maar niemand die bedacht heeft, dat als je een staart in hebt, en daar staat je paard op, dat dan je hele staart weg is... en met los haar alleen wat plukjes...
Daar ben ik het wel mee eens hoor, ik heb zelf ook dat ik met vast haar eerder blijf hangen, en een staart kan ook ge-mishandeld :P worden, als je met je hoofd opzij valt kunnen ze er ook op staan.
Dat zou dus betekenen dat je een dot in moet...of een haarnetje.
Dat vind ik wel wat ver gaan.

_hoi

Re: Je haar te paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:16

Als ik van te voren een staart in heb rijd ik met staart en anders gewoon los. Na het rijden en afzadelen cap af en meteen in een knot :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:19

Paris_ schreef:
unihorses schreef:

Dan moet je wel een hele aparte pose nemen wil je dat je paard erop staat. :')
Tenzij je valt dan en je paard bedenkt dat het leuk is je haren eraf te stampen :D

als je ervoor valt ( Weigering sprong bijvoorbeeld ) kan dat zomaar zo zijn.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:24

Ik heb altijd een staart/vlecht in. Zowel te paard als naast het paard.

Het is gewoon gevaarlijk en onhandig met los haar. En vind het er echt niet uitzien!!! Bij mij kom je het paard niet op met los haar!

Heb weleens een meisje met haren zien hangen aan het zadel.........

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:28

Mijn haar zit altijd in een staart of vlechtje :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:55

Spaghettibandjes, volgens mij heeft dat meer te maken met etiquette dan met veiligheid. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik draag ze niet, omdat ik een sportbh aan moet, dus lijkt uiterst oncharmant. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:05

Als ik een elastiekje mee heb dan gaat mijn haar in een staart en anders haar naar achter, cap op en rijden maar. Zonder staart vind ik fijner.
Wanneer ik geen staart heb gemaakt en ik heb gereden dan is het altijd een verassing hoe mijn haar er uit zit. En dat kan mij geen ene flikker schelen :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:20

unihorses schreef:

En dat kan met losse haren niet gebeuren denk je? En nee, ook niet 'minder snel'. Dat kan gebeuren met zowel losse haren, als een staart als een vlecht. Het beste zou dan nog zijn een knot, dan moet ie wel heel erg mikken. Ben in mijn leven ook al dik tegen de 100 keer van paarden geflikkerd, maar heb letterlijk nog nooit mijn haren onder een hoef gehad.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:24

Hmmm..
Ik heb HEEL dik haar, even een foto in een linkje ter voorbeeld.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3012_n.jpg
Als ik met paardrijden mijn haar in een staart doe heb ik haast hetzelfde haar als dat ik het los zou hebben. Als ik mijn haar in een knotje doe, kan ik na een half uurtje rijden, mijn elastiekje uit mijn haar vissen, omdat mijn elastiekje uitzakt. (en ik heb erg strakke elastiekjes)
Op deze foto heb ik het toch echt in een knotje:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9937_n.jpg
En zo zie je hem aan de achterkant.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8602_n.jpg
En vaak zakt hij nog meer uit. Dus denk je maar eens in, als iemand zulk dun haar, of zulk dik haar, heeft, dat je hier gewoon niks aan kan doen.. Ik rijd liever met los haar dan vast. Dan heb ik tenminste geen last van uitzakkende elastiekjes, en mijn haar dat vervolgens in de klit zit. I don't care how I look on my horse, maar voor mij is het makkelijker zo. En een vlecht is ook geen optie. Dan past mijn cap niet meer, en die zakt ook uit. Hangen er plukken los.. Vind het eerlijk gezegd een beetje een raar iets om je aan te ergeren.. :+ Sorry.

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:24

Zolang mn pony maar niet in mn ogen zit vind k 't meestal wel best haha
Alleen in de zomer echt een staart, anders wordt mn nek zo warm :P

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:29

Mijn haR zit altijd vast, het ziet niet uit en het is lastig en ik zweet dan heel erg. :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:30

LoveUggs schreef:
Hmmm..
Als ik met paardrijden mijn haar in een staart doe heb ik haast hetzelfde haar als dat ik het los zou hebben. Als ik mijn haar in een knotje doe, kan ik na een half uurtje rijden, mijn elastiekje uit mijn haar vissen, omdat mijn elastiekje uitzakt. (en ik heb erg strakke elastiekjes)
En vaak zakt hij nog meer uit. Dus denk je maar eens in, als iemand zulk dun haar, of zulk dik haar, heeft, dat je hier gewoon niks aan kan doen.. Ik rijd liever met los haar dan vast. Dan heb ik tenminste geen last van uitzakkende elastiekjes, en mijn haar dat vervolgens in de klit zit. I don't care how I look on my horse, maar voor mij is het makkelijker zo. En een vlecht is ook geen optie. Dan past mijn cap niet meer, en die zakt ook uit. Hangen er plukken los.. Vind het eerlijk gezegd een beetje een raar iets om je aan te ergeren.. :+ Sorry.

Vlechten! :)* Zelfs mijn krullen zakten uit een knot (zie profiel helemaal onderaan) dus het lijkt me niet verassend dat die van jou dat ook doen. Een goede strakke vlecht geeft geen enkele mogelijkheid aan het haar om uit te zakken. Je doet je cap op met je haren naar achter, vlechten en klaar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:39

Lara_Silver schreef:
LoveUggs schreef:
Hmmm..

Vlechten! :)* Zelfs mijn krullen zakten uit een knot (zie profiel helemaal onderaan) dus het lijkt me niet verassend dat die van jou dat ook doen. Een goede strakke vlecht geeft geen enkele mogelijkheid aan het haar om uit te zakken. Je doet je cap op met je haren naar achter, vlechten en klaar.

Alleen heb ik dan het probleem dat mijn cap niet meer past. Heb dan een enorme bult achterop mijn hoofd. :')
En dan kan ik mijn cap wel erop gaan drukken enz, maar dat doet dan alleen maar zeer, of zit niet lekker..
Ik heb veel plukken die eruit springen in een vlecht.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:58

Daarom dat ik er ook bij zet: je haren los, cap op, en dan vlechten. Zo is het haar onder je cap gewoon glad en begint de vlecht er onder, dan heb je geen probleem meer, er zit immer evenveel haar onder als dat je ze los zou hebben. Daarbij is vlechten even oefenen, als je strak genoeg vlecht heb je echt geen haartjes die er uit springen. (ik heb ook vrij veel volume en krullen dus ik kende het probleem)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:01

Ik doe ze als ik geen elastiek bij me heb toch naar achter, hoeveel moeite het me ook kost, er zullen geen haren voor mijn oren zitten, alles netjes achter de achterste 'strip' wat onder mijn kin door gaat, zeg maar :+
Vind t vreselijk uit zien, stelletje slonzen

Edit: Meid met blonde dikke bos krullend haar (ahum), speldjes zodat de haren aan de zijkant niet zichtbaar zijn en dan bij het opzetten van de cap het deel wat er onder uit komt invlechten? :)*

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:15

ik in een staart
ik ken ook mmensen die een dotje doen, vlecht,...
op onze manege mag het niet los...

1. echt een afschuwelijk gezicht!
2. je kan je toch niet concentreren met al dat haar dat constant in je gezicht vliegt???

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:58

Lara_Silver schreef:
unihorses schreef:

En dat kan met losse haren niet gebeuren denk je? En nee, ook niet 'minder snel'. Dat kan gebeuren met zowel losse haren, als een staart als een vlecht. Het beste zou dan nog zijn een knot, dan moet ie wel heel erg mikken. Ben in mijn leven ook al dik tegen de 100 keer van paarden geflikkerd, maar heb letterlijk nog nooit mijn haren onder een hoef gehad.

ja, dat kan wel met losseharen gebeuren, maar dan is de schade minder groot. vind het daarom een vreemde reden om haar in een staart te moeten omdat een paard erop kan staan, wat (als je aanneemt dat het mogelijk is natuurlijk ) een grotere schade geeft.

in mijn ogen is het haar in de staart meer voor de instructeur/trice om je houding te zien.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:47

Hmm.. Dat van die veiligheids redenen ken ik.
Hier bij onze vereniging is het ook zo dat je haar vast moet.
Ook mag je geen sjaals om, of wapperende vestjes.
Nu zijn wij ook wel heel streng qua veiligheid.

Ik heb toch altijd mijn haar vast.
Mijn haar is los gewoon vervelend.
Hoe het vast zit maakt me dan niet zo heel veel uit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:55

unihorses schreef:
ja, dat kan wel met losseharen gebeuren, maar dan is de schade minder groot. vind het daarom een vreemde reden om haar in een staart te moeten omdat een paard erop kan staan, wat (als je aanneemt dat het mogelijk is natuurlijk ) een grotere schade geeft.

in mijn ogen is het haar in de staart meer voor de instructeur/trice om je houding te zien.

Ik was ook niet diegene die zei dat het met veiligheid te maken had. Noch begon ik er over. Ik haakte in in jullie discussie. Als je paard het op een merkwaardige manier voor elkaar krijgt erop te staan dat staart of los niets uit zal maken. Ik persoonlijk vind het gewoon veel keuriger staan. Thats all.

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:20

Waar je je aan kan ergeren zeg :+

Mijn haar heb ik meestal in een staart (tenzij ik een elastiekje vergeet), maar omdat ik veel laagjes heb piekt het wel vaak aan alle kanten onder mijn cap uit. Kan me daar niet druk om maken, zolang het maar vast zit en niet in mijn nek hangt. 'T zal me ook een worst wezen hoe anderen hun haar dragen. Al hebben ze pimpelpaars haar met een goud randje, als zij daar blij van worden dan moeten ze dat vooral doen ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:09

Noctua schreef:
Al hebben ze pimpelpaars haar met een goud randje, als zij daar blij van worden dan moeten ze dat vooral doen ;)

Oeeeee dan wil ik eigenlijk alleen weten hoe ze dat zo voor elkaar hebben gekregen :')

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:30

Urielle schreef:
Noctua schreef:
Al hebben ze pimpelpaars haar met een goud randje, als zij daar blij van worden dan moeten ze dat vooral doen ;)

Oeeeee dan wil ik eigenlijk alleen weten hoe ze dat zo voor elkaar hebben gekregen :')

Kapper? :+

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:33

Ik heb mijn haar altijd vast, maar mijn pony en de plukje aan de voorkant willen wel een eigenwijs eronder uit springen. Verder is inderdaad heel mijn pony naar de klote als ik mijn cap weer afzet, daar baal ik wel altijd lichtjes van, vooral in de zomer als hij nogal is vastgekleefd van het zweet :')

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:10

Saars schreef:
Ik zet gewoon mijn cap op hoe ik toevallig mijn haar had die dag :+
Zou ik daarop moeten letten, zeg, hihi :p

Doe ik ook altijd meestal zit mijn haar wel vast