Rare gewoontes van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:50

Ach wel een paar dingen.

- De klittenbandflapjes van thermoboots, moeten ALLEMAAL open dus die trekt ze tijdens het poetsen open.

-Plast netjes alleen in stal, gaat dus ook direct plassen nadat ik dr van de wei heb gehaald.

-Valt in slaap op schoot na de wei (ik ga dan altijd op een krukje voor dr zitten (shetlander) om te kroelen, en volgens sukkelt ze weg met dr hoofd op schoot.)

-Als je tegen dr gaat kletsen kijkt ze je aan, en is ze heel de tijd met dr lippen aan t frummelen, alsof ze binnensmonds hinnikt.

-Als je aan het poetsen bent, kroelt ze terug. Heel fijn dat velletje draaien :')

-Ze likt aan voorhoofden, nergens anders.

-Ze is gek op kusjes, duwt ook zonder pardon dr neus tegen je mond aan, met alle snotneuzen en kwijllippen vandien.

-Bij het bokken een heel hoog gilletje geven.

-En natuurlijk, tijdens het lange lijnen buiten, als mevrouw onzeker word, even in de baas kruipen.. :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:16

Zodra er foto's worden gemaakt gaat ie zijn tong uitsteken :')
En zo heb ik nog honderden foto's hihi :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babbelaar20

Re: Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:20

mijn pown moet eerst heel erg gapen voor dat ik het hoofdstel in kan doen :')

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:31

Mijn pony zit ook nogal graag eventjes neer nadat hij heeft gerold. Meestal draait hij hem dan wat en rolt hij opnieuw. Het is nogal een raar zicht soms :p

Afbeelding

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 09:43

Voordat mijn pony gaat drinken, moet hij eerst even met z'n hele hoofd, tot aan zijn ogen, in het water :')

JoelledVries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:37

bijten in de lucht met aansingelen en 'lachen' op de foto :p

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:48

kriistellx schreef:
Mijn paardje MOET altijd voor het opzadelen eerst aan alle spullen (zadel, dekje, hoofdstel, enz...) geroken hebben voordat ik haar mag opzadelen. Anders draait ze haar lichaam van me af zodat ik haar niet kan opzadelen :') En als ze een wortel op heeft trekt ze daarna altijd een hele rare bek haha !

Die van mij ook! Elke borstel, dekje, gelletje, zadel, beenbescherming, hoofdstel,... En anders dan zorgt hij wel dat het niet lukt :')

Ook moet hij na het rijden een krabbel aan zijn voorpluk krijgen. Ookal is het maar 1 krabje, hij moet het hebben anders verzet hij geen pas meer. En hij is groot, dus daar krijg je niet zomaar beweging in :D

Bij het eten gooit hij zijn korrel in de lucht om het dan weer op te vangen, hooi gaat hij altijd 'snijden' tussen de trailes of voerbak. En als hij op de wei komt, gereden of niet, net uit de stal of niet, ookal haal ik hem van de wei en zet ik hem onmiddelijk terug, hij moet en zal rollen :')

Lindeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:50

in de winter als het water bevroren is gooien we er warm water bij, maar dat haat mijn paard dus echt. ze blijft er dan bij staan en boos naar kijken tot het weer afgekoeld is, ook maakt ze er soms bijt bewegingen naar xD

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:30

Wannahave trekt altijd met zijn mondhoeken als hij het bit net in heeft, een soort lachen.
En na het rijden laat hij wat hangen... :+ doet hij dat niet, dan is heeft hij niet lekker gelopen.
Hetzelfde met het hoofdstel uitdoen, als hij lekker gelopen heeft, houd hij zijn bit vast en sabbelt hem helemaal af :D

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:34

die van mij doe alles voor eten!
maar dan ook echt alles!
like, poetskisten intrappen, achter je aan rennen, heel lomp voetje geven, handen opeten, jassen openmaken,
haren trekken(ja dat kan ie hoor:()
en wat ik heel schattig vind aan hem is dat als ik zn hoeven ga uitkrabben(voornamelijk voorhoeven)
legt hij zijn hoofd op mn rug en gaat ie met me kroelen <3

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:23

MarlindeRooz schreef:
Xander die draait zijn hoofd altijd weg als hij bedenktijd nodig heeft, dat hebben we samen afgesproken zodat hij rust in het koppie houd. :j Maar hij kwam met het idee. _O-

Oja en als je op zijn achterbenen tikt dan geeft hij soms van voren een jambette. _O-
[ Video ]

[TVG] [BLOOPER] Volgens mij snapt hij het niet helemaal...

Hahah leuk :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:30

Mijn 2 jarige vind het heerlijk als ik hem met 2 handen tegelijk allemaal klopjes op zijn hals geef! :D

Wil het nog een keer filmen, want het ziet er zo dom uit wat hij dan doet :')

Hij gaat dan helemaal zijn hals strekken, tilt zijn been aan mijn kant op dat hij het eigenlijk terug wil doen. En hij gaat zich helemaal naar mij toe leunen dat hij bijna omvalt :')

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:32

als ze heeft gegaapt likt ze de'r lippen af, net zoals een mens! :')

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:49

Mijn paard poept standaard in zijn voerbak, elke dag weer. }:0

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:24

Ah wat een leuk topic en wat een grappige rare gewoontes! En ik maar denken dat mijn paardje helemaal gek was met al zijn gekkigheden ;)

Peppy heeft te veel om op te noemen, maar hier een paar leuke:
- Na het drinken komt hij altijd naar je toe om je nat te maken.. (heel fijn..)
- Als je aanspringt in galop en het gaat hem allemaal te sloom dan bokt ie of maakt hij een enorme sprong naar voren, zodat ie harder kan (ben er btw nog nooit van afgevallen, dus het zijn geen gemene nare bokkensprongen ofzo *afkloppen*)
- Hij springt een halve meter over een sprongetje van 20 cm :P
- Het ene moment doet hij heel stoer en doet hij z'n hoofd weg als je hem een kusje wilt geven, en een paar seconden later komt ie naar je toe om lekker bij je te hangen voor een knuffel (grote harige baby!)
- Hij tilt soms één van zijn achterbenen omhoog (iedereen denkt dat ie wil trappen maar is niet zo!) en wijst dan met z'n hoofd naar z'n kruis, hij wilt dat je daar dan gaat krabbelen want hij heeft wel eens jeuk aan z'n litteken (het is een ruin). Vroeger deed ie dat niet omdat ie er ook een andere ruin in de wei was en dan krabbelden ze elkaar lekker (gay!! haha), maar nu staat hij alleen met een merrie en die is veel te veel een dame om dat te doen! Helaas ben ik dan dus de pineut..

Ik kan altijd wel lachen om zijn gekke gewoontes, het hoort gewoon bij z'n karakter en dat maakt het een uniek paard :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:29

KoudbloedKim schreef:
Eén van Kim's rare gewoontes... :=
[ Video ]

Met name als je met iemand staat te praten, met je rug naar haar toe, dan begint ze dat te doen en zodra je je omdraait kijkt ze om zich heen;"Hoorden jullie dat ook?"
Draai je je weer om, begint ze weer...

Helemaal dubbel gelegen hier _O- _O-

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:23

haha geweldig om al die verhalen zo te lezen! Mijn paard moet en zal altijd in stal plassen, als mevrouw uit de wei komt, voor het rijden, na het rijden en natuurlijk ook na het rijden in de trailer. Want buiten de trailer is natuurlijk te ordinair!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:32

LiiNd_Y schreef:
Mijn 2 jarige vind het heerlijk als ik hem met 2 handen tegelijk allemaal klopjes op zijn hals geef! :D

Wil het nog een keer filmen, want het ziet er zo dom uit wat hij dan doet :')

Hij gaat dan helemaal zijn hals strekken, tilt zijn been aan mijn kant op dat hij het eigenlijk terug wil doen. En hij gaat zich helemaal naar mij toe leunen dat hij bijna omvalt :')

edit: vanavond even een filmpje gemaakt.

het maakt trouwens niet uit waar je dat bij hem doet, op zijn rug vind hij net zo fijn :')

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:51

Wat een rare gewoontes hebben sommige paarden!

Een van onze shetten rolt na het eten met z'n hoofd in de voer emmer. Hij gaat liggen met z'n neus in de emmer en gaat rollen. Als de emmer wegrolt schuift hij hem weer terug met z'n neus.
Inmiddels doen onze twee andere ponies het ook...

Een van de andere ponies loopt als een speurhond als je met hem gaat wandelen. Hij loopt het liefst de hele weg met z'n neus over de grond alsof hij een spoor aan het volgen is. Net dat paard uit de tekenfilm Rapunsel :+

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:05

Als je de shet gaat aaien gaat ze meestal op je voeten rollen en blijft even liggen, en als je zit gaat ze gerust op je schoot liggen. Soms doen de veulens haar na en gaan ook op je schoot liggen

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:08

1. Rapi laat scheetjes als we naar de bak gaan elke keer.
2. Rapi moet altijd poepen in de bak.
3. Rapi moet altijd gelijk plassen in zijn stal.
4. Als ik om wijken vraag heb ik de jambette :j

Dat waren ze volgens mij :+

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:10

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:12

Mijn pony heeft als gewoonte dat hij als het regent heel gek gaat doen met zijn hoofd , heel raar..:s

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:17

hahaha mijn merrie heeft de leuke gewoonte om als hond te drinken.. tot ergernis van baasje omdat je zo'n kwijlbak krijgt.. is wel heel leuk om te zien, die grote roze tong naar buiten =D

en mijn ruin briest in mijn gezicht als hij niet wil rijden, met als extraatje alle slijmpjes, snotjes,kwijltjes en spuugjes, altijd kleddernat gezicht, wat best een beetje smerig is :)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:46

Haha, onze shet eet altijd zijn water! :))