Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:16

>;) Ik denk dat de vrouw van Gert hier ook nog wel wat over te zeggen heeft.... :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:17

Oh, wist niet dat er een mevrouw Gert was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:57

laat ik om te beginnen gelijk zeggen dat ik geen verstand heb van inrijden, ik heb wel het geduld om een paard wat zadelmak is verder door te rijden. Ik vind dat hij fantastisch zit en ook echt wel duidelijk is naar het paard toe, maar ook ik vind dit soort clinics not done eigenlijk, te veel show... Wat ik me nog het meeste afvraag is hoe de paarden zich weer thuis bij een andere ruiter gedragen, zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:10

IMJ schreef:
Misschien ging het inrijden van franka eerder niet zo goed en kan Gert het fixen?!
Kunnen we haar nog opgeven, ik ga de 12e naar de clinic (ben dus mede schuldig ;-) )

Wordt vast een volle bak :D Franka wat zeg je er van ? _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:08

IMJ schreef:

Dat niet alleen; hij heeft ook uberschattige dochtertjes...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:20

Share schreef:
Dit wordt weer zown ellenlange discussie over gert waar er al tig van zijn hier op bokt... Hahaha maar je begin post is hilarischhhhhh _O-

hahaha u waardeert het lees ik :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:23

janouk schreef:
:D :D @ Franka,
Je ziet waar jouw wilde dromen toe leiden: :+ weer een discussie over Gert op Bokt.
Ach als de mensen maar over je l*llen: reclame is reclame

dat bedoel ik maar heb ik gezegd dat ik over hem droomde, droomde vannacht over iemand die ik nooit heb kunnen strikken hahahahah

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:28

minimelona schreef:
laat ik om te beginnen gelijk zeggen dat ik geen verstand heb van inrijden, ik heb wel het geduld om een paard wat zadelmak is verder door te rijden. Ik vind dat hij fantastisch zit en ook echt wel duidelijk is naar het paard toe, maar ook ik vind dit soort clinics not done eigenlijk, te veel show... Wat ik me nog het meeste afvraag is hoe de paarden zich weer thuis bij een andere ruiter gedragen, zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben eigenlijk?

Ja hoor, minimelona. Jeroen Dubbeldam en De Sjiem hebben ervaring. Asther de Jeu en Edward Gal. Google maar eens.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:48

janouk schreef:
Jullie gaan helemaal off topic :D

Het gaat om het mensenwelzijn van Franka, die wilde dromen heeft over Gert :D

neeeheeee das niet waar hij is nog niet voorgekomen hoor, wie weet vannacht. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:53

Mindim schreef:
De eigenaar omdat ie het aanbiedt en Gert omdat ie er gebruik van maakt om naamsbekendheid te genereren? Dus beide.

Luister je kan blijven piepen over dat het niet goed is maar bedenk wel dat dat paard meteen weer een ervaring erbij heeft qua shows. paard heeft het veel minder slecht als Gert die zn nek kan breken. Ongeacht of dat zijn keus is of niet.
En mensenwelzijn vind ik het toch wel als je daarna ook maar 10 procent minder kans kan hebben om het zand weer eens van dichtbij te mogen aanschouwen. En zelf je nek te breken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:53

Anne_GTI schreef:
IMJ schreef:

Dat niet alleen; hij heeft ook uberschattige dochtertjes...
zo eentje blijft niet lang alleen he... hahahahaha
Laatst bijgewerkt door franka75 op 26-03-13 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:55

EliseBrouwer schreef:
janouk schreef:

Dan rest mij de grote vraag... Zou Gert haar ook kunnen temmen??? ~~}>

_O-

Wie mij????????? wedden van niet
Laatst bijgewerkt door franka75 op 26-03-13 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:57

[="Mindim"]
[="EliseBrouwer"]
["janouk"]

[/quote]

Dan rest mij de grote vraag... Zou Gert haar ook kunnen temmen??? ~~}>

_O-[/quote]

Nou, ik weet niet of ze gaat bokken als hij haar bespringt, haar met een zweep op de kont kletst, terwijl hij haar berijdt :')[/quote]
pardon waar gaaaat dit over 8)7

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:58

Waar kan ik een Gert kopen? Het lijkt mij prima voor mijn welzijn!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 00:00

Mindim schreef:
IMJ schreef:
Misschien ging het inrijden van franka eerder niet zo goed en kan Gert het fixen?!
Kunnen we haar nog opgeven, ik ga de 12e naar de clinic (ben dus mede schuldig ;-) )

Wordt vast een volle bak :D Franka wat zeg je er van ? _O-

eeeehm nou doe maar niet. ^)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 00:01

Jetta schreef:
Waar kan ik een Gert kopen? Het lijkt mij prima voor mijn welzijn!

oh voor jou ook al hahahahaha

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 05:53

Anne_GTI schreef:
>;) Ik denk dat de vrouw van Gert hier ook nog wel wat over te zeggen heeft.... :D

Hij heeft wel vaker wilde merries onder het zadel gehad toch?? :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:12

:D :D _/-\o_ _/-\o_

Goedemorgen Gert, als je dit meeleest. Jouw dag is vast ook weer goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:33

Oh weet wel zeker dat hij meeleest :P
Wel een briljante opening Franka!

Overigens heb ik een ervaring met een paard dat door Gert is beleerd (nog een heel reltopic geweest).
Mijn Asca Z Challenge was niet zo'n lieverdje thuis. Ondanks dat ik echt veeeel paarden zelf heb beleerd ging dit hem niet worden. Gert heeft hem 2 weekjes te logeren gehad en ik kon er super mee weg rijden.
Het is nog steeds een hoogst brutale donder die echt een doortastenderuiter nodig heeft, maar doet het nu super bij zijn nieuwe baasje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:39

Jongens jongens, waar gaat het over? En het is nog niet eens vrijdag. :')

Ik wou dat ik maar voor een tiende zo vast in het zadel zat als hij. Dan zou ik ook niet zo angstig meer zijn als die van mij weer eens wat stuitert. Dat mis ik soms zo in mijn rijden.

Hoe zou hij dat geleerd hebben? Gewoon veel doen ofzo? Ik heb idee dat ik keer op keer zou vliegen. Of zou hij stiekem oefenen op zo'n rodeostier/harry de hengst ding? :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:58

Suzanne F. schreef:
Hoe zou hij dat geleerd hebben? Gewoon veel doen ofzo? Ik heb idee dat ik keer op keer zou vliegen. Of zou hij stiekem oefenen op zo'n rodeostier/harry de hengst ding? :D

Een fijn springzadel en iemand die het paard voorwaarts houdt. Dan ga je niet zo snel eraf.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:03

Precies, voorwaarts houdt maar niet met de zweep er overheen jast om hem vooruit te drillen. En dát vind ik de kracht van deze methode, dat ondanks de impact die het op een dier heeft vooral de overtuiging van de ruiter maakt dat hij zijn 'lot' als rijpaard ondergaat in plaats van het af te dwingen door middel van het aanjagen van angst.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:04

minimelona schreef:

Ja, ervaring mee! Een vroegere pony van me is door hem ingereden, nadat hij 3-4 weken bij mijn gerenommeerde instructie had gestaan en hun er absoluut niet opkwamen: longeren, zadel, hangen geen probleem, maar erop was direct omhoog komen.

Op aanraden zijn we naar Gert geweest. Pony heeft daar een week of 3 gestaan en ik ben er een paar keer geweest om te rijden onder begeleiding. Ik was toen 15....gelukkig was ik niet al te bang want de pony blijft natuurlijk wel een baasje, het zit erin of niet! Heb er daar bij Gert ook afgelegen maar uiteindelijk kon ie mee naar huis. Opstijgen bleef nog lang een zwak punt waarbij ik hulp nodig had, waarschijnlijk had de pony toch een soort trauma of iets opgelopen bij de handelaar waar we hem gekocht hadden. Maar verder een leuke pony met flink wat karakter.

Helaas is hij later nog terug geweest omdat ik een periode niet had kunnen rijden en ik er niet zomaar opdurfde. Daar heeft de pony gericht geslagen naar de vrouw van Gert die achter de omheining stond, Gert vond het geen pony voor een 15 jarige (en ik reed ondertussen op de oude pony van mijn zus die een stukje braver was) en heeft hem vervolgens voor ons verkocht.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:12

Bizzybijtje schreef:
selyna schreef:
ik weet nooit zo goed wat ik van hem vind
ik heb veel filmpjes gezien van hem
ik wil hem wel graag een keer in het echt zien
en zou de paarden die bij hem zijn geweest weleens terug willen zien na een jaar ofzo
ook die van een clinic

Asther de Jeu, De Sjiem. :D

dank je

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 22:59

janouk schreef:
:D :D _/-\o_ _/-\o_

Goedemorgen Gert, als je dit meeleest. Jouw dag is vast ook weer goed.

Ik mag toch hopen van niet :D