De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:24

Mijn pony heeft af en toe de streek om tijdens rengalop in 'staking' te gaan.
Het is me nu al 2 keer ( in 15 jaar) gebeurd dat ik er dan met een salto vanaf vlieg.
Gelukkig ben ik tot nu toe goed terecht gekomen, en dus niks bezeerd.

Xjewillemijn

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:29

me verzorg pony ging zaterdag nogal schudde met mij er op( zat zonder
zadel en met touwe halster) tja daar lig je dan in de vieze bak

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:30

Oef, ik rij nu zo'n 24 jaar en kan me al heeeeeeeel lang niet meer herinneren hoe vaak ik gevallen ben haha,
maar dat kwam meer omdat ik vroeger overal *scheit* aan had en dan heb je wel van die rare val momenten....

Een van de laatste keren was wel erg beschamend.. ik was aan het losspringen voor een wedstrijd en elke keer kwamen we niet lekker uit bij de oxer.. Dus maar weer proberen.. We ging voor de laatste keer richting de oxer, want moest de ring bijna in.. En net voor de oxer ging ze vol in de rem, waardoor ik voorover ik haar nek vloog en bleef hangen, maar ook zij verloor evenwicht door mij bijna en ging voorover hangen.. Op dat moment werd ik omgeroepen en natuurlijk kijkt dan de hele oefenbak naar je, en ondertussen gleed ik steeds verder, maar omdat ik mijn armen om haar nek had, maakte ik een soort koprol en kwam zo voorover, voor de oxen met mijn kont in een grote plas water terecht... Dat was echt een van mijn beschamende momenten...

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:46

Jaren geleden toen ik net was begonnen met rijden, wou ik een zweepje aanpakken van mijn rijinstructrice. Ik stond stil en ineens zat ik naast de pony op mijn kont in het zand. De pony zat mij ook echt zo aan te kijken van wat doe jij daar. :o

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:00

Ik moet meteen denken aan dat gestuiter op een filmpje van toen ik een jaartje of 7 was...vraag me niet meer hoe de pony heet. Op het filmpje zie je mij, een bok uitzitten, tweede bok net voor het zadel zitten, derde bok, net achter de oren zitten. dan bokt hij weer schuif ik terug op het zadel en dan nog een bok en val ik er alsnog af...jammer dat filmpje nog steeds op een vidio band (VHS)staat. Zal toch eens kijken of ik die over kan zetten.

lindi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:04

haha wat een leuke topic het is mij al wel vaker voorgekomen dat ik op een groot paard moest en dat ik een voetje kreeg maar iets te hard zodat je er naast gegooid word :P . of vroeger dat ik niet goed had aan gesingeld en dat ik onder de buik hing :')

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:28

Ik mocht voor de eerste keer los galopperen, dat werkte een half rondje goed. Alleen toen het remmen... Ik hing ondersteboven om die hals, de pony bleef keurig verder draven, na een half rondje Ofzo ging hij rustig stappen en stopte uiteindelijk. Toen voorzichtig los gelaten en weer op de pony geklommen. Ik was toen 9 ofzo, de pony was maatje ietsgroterdaneenshet. Het zal er vast geweldig uit hebben gezien :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:32

De mooiste blooper al zeg ik het zelf was in het hek gehangen worden.
Mijn merrie die ik toen reed was raar aan het doen en ik wou mezelf beenvrij geven door tegen het hek te duwen en ze reageerde door een steigerbok 180 graden en ik werd gelanceerd maar had het hek in het begin per ongeluk vast gepakt uit reactie dus schoot die kant op.
Daar hing ik dan als een handdoek over een droogrek :')
Beetje pijnlijk voor mijn ribben maar pieste bekant in mijn broek.
Natuurlijk had ik net toeschouwers.. althans mensen die stonden te praten en het zagen gebeuren.
Werd hardop uitgelachen _O-
Verder val ik altijd anders maar dit was de raarste :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:37

De afgelopen 5 keer op m'n voeten geland, steeds op een andere pony.
''Ik sta nog, geen taart!''

Een keer op een shet die besloot te gaan rollen tijdens mijn kleuterles. Fijnnnn. *\o/*

Laatst van verzorgpony, zonder zadel 'even' draven tot ie besloot opzij te springen. En daar ging ik.

En de bekende zonder zadel opstappen, en dan aan de andere kant op de grond uitkomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:51

Oh had ik er maar een filmpje van.

Ik had een springwedstrijd met Pablo een palomino welshje.

Pablo ging vol goede moed op de hindernis af maar bedacht zich op het laatste moment en ging rechts langs de hindernis maar ging tussen de staander en het connifeertje wat naast de hindernis stond(er tegen aan geparkeerd zeg maar)en verloor mij daar. Even hing ik nog half in de boom en half op de pony maar er was geen houden aan..en toen hing ik helemaal in het conifeertje.

Moet hilarisch geweest zijn...

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:04

Ik zat op een manegepony en meneer verstapte zich wilde corrigeren en toen zat ik opeens in het zand,,
Zag er erg komisch uit heb ik gehoord :')
Ook een x van mn verzorgpony toen ik verkeerd om ging draven en toen wilde ik remmen maar ik faalde en toen gleed ik er zo af :P

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:01

Met springen met mijn pony.
Vond oxer spannend steet ze heer poot ertussen.
En gezellig met mij erop over de kop.
Gaat dat beest staan trillen in bij mijn zus zn pony.
Mijn zus reed naar mij toe ik lag nog loopt ze naar mij toe (mijn pony) en proest heel hard in mijn gezicht.
Is allemaal goed gegaan had alleen hersenschudding en spierpijn.
Het was in de winter ik reed in een shirtje en moest een 15 minuten blijven liggen.
Toen ik eindelijk op was gestaan stapte ik op en probeerde het nog een keer en het lukte.
En zo ben ik daarna nog een keer over de kop gegaan.

TatumNobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:41

ik rij western in een manege ik kreeg laats een heel goed westernpaard en ik zat in de galop en ik wou over gaan in draf dus ik trok ligt aan de teugels en hij maakte een keiharde slidingstop dus ik vloog over de hoorn en lag op de grond haha heb me gelukkig geen pijn gedaan :o

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:02

zonder beugels rijden op een kleine welsh in draf er langzaam vanaf hobbelen, of mijn paard die keihard op een sprong afrent hem dan toch nog weigert en uiteindelijk toch nog stringt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:07

We zouden in de manege les zonder zadel gaan rijden, en natuurlijk wilde ik ook want ik zat op mijn lievelings paard tevens de grootste van stal.
Oke zadel eraf en de instructrice zou me een zetje geven bij tel 3. En bij tel 3 zou ik springen.
En dat deden we dus precies synchroon. Ik werdt dus letterlijk over het paard getild!!!
Ik floepte aan de andere kant er zo weer af zo hard ging het.
Natuurlijk keihard staan giebelen met z'n twee!

monique72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:07

ik zat na een lange rit in kleermakerszit op mijn pony, enige excuus die ik voor deze stunt heb dat ik een jaar of twaalf was, we waren lekker aan het kletsen met een paar vriendinnen toen mijn pony belsoot zich uit te schudden. toen lag ik er dus naast, we hebben ontzettend gelachen.

leenleen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:56

Afgelopen winter was er een verkleedwedstrijd op de manege (reden een proefje met z'n vieren) we waren verkleed als Sesamstraat en ik als Pino. En raad eens wie er weer wordt gelanceerd...... Ik wordt er nog steeds aan herinderd dat Pino niet kan vliegen.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:59

rond 2008, ik zat op een pony die er in eens in rengalop vandoor ging, en toen in eens weer stil stond...
Je raad het al... Ik vloog over zijn kop.. Maar dat was nog niet het grappigste ik zat wijd met mijn benen in het zand en de teugel nog in een hand. De pony keek me echt zo aan van: 'Hoor jij niet op mijn rug te zitten?'

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:03

Ik had net zonder enig tuig gereden, en dat ging super! Ik zette me voor de grap eens omgekeerd (dit had ik al eerder gedaan en Falco was super braaf, hij is nl. lui :o ) maar deze keer ging het mis! hij begon te gallopperen, dit kon ik natuurlijk niet uitzitten. Dus heb ik mij gewoon laten vallen. :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:05

terwijl ik opstapte schrok mijn paard ergens van, waardoor ik mijn evenwicht verloor en er aan de andere kant weer afviel.

:'). nog steeds mijn beste verhaal.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:08

hihi ik wordt volger van dit topic! haha super leuke verhalen! lach me helemaal dood..

raarste manier..uhmm
na het springen (waar ik al verkeerd zat zelf) landen en gelanceert worden waardoor je half op de nek zit en dan snel je been over de rug gooien waardoor je er weer vrolijk naast staat. Pony keek me echt zo aan van: zijn we nu al klaar?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:18

Hahha te grappig al die verhalen!

Uhm.. ik zelf zat op een fjord en meneer had geen zin om te springen dus schoot er steeds rechts langs en omheen dus na 3 x dacht ik even slim te gaan zitten in die bocht en dat voelde meneer dus vloog hij maar helemaal naar rechts en toen zat ik op mijn billen tegen een paal in de slappen lach en hij maakte een paar gekke bokkensprongen haha (en de eerst volgende x sprong hij er zo over heen, sukkel) :o

En ik heb ooit iemand er op een hele stomme manier af laten vallen. ik had een paard vast en gaf iemand een voetje, maar haar paard en mijn rijpaard gingen snuffelen (en waren nooit zo lief voor elkaar) dus ik trok dat paard opzij en tegelijk gaf ik haar (lichtgewicht) een iets te hard voetje waardoor ze er aan de andere kant af lag, Oeps.. O:)

En iemand buiten, die pony stapte op een takje en sprong een gat in de lucht staat dat meisje opeens ernaast met een paard in haar hand in plaats van erop, dan denk je echt, HOE DAN?! :+

enn oook erg leuk op een net geschoren paard stappen wat pas 1 a 2 maanden onder het zadel is en nog wat slingerd, dan glijd je er zo 3x naast terwijl je gewoon stapt.. *\o/*

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:53

Paard staat stil, ik praat met persoon aantal meter verder, paard heeft jeuk aan voorbeen en krabt ... Ik kukkel gewoon over zijn hals tegen de grond ....
Erg amusant ook, maar het gebeurde gewoon. Ben door die val 3 maanden uitgeweest want heb er een beenvliesontsteking o.i.d. aan overgehouden. Erg dom dus!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:58

Op een stal waar ik nog heb gereden stond zo'n typische kinderpony waar ik echt niet op geraakte als ik er probeerde op te springen. Een vriendin van mij heeft mij toen een voetje gegeven waardoor ik met iets te veel vaart van de grond ging en gewoon langs de andere kant van de pony terug op de grond viel _O- Heel jammer dat er niemand dat gefilmd heeft, je kon ons beiden oprapen.. :')

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:40

Nou mijne waren beethe genant :o
1e op een shet, in draf pony liep helling af en stopte ik maakte een koprol over zn nek en toen stond ie op mn haar:p
2e ook op een shet:) wouw erop klimmenhij rende weg ik voel daardoor over een hek en heel mn paardrijbroek was groenig;p
3e van een ponietje tegen de muur /3 ihi

ben er wel vaker afgevallen maar deze waren t lolligste