Markt in elkaar gestort??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:23

Vergeet daarbij niet de zgn koopjes: magnetron nu maar 149.95 euro
Kleding voor de kids, jas waar ik eerst 50 gulden voor betaalde, betaal ik nu 50 euro voor.
Rijbroek zelfde merk, zelfde type, voor de euro 1 gekocht voor dochter (mijn kids groeien niet veel) 99,95 gulden
Nu 65 euro..... prijsverschil mischien minimaal maar doe het verschil is X 100, loopt dan aardig op.
Heb ook een kennis (eigen florerend bedrijf in de wegenbouw) "ach, prijzen vallen wel mee is niet zovel duurder geworden, betaal nu net zoveel als voor de euro" op de vraag of het dan teruggerekend is naar guldens: "eh, nee bedrag hetzelfde maar dan met euro teken" Bedoel hij is echt niet dom ofzo, en het gesprek was langer dan de stukjes die ik hier vermeld, en toen ik tijdens dat etentje even opmerkte dat een soepje bijna 7 euro kostte en dus ruim 15 gulden omgerekend, snapte hij wat ik bedoelde....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:34

nou ja precies, als je de prijzen om gaat rekenen schrik je je het apelazerus, ik in ieder geval wel

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 23:37

De euro er al 2 jaar Boos! Ik reken bijna alles nog om naar de gulden. *LOL* Ik ben wel heel goed in hoofdrekenen geworden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:01

Het probleem blijft (sinds de invoering van de euro) de prijzen die gevraagd worden...
Nu heb je in de supermarkt, bij de bakker etc geen onderhandelingsprijzen maar prijzen die je gewoon dient te betalen.
Vwn de brije handel, oa paarden heb je nog onderhandelingsbasis, maar als ik die prijzen hoor en zie....dan blijft er weinig over om te onderhandelen... ik reken dus ook (nog steeds) terug naar guldens en dan weer om naar euro's om een redelijk bod te doen, ze willen dan op een gegeven moment het verschil (500 euro) delen....
Kijk ik wil echt niet voor 5 eurocent op de eerste rang zitten, maar ik vind vooral bij paarden dat de (vraag)prijzen geheel overtrokken worden.
Wat heb je ervoor betaald: 1750 (in guldens) dan kun je ernu rustig 2250 voor vragen... en dat gebeurd in euro's....

Dan staan er weer paardjes te koop, vraagprijs hogere prijsklasse, toch even informeren, velen zitten dan toch in een andere prijsklasse dan de prijzen die wel bekend worden gemaakt (en hebben dus wel terug gerekend naar guldens)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:19

Ik werk ook alweer bijna 10 jaar Natasha, dus loop al wat langer mee.
Ik heb mijn loon wel aardig omhoog weten te duwen afgelopen jaren en voorlopig kan ik daar heel aardig van rondkomen. Dat kon alleen omdat het zulke goede tijden waren.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:23

Jij werkt dus vanaf je 14e, goed Sjuim!
Ik ook trouwens.

Over de paarden verkoop:
Wij verkopen ook nog steeds goed, maar ik vraag me af of dat ook zo was geweest als we nu in de duurder geprijsde paarden zaten.......

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 10:19

Sjuimpje schreef:
Ik heb mijn loon wel aardig omhoog weten te duwen afgelopen jaren en voorlopig kan ik daar heel aardig van rondkomen. Dat kon alleen omdat het zulke goede tijden waren.

Dat je goed rond kan komen met halve dagen werken Verward . Je woont nog thuis, je paarden staan aan huis, ouders sponseren je denk ik, je gaat nooit uit, je heb geen vriendje.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:34

Dat zegt niks. Ik heb geen bijzondere baan, heb een dikke vette hypotheek en anderhalf paard wat ik zelf moet betalen (Isolda betaalt mijn vadertje groten deels Lovers )
Ik woon samen met mijn vriend, maar hij studeert nog, dus hebben we de extra kosten van zijn kamer aan het vaste land er ook nog bij en geen extra inkomen van zijn kant. Dus dubbelop kosten.

En toch kan ik prima rondkomen. Het gaat zelfs een klein beetje beter het laatste halve jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:49

Natasha schreef:
Over de paarden verkoop:
Wij verkopen ook nog steeds goed, maar ik vraag me af of dat ook zo was geweest als we nu in de duurder geprijsde paarden zaten.......

Bij ons op stal dus wel, maar daar wil je geloof ik overheen lezen Verward

Anyway, ik blijf erbij dat het nog wel mee valt met de recessie als ik in restaurants en winkels kijk.
En 2 x per jaar op vakantie doen de meeste mensen in mijn omgeving ook nog steeds.
Maar zoals ik al zei, ik verkeer in foute kringen *LOL*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:13

Hier in de omgeving zitten ook alle restaurants vol. En alle stallen staan ook vol. Toch wil ik niet beweren dat het allemaal zo goed gaat!
We hebben op ons bedrijf net een reorganisatie meegemaakt, die heel vervelend was. Verder ken ik verschillende mensen die ook met een reorganisatie te maken hebben gehad en daardoor hun baan verloren hebben. Die mensen moeten echt een pas op de plaats maken.

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel hun baan hebben, zodat ze nog wel naar de restaurants kunnen gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat er niets aan de hand is.

Ik geef eerlijk toe dat ik makkelijker mijn geld uitgeef sinds de euro er is.
Ik weet wel dat de spullen duur zijn, maar voor mijn gevoel geef ik dat er niet aan uit. Daardoor is de drempel veel lager om iets duurs aan te schaffen. Nou kan ik ik me dat wel permiteren, want wij hebben beide best een leuke baan, maar ik kan me voorstellen dat mensen met minder inkomen er ook instinken en dat zij wel in de problemen komen.

Ik denk dat de prijzen en doorstroom in de paardenhandel inderdaad sterk gebonden zijn aan de streek waar je in zit. Verder moet je niet vergeten dat de winterperiode vaak een slappere tijd is voor paardenhandel. Dus dat het daardoor ook rustiger is op de markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:49

PhiaBink"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Dat je goed rond kan komen met halve dagen werken Verward . Je woont nog thuis, je paarden staan aan huis, ouders sponseren je denk ik, je gaat nooit uit, je heb geen vriendje.
[/quote]
Jij werkt zelf toch helemaal niet?

Het is jammer dat jullie het zo zwaar hebben, maar misschien komt alles nog goed voordat jullie een veiling aan je broek hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:00

ik heb deze maand geleerd dat wij niet rond kunnen komen van alleen Gijs zn salaris........ natuurlijk zouden we dat wel kunnen, maar dan moeten we een hele hoop leuke dingen laten en eigenlijk willen we dat niet.

Dus inderdaad verwent... .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:03

Omdat ik voor de paarden gekozen heb ga ik inderdaad zelden uit en eigenlijk nooit op vakantie, dat is toch mijn keus?
Verder heb ik het niet breed, maar ik kies er liever voor om krapjes rond te komen van 30 uur als ruimer met 37 uur uur. Ik heb nu meer tijd voor de paarden en daar geniet ik meer van als van het geld.
Verder valt het met sponsoring alles mee, heb net nog de hoefsmid aan mijn ouders betaald die ze van de week hadden voorgeschoten, tot op de halve euro.
Dat ik nog (half) thuis woon hebben mijn ouders zelf aangehaald, ik heb voor 2 jaar terug een baan in Hoofddorp voor ze afgeslagen, op deze manier kunnen we samen de zorgen voor de paarden delen. Anders hadden zij niet meer fatsoenlijk hun eigen paarden aan kunnen houden.

Ik werk voor mijn geld dus hoef me nergens voor te schamen. OK dan!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:13

gijsenkim schreef:
ik heb deze maand geleerd dat wij niet rond kunnen komen van alleen Gijs zn salaris........ natuurlijk zouden we dat wel kunnen, maar dan moeten we een hele hoop leuke dingen laten en eigenlijk willen we dat niet.

Dus inderdaad verwent... .

Hier hetzelfde probleem Tong uitsteken . Ik heb dus nu een baan (wel geluk natuurlijk dat ik na 3 weken al een leuke baan heb gevonden..) en we hebben 1 van onze paarden verkocht en doen het wat rustiger aan op alle gebieden en dan gaat het nog prima. Het is ook een sport om aanbiedingen te zoeken hoor....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 00:11

Lovely schreef:
Jij werkt zelf toch helemaal niet?

Het is jammer dat jullie het zo zwaar hebben, maar misschien komt alles nog goed voordat jullie een veiling aan je broek hebben.

We kunnen goed van 1 salaris rondkomen . Dus die veiling komt er echt niet hoor.Haha! Huis op 2 ha grond kan je wel kopen via onze makelaar.Haha! Zie onze homepage.
Ik heb 2 stallen bewust leeg. Als dat paard verkocht is, dan is er weer een stal leeg en die blijft ook weer leeg. Is er niemand die dat paard wil kopen, dan blijft ze gewoon. Ik zie wel hoe het lichamelijk gaat. Dat is de reden van de verkoop van het paard en ons huis.

We moeten ook een stapje terug doen net als iedereen. Dus minder uit eten, bij de Aldi of de Lid'l boodschappen doen, geen onnodige dingen kopen, paardenspullen kopen als het echt nodig is. Dus bewuster geld uitgeven.

We hebben pas een andere auto, goedkoper in wegenbelasting en brandstof. We zijn aan het verbouwen, maar dat gaat langzamer dan we willen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:21

PhiaBink schreef:
De euro er al 2 jaar Boos! Ik reken bijna alles nog om naar de gulden. *LOL* Ik ben wel heel goed in hoofdrekenen geworden.

Ben je tenminste nog ergens goed in

Citaat:

http://www.bokt.nl/forums/viewforum.php?f=39 Ach gut

Wat heb je btw met de inkomsten van je medebokkers te maken?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:30

Dit gaat nergens meer over, daarom een slotje.