Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vlaatjee schreef:jans1999 schreef:het licht eraan hoeveel je van hem houd.
zonde vind ik.
Sorry, maar dat vind ik nergens op slaan!
Juist ook uit liefde voor het paard maakt ze deze keuze.
trysteffy schreef:wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.
want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?
en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
broadway schreef:Ik heb net de foto's bekeken, oogt leuk, maar toch loopt dit paard niet goed vanuit de heup...
Ook zie ik amper een hals, dus ook moeilijk balanseren hierdoor, dus eigenlijk een dubbele handicap !
De grootste probleem zit bij de heup/a.been !
Iedere buiging ,zijdelingse beweging komt dit paardje zichzelf tegen...dus met iemand op de rug nog méér !
Misschien ooit achterovergeslagen en/of inderdaad een klap op het hoofd gehad...kan een lichte hersenbloeding hebben gehad of
de rug beschadigd of hij heeft zichzelf ooit achterover gegooid....
Hij laat zien dat hij het wel wil...en momenten dat hij het niet (meer) kan...
Tevéél druk of te weinig druk (ondersteuning) kan wel degelijk meetellen !
Als je dit paard ook maar miniem stoord met je zit ,dus niet rechtop blijven zitten en /of tegenhangen moet het paard alle zeilen bij zetten om in zijn balans (is dus een dis-balans, dus scheef !) terug te komen...óók aan de hand kun je hetzelfde afdwingen en zal hij dezelfde reactie geven !
Aangezien je schrijft over missen van kracht in 1 achterbeen kun je denken aan een halve dwarslaesie...dus beschadiging in de rug met gedeeltelijke uitvals verschijnselen aan 1 achterbeen ...of een hersenbloeding, dan komen de prikkels slecht door en vangt vaak het andere achterbeen het probleem op met de voorbenen !
Dan is het héél moeilijk om te blijven zitten,juist doordat het lichaam van dit paard zo scheef trekt, dan moet je echt een goede onafhankelijke zit hebben !
Tja en als je dan valt is het óf de heup óf de schouder waar de ruiter/amazone op zal vallen....
Het paard kan alléén maar reageren om te zeggen dat het niet goed voelt óf wel...speelt géén toneel...het werken /balanseren is zijn probleem met én zonder gewicht...komt zichzelf hierin heel negatief tegen !
De beenzetting in combinatie met de hals klopt echt niet !
Hoe doet dit paard in zijn negatieve momenten ?
Zou je een beeld willen geven van gedrag en vervolg ?
Of heb je een filmpje in beweging...
Weer verkopen is zo inderdaad géén optie , want dit paard verteld je genoeg !
Houden en verder uitzoeken of de eeuwige groene weide....
Hij oogt heel leuk maar er klopt duidelijk iets niet...
Juist omdat hij goed oogt moet je hem niet uit handen geven ...als het dan fout gaat komt hij echt weer de handel in hoor !
tylando schreef:waarom breng je hem niet weg naar een professioneel iemand om hem goed te leren berijden en zijn gedrag te verbeteren?