Gini schreef:Colway schreef:Mijn zusje zocht ook een paard voor een kleiner budget, daar is niets mis mee, maar met 'bijna gratis/gratis' iets willen kom je wel in de categorie probleempaarden/ niet bruikbare paarden/ etc terecht
Tuurlijk krijg je geen gratis 7-jarige, medisch volledig goedgekeurde, goed opgeleerde topsportmerrie met goede papieren die klaar is om zo de 1.30m binnen gereden te worden. Ik denk dat we allemaal wel zo realistisch zijn. Maar als ik een goedkope en brave kinderpony zoek, dan is 500 euro echt wel max. Waarom zou dat dan meteen een probleempaard zijn? Uiteraard wordt zo een dier zelden op de foto gezet en kan er een chipje ergens zitten. Het is een trend van de laatste jaren dat ieder paard maar op de foto moet en dat om ieder haakje en oogje een paard wordt afgekeurd. "Vroeger" liet je een paard keuren wanneer het bedrag een dik paar nullen telde. Nu is een chipje nog net geen reden om het paard linea recta naar de slacht te sturen.
Dan kan je me misschien wel "verwijten". Dat ik iets meer kan relativeren dan gemiddeld Bokt.
Ik stond er echt nog van te kijken hoeveel mensen op een 7 jarige, medische goedgekeurd sportmerrie die klaar is om het m binnen gereden te worden reageren met een berichtje dat ze hem voor 500,- (of liever nog gratis) willen hebben maar dat ze dan écht écht écht een goed huis krijgt.

Het scheelt gewoon opzeker dat je dan niet voor het paard betaalt maar als je idd helemaal geen financiële basis hebt of geen idee van wat de kosten zijn kun je er beter niet aan beginnen of om vragen.
)