Gratis paarden of pony"s voor klein budget gewild op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:19

Gini schreef:
Colway schreef:
Mijn zusje zocht ook een paard voor een kleiner budget, daar is niets mis mee, maar met 'bijna gratis/gratis' iets willen kom je wel in de categorie probleempaarden/ niet bruikbare paarden/ etc terecht

Tuurlijk krijg je geen gratis 7-jarige, medisch volledig goedgekeurde, goed opgeleerde topsportmerrie met goede papieren die klaar is om zo de 1.30m binnen gereden te worden. Ik denk dat we allemaal wel zo realistisch zijn. Maar als ik een goedkope en brave kinderpony zoek, dan is 500 euro echt wel max. Waarom zou dat dan meteen een probleempaard zijn? Uiteraard wordt zo een dier zelden op de foto gezet en kan er een chipje ergens zitten. Het is een trend van de laatste jaren dat ieder paard maar op de foto moet en dat om ieder haakje en oogje een paard wordt afgekeurd. "Vroeger" liet je een paard keuren wanneer het bedrag een dik paar nullen telde. Nu is een chipje nog net geen reden om het paard linea recta naar de slacht te sturen.
Dan kan je me misschien wel "verwijten". Dat ik iets meer kan relativeren dan gemiddeld Bokt.

Ik stond er echt nog van te kijken hoeveel mensen op een 7 jarige, medische goedgekeurd sportmerrie die klaar is om het m binnen gereden te worden reageren met een berichtje dat ze hem voor 500,- (of liever nog gratis) willen hebben maar dat ze dan écht écht écht een goed huis krijgt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:01

Gini schreef:
Fleurtje100 schreef:
Zou echt niet weten waarom je een bijna gratis paard zou willen

Simpele recreatiepony voor de kinderen, grasmaaier, gezelschapspony voor ander paard,... Er zijn genoeg redenen waarom men geen bedragen voor paarden wil neertellen.

En ook voor een gezelschapspony of grasmaaier zou ik eerder gewoon een fatsoenlijk bedrag voor neertellen zodat je een leuke gezonde pony hebt ipv een gratis af te halen dier wat misschien exceem heeft, snel hoefbevangen is, niet lief met kinderen is etc. Ook die moet je namelijk iedere dag verzorgen en dan is het wel fijn als het een leuk dier naar je zin is. Natuurlijk is een shet van 50 euro fijn, maar als ik een leuke shet voor 500 euro zou zien zou ik die net zo goed kopen.
Als ik echt goedkoop uit zou willen zijn zou ik namelijk het oude paard van een ander tegen een kleine maandelijkse vergoeding een pensioenplekje bieden (heb zelf voor ons oude paard heel lang gezocht naar zo'n plekje en uiteindelijk heeft die tien jaar in een rusthuis gestaan voor 150€ per maand, niemand wilde een superbraaf en lief gezelschapspaard waar ze dan ook nog 50-75€ per maand bij kregen en waarvan de dierenarts kosten nog betaald zouden worden, wel tig mensen gesproken die haar gratis wilde hebben, ook zo gek).
Voor een brave kinderpony zou iedereen wat over moeten hebben, zo makkelijk zijn die niet te vinden en veiligheid voor je kinderen lijkt me toch wel het meeste geld waard.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 02:11

wat veel reacties al zeg :)
Bij de aanschaf van ons eerste paard hebben we een vrij 'klinische' rekensom gemaakt in welke prijsklasse we zouden zoeken. Zo van: 'welk bedrag zou ons niet de kop kosten mocht het paard onverwachts dood neervallen'.
Inmiddels zijn we verhuisd en kijken vanaf de woonkamer/ veranda letterlijk de stallen in.
De ponystal is leeg omdat de pony in een paardenstal staat........en dat is niet omdat we geen derde paard zouden willen natuurlijk.

Ik zou natuurlijk dolgraag meegaan op buitenrit (kan de meiden moeilijk alleen t bos insturen toch?) en daarvoor komen we gewoon een paard tekort zou je kunnen zeggen.

Ook daarin moeten we keuzes maken: we wonen hier nog maar een half jaartje en nu blijkt, van de week, dat het paddock ter grootte van een rijbak toch half onder water staat. het lijkt mij dat ik dat geld beter kan investeren in het optimaliseren van omstandigheden van de paardjes die hier nu staan, dan geld uitgeven aan een paard dat af en toe mee gaat het bos in.
Daarnaast zijn we best pietluttig met de dieren. Alles moet passen en in orde zijn. Maar ook balans is erg belangrijk vind ik, zeker omdat ze thuis staan.
Voor mijzelf zou ik er rekening mee houden dat zelfs al zou er een gratis paard op ons pad komen je toch nog voor 1000 euro uitgeeft aan benodigdheden hahaha. Reflecterende deken bijv., uitrijdeken, passend zadel, en noem maar op..........dus wat noem je dan eigenlijk 'gratis' ;) Het scheelt gewoon opzeker dat je dan niet voor het paard betaalt maar als je idd helemaal geen financiële basis hebt of geen idee van wat de kosten zijn kun je er beter niet aan beginnen of om vragen.

Om die redenen o.a. kan ik mij niet helemaal vinden in een stelling als; 'als je mijn paard nu niet kunt kopen kun je ook de zorg er niet voor dragen'.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 02:47

Ik snap niet hoe mensen op een gezond jong paard zulke lage biedingen durven doen...
Ik heb een jaar geleden 40 euro geboden op een pony waar 500 euro voor gevraagd werd :=
Schaamde me kapot en durfde eigenlijk helemaal niet te kijken wat de verkoper gereageerd had, maar mischien was dat ook wel een beetje omdat ik gezegd had dat ze eerst eens voor haar pony moest gaan zorgen als ze er 500 euro voor wou hebben _O-

Uiteindelijk ook voor dat geld gekocht. (Wat me verbaasd trouwens... Verkoper was heeeeeel boos en schold me uit omdat ik haar beschuldigde van het slecht zijn voor haar dieren en nog geen 5 minuten later kreeg ik reactie wanneer ik haar kwam halen :wow: )

Mááár dat was wel een shetlander van 14 jaar met een ernstige onderbeet, zomerexceem, mager en haar achterbenen zijn zwak.

Pony was dus heel goedkoop in aanschaf, maar door haar mankementjes is ze wel duur in onderhoud. Als ik voor 500 euro een gezonde shetlander had gekocht, dan was ik waarschijnlijk uiteindelijk nog wel goedkoper uit geweest. Heb nu dus wel een goedkope pony, maar ze is duurder in onderhoud dan een gezonde dure shetlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 07:34

Kijk eens op BVA worden paarden gevijld van falliete stallen, papieren, goede springers, zonder bod gaan ze naar de slacht, startbod ook 500 -700 en dan kan je een dressur crack treffen, sneller dan op marktplaats waar die paarden vast wel wat mankeren maar omdat men de medische kosten niet kan betalen ze voor een appel en ei wegdoen, alleen die kopers kunnen dat ook misschien niet betalen, dan is de slacht beter voor die paarden.

Maar genoeg mensen die het niet meer kunnen betalen en op die manier een paard kopen...alles meer dan slachtwaarde is emotionele waarde en laten we wel zijn, die prijzen zijn ook fantasie...als je terug wil rekeken wat je er in hebt geinvesteerd, kom je op de verkoopwaarde, maar of dat ook de waarde is??

Gini

Re: Gratis paarden of pony"s voor klein budget gewild op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:30

Ach, ik ken een man die 5 driejarige onbeleerde springpaarden met goede papieren gekocht heeft voor 2000 euro. 3 zijn er alweer verkocht voor een veelvoud van wat hij betaald had en met 2 springt die nu ook al succesvol 1.20m.
Als je een beetje de handel en wandel kent, dan moet een paard echt niet zo duur zijn.

Fleurtje, dat JIJ paarden niet goedkoop zou kopen wilt niet zeggen dat iemand anders dat niet wil. Of erger dat die andere een slechte is die absoluut geen paarden zou mogen houden. Ik bijvoorbeeld ga echt geen 500 euro uitgeven aan een grasmaaier-shet.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:52

ik heb onder laatst een kleine shet veulen gekocht voor een paar tientjes.
Had wel paspoort maar voor de rest niks heb hem zelf nog laten chippen.
Voor mij was de reden dat mijn paardje alleen stond en dat ie er echt heel droevig van werd
dus dan maar een kleine shet er bij samen lol voor 10 en ze staan aan huis dus ja,,, het kleine beetje wat de shet eet en drinkt is ook net niks. plek zat bij ons dus ook geen dure stallingskosten de shet kon bij de vorige eigenaar ook niet blijven en heeft het hier (naar mijn inzien) super elke dag de wei op samen veel plezier en veel aandacht

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:55

Fleurtje100 schreef:
Zou echt niet weten waarom je een bijna gratis paard zou willen

Simpele recreatiepony voor de kinderen, grasmaaier, gezelschapspony voor ander paard,... Er zijn genoeg redenen waarom men geen bedragen voor paarden wil neertellen.[/quote]

En ook voor een gezelschapspony of grasmaaier zou ik eerder gewoon een fatsoenlijk bedrag voor neertellen zodat je een leuke gezonde pony hebt ipv een gratis af te halen dier wat misschien exceem heeft, snel hoefbevangen is, niet lief met kinderen is etc. Ook die moet je namelijk iedere dag verzorgen en dan is het wel fijn als het een leuk dier naar je zin is. Natuurlijk is een shet van 50 euro fijn, maar als ik een leuke shet voor 500 euro zou zien zou ik die net zo goed kopen.
Als ik echt goedkoop uit zou willen zijn zou ik namelijk het oude paard van een ander tegen een kleine maandelijkse vergoeding een pensioenplekje bieden (heb zelf voor ons oude paard heel lang gezocht naar zo'n plekje en uiteindelijk heeft die tien jaar in een rusthuis gestaan voor 150€ per maand, niemand wilde een superbraaf en lief gezelschapspaard waar ze dan ook nog 50-75€ per maand bij kregen en waarvan de dierenarts kosten nog betaald zouden worden, wel tig mensen gesproken die haar gratis wilde hebben, ook zo gek).
Voor een brave kinderpony zou iedereen wat over moeten hebben, zo makkelijk zijn die niet te vinden en veiligheid voor je kinderen lijkt me toch wel het meeste geld waard.[/quote]
ik heb een gezeldschapspony/grasmaaier gekocht en daar hoef ik echt geen 500 euro aan uit te geven die 50 die ik gaf was goed en weetje die shet die ik heb stond op een kinderboerderij dus ook nog eens een schat van een beest super gezond en lekker vrolijk. natuurlijk voor een 'echt' paard heb ik wel een veel hoger budget (1500 a 2000) maar dan als nog zou ik !nooit! een shet hebben gekocht voor 500 euro

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:58

Grace schreef:
tenzij ze een draver willen..dan lukt dat wel voor dat budget :+

Niet iedere draver is hetzelfde en kan hetzelfde das bij ieder ras zo mijn draver gaat bijvoorbeeld echt niet voor die prijs weg ondanks dat ze te koop staat

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:03

Ulrika schreef:
Grace schreef:

Niet iedere draver is hetzelfde en kan hetzelfde das bij ieder ras zo mijn draver gaat bijvoorbeeld echt niet voor die prijs weg ondanks dat ze te koop staat

mijn draver zal ook echt nooit voor dat budget weggaan! ze staat niet te koop maar ze is gezond, goed onder het zadel en heeft vol papier ;)

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:09

Ulrika schreef:
Grace schreef:

mijn draver zal ook echt nooit voor dat budget weggaan! ze staat niet te koop maar ze is gezond, goed onder het zadel en heeft vol papier ;)

hier nog een draver die niet goedkoop weg zal gaan, hij is trouwens ook niet te koop, nog niet eens voor 2000 eu bij wijze van spreken, we hebben lang gezocht naar een paard dat bij ons gezinnetje paste en het is een superdiertje dus die gaat echt niet meer weg.
Ik vind dat er altijd zo neerbuigend wordt gedaan over dravers..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:10

mijn draver zal ook echt nooit voor dat budget weggaan! ze staat niet te koop maar ze is gezond, goed onder het zadel en heeft vol papier ;)[/quote]
hier nog een draver die niet goedkoop weg zal gaan, hij is trouwens ook niet te koop, nog niet eens voor 2000 eu bij wijze van spreken, we hebben lang gezocht naar een paard dat bij ons gezinnetje paste en het is een superdiertje dus die gaat echt niet meer weg.
Ik vind dat er altijd zo neerbuigend wordt gedaan over dravers..[/quote]

Helemaal mee eens!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:40

Ook ik heb een pony te koop staan, een welsh x mini shet hengstveulen van bijna 8 maanden nu. Ook ik heb in de advertentie staan dat een goed plekje veel belangrijker is dan de prijs.
Hij staat nu al 2 maanden te koop, maar toch is er niemand die hem een goed plekje schijnt te kunnen bieden... Er is zelfs nog niemand wezen kijken.

Ik weet dat een kruising hengstveulen nu niks waard is, maar voor mij heeft hij sentimentele waarde, dus vind ik het ontzettend moeilijk om een prijs te hangen aan een diertje die ik heb zien opgroeien en die zo ontzettend lief en knuffelig is, dus wil ik het liefste met een toekomstige eigenaar samen de prijs bespreken als er iemand komt kijken die serieus geinteresseerd is.
Er hebben wel wat mensen gereageerd, maar de meesten willen niet langskomen voordat ze een prijs weten, zelfs als ik zeg dat we daar dan wel uit komen. Als mensen dan afhaken weet ik ook dat ze niet 100% voor het dier gaan. Andere mensen reageren gewon na 2x mailen niet meer...

Zo lang er nog niemand komt die hem een goed en blijvend plekje kan bieden blijft hij nog fijn hier en krijgt hij van mij zijn dagelijkse portie knuffels!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:51

Citaat:
Er hebben wel wat mensen gereageerd, maar de meesten willen niet langskomen voordat ze een prijs weten, zelfs als ik zeg dat we daar dan wel uit komen. Als mensen dan afhaken weet ik ook dat ze niet 100% voor het dier gaan.

Voor mij is prijs wel een doorslaggevend iets.
Ik heb mij al diverse keren vergist in dat mensen zeggen... daar komen we wel uit.

De laatste x bij een Haflinger wezen kijken (goed tehuis belangrijker dan prijs, moet snel weg),
Het was een simpele kleine merrie, geen papier, krap aan zadelmak.
Deze eigenaar zei ook: nee joh, over de hoogte van de prijs komen we echt wel uit.....
Ik wezen kijken, echt een wel leuk beestje, je kon opstappen en rondsturen, meer niet.
Eigenaresse: en aan welke prijs dacht je?
Ik: 750 max 850... Eigenaar: Nou doe er eerst maar een 1000 bij dan kunnen we verder praten.

Daarom ga ik echt nergens kijken voordat ik een richtlijn heb.
Het is nl zonde van mijn tijd (en benzine) en die van de eigenaar als blijkt dat je totaal niet bij elkaar kunt komen.

En je laatste opmerking is moeilijk. Jij hebt een band, maar een toekomstige koper nog niet.
Hoe leuk een paardje ook lijkt, dit wil niet zeggen dat ik veel boven mijn budget zal gaan.
Er staat genoeg leuks te koop, dan kijk ik wel verder.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:57

Dan scheelt het dat ik realistisch genoeg ben om te weten dat mijn veulen geen 1000 euro waard is ;)

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:51

Over dravers: Onbekend maakt onbemind!
Dravers horen bij de meest veelzijdige paardenrassen, weten vele mensen niet eens. Dat ze hard kunnen draven weten ze dan wel voor een sulky, maar ook voor een andere menwagen doen ze het prachtig door hun ranke elegante bouw, maar ook dressuur en hoog springen kunnen ze. Velen doen het ook fantastisch bij TREC en Endourance. Het is bovendien een paard, die heel erg gevoelig is en heel intelligent die met de ruiter meedenkt, misschien is dat te moeilijk voor veel ruiters, maar heb je een band met ze opgebouwd dan gaan ze voor je door het vuur. En ze zijn ontzettend lief voor kinderen en andere dieren. En hebben een engelengeduld. Mijn draver van 7 jaar oud, heeft in 2010 nog gekoerst en sinds juni in ons bezit en zelfs mijn dochtertje van 11 rijdt er in de manege dressuur en spingen op, en zezit nog geen jaar op rijles en mijn nichtje van 14 rijdt er ook op en die zit nog maar 2 maanden op rijles, en alles vindt de draver leuk om te doen, ze willen namelijk enorm graag voor en met je werken, geknuffeld worden poetsen, uren staan ze dat toe zonder maar ongeduldig te worden. Misschien moeten mensen zich eerst eens gaan verdiepen in dravers alvorens ze er commentaar op hebben!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:36

Rebellin schreef:
Over dravers: Onbekend maakt onbemind!
Dravers horen bij de meest veelzijdige paardenrassen, weten vele mensen niet eens. Dat ze hard kunnen draven weten ze dan wel voor een sulky, maar ook voor een andere menwagen doen ze het prachtig door hun ranke elegante bouw, maar ook dressuur en hoog springen kunnen ze. Velen doen het ook fantastisch bij TREC en Endourance. Het is bovendien een paard, die heel erg gevoelig is en heel intelligent die met de ruiter meedenkt, misschien is dat te moeilijk voor veel ruiters, maar heb je een band met ze opgebouwd dan gaan ze voor je door het vuur. En ze zijn ontzettend lief voor kinderen en andere dieren. En hebben een engelengeduld. Mijn draver van 7 jaar oud, heeft in 2010 nog gekoerst en sinds juni in ons bezit en zelfs mijn dochtertje van 11 rijdt er in de manege dressuur en spingen op, en zezit nog geen jaar op rijles en mijn nichtje van 14 rijdt er ook op en die zit nog maar 2 maanden op rijles, en alles vindt de draver leuk om te doen, ze willen namelijk enorm graag voor en met je werken, geknuffeld worden poetsen, uren staan ze dat toe zonder maar ongeduldig te worden. Misschien moeten mensen zich eerst eens gaan verdiepen in dravers alvorens ze er commentaar op hebben!

Kijk dat hoor ik graag ver dravers! En zoals jij al zegt ze kunnen super springen!

malika6996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:24

het is niet helemaal onmogelijk. ik ken heel veel paarden mensen en daar heb ik nu al 3 gratis ingereden, met papieren, gezonde, hooggeklasseerde paarden met toebehoren van gekregen. en dat mensen gratis paarden willen snap ik wel. ik woon op een boerderij heb 7 stallen etc etc maar geen geld voor een paard aan te schaffen. ik heb mijn eerste paard met afbetaling gekost en hij was maar 700€ en de rest van mijn paarden gratis gekregen. ik vind er niks raars aan en ben er zelf heel trots dat ik nu 4 paarden heb waar ik allemaal een hele goede band mee heb, alles mee kan, wedstrijden mee rijd, buitenritten mee rijd enz. terwijl ik er niets voor heb betaald. ik heb een paard bijrijdsters van dat geld heb ik al me paarden in de verzekering zitten en alles gaat super!
en als iemand aan mij zou vragen om een gratis paard zou ik daar echt niet raar van opkijken.
maar dat is mijn mening!

malika6996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:26

ohja en ik heb ook een draver en inderdaad ze kunnen zoveel meer bereiken dan je denkt. zeker als je ze de kans ervoor geeft!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:37

Ik vind het ook schandalig...............dan vraag ik me echt af of ze wel geld hebben om ze behoorlijk te kunnen onderhouden.

En wat dacht je van die zogenaamde paardenopvang en of stichtingen? vaak zijn het oplichters/ handelaren.

Dat er mensen zijn die geen 5.000 uit willen geven snap ik nog wel, ze kosten zat genoeg aan onderhoud.

Maar gratis en of rond de 500 euro???
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-07-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:38

malika6996 schreef:
het is niet helemaal onmogelijk. ik ken heel veel paarden mensen en daar heb ik nu al 3 gratis ingereden, met papieren, gezonde, hooggeklasseerde paarden met toebehoren van gekregen. en dat mensen gratis paarden willen snap ik wel. ik woon op een boerderij heb 7 stallen etc etc maar geen geld voor een paard aan te schaffen. ik heb mijn eerste paard met afbetaling gekost en hij was maar 700€ en de rest van mijn paarden gratis gekregen. ik vind er niks raars aan en ben er zelf heel trots dat ik nu 4 paarden heb waar ik allemaal een hele goede band mee heb, alles mee kan, wedstrijden mee rijd, buitenritten mee rijd enz. terwijl ik er niets voor heb betaald. ik heb een paard bijrijdsters van dat geld heb ik al me paarden in de verzekering zitten en alles gaat super!
en als iemand aan mij zou vragen om een gratis paard zou ik daar echt niet raar van opkijken.
maar dat is mijn mening!

Dan mag ik hopen dat de paarden niet ziek gaan worden, want je hebt geen geld.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:17

Geen idee of ik hier eig al had gereageerd maar bon :')
Ik persoonlijk vind het geld voor een paard aan te schaffen zowat 'weggegooid geld'
Mijn pony heb ik gratis van mijn nonkel als veulen gekregen.
Mijn 2 dravers waren ook goedkoop MAAR dat is nooit bewust geweest dat ik ze daardoor kocht.
Ik heb liever doodbrave paarden die ik met plezier kan rijden.

malika6996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:27

ik heb ze allemaal in een goede verzekering zitten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:57

_Alarm_wlkp schreef:
Geen idee of ik hier eig al had gereageerd maar bon :')
Ik persoonlijk vind het geld voor een paard aan te schaffen zowat 'weggegooid geld'
Mijn pony heb ik gratis van mijn nonkel als veulen gekregen.
Mijn 2 dravers waren ook goedkoop MAAR dat is nooit bewust geweest dat ik ze daardoor kocht.
Ik heb liever doodbrave paarden die ik met plezier kan rijden.

Dat is wat anders, dravers zijn bijna nooit aan de hoge prijs als ze uitgekoerst zijn.
Veulens worden wel vaker gratis verkregen op de een of andere manier.

Zelf geef ik ook nooit heel veel voor het aanschaffen van een paard, want ik geef ze een heel fijne goede tehuis en steek er geld liever in voor goede zorg en onderhoud.

Maar ik ga ook geen 500 euro bieden en of vragen of ik het voor die prijs mag overnemen om een mooie volbloed arabiertje met papieren, dat vind ik echt niet kunnen, dat is niet netjes, want de fokker heeft er ook geld ingestopt zoals het dekgeld van de hengst etc. etc. dus ik wil gerust wat geld voor geven maar echt geen 3000 voor een veulen, dat vind ik ook weggegooid geld.

Want er gaat genoeg geld in gestopt worden om het goed te laten opgroeien en te onderhouden.

Maar bij heel veel mensen vraag ik me echt wel af............... pfff ze hebben er niks voor over of ze hebben t niet maar willen t wel hebben...........is er dan wel geld om ze goed te kunnen onderhouden en te verzorgen.................??? aan zulke mensen durf ik echt geen dier te geven en of te verkopen, als ik een paard te koop zou hebben staan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:59

malika6996 schreef:
ik heb ze allemaal in een goede verzekering zitten

Ja hoor, en dan nog heb je steeds het eigen risico bedrag per paard per bezoek van de Dierenarts.... is ook echt geen 1 euro.