JAGERS !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:46

ik zit helemaal niet snel op de kast, hoewel ik me wel kan ergeren over het feit dat anti-jagers de liefhebbers van de jacht geen kans willen gunnen om aan te tonen wat voor goed werk zij wel niet verrichten

Ik maak tenminste een beest in 1 keer af, niks geen lijden...I pull my trigger, now it's dead Cool

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:47

ruig Verward Jij kickt er echt op of niet? Sinds wanneer mogen meisjes van 16 hun trigger overhalen om een dier te doden Verward

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:23

Billy schreef:
Schieters die fazanten en ander wild uitzetten, raken als ze betrapt worden, hun jachtvergunning kwijt, en krijgen als bonus een flinke boete. Hetzelfde geldt voor jagers die zich op andere manieren niet aan d jachtwet houden, bijv omdat ze gif neerleggen of omdat ze beschermde soorten schieten.
Goede jagers zullen zich niet met dit soort praktijken bezig houden, en daarmee zou ik ook niet willen jagen.

goede jagers misschien niet, maar je vergeet het deel jagers wat dus niet goed is, en je vergeet ook even te melden dat je op zich best wel een hoop kan flikken zonder dat je betrapt word, zeker nu de controles op de jacht bijna nihil gaan worden als het zo doorgaat

tuurlijk een echte jager houd zich aan de regels enz, enz,
maar denk je nu echt dat het hele jagersbestand uit goede jagers bestaat
helaas helaas

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:25

AlmostBlack schreef:
Wilde katten worden bij ons gezien als 'schadelijk wild' en deze mogen afgeschoten worden wanneer zij zich bevinden op het terrein van een jager. Dit is door onze gemeente goedgekeurd.

en wie bepaalt of een kat wild is, er zijn genoeg tamme huiskatten die zich niet door de eerste de beste pipo laten benaderen/aaien/oppakken
mistakes are easily made,

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:45

Ja idd met die vraag zat ik dus ook in mijn hoofd.
En sjonge Billy wat weet je alles zo goed! Je kan er alleen verstand van hebben als je bent meegeweest. Waar slaat dat op? Als ik die dingen zie gebeuren..... Sorry hoor maar als ik het allemaal zie gebeuren, en heus ik geef je groot gelijk het zullen er maar 1 of 2 zijn die dat doen, zijn er wel 1 of 2 teveel die het doen en het verzieken voor de rest!
Jammer is dat wel. De vorige keer stapte een vriendin van mij uit de auto om de ponies brood te geven in de wei. De hagel vloog om haar oren nou sorry dat noem ik niet normaal, dus haar vriend was laaiend! Sprong in die auto van die jager en die jager zei oh sorry ik had het niet gezien! Hallo hoe kippig ben je dan?????????
En tuurlijk op zich is het geen slecht iets ofsow helemaal niet, beter in 1x dood dan een 36 uur reis naar Italie maken in een trailer voor de slacht maar okej daar gaat t niet om
Waar het mij om ging is:
Dat ze zo dicht bij een huis aan het schieten waren en dat mag gewoonweg niet! Ik heb zelf de dierenbescherming daarover gebeld dus ga nou maar weer niet zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:42

Sinds ik een jachtvergunning heb, lenn!!!

Vaak jaag ik niet hoor, zo nu dan. Ik kick er niet op om dieren dood te maken, maar het idee dat ik de natuur beheer, daar kick ik wel op ja. Het samen zijn met de natuur op dat moment geeft mijn ook een grote kick, of dat je dat jagers alleen maar gingen jagen om te schieten? Nee hoor, jagers jagen ook om een te zijn met de natuur en te genieten!

Ik vind dat jullie alles overdrijven hoor..hagel om de oren vliegen? Ja, what ever...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 13:47

zo nou dan geloof je het toch niet joh sjonge ze zijn echt heilig he? PFFFF alles wat ze fout dan dat verzinnen we tuurlijk KEEP DREAMING!!!
Bel haar maar op als je het niet gelooft kan ze je het hele verhaal vertellen misschien hou je dan je grote mond eens dicht met alleen maar te geloven wat je zelf denkt
Rolleyes
Erg egoistisch om niet open te staan voor een ander verhaal, kan veel beloven voor jouw toekomst whahahah! Tong uitsteken
De natuur beheer? Ben je de koning ofsow? Pfffff what ever!
Wij overdrijven? we vertellen gewoon wat we vinden en de waarheid dat jij dat niet kan accepteren moet je zelf maar lekker weten! DAAAAGGGGGG Doei, doei

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:57

Lenn schreef:
maar ik kan er gewoon niet tegen als een gezond dier vermoord wordt.

Ik neem aan dat je dus ook vegetarisch bent? (veganist misschien zelfs?)

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:58

In Frankrijk mag iedereen zeg maar jagen zonder vergunning dan word je zelf ook bijna voor je kop geschoten!!!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:06

Vaak jaag ik niet hoor, zo nu dan. Ik kick er niet op om dieren dood te maken, maar het idee dat ik de natuur beheer, daar kick ik wel op ja. Het samen zijn met de natuur op dat moment geeft mijn ook een grote kick, of dat je dat jagers alleen maar gingen jagen om te schieten? Nee hoor, jagers jagen ook om een te zijn met de natuur en te genieten!

bij ons heet dat jachtleugen nmr 3,jagen verstoort het natuurlijk gelijkgewicht van de natuur,het ken leiden tot sterke uitdunning van bepaalde diersoorten of uitroeiing
jagers zijn natuurgebruikers maar zeker geen natuurbeschermers
ieder jager gebruikt dezelfde smoes als jouw dus

en bij mij heet samen zijn met de natuur ,ervan genieten door er naar te kijken en niet moorden,jagen geeft jouw een kick en waar krijg jij die kich van ?
nou dus door schieten van wild=doden voor plezier

echt de jagerssmoezen en die zijn overal zelfde Scheve mond

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:13

AlmostBlack schreef:
ik zit helemaal niet snel op de kast, hoewel ik me wel kan ergeren over het feit dat anti-jagers de liefhebbers van de jacht geen kans willen gunnen om aan te tonen wat voor goed werk zij wel niet verrichten

Ik maak tenminste een beest in 1 keer af, niks geen lijden...I pull my trigger, now it's dead Cool

vaak worden dieren vaak aangeschoten,de zoekactie ernaar kan /uren dagen duren
tot aan dodelijke schot slepen zich de aangeschoten dieren met wonden zich door het woud ,veld etc op vlucht voor de jager
ook word door rondvliegende hagel wel eens onbedoeld andere kleinere dieren geraakt zoals weidevogels

jaja ook deze smoes is ons bekend
jachtleugen nmr 2

met dank aan Der Lusttoter brochure van IJH
www.ijh.de

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 15:24

Geef je groot gelijk Tina!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:55

Ik vind de woorden van AlmostBlack nogal dubbel overkomen...

"Het samen zijn met de natuur op dat moment geeft mijn ook een grote kick, of dat je dat jagers alleen maar gingen jagen om te schieten? Nee hoor, jagers jagen ook om een te zijn met de natuur en te genieten! "

Als het je niet (alleen)gaat om het jagen, maar vooral om het een zijn met de natuur, waarom jaag je dan? Je kan ook gewoon genieten van wat je ziet zonder het om zeep te helpen. Ga voor m'n part plaatjes schieten als je per sé een soort "jacht" wil hebben.

Om even terug te komen op het onderwerp "wapenbezit". Ik denk niet dat het wapenbezit op zich een "gevaar" is. Het doden voor het plezier (Het heet tenslotte plezierjacht) vind ik persoonlijk veel linker.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:54

Nou, ik vind wel dat we een zijn met de natuur. Jullie zouden jullie ogenkleppen eens af moeten halen, zonder de jager was er geen natuur! WIJ verstoren het evenwicht, tuurlijk...Het evenwicht is al eeuwen geleden 'verstoord' door onze voorvaderen die moesten doden om het vlees. Oke, ik zal niet met de zin aankomen van 'wij moeten jagen om te overleven' want jullie weten net zo goed als ik dat dat niet waar is. Wat wel waar is, is dat wij on al eeuwen geleden met de natuur zijn gaan bemoeien. Ik vind eerlijk gezegt dat wij altijd al een onderdeel van de natuur zijn geweest, maar goed, dat even ter zijde. Ik denk dus dat het niet verantwoord is om onze taak nu zomaar te laten 'vallen', ik ben er zeker van dat de natuur het dan niet zal redden. mijn vader en mijn zus (jagen allebei) zijn een aantal jaren terug naar frankrijk geweest. Daar was een gebied afgezet waar jagers zich absoluut niet mochten laten zien (want tussen haakjes, het klopt dat het jachtbeleid van Frankrijk niet helemaal je-van-het is). In het gebied was el een jaar niet meer gejaagd, en wat het nu toonde was gewoon triest. Er vloog of liep niks meer rond, hier een daar een kraai of een Vlaamse gaai, misschien nog een musje wat rondzwierf, meer niet. Eigenlijk is dat ook heel erg logisch. Een klein voobeeldje: stel, er komt een verbod op de vossenjacht (is geweest,maar hier is hij al weer open). Doordat de vossenjacht verboden wordt stijgt de populatie van de vos enorm. Doordat er zo veel vossen zijn verdwijnen de prooidieren, met name de konijnen. Omdat er nauwlijks voedsel meer is voor de vossen trekken deze weg of gaan ze hondsbrutaal kippen 'jatten' van boeren (of dachten jullie dat ze dood zouden gaan en dat de konijnen dan weer de kans hadden etc. ? Think again...die theorie werkt alleen in boeken...). De kippendieven deden dit natuurlijk ook wel voordat de jacht verboden werd, maar lang niet zo erg. Je kon de vossen wel proberen weg te jagen maar de volgende avond (soms zelf dezelfde avond nog) lopen ze gewoon weer over je erf te sneacken. Dit had dus allemaal niet hoeven te gebeuren als de jagers gewoon een aantal vossen hadden mogen afschieten. Nu even andersom; de jacht op konijnen wordt verboden. Konijnen planten zich snel voort, en er komen er dus erg veel. Omdat er zoveel konijnen zijn, komen er ook veel vossen etc. Maar omdat zelf alle roofdieren bijelkaar de konijnen populatie niet in stand kan houden komt er een overvloed aan konijnen. daardoor krijg je dus die pokke ziekte weer en in een keer wordt de populatie van de konijnen weer zo klein dat je daar met al die roofdieren zit die niks meer hebben. En dan krijg dus weer dat wegtrekken en kippen-jatten gedoe. Dat wegtrekken klopt overigens echt hoor, in Amerika bijvoorbeeld trekken de beren van hun 'vaste' woonplaats naar Yellowstone in de winter, omdat daar veel meer voedsel te krijgen is. Maar goed, ik heb deze voorbeelden gegeven, maar er komt nog zo veel meer bij kijken, dan ben ik hier zometeen nog aan het praten. Wat ik trouwens nog wel even wilde weten, is of iemand al een antwoord op mijn vraag heeft , of iemand een plek weet waar er veel verschillende soorten dieren zijn en waar absoluut geen jagers in het spel zijn. Want hoe je het nou wend of keert, overal wordt gejaagd. Of je nu op de Hoge Veluwe bent of in Yellowstone parc in Amerika, er wordt ook daar gewoon gejaagd, en ja, ik spreek uit ervaring, ik heb afgelopen zomervakantie een week in Yellowstone door gebracht, in totaal 3 weken in Amerika geweest. Het enige wat ik daar nou echt zielig vond, is hun manier van zadelmak maken van paarden!!!