Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:06

Dat denk ik ( als wel-paardenmens ) zo vaak als ik een paard de hele dag achter tralies zie staan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:17

wat een uitspraken weer hahaha

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:18

Van het weekend werd mij door een bejaard mannetje verteld dat ik een wel hele mooie fries bezit.........ware het niet dat het een 2 jarige quarterruin is, die toevallig zwart is :D . Toen ik vroeg waarom hij dacht dat het een fries was, kwam het antwoord : ja met zo'n mooie volle staart kan het toch niet anders.......

Heb het maar opgevat als compliment.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:37

Shirley schreef:
Misschien wilde hij gelijk een mooie nieuwe deken voor zijn aanwinst :))

Die kreeg hij er al bij.. :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:33

NWDynamite schreef:
Een tijd geleden zat ik op marktplaats paarden te kijken en mijn vriend keek een beetje mee. Bij een bepaalde advertentie vroeg hij 'wat betekend licht aangereden, heeft dat paard een ongeluk gehad met een auto?'

ergens wel logisch... maar toch :')

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:41

_VIOLET_ schreef:
NWDynamite schreef:
Een tijd geleden zat ik op marktplaats paarden te kijken en mijn vriend keek een beetje mee. Bij een bepaalde advertentie vroeg hij 'wat betekend licht aangereden, heeft dat paard een ongeluk gehad met een auto?'

_/-\o_

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:44

_VIOLET_ schreef:
NWDynamite schreef:

:')

Zie het al voor me:

Te koop 4 jarige fries,licht aangereden, minimale schade linksvoor, 11-11-2012 gekeurd

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:48

Ik heb er trouwens in dat kader nog eentje van mezelf. :o

Ik deed ongeveer anderhalf jaar geleden mijn koetsiersexamen, en dat is allemaal net even anders dan rijden natuurlijk. Dan komen er wel eens rare termen langs in je theorie.
Werd me gevraagd wat steenslag was.

Dus ik zat aan auto's te denken - krassen in de lak enzo van steentjes die opspatten als je langsrijdt. En een wagen heeft tenslotte ook wielen.

Blijkt het dus iets te zijn dat een paard kan overkomen (een soort harde plek/blessure, ik heb het nog steeds niet echt begrepen)... Dus mijn antwoord klopte absoluut niet!
Zegt die instructeur tegen mij "Zeg... lak jij je paard altijd voor je gaat mennen?" :')

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:22

Gisteren mijn lieve eega weer :D
De slipjacht waren we aan het kijken , ik zeg dat paard loopt niet rad. Zegt hij: booh jij verzint het toch ook waar je bijstaat he?
Niet rad....wat is dat nu weer voor een uitdrukking? Dat is toch alleen bij een fiets?

Ja hoor lief, alleen bij een fiets :D _/-\o_

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:35

Ik ken het zelfs niet eens van een fiets... :') Paardenwereldje is het eerste waarbij ik de term "rad" geleerd heb.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:07

hihihi. hij bedoelde het wiel of het rad, ik snapte er ook niks van, kende het alleen van de paarden. :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:08

Haha hier hoor je ook wel eens van die uitspraken _O-
1 die toch terug blijft komen aangezien ik bitloos met een marylot bloem rijdt:
"Huh, je bent vergeten zijn bit in z'n mond te doen??"

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:22

Lol ja!!
Er kwamen eens twee meiden, jaar of 14-15, een lesje bij ons meerijden. Waren in de buurt op vakantie en wilden ook wel eens "western" rijden. En ja, ze reden al jaren en konden het heel goed en dat western rijden zou wel meevallen.
Een van de paarden werd op touwhalster gereden. Dus meiden stappen op en beginnen een beetje rond te stappen, zegt de instructeur ineens nogal hard: "Goh MamaJella, ben jij niet iets vergeten?" Mijn antwoord: "Ik iets vergeten? Nee hoor, zou niet weten wat." "Jawel hoor, je bent wel iets vergeten, M. heeft geen bit in."
Het gezicht van dat meisje... Onbetaalbaar!! Ze durfde direct niks meer, heeft uiteindelijk maar met haar vriendin geruild van paard en toen durfde ze ietsje meer, maar ik denk niet dat ze nog snel beweerd heeft dat western rijden wel mee valt. :P

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:11

Afgelopen maandag waren er twee mensen op stal (ze rijden mee in de manegeles)
Ze stonden zo naar mijn friesche merrie te kijken en een vriendin van mij die stond haar paard te poetsen in de stal naast de mijne.
Zei stond zo mooi te luisteren wat die twee mensen te zeggen hadden over mijn fries.
stonden ze daar een hele discussie te voeren over het feit dat mijn fries geen 100% fries zou kunnen zijn want ze had een te lang hoofd voor een fries.
Dus een dag daarna vertelde die vriendin dat tegen mij en mijn vriend.
Mijn vriend zei... de volgende keer als die mensen dat zeggen dan zeg maar dat het een kruising is tussen een fallabella en een shire.... kijken hoe ze dan reageren... hahaha
Bovendien heeft mijn fries een Cob maat hoofdstel en halster... dus zo'n groot hoofd zal ze niet hebben hahahahaha

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:27

Mijn vriend helpt mij vaak mee met opzadelen, en een van de eerste keren dat hij dat deed, zou hij wel even de peesbeschermers omdoen.
Even later kijk ik ernaar, heeft hij ze verkeerdom gedaan. En dan bedoel ik niet het klitteband aan de binnenkant _O-

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:16

ik lig helemaal vlak hier naast de computer!!
en ook regelmatig op stal om mijn nichtje van drie die alles beter weet dan iedereen...
*in de stallen ligt onder het stro houtBLOK en als je probeert uit te leggen dat het houtMOT is, krijg je gewoon weer te horen dat het toch echt houtBlOK is
*mijn chaps zijn ook zeker weten warmer dan mijn laarzen met een lekker bontje erin
en zo heeft ze nog veel meer uitspraken, maar weet ze niet allemaal meer

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:20

Was in de EppleJeck met me vader, Wil ik natuurlijk voor me roze setje ook een roze oornetje zegt me vader ''Dat hij in het roze ging was al erg maar als je nou ook nog een Kabouter Plop mustje opdoet gaat te ver''
=)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:27

Of zoals één van mijn verzorgstertjes... ze zou voor het eerst helpen bij het ontwormen, dus neemt vol overtuiging de eerste de beste pony in de houdgreep.. en op mijn vraag of ik dan even bij zijn hoofdje mag, krijg ik een heeeeel verbaasde blik met de opmerking : "Moet dat niet in z'n kont dan ?? "

Heb het naderhand natuurlijk wel even uitgelegd, maar de andere meiden en ik lagen wel even in een deuk _O- !

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:39

Meisje van ongeveer 4 jaar staat naar mijn vrij brede :) Fjordenruin in de stal te kijken. Ze kijkt mij aan, kijkt naar mijn Fjord en zegt 'Krijgt dit paard een baby??' <3

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:24

Mijn vriend was een keer mee naar mijn les op de manege, reed ik op een paard dat in galop erg onvoorspelbaar was. Ik netjes een paar rondjes galopperen, en meneer spuit er ineens keihard bokkend vandoor met een heel blij hoofd en de oortjes naar voren. Kom ik later van het paard af zegt mijn vriend: "zo dat kunstje wat je net deed met dat op twee voorbenen lopen was echt heel knap, het zag er echt stoer uit! "

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:12

Mensen denken altijd dat mijn pony heel oud is omdat hij grijs is... heb al honderd keer uitgelegd dat het niet zo is.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:14

vorig weekend waren er wat mensen met kleine kindjes die mijn jaarlinger even wouden aaien, en toen vroegen ze of hij het kindje was van 'dat' andere paard (zijn weidemaatje)
Nouja mijn jaarlinger is een zwartbonte FriesXTinker, zijn weidemaatje is een bruine draverruin :')

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:31

Mijn vriendinnetje was op zoek naar een groom, zegt iemand, id dat een bruidegom of zoiets _/-\o_

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:56

geweldige verhalen :') ik lees mee!
heb eigenlijk nog niet veel leuke opmerkingen gehad, Behalve dat de kleindochter van de staleigenaar (6 jaar) zei: Jouw paard zou wel heeeeeel oud moeten zijn want mijn vader is nog niet eens grijs en jouw paard wel! :+

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:04

Hahah vandaag met buiten rijden fietsen er 2 jongens langs en mijn paard had net was gras gegeten Met bit =$ en roepen die jochie's ineens Wauuww dat paard heeft honds dolheid ! _/-\o_

En mijn haf heeft nogal een dikke kont riep zo een klein meisje met haar vader vorig jaar wauw dat barbie paard is dik :')
Afbeelding
Maar zo dik is hij toch niet ? :o of wel :P