Springen gemiddelt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:57

Mijn hoogste met een ander paard is 1.30

Met mijn huidige verzorgpony ben ik nog niet zover.. een klein sprongetje van 20cm hebben we al gemaakt _/-\o_

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:00

@iloveyoujorg
Ik doe ook alleen reacratief ,
we hebben nu maar paar x gesprongen en vrijheidsdressuur doen we al
dus ik snap niet dat als ik af en toe rij allemaal rare negatieve reactie's krijg maar tis goed zo :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:00

@Ellen leuk :) :)

Babeau

Re: Springen gemiddelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:02

Ik spring met mijn verzorgpony (ong. 1,35 m.) bijna 80 cm bitloos! ;) En zonder zadel ong. 50 of 60.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:29

BobbieLover schreef:
@iloveyoujorg
Ik doe ook alleen reacratief ,
we hebben nu maar paar x gesprongen en vrijheidsdressuur doen we al
dus ik snap niet dat als ik af en toe rij allemaal rare negatieve reactie's krijg maar tis goed zo :)

Ik denk dat ze denken dat je de rug belast bij het springen.
Ik kan het niet zien vanaf de foto's dat kan je alleen zien als je er op zit of bij bent dus daar oordeel ik niet over.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:50

Ik heb met mijn KWPNer van 1.70 50 cm gesprongen, de 60 haalde die niet.
Ik moet me schamen..

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:55

Ik ga me ook even in deze discussie mengen.

Ts; Je pony heeft wel degelijk last van je. Hoe weet je dat ie dat niet heeft? Heeft hij dat tegen je gezegd? Dus meisje, ik weet dat het moeilijk is om in te zien, en dat je het liefst voor altijd op deze pony wilt blijven rijden, maar dit kan echt niet meer. Heel bokt ziet het, behalve jij. Dus open je ogen, en ga andere dingen met hem doen. Want er zijn genoeg leuke dingen, en dan heeft je pony er ook plezier van. Overigens vind ik dat iedereen het je rustig probeert uit te leggen, maar het enige wat jij doet is kattig terug reageren. En als je nu even niet meteen boos terug reageert, maar eerst even goed nadenkt. Wat is het beste voor je pony?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:00

Ik vind je trouwens ook veel te groot TS, op die foto komen de voorhoeven van je pony bijna tegen jou laars aan, als die zijn benen hoger optrekt raakt die je laars sowieso.
Je kunt er wel boos om worden maar waarom zoek je niet een wat grotere verzorgpony en laat jongere kindjes op deze pony rijden?
Jij zal toch ook niet blij zijn als er iemand op je rug komt zitten die je maar net kunt dragen.
Denk is na bij hoe die pony zich voelt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 19:16

hij kan me voorderest redelijk dragen voor reactrief dressuur rijden,
en springen is heel af en toe en zovaak rijden we niet , meestal is het vd,langeteugelwerk,karretje etc.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:21

Meid, je wilt niet echt goed luisteren he? Je kunt echt onwijs leuke dingen doen met je pony, eva bijvoorbeeld met flip, moet je eens gaan kijken, is super leuk! :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:24

Ik snap echt niet dat jullie nog de moeite doen om haar aan haar verstand te brengen dat ze te groot is, ze luistert immers niet, en weet alles beter. Arme pony, maar ik geloof niet dat haar ogen geopend kunnen worden en dat ze gewoon door blijft rijden :roll:

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:28

wereld schreef:
Ik snap echt niet dat jullie nog de moeite doen om haar aan haar verstand te brengen dat ze te groot is, ze luistert immers niet, en weet alles beter. Arme pony, maar ik geloof niet dat haar ogen geopend kunnen worden en dat ze gewoon door blijft rijden :roll:

Tuurlijk moet ze het begrijpen, iedereen ziet dat het niet meer kan. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze het niet wil geloven, en het moeilijk vind afstand van te doen. Rijden is immers het leukste. Maar zodra je gestopt bent met rijden, zie je dat er andere dingen zijn die net zo leuk of zelfs leuker zijn dan rijden. Echt geloof me, jullie worden een leuke combinatie, zelfs zonder rijden :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:29

Ze wil niet luisteren want zij weet alles zo goed, maar als je pony je dr af gooit omdat ie het een keer zat wordt of dat die je een keer een harde trap verkoopt, dan snap ik dat best en heb ik totaal geen medelijden met je, kan je eindelijk eens voelen hoe die pony zich voelt.
Duidelijk genoeg nu?
Doe je ogen eens goed open, je bent te groot, dat is een feit geen mening.
En als je de feiten niet onder ogen wil zien dan ben je verkeerd bezig richting jou pony, is dat wat je wil?
Je rijdt toch paard omdat je van paarden houdt en niet omdat je ze helemaal wil afbeulen ofzo, ik zeg nu niet dat jij dit doet maar als je te groot bent ben je te groot en luister dan eens een keer naar anderen in plaats van zo eigenwijs te zijn en alleen aan je zelf te denken.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 20:51

Mensen omgg...
Ik luister en ik rij af en toe jezuss,,,
echt als ze pony is kon praten hea,
zouden jullie 't dan begrijpen'??.. hij vind 't leuk om te doen,
en ''t maakt me niet uit wat jullie zeggen 'van ;t is zielig'hij is me beste maatje en vind 't leuk!
*leukleukleuk* en ik doe met hem al aan vrijheidsdressur *grondwerk, etc*
en met de shet doe ik ; agility,vd,mennen etc*in de winter voor slee*
*en mensen die zeggen hoe weet je nou of die dat leuk vind * ( dat heb je als je je pony goed kent, en 't maakt niet me echt totaal niet uit wat jullie vinden ) en p.s dit onderwerp zou over springen gaan ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 20:54

[img]564092_277153249070097_1391354541_n[/img] hij is en blijft echt me beste maatje,
en jullie vinden 't allemaal zielig, jezuss...
tis voor af en toe,
en mensen die overdreven reageren echt, als die pony is kon spreken <<)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:57

We Willen je allemaal alleen maar helpen hoor

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 20:59

Jullie helpen echt niet hoor,
ik probeer jullie iets , uitteleggen en jullie mij,
maar als ik jullie het uitleg praat weer iemand er verder* kweet het nu vele vinden mij te groott*
noujha luister ook ff naar mij

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:00

Maar WAARAAN merk je dat je pony het leuk vind? Je geeft nog steeds geen antwoord, ja 'omdat je hem goed kent', maarja, WAARAAN? En wil je een beetje normaal reageren, iedereen probeert jou en je pony te helpen.Een beetje respect kan ook wel, want je doet ontzettend eigenwijs, egoïstisch, kattig, betweterig en je luistert geen seconden naar wat wij zeggen. Meid, heel bokt weet dat jij te groot bent, jij ook. Maar je wilt het niet inzien. Dus als je nu weer zo boos gaat reageren verlies ook mijn geduld en gaan we verder via pb. Maar dat is niet nodig, want ook jij kan normaal en volwassen reageren.

En je foto doet het niet. Ik probeer ook naar je te luisteren, echt. En ik snap dat je het moeilijk vind. (vind trouwens dat sommige wel een heel klein beetje begrip mogen tonen, want het is inderdaad erg moeilijk om afstand te doen.) Vertel dan wat je te zeggen hebt, maar op een normale manier.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:09

Hij is altijd erg vrolijk, als ik op hem zit, en doet voor mij *vind ik* Altijd uiterst zijn best, hij hinikt , en vind het allemaal erg leuk hij is altijd ook erg ontspannen, en gedraagt zich *heeft altijd volop oren naar voren... en is gewoon werkwillig voor mij , een goed gevoel dat die leuk vind *de eigenaresse vind/ziet dat hij 't leuk vind*
ik rij helemaal niet vaak, ik doe ook genoeg anderen dingen, hij is echt mijn maatje geworden.
en vandaar reageer ik *boos,charijnig*
als mensen zeggen: je doet hem pijn,dit is zielig.. terwel als je hem ziet met mij erop het allemaal 't tegenovergestelde is..
*en je bent wel erg gestoord* als je ,je eigen pony expres pijn doet..
hij heeft echt geen pijn hij vind ;t echt leuk..
en ik hem eventjes opgezocht wanneer je echt *TE groot bent* en tijdens rijden hinder ik hem niet met mijn benen *D
en er komt wel is een meisje, die is erg lang en groot,
en daaraan zie ik juist weer het totale verschil *dan heeft die zijn oren in de nek, en gaat vervelend doen*

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:22

Omg er rijd dus ook wel eens een ander meiske op dat nog groter is? En de eigenaar van de pony vind dat Oke?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:26

Ehm, noujha eigelijk heeft ze 't tot nu 2 x gedaan,
hahaha ;p

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:31

'K begin echt moe te worden van deze discussie zullen we erover op houden,
en 't nu over 't springen houden,

discussie klaar.. :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:45

wereld schreef:
Omg er rijd dus ook wel eens een ander meiske op dat nog groter is? En de eigenaar van de pony vind dat Oke?

Daar heeft zij niks over te zeggen ;)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:48

bobbielover: Oke, als jij dat zo vind, geloof ik je, En ik weet dat jij het beste voor hebt met je pony, en je kent hem zeker veel beter dan ik. Dus als jij 100%, maar dan moet het ook echt 100% zijn, zeker weet dat het hem niet hinderd vind ik (en ik denk de meeste mensen hier) dat oke. Maar weet jij het echt 100% zeker?

Elke pony reageerd anders op te grote kinderen. De ene laat het meteen merken, ander houd zich groot en doet braaf mee. Het betekend dan ook niet dat hij je niet leuk vind, en dat hij het niet leuk vind om te rijden. Aangezien jij zegt dat hij naar je hinnikt, en braaf naar je luisterd. Veel succes verder :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 22:31

SaSasLover :) Thankyou :)