Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:58

Bedankt voor je antwoord, Dees :)

Ze is van 2009, dus ze wordt volgend jaar pas vier :) Naar mijn idee zou dit best wel eens een laatbloeier kunnen zijn, ik heb wel het idee dat ze zich nog volop aan het ontwikkelen is. Ik verwacht dat ze nog wel enkele centimeter zou kunnen groeien, maar dat blijft altijd gokken.

Waarom zou jij haar bij het NRPS aanbieden :)?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:01

Pinda_Dipje schreef:
viphorse schreef:
Seven jammer dat je nog niets gevonden hebt. Je zou toch denken dat mensen, zeker in deze tijd , er gebruik van willen maken. Ik was vorig jaar opzoek naar iemand zoals jij voor 1 van mijn merries. Vroeg er niets voor , mocht komen wanneer die wilde , hoefde geen stallen te mesten dat doe ik zelf en gebruik van binnen en buiten bak. Heb niemand kunnen vinden en doe het nu gewoon zelf. Snap er niets van .

Heel herkenbaar, zo sleuren wij ook al wat jaren aan met enkele sportpaarden. Vanwege gezondheid kon ik ze zelf niet meer trainen, minimale prijs, gratis... Het maakte gewoon geen verschil. Of dan vond je iemand (gemiddeld M2 ruitertje) en kreeg je het vriendelijk verzoek om hem voor 530 euro per maand super de luxe in pension wilde zetten. Sorry meid maar voor dat geld komt zelfs mijn oude grand prix instructeur tegenwoordig al zijn bed uit, dan begrijp je zeker wel waar mijn voorkeur ligt? Onbegrijpelijk.

In die zin ga ik langzamerhand steeds minder van de paardensport begrijpen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik regelmatig een gat in de lucht ben gesprongen als ik weer eens een super leuk wedstrijdpaardje aangeboden kreeg, met de denderende teleurstelling als mijn moeder dan weer 'nee' zei tegen de betreffende eigenaren omdat mijn focus in de eerste plaats op school moest liggen. :') *bumber* Maar anderen amazones namen dan met liefde mijn plekje gelijk in... tegenwoordig?

Ik heb juist een tijd iets gezocht om te rijden en mogelijk te starten, toen mijn paard en dik een jaar uit zou liggen. Was niks hier in de buurt, tenzij je 200 euro mee betaalden voor stalling en dan nog eigen lessen, hoefsmid enzovoorts... Apart toch?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:04

MyWishMax schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Heel herkenbaar, zo sleuren wij ook al wat jaren aan met enkele sportpaarden. Vanwege gezondheid kon ik ze zelf niet meer trainen, minimale prijs, gratis... Het maakte gewoon geen verschil. Of dan vond je iemand (gemiddeld M2 ruitertje) en kreeg je het vriendelijk verzoek om hem voor 530 euro per maand super de luxe in pension wilde zetten. Sorry meid maar voor dat geld komt zelfs mijn oude grand prix instructeur tegenwoordig al zijn bed uit, dan begrijp je zeker wel waar mijn voorkeur ligt? Onbegrijpelijk.

In die zin ga ik langzamerhand steeds minder van de paardensport begrijpen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik regelmatig een gat in de lucht ben gesprongen als ik weer eens een super leuk wedstrijdpaardje aangeboden kreeg, met de denderende teleurstelling als mijn moeder dan weer 'nee' zei tegen de betreffende eigenaren omdat mijn focus in de eerste plaats op school moest liggen. :') *bumber* Maar anderen amazones namen dan met liefde mijn plekje gelijk in... tegenwoordig?

Ik heb juist een tijd iets gezocht om te rijden en mogelijk te starten, toen mijn paard en dik een jaar uit zou liggen. Was niks hier in de buurt, tenzij je 200 euro mee betaalden voor stalling en dan nog eigen lessen, hoefsmid enzovoorts... Apart toch?

Nou, inderdaad! Ik heb ook eerder de ervaring van Merel. Helaas!

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:06

Yelly schreef:
Ik krijg een raar gevoel bij dat stukje over tekort aan spieropbouw en de opmerking dat het paard daardoor alleen geschikt is voor recreatie momenteel. Elk jong paard is, neem ik aan, nog bezig met het zoeken naar balans en het opbouwen van spieren, waarom wordt dit dan zo specifiek vermeld bij dit paard? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, Indilover. Verder wel een leuk dier hoor :)

dat vond ik ook raar, maar goed, vind hem wel het kijken waard, en idd elk jong paard heeft daar last van, dat heeft gewoon tijd nodig, komt vanzelf allemaal wel goed.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:09

Het zal ook wel per regio verschillen?

Mijn vorige instructrice wil momenteel zelf even geen eigen paard meer aanschaffen, die heeft dus ook paarden van anderen op stal staan. De eigenaren betalen dan wel de stallingskosten, maar niet de training. Een win-win situatie ;)

Ik denk dat het aantal reacties ook in grote mate afhangt van hoe je je advertentie opstelt :o

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:10

Ik zou dan wel even vragen waarom ze dit zo specifiek vermelden bij dit paard, Indilover :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:13

Wij zitten in dezelfde regio als Pinda_Dipje _O-

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:14

Veulens hebben wij geen enkel problemen mee zeker niet met de lijn zoals deze gefokt is, 100 van zulken :)
Bij echte serieuze interesse is er genoeg te regelen hoor, zal niet de eerste keer zijn dat wij een dragende merrie verkopen en het veulen na geboorte terug nemen echter altijd wel op contract uiteraard.

Indylover, is heel erg lastig gezien jij met speciale eisen rekening moet houden.
Snap persoonlijk ook niet dat je geen ouder paard neemt, heb je naar mijn idee veel meer aan.
Vorige keer kwam je ook met een jong ding aan en dat was ook niks voor je.
Begrijp me niet verkeerd hoor, bedoel het absoluut niet verkeerd naar jou toe.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:15

leuke SH en ben zelf niet even gecharmeerd van die nakomelingen maar die mag je hier wel brengen hoor Goos. Veulen ook van harte welkom was toch al mijn bedoeling volgend jaar een veulen te hebben lopen van vita.....
Het gaat hier wel tis erg onreal.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:18

o en mijn merrie is er wat lusteloos onder, hangt erg aan me wat logisch is natuurlijk.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:20

Waarom mag je vanwege rugklachten trouwens niet op pony's, maar wel op paarden rijden :)? En is een jong paard, waarvan in de advertentie al wordt gezegd dat hij nog instabiel is, dan geen extra risicofactor :)? Ik bedoel het niet aanvallend, Indilover. Gewoon uit interesse ;)

Ik heb deze week toevallig op een Tinker, een NRPS'er en mijn eigen KWPN'er gereden en van die drie paarden zit die Tinker naar mijn idee toch het meest stabiel (vlakke gangen).

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:20

snap hoe je je voeld Seven, je zal het gevoel nog wel even bij je houden. Zorg voor afleiding maar sta er wel bij stil als je nu teveel afleiding zoekt krijgt je de klap later te verduren.
Ja logisch dat de andere even het spoor bijster is, die had altijd gezelschap en nu moet ze het alleen doen. Zal m'n ogen en oren open houden of er wat leuks is voor je om te rijden.
Hebben zelf genoeg op stal staan, maar puur voor de verkoop dus daar kan ik je niet aan helpen.

Tot op heden hebben we enkel alleen maar echt leuke paarden van SH gehad, maar over deze merrie ben ik persoonlijk zeer te spreken. Gaat allemaal zo makkelijk en zo voorzichtig en teder als ze alles doet

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:22

Heel rot, Seven :(:) Die aanblik van een lege box vond ik persoonlijk heel pijnlijk, toen ik na een week nadat ik mijn merrie weg had gebracht weer op stal kwam.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:24

mijn afleiding heb ik wel gelukkig, Atti staat op dit moment nog niet alleen heeft nog gezeldschap van een oude pony maar dat zal ook niet lang meer zijn. Ze gaat deze week nog naar huis en dan zal ze wel alleen staan gelukkig hebben we nog veel gras en buren met paarden.

De merrie zal wel niet te betalen zijn, nouja niet voor ons :=
Maar wie weet....

alles is inderdaad leeg stal, weiland ea

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:28

Denk dat dat idd punt 2 is. Merrie zal boven mijn budget zijn. :D

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:34

snap idd van jullie bedoelen,
het heeft met de ruime passen te maken en op dat andere paard, ook jong, maar passen waren voor mij goed, ondanks dat deze erg onstabiel was, maar er zat teveel spanning in, waardoor hij zijn rug niet ontspande en ik na paar keer rijden dus wel last kreeg van mijn rug, heeft dus met verschillende dingen te maken.
Dit paard lijkt me meer ontspannen lopen en in de aanleuning dat de andere die ik gereden heb.
Ben erg benieuwd of dat een verschil is.

Dit paard sprak me kwa uiterlijk ook enorm aan, en wil zeker gaan kijken en proefrijden, mocht toch blijken dat dat niet de juiste keuze is, ga ik idd verder zoeken naar een ouder goed doorgereden paard.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:36

ken het gevoel van een lege stal, ben wel weer na paar dagen gaan rijden met mijn verzorgpony, was wel ff slikken om de lege stal ernaast te zien,maar weet dat hij het goed heeft en dat verzacht het ook weer.

seven: voor jou ligt de situatie wat anders, maar ze word goed verwend, vind het een dappere beslissing wat je gemaakt hebt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:38

ik lees ook nog steeds mee:-) zelf al wel voorzien maar vind jullie zoektocht altijd erg boeijend!

Voor mensen met een ruim budget...binnenkort is de equine-elite veiling er weer

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:43

Indylover waarom ga je dan niet voor een halfbloedje arabier, deze hebben vaak vlakke gangen (arabieren) Snap persoonlijk niet dat je het in de paarden zoekt, genoeg pony's met vlakke gangen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:46

Of je zoekt een gangen paard die tölt of telgang beheerst :j Veel rug patiënten kunnen op zo'n paard weer pijnloos rijden.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:47

heb een halfbloed arabiertje gehad, kan aan het paardje liggen, maar deze liep verre van vlak..

alles is mogelijk, zoek bij e-pony's en paarden. heb ook d pony's gereden met vlakke gangen.

gangen paarden heb ik ook nog aan zitten denken, heb geen haast met het zoeken.

bedankt voor het meedenken in iedergeval allemaal :o

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:49

Ah telgang echt verschrikkelijk, heb ooit ene paard gehad die dat deed (door vergroeide rug wervels bleek later) oehh griebels wat een irritante gang, al kan ik me voorstellen dat het voor rugproblemen wel weer goed is.

Indy ligt er natuurlijk ook mar aan waar het mee gekruisd is, waarom dan geen volbloed?
Heb jaren met de arabieren gewerkt maar van de vooroordelen is niks waar.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:54

goos: dat is ook weer zo, de een kan er wel fijn mee rijden andere weer niet, heb er nog nooit opgereden dus zou niet weten hoe het voelt.

oke ja klopt ook, houd mijn opties open voor verschillende paarden en pony's wie weet komt ik de juiste wel tegen ertussen.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:58

heb vanavond les op een fries, ben benieuwd hoe dat gaat, heb nog nooit op een fries gereden, en altijd gezegt, wil geen fries, maar de gangen schijnen wel heerlijk te zijn. wie weet ga ik vanavond wel van gedachten veranderen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:59

Succes, gangen van een fries zijn over het algemeen niet fijn voor iemand met rug problemen.