Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilse_123 schreef:Als ik in dezelfde situatie kwam zou ik ook niet twijfelen en mijn paard gewoon laten grasmaaien, maar ik ben dan ook geen fanatieke wedstrijdruiter, ieder zijn eigen mening,en het is niet gelijk schandalig als iemand ervoor kiest om het paard dan maar naar de slager te brengen.
Ilse_123 schreef:Als ik in dezelfde situatie kwam zou ik ook niet twijfelen en mijn paard gewoon laten grasmaaien, maar ik ben dan ook geen fanatieke wedstrijdruiter, ieder zijn eigen mening,en het is niet gelijk schandalig als iemand ervoor kiest om het paard dan maar naar de slager te brengen.
TeckTonie schreef:@MarjanB, je gaat me niet zeggen datje haar niet beloond als ze een wedstrijd voor je heeft gewonnen, of dat je goedzo tegen haar zegt als ze van de 1ste keer een moeilijke oefening goed doet? Of ben jij een van die mensen die enkel straft en geen positieve feedback geeft aan je paard?
TeckTonie schreef:@ Jorienn, mijn excuses voor die post, maar misschien moeten jullie dan ook maar es sarcasme leren kennen, dat zou jullie leven zoveel draaglijker maken..
En laat TS kiezen, mocht ze alsnog kiezen voor biefstuk, denk ik dat er ondertussen wel wat mensen zijn die bereid zijn om het werktuig over te nemen van haar.
MarjanB schreef:TeckTonie schreef:@MarjanB, je gaat me niet zeggen datje haar niet beloond als ze een wedstrijd voor je heeft gewonnen, of dat je goedzo tegen haar zegt als ze van de 1ste keer een moeilijke oefening goed doet? Of ben jij een van die mensen die enkel straft en geen positieve feedback geeft aan je paard?
Haha een goedzo is niet tot in de treuren knuffelenTuurlijk ze krijgt een klopje een snoepje een extra plukje hooi. Ze weet precies dat ze wat krijgt als ze dr bit in heeft en staat dan mooi te zijn totdat ze het krijgt. En straf heeft ze nooit. Heeft geen zin snapt ie toch niet. Ben wel consequent ho is ho en braaf is braaf
Jorienn schreef:TeckTonie schreef:@ Jorienn, mijn excuses voor die post, maar misschien moeten jullie dan ook maar es sarcasme leren kennen, dat zou jullie leven zoveel draaglijker maken..
En laat TS kiezen, mocht ze alsnog kiezen voor biefstuk, denk ik dat er ondertussen wel wat mensen zijn die bereid zijn om het werktuig over te nemen van haar.
Ik zie er nog steeds geen sarcasme in, mijn leven is prima, misschien omdat ik alles ook realistisch bekijk.
Jorienn schreef:TeckTonie schreef:@ Jorienn, mijn excuses voor die post, maar misschien moeten jullie dan ook maar es sarcasme leren kennen, dat zou jullie leven zoveel draaglijker maken..
Ik zie er nog steeds geen sarcasme in, mijn leven is prima, misschien omdat ik alles ook realistisch bekijk.
KoudbloedKim schreef:Bonny4life schreef:Die nu 'ziek' blijkt te zijn en niet meer aan jouw eisen kan voldoen en daarom maar dood moet?Een paard waar je de echte klik mee hebt vind je schaars in je leven, eentje die jou veel super momenten, liefde en vertrouwen heeft gegeven.
*knip*
Je hebt me bijna 3 jaren gegeven van ontzettend veel liefde en trouw.
TeckTonie schreef:@MarjanB, je ouders hebben ook hun hele leven voor je gegeven, zou je hen ook "laten slachten" omdat ze niet meer goed te been zijn en geen geld meer voor je kunnen verdienen? Klinkt misschien grof, maar ik, en ik wed erom dat meerdere mensen het zo zien, ik vind dat mijn pony een deel van de familie is.
stef schreef:TeckTonie schreef:@MarjanB, je ouders hebben ook hun hele leven voor je gegeven, zou je hen ook "laten slachten" omdat ze niet meer goed te been zijn en geen geld meer voor je kunnen verdienen? Klinkt misschien grof, maar ik, en ik wed erom dat meerdere mensen het zo zien, ik vind dat mijn pony een deel van de familie is.
Paarden zijn geen mensen
En mijn oma zou de vlag uithangen als ze "naar het slachthuis" mocht, maarja, dat mag ze niet...
Babootje schreef:chipieke schreef:@Ffortuna: je hebt paardenmensen en mensen met paarden. En deze twee botsen soms
Dus ben jij een mens met een paard en geen paardenmens![]()
![]()
Ashkerlon schreef:Jij kent een paard die kalmer geworden is, ik ken een paard die meer en meer zichzelf in de weg zit omdat ze niets te doen krijgt.
Schrikt van alles, is onaangenaam voor andere paarden, vreet zich rond uit verveling,... terwijl het een super lief ding was toen ze er net stond. Zolang deze kan werken en haar ei kwijt kan, is het een aangenaam dier. Maar zoals ze nu al tijden stil staat (eens in de maand een poging tot rijden) kan dit dier niet omgaan met zichzelf.
chipieke schreef:Godzijdank zit jij waarschijnlijk aan de andere kant van het land
Mijn paard heeft mij de laatste 8 jaar van haar leven meer dan €15.000 gekost ALLEEN AL aan medicatie (dure glucosamine, paard had geen pijn, enkel ongemak, onderzoeken en dierenartsbezoeken). Weet je hoe vaak ik op haar rug heb gezeten in die 8 jaar? NOOIT!
Mens met paard m'n reet! Mijn paard is nog maar 3 weken geleden ingeslapen, bedankt voor je respect.
Bah wat WALG ik van zo'n mensen