Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Fijn om te lezen dat er mensen zijn die realistisch kunnen nadenken!
Alhoewel ik ook heel veel respect heb voor mensen die er wel voor gaan al kost het een vermogen!
Aan de andere kant zie ik ook heel vaak paarden uit mijn naaste omgeving die maar worden ingeslapen waarvan ik dan weer denk.... tja, anders gaan rijden of een 1/2 jaar rust is moeilijker??
Dan komt toch vaak het rijden op de eerste plek.
Binnen no time staat er dan weer een ander paard, daar heb ik best moeite mee af en toe, zeker als je een paard hebt gekend!
Ragdollcat schreef:aerdenhout1 schreef:Fijn om te lezen dat er mensen zijn die realistisch kunnen nadenken!
Alhoewel ik ook heel veel respect heb voor mensen die er wel voor gaan al kost het een vermogen!
Aan de andere kant zie ik ook heel vaak paarden uit mijn naaste omgeving die maar worden ingeslapen waarvan ik dan weer denk.... tja, anders gaan rijden of een 1/2 jaar rust is moeilijker??
Dan komt toch vaak het rijden op de eerste plek.
Binnen no time staat er dan weer een ander paard, daar heb ik best moeite mee af en toe, zeker als je een paard hebt gekend!
Ja dat vind ik ook, dan heb ik echt van............. hou je van je paard of enkel om jezelf te plezieren (rijden) en als je niet rijden kan en het dier wel pijnvrij kan leven moet ie weg voor een ander waarop je wel kan rijden, ik vind het geen echte liefde voor je eigen paard. Want rijden kan altijd op een ander paard.
Er is heus altijd wel een verzorgpaardje ofzo.
capopjekop schreef:Ik heb een spaarpotje voor mijn pony's en ik zou ver gaan als ze ziek zijn, maar ik zou ook realistisch proberen te zijn en de kosten/baten afwegen en verschillende dierenartsen laten inschatten of mijn paardje nog een paardwaardig bestaan kan hebben. Rijden vind ik niet eens belangrijk, zolang mijn paarden pijnvrij kunnen leven ben ik gelukkig, want ik geniet het meeste van de dagelijkse omgang. Als ik het niet meer kan betalen en er kan niet meer op gereden worden dan zou ik ze denk ik toch laten inslapen, want ik wil dan niet het risico lopen dat ze in de handel terecht komen. Je leest zo vaak rare verhalen als mensen hun afgekeurde paard in goed vertrouwen als knuffelpony weggeven.
Ragdollcat schreef:capopjekop schreef:Ik heb een spaarpotje voor mijn pony's en ik zou ver gaan als ze ziek zijn, maar ik zou ook realistisch proberen te zijn en de kosten/baten afwegen en verschillende dierenartsen laten inschatten of mijn paardje nog een paardwaardig bestaan kan hebben. Rijden vind ik niet eens belangrijk, zolang mijn paarden pijnvrij kunnen leven ben ik gelukkig, want ik geniet het meeste van de dagelijkse omgang. Als ik het niet meer kan betalen en er kan niet meer op gereden worden dan zou ik ze denk ik toch laten inslapen, want ik wil dan niet het risico lopen dat ze in de handel terecht komen. Je leest zo vaak rare verhalen als mensen hun afgekeurde paard in goed vertrouwen als knuffelpony weggeven.
Dat is ook heel fijn, zo'n baasje zou elke paard wel willen hebben.
@Amigo, bah wat een naar baasje ben je, je denkt totaal niet na en geeft niks om jouw dieren/paard, want als ie weggegeven wordt als knuffelpaardje, grote kans dat ie de handel in gaat dat soort dingen, je moet zelf ervoor zorgen of neem zelf verantwoording en laat het inslapen.
Rox87 schreef:Daar is mijn potje dus inderdaad ook voor!
Sterkte Lotus! Hopen dat ze zich rustig kan houden en ze weer helemaal kan herstellen! Volgens mij had ik jou verhaal laatst in een ander topic gelezen?!
_Amigo schreef:Nou als ik mijn pony niet meer kan rijden, en iemand zoekt een leuke knuffel/poets pony dan gaat hij lekker daar heen, daar zou hij veel beter af zijn
_Amigo schreef:*zucht* Ik behandel mijn pony niet als 'ding' of 'voorwerp', en ik zou het verschrikkelijk vinden als hem iets zou overkomen, ik geef hem ook écht niet weg als poets of knuffel pony als hij na een jaar of langer weer hersteld is, en als ik hem weg zou doen, dan zou het aan bekenden zijn, NIET aan vreemden
Rox87 schreef:_Amigo schreef:Nou als ik mijn pony niet meer kan rijden, en iemand zoekt een leuke knuffel/poets pony dan gaat hij lekker daar heen, daar zou hij veel beter af zijn_Amigo schreef:*zucht* Ik behandel mijn pony niet als 'ding' of 'voorwerp', en ik zou het verschrikkelijk vinden als hem iets zou overkomen, ik geef hem ook écht niet weg als poets of knuffel pony als hij na een jaar of langer weer hersteld is, en als ik hem weg zou doen, dan zou het aan bekenden zijn, NIET aan vreemden
?
_Amigo schreef:*zucht* Ik behandel mijn pony niet als 'ding' of 'voorwerp', en ik zou het verschrikkelijk vinden als hem iets zou overkomen, ik geef hem ook écht niet weg als poets of knuffel pony als hij na een jaar of langer weer hersteld is, en als ik hem weg zou doen, dan zou het aan bekenden zijn, NIET aan vreemden
Ariebren schreef:Wie het breed heeft laat het breed hangen.
Maar soms verdenk ik de veeartsen er ook van dat ze alleen maar bezig zijn met geld verdienen.
Alles natuurlijk voor het welzijn van het dier.
500 euro voor het trekken van vier voortanden van een oude hond.
Wordt je dan van voor tot achteren niet belazerd door zo'n dierenarts ??
Laat nu in de laatste weken wat signalen uit de politiek komen van doorgaan met dure operaties aan ouwetjes die nog maar een paar maanden levenskans hebben ??