Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:18

Daar ging het mij om, ik snap waarom je zoiets toepast maar om dat in je ad te zetten heb ik meer het idee dat het dier het bijv medisch nodig heeft de rug meer te bollen. Of om dr bijv bij de les te houden misschien word ze wat stout als ze zich te veel opricht aan de voorkant. Of ik maar van een mug een olifant maar dat viel me op. :Y)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:55

Jeeeeeetje!
Ik heb jullie niet meer gevolgd zins het oude topic :oo
Is er nog iemand aan z'n droompaard gekomen?

40 pagina's zijn een beetje veel op nog terug te lezen

EllyC

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:13

http://link.marktplaats.nl/571764475
toch ook weer bijzonder, verkoop je een Z paard en doe je er een filmpje bij, Fijn denk je dan, is het geen rij filmpje. Jammer had graag die wissel gezien :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:22

Ik lees ook weer mee, al geruime tijd voorzien van een leuk paard.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:44

jury schreef:
toch ook weer bijzonder, verkoop je een Z paard en doe je er een filmpje bij, Fijn denk je dan, is het geen rij filmpje. Jammer had graag die wissel gezien :)

Dat staat er ook bij toch? :) Vind het een aansprekend dier, maar als ik mij niet vergis gaat deze ver boven jullie budget uit ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:59

Wij zijn trouwens ook best geïnteresseerd om onze merrie te ruilen tegen een interessante (fok)merrie die dressuur gefokt is :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:22

jury schreef:

Die galopswissels zie ik wel bij bezichtiging, vind beweging in vrijheid veel belangrijker. Galopswissels zijn te leren, goede basisbewegingen niet ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:26

Ik lees ook weer mee :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:29

Pinda_Dipje schreef:
jury schreef:

Die galopswissels zie ik wel bij bezichtiging, vind beweging in vrijheid veel belangrijker. Galopswissels zijn te leren, goede basisbewegingen niet ;)

ik vind dat anders wel een erg mooi dier :j
en ik ben het idd eens wbt de beweging :)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:18

Jammer dat er zo weinig verkeersmakke recreatieruinen in D/E-formaat worden aangeboden. En als ze dan worden aangeboden, staan ze vaak al een jaar of meer stil, waardoor ze minder ervaring op de weg hebben. Of er worden paarden aangeboden van 3.000 euro of meer. Maar aangezien ik er alleen recreatief mee wil rijden is dat wel erg veel geld. Zeker aangezien de voorkeur uitgaat naar een leuke fjord of haflinger. Wellicht dat er tegen de herfst meer paarden worden aangeboden als het buitenrijseizoen voorbij is. Denk wel dat geduld de belangrijkste zaak is :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:26

Ankie, ik.heb vorig najaar een hele fijne verkeersmakke Haflinger gekocht voor veel minder dan 3.000 euro. Ook een ruin, 14 jaar oud. Inmiddels heb ik em weer verkocht, maar ze zijn er wel :j wij hadden toen een blaadje op gehangen op een Haflinger keuring dat we op zoek waren ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:34

Ik meld me ook weer als meelezer! Ik ben al een paar delen van een nieuwe topper voorzien :D

Voor de zoekenden, hier staan nog een paar gave paarden te koop.
- hele gave 3-jarige brave hengst van Sir Donnerhal, PROK (http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96767/)
- 3-jarige brave fijn springende merrie van Vigaro (http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/95471/)
- 5-jarige brave merrie die M1 dressuur loopt op wedstrijd van Uptown (http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/95472)
- Jaarling hengst van Apache
- 2-jarige hengst van Ampere
Allemaal hele fijne goede beesten, met veel predikaten in de moederlijn. Ik ken de paarden allemaal, heb er op stal gestaan namelijk :)
http://paardenfokkerijpleunis.nl/tekoop.html

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:51

Ankie2011 schreef:
Jammer dat er zo weinig verkeersmakke recreatieruinen in D/E-formaat worden aangeboden. En als ze dan worden aangeboden, staan ze vaak al een jaar of meer stil, waardoor ze minder ervaring op de weg hebben. Of er worden paarden aangeboden van 3.000 euro of meer. Maar aangezien ik er alleen recreatief mee wil rijden is dat wel erg veel geld. Zeker aangezien de voorkeur uitgaat naar een leuke fjord of haflinger. Wellicht dat er tegen de herfst meer paarden worden aangeboden als het buitenrijseizoen voorbij is. Denk wel dat geduld de belangrijkste zaak is :D

Ook voor jou geldt: quality remains, long after the price is forgotten (henry Royce).

Voor een ECHT goed recreatiepaard wil ik best meer dan 3k neertellen. Ik wil dan wel schriftelijke garantie op trailer- en verkeersmakheid!
Iemand die een beetje serieus buitenritten maakt, wat aan de basisdressuur doet en z'n paard goed in conditie heeft, zit qua training en rijden al snel richting endurance klasse II!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:33

Ik meld me ook, maar dan om mee te lezen :D

We hebben zelf nog een 3 jarige staan, die weg mag ivm mijn gezondheid.
Stokmaat: 164 maar groeit nog zeker door aangezien haar zussen ook nog 3 a 4 centimter zijn doorgegroeit na hun 3de.

Afbeelding

Ze is PROK en niet naar de keuring geweest omdat ze er lichamelijk nog niet klaar voor was. Ook niet zadelmak of zadelmak proberen te maken. Ze is sterwaardig maar omdat de keuring hier een van de eerste was van het KWPN en ze echt nog té puppy was hebben we besloten een jaartje te wachten.
Gewoon een groentje dus :+

Verder komt ze uit een goede moederlijn! En een prachtige moeder.. Wat niet erg onbelangrijk is :o
Afbeelding

Goede gangen en een prachtig exterieur met een staart om van de watertanden :o Ze is vanaf veulen af aan in bezit. Kent alle omgangsnormen. En is een echte knuffelkont.

Prijsklasse: in overleg aangezien als ze zadelmak is een andere prijsklasse geldt dan niet zadelmak.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:54

Ik meld me ook even.
Ik zoek:
Merrie / ruin
ras: haflinger/tinker
leeftijd: ouder dan 7
Doel: recreatief rijden, met af en toe springen.
Ben zelf ruim 1.80 m lang. Dus een groter paard is
sowieso handig! :j

Edit: prijs €2000 of lager
Edit 2: Verkeersmak, goede overgangen, goed luisteren etc. is erg belangrijk!
Laatst bijgewerkt door LieveLoes op 22-07-12 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:03

Leuk topic!
Ik lees ook mee =D

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:16

Ikke: voor echte kwaliteit wil ik best meer betalen, maar ga toch ook geen 3.000 euro neertellen voor een fjord of een haflinger. Moet wel realistisch blijven, zeker aangezien ik een paardje zoek vanaf een jaar of 10. Ga geen paard kopen voor een fantasieprijs.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:29

Ankie2011 schreef:
Ikke: voor echte kwaliteit wil ik best meer betalen, maar ga toch ook geen 3.000 euro neertellen voor een fjord of een haflinger. Moet wel realistisch blijven, zeker aangezien ik een paardje zoek vanaf een jaar of 10. Ga geen paard kopen voor een fantasieprijs.

Voor een echt goed, gezond, braaf en bomproof recreatie paard zijn dat nog steeds hele schappelijke prijzen. Voor 1.500 euro heb je vaak de minder verkeersmakke of minder gezonde variant. Juist dat goed verkeersmak is moeilijk te krijgen, dus daar betaal je gewoon voor.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:35

Pinda_Dipje: mijn maximale budget is 2.000 euro en bovendien heb ik geen haast. De juiste pony komt wel een keer voorbij. En als iemand anders voor een brave fjord wel meer dan 3.000 euro wil neertellen, dan moet die persoon dat zelf weten. En zo heeft iedereen zijn eigen budget en zijn eigen wensen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:27

Ik zal mijn eisen ook maar even neerzetten

Ik zoek een paard voor voornamelijk dressuur misschien af en toe een sprongetje/buitenrit
Liefst merrie anders een ruin
Liefst aansprekelijke vos is geen pre
minimaal 1.67 of hoger en liefst wat breed gebouwt ivm zwaardere ruiter.
Beetje L/M niveau hoger mag ook
leeftijd minimaal 5 en max een jaar of 15
Liefst in Noord holland of in de omgeving.
Qua karakter zoek ik eigenlijk een braaf paard in de omgang mag wel wat pit in zitten maar niet te veel word mijn eerste paard namelijk.

Budget is tot zoon 4000 euro.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:10

Ik lees ook weer mee(en post af en toe :) )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:28

De Z merrie is van een bokker Carly, leuk paard had ik wel belang bij helaas is ze boven mn budget

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:59

Die Houston uit het noorden is leuk maar dacht hem al vaker op mp te hebben gezien.
Die Zanzibar weet niet of dat wat is of iig die stal wat is als ik zie wat hij regelmatig te koop heeft en voor welke bedragen. Meestal liggen de bedragen voor de paarden die hij op mp heeft staan < 1000/1500 euro

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:29

@seven zag dat plentje wilt ruilen en jij graagdie merrie wilde goeie deal zou ik zeggen hahaha
wil me nergens mee bemoeien hoor maar las dat en dacht he.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:31

Leuk dat je mee denkt maar heb niets te ruilen :D