Verzorgers te veel eisend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:19

Hou er rekening mee dat, zeker een jonge verzorgster, veel meer kan leren van een verzorg paard/pony dan op een manege!
Ze zijn vaak minder kwijt aan kosten en leren veel meer, MITS ze open staan om te leren natuurlijk!
Als eigenaar hou je ze toch in de gaten, ik wel in elk geval!
Nu scheelt het dat ik elke dag op stal ben en mijn bijrijders dus ook zie rijden ( gaat nu even om de jonge kinderen!) De oudere en meer ervaren ruiters rijden ook vaak s' avonds.
Dan nog zijn ze in elk geval bij mij op stal een stuk goedkoper uit dan op de meeste manege's!
Kosten 50 euro p maand voor 2 keer per week rijden! Een manege les kost hier al snel 15 euro per keer, dus tel uit je winst!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:22

Ik verzorg samen met een vriendin sinds2 maanden twee pony´tjes. Geen wedstrijden, 3 dagen per week. Als er die week minstens 2 keer geweest zijn morgen we op zaterdag (voorlopig)onder begeleidig rijden. Op zich niet slecht.
De vrouw zelf heeft er geen tijd voor, dus is ze blij met alle hulp die ze kan krijgen. Dan vind ik het wel logisch datje er niet voor hoeft te betalen. Als de paardjes op een pension stalling hadden gestaan had ik er eigenlijk wel iets anders over gedacht, omdat de eigenaren dan wel betalen voor de stalling, en jij er de plezier van kan hebben.
Ik snap natuurlijk wel dat de stalling toch al betaald word, maar toch...

Kim_Nadra

Re: Verzorgers te veel eisend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:44

Sinds een half jaar verzorg ik nu een witte arabieren merrie. De eigenaar had niet geneog tijd om haar te doen aangezien zij nog een ruin heeft en een new forest pony voor haar dochter daarnaast nog een baan en twee kinderen. Aangezien het een super brave merrie is wou ze haar niet weg doen.

Eigenlijk zoch zij ook een betalend iemand aangezien 3 paarden toch best wel duur is. Jammer genoeg had ik dit geld niet en toch belde ze me op of ik een keertje kwam kijken. Na de eerste keer gereden te hebben was er meteen een klik! Natuurlijk kwamen er dingen bij zoals stal uitmesten, bak uitmesten, land uitmesten voor klaar zetten, maar dat maakte me allemaal niet uit was allang blij met deze kans!

Na een paar maanden heeft ze tegen mij gezegd ik geef de volledige verantwoordelijkheid aan jou over. Dat houd in iedere dag komen om haar te verzorgen. Geen probleem!! Heb nu ook super les met haar 1x in de 4 weken niet verplicht, maar ze vond wel dat ik het een keer moest proberen. Het enige wat ik nu moet betalen als het geld ervoor heb is de helft van de hoefsmid en af en toe een zakje voor!

Ik prijs mijzelf echt gelukkig met deze kans!

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:51

Zijn er echt zulke mensen die nit blij kunnen zijn met wat ze krijgen ??
Ik verzorg een mini , kan er nietop rijden maar er zijn zat andere dingen om te doen. Hij is 3 jaar dus ik mag m van alles leren:) ik vind het hartstikke leuk :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:38

De eisen herken ik wel. Onder andere om die reden zijn wij gestopt met verzorgsters. Voor ons in principe nooit meer tenzij er een heel betrouwbare en goede voorbij komt. Onze tinker is niet de gemakkelijkste maar lijkt erg meegaand. Terwijl hij altijd zal uitproberen. Dus niet alleen naar buiten wandelend met hem en eerst vragen voor je het gaat doen. Rijden alleen na toestemming en na pas langere tijd verzorgen en eerst samen met ons. Als wij zeggen niet rijden (hebben we onze reden voor op dat moment, meestal een medische reden of een opeens niet meer passend zadel) dan is dat ook niet rijden. We vroegen geen bijdrage maar wel een handje uitsteken als nodig was.

Dat was voor veel verzorgsters een probleem al omdat ze meer eisten vroeg of laat. Veel zijn afgehaakt na korte of langere tijd of door ons vriendelijk verzocht te gaan omdat niet alleen naar buiten met wandelen ook echt niet alleen gaan is. En niet rijden is niet rijden. Het heeft ons aardig wat gekost aan schade aan paard en materiaal omdat ze toch wel vonden dat het kon.

Als ik nu idd kijk wat er gevraagd wordt. Pony of paard moet mogen buitenrijden, springen liefst wedstrijden, vriendinnetjes moeten meemogen en ook rijden. Liefst meer als 2 keer per week enz enz.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:54

Ik herken heel veel dingen ook wel die hier in het topic genoemd worden :)

Ik ben eigenlijk altijd ontzettend blij geweest met alle kansen die ik heb gekregen. Toen ik in groep 7 zat, begon ik met het verzorgen van een hele oude welsh pony (rond de 35 jaar). Ik mocht daar niet meer op rijden. Heel begrijpelijk, dat ging gewoon niet meer. Maar ik was heel blij dat ik iedere woensdagmiddag gewoon lekker wat kon tutten. Helaas overleed deze pony na een jaar.

Daarna heb ik 5 jaar lang 2 ontzettend leuke pony's verzorgd. Maar ik kon er niet op rijden. Meer dan poetsen of een rondje wandelen ging niet. Maar dat vond ik helemaal niet erg, ik was gewoon lekker bij de paarden, kon ze poetsen. En die mensen waren ontzettend blij met mij, dat de pony's die ene keer per week wat meer aandacht kregen. Ondanks dat ik heel weinig kon, ben ik altijd heel tevreden geweest. Op een gegeven moment werd zelfs aangeboden dat ik op hun (KWPN) paarden ging rijden. Maar dat hoefde ik niet, want ik vond het poetsen prima...

Nu verzorg ik een dravermerrie. Ook een heel leuk beestje en ik word hier eigenlijk heel vrij gelaten. Ik mag eigenlijk alles. Nu heb ik heel veel pech gehad, want door verschillende dingen heb ik nog steeds niet zo veel op die pony kunnen rijden. Maar wat maakt dat uit? Ik ben er 2 a 3x per week even een aantal uurtjes uit, lekker buiten. Ik woon in een flat en ja daar kan ik moeilijk naar buiten, dus ik vind het heerlijk dat ik nu wel 'met een doel' naar buiten kan. Ik mag altijd komen, de eigenaar is bereid om mij wat te leren. Maar ik kom dan ook door weer en wind, help wel eens met de minder leuke klusjes en ook toen de pony ziek was heb ik behoorlijk vaak het een en ander gedaan.

Oftewel, ik ben al lang blij dat ik lekker in de buitenlucht tussen de paarden kan zijn. Ik doe het echt niet voor het rijden :)

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:13

Ik ook hoor, wij kunnen wel lekker buitenwandelen en door grasvelden met het minipaardje, das wel fijn.
Wij lerem hem om gelongeerd te worden en we kroelen, en doen vrijspringen. Ik vind het hartstikke leuk :)

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:18

Het is dat je in Friesland woont, anders lag ik al voor je deur in me slaapzak tot ik je zover had :+

Maar je heb gelijk, geld vragen omdat je iemand anders zijn paard verzorgd vind ik een beetje overdreven.
Ik nam altijd alles gewoon aan, gaat er tenslotte om dat je lekker met paarden bezig kan zijn toch..?

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:54

Ik nam vroeger ook alles aan wat ik kon krijgen qua verzorgpony's, op de fiets door de sneeuw om de shetjes te voeren toen de eigenaresse een week op wintersport was en alles, tegenwoordig zie je dat niet zo veel meer.

Ik heb nou een leuk verzorgstertje, ze hoeft er niks voor en ik ook niet, ben haar toevallig tegen het lijf gelopen. Ze heeft nog niet zoveel ervaring qua rijden enzo dus hebben we afgesproken dat ze dat rustig met mij opbouwd en niks raars alleen doet, wel gaat het longeren en loswerken al top alleen...

Ik heb inderdaad ook gemerkt dat er tegenwoordig steeds meer eisen komen, ze moeten op wedstrijd kunnen en als de pony niet aan de teugel wil lopen of er 'arabisch' uitziet hoeven ze al niet meer.. nou eerlijk gezegd wil ik dat ook niet in de buurt van mijn paardje hebben (:

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:55

Ik weet, late reactie maar ik reageer toch even :Y)

Ik betaal voor mijn verzorg paard 5,- per dag, dan mest ik ook uit maar dan mag ik ook rijden *Als pony dan niet kreupel is*..
Ik betaal gewoon door als ze hoefbevangen/kreupel is, maar dat is denk ik omdat ik ook wel 1 á 2 dagen meer kom in de week?
Ik mest ook gewoon op de dagen waar voor ik niet betaal. *Zo vind ik dat ik de dagen waar ik niet voor betaal terug geef*

Maar weet je hoe blij ik was toen ik een verzorg pony mocht!? *en kon krijgen*.
In het begin was het 1 dag, maar nu ál 3 dagen per week!
Daarom vind ik het niet zo héél erg wat hier allemaal boven staat :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:58

Dus je doet mesten op dagen dat je niet betaald...?

Ben ik blij met mijn luxe ...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:04

xSlvna schreef:

Ja mesten op de dagen dat ik niet betaal...
Jij niet? Hoe dan?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:47

Whahah zo'n miesjes snap ik niet.Een kwpn'r veel geluk.Ik ben 13 en heb weer 4 verzorgwelshjes gevonden (Atjes) ik kan hier niet seriues oprijden.Wat ik wel graag doe.Het is 6 km fietsen heen en terug weer 6 km.Maar ik vind het gewoon al leuk dat ik weer verzorgpony's heb.Daarnaast heb ik ook nog 5 shetties. :) Ik ben er wel tevreden mee.Natuurlijk als er een keertje een mooi paardje (fries/haflinger/fjord/d/e pony of wat dan ook wat een beetje groter is dan ben ik al helemaal happy! ;D) Ben ik nu wel teveel eisend?
En dan vindik ook dat alles gratis moet blijven, dat de verzorger niks hoeft te betalen en ook de eigenaar niet.Want iedereen bewijst elkaar een gunst.Als je dat zo zecht xD

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:43

JasmijnJoy schreef:
Whahah zo'n miesjes snap ik niet.Een kwpn'r veel geluk.Ik ben 13 en heb weer 4 verzorgwelshjes gevonden (Atjes) ik kan hier niet seriues oprijden.Wat ik wel graag doe.Het is 6 km fietsen heen en terug weer 6 km.Maar ik vind het gewoon al leuk dat ik weer verzorgpony's heb.Daarnaast heb ik ook nog 5 shetties. :) Ik ben er wel tevreden mee.Natuurlijk als er een keertje een mooi paardje (fries/haflinger/fjord/d/e pony of wat dan ook wat een beetje groter is dan ben ik al helemaal happy! ;D) Ben ik nu wel teveel eisend?
En dan vindik ook dat alles gratis moet blijven, dat de verzorger niks hoeft te betalen en ook de eigenaar niet.Want iedereen bewijst elkaar een gunst.Als je dat zo zecht xD

Je hebt wel gelijk eigenlijk..

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:04

wauw als ik alles zo zie heb ik best wel geluk. Sinds 3 maanden heb ik een bijrijdpaard voor 2 dagen per week, ik betaal hier €60,- voor en mest/voer dan ook op de dagen dat ik er ben. Les hoef ik niet te nemen, als ik maar niet elke keer naar buiten ga, maar ook gewoon in de bak train. Als ik ergens moeite mee heb of iets niet lukt, komt zij me gewoon een lesje geven:) Daarnaast mag ik alles doen, zolang ik maar eerlijk ben naar het paard en naar haar.

Daarnaast vind ik het niet zo gek dat eigenaren een bijdrage vragen, als ik een paard op de manege huur moet ik hier toch ook voor betalen?!

Edit: als ik niet kan rijden (wegens ziekte paard o.i.d.) hoef ik niet te betalen voor de tijd dat het niet kan, wel kom ik dan gewoon mesten/voeren en lekker knuffelen/poetsen:)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:45

ik heb ook best wel geluk,
sinds vandaag heb ik een verzorgpaard voor 3xper week die bereden mag worden hier betaal ik 50 pm,
ook kan ik prive les nemen voor 11 euro per ,
zelf moet ik de pony wel mesten, maar daar heb ik geen probleem mee, dat hoort er tenslotte bij,
ik mag er voorderest heel erg veel mee zolang het maar in overleg is met de eigenaar.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:03

Ik heb ook een bijrijdster voor 30 euro pm, dan mag ze 2x rijden. In de buitenbak of een bosrit. Het is een probleem vrije fries. Erg braaf en goed afgericht. Een fijn dier. Wel verwacht ik daarbij dat ze de poep uit de bak haalt ( hier staat mijn hengst als er niemand rijdt) en ook al mijn spullen netjes achterlaat. Het is mijn 2e bijrijdster ( eerste betaalde niet, en kwam daardoor ook hee weinig denk ik) en ze komt nog maar een paar maanden, maar tot nu toe zijn we beide blij met deze deal. Wel is ze voordat ze bij mij kwam rijden eerst bij wat andere paarden gaan kijken, maar hiermee eigenaren/paarden klikte het niet echt.

De rest van het mesten en voeren doe ik lekker zelf. Paarden staan aan huis en ik geniet te veel van het " prullen in de wei" om dit een ander te laten doen! ( hoewel het zo af en toe wel eens fijn is!)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:50

Ik heb een shetlander en dacht; Laat ik iemand blij maken met een verzorgpony. Vond het vroeger zelf ook geweldig om met een pony bezig te kunnen zijn en gun iemand anders dat ook... Gewoon een vaste pony waar je naartoe kunt buiten de manegelessen.

Maar nee, een shetlander is niet goed genoeg. Er moet persé gereden kunnen worden -O-

Heb ook een paard... Als ik die nou aanbied, dan heb ik wss zo een verzorger.

Ik vond vroeger elk paard geweldig.... Verzorgde ook een paard dat ik alleen mocht borstelen, verder mestte ik stallen uit etc.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:15

SylviaIsabel schreef:
xSlvna schreef:

Ja mesten op de dagen dat ik niet betaal...
Jij niet? Hoe dan?

Ik betaal voor de hele maand, heb dus geen dagen dat ik niet mag rijden of werken met het paard.
Mesten ben ik niet verplicht, doe ik alleen als ik de stal niet mooi vind, of ik me verveel (geen zin heb om naar huis te gaan, niet kan werken met paard ivm kreupel od), het word hier minimaal 2 keer in de week gedaan door de staleigenaar.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:58

xSlvna schreef:
xSlvna schreef:

Ik betaal voor de hele maand, heb dus geen dagen dat ik niet mag rijden of werken met het paard.
Mesten ben ik niet verplicht, doe ik alleen als ik de stal niet mooi vind, of ik me verveel (geen zin heb om naar huis te gaan, niet kan werken met paard ivm kreupel od), het word hier minimaal 2 keer in de week gedaan door de staleigenaar.

Maar 2x!!!! Hier elke dag..
Jij hebt luxe! Hoeveel betaal je, als ik vragen mag?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:51

Ik denk dat het heel erg ligt aan de verwachtingen van beide kanten.

Ik kan me voorstellen dat als iemand een (oude) paard of pony heeft die er niet zoveel mee doet, maar verder wel braaf is, dat die tevreden is met een manegeruiter.
Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand die (hobby) fokt en ook meer naar de prestaties kijkt, liever geen manegeruiter heeft, of dat diegene eerst een aantal keer wil kijken hoe de ruiter/amazone rijdt op een ander paard/pony.

Misschien een beetje krom neergezet, maar kon er even geen betere woorden voor vinden :)

EDIT:

Ik pakte vroeger ook elke kans die ik kon krijgen!
Ik ben dan wel lang voor mijn leeftijd, en altijd al geweest, maar heb ook 2 of 3 shetlanders gereden voor de manege-eigenaar en nog 1 voor een pensionklant van hem.
Kon me altijd prima redden met die kleintjes! Niets was me te gek, terwijl ik op (grote) paarden niks durfde!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:33

SylviaIsabel schreef:
Maar 2x!!!! Hier elke dag..
Jij hebt luxe! Hoeveel betaal je, als ik vragen mag?

Minimaal 2 keer hè, nu worden ze weer 7 dagen per week gemest en opgestrooid, die 2 keer is als de stalknecht vakantie heeft :)

Veel te veel :o
€150 is de minimum, bijkomende kosten zijn lessen (als ik die wil), nieuw tuigage (als ik dat wil), nieuwe dekens (als ik dat nodig vind), wormenkuur als dat nodig is, entingen als die geent moet worden, osteopaat als die komen moet...
Overleg is enkel over de plek van stalling, de rest bepaal ik alles zelf.
Scheren of teddyvacht, uitrijden, lessen, 'nieuwe' rijmanier, weg met de trailer, paard loopt nu als 'lespony' mee omdat ik lang niet altijd zin en tijd heb...
Maar dit alles is mijn eigen keuze, op de vorige stalling had ik geen kosten, maar ik wou naar wat nieuws dus dan maar betalen :j

Verder ben ik gene zoals sommige hier die alles aan neemt, hou niet van lompheid, kleine pony's, lastige pony's, té veel klusjes...
Had 2 jaar terug een Draver (nu nog), een kleine welsh a, een kwpn'er op een stalling, rijden werd gedaan als ik zin had (net als ander werk-iets), poetsen werd dagelijks gedaan. 24/7 weidegang dus niks te voeren en niks te mesten.
Kon erna een arabier als verzorgpaard krijgen, maar daar mocht ik maar 2 keer per week rijden en die 2 dagen ook mesten, €100 per maand betalen, nee laat maar :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:57

Mijn bijrijster betaald niks. Komt 2x per week en extra als ik een keer niet kan. Ze mag er alles mee doen behalve springen. Het is een lieve meid die goed is voor mijn paard en geen "domme" dingen met hem zal doen. Zij zocht een leuk bijrijdpaard en ik een betrouwbare verzorgster. En dat gaat nu al 3 jaar super. En als ze niet kan rijden is het ook niet erg. Dan gaat ze wandelen of longeren of gewoon poetsen.