Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

1480

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:57

Aaah echt een super lief filmpje :j
Mijn paard kijkt nooit echt als ik aankom:P

Sandros

Re: Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:12

De shetjes hinniken nooit, wist geen eens dat de ene kon hinniken tot de andere even paar daagjes weg was. ( toen was tie niet meer te houden haha arme buren ). Mijn oude welshje hinnikt altijd als tie me aan hoort komen met heel zijn lijf heel schattig. Dit doet tie ook op de volle wei als ik hem roep.
mijn nieuwe paardje komt wel heel enthousiast naar het hek gerend als tie me ziet maar ik denk inderdaad
dat dat een kwestie van snoepjes/eten is haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:15

De boer waar mijn paarden staan zegt altijd tegen me: ''Ik hoor altijd aan je paarden wanneer jij eraan kom'' :D

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:19

Ik heb geen filmpje of foto maar altijd als ik richting het weiland ga fluit ik altijd even en dan komt hij er altijd hinnikend aanlopen en als iemand anders fluit blijft ie gewoon door eten dus hij herkent mijn fluit wel <3

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:51

de mijne zijn altijd maar wat blij als ik eraan kom. Faram reageert op iedereen als je fluit, wacht af tot hij weet wie het is en besluit dan of diegene wel of niet de moeite waard is zeg maar... als ik het zelf ben komt hij eigenlijk altijd, tenzij ze net een nieuw stuk weide hebben.
Flicka en Zneddie komen sowieso altijd, willen maar al te graag opgehaald worden en hebben soms ook discussie over wie er nou het dichtst bij mij mag staan (wat Zneddie altijd wint want hij is de meest dominante) als ik in het weitje ben.

de mijne hinniken ook hard, ge-hummel betekent over het algemeen meer dat ze verwachten dat je eten hebt. En ze komen bij voorkeur in draf of nog een versnellinkje hoger.
onlangs ben ik twee dagen weggeweest, en dat komt zelden voor. de eerste dag was alles prima, maar de tweede dag heeft Zneddie de stal bij elkaar gehinnikt hoorde ik van de stalgenoten. hij hinnikte naar alles en iedereen wat met de auto of fiets aankwam. arme ding was natuurlijk heel zijn ritme kwijt, aangezien ik over het algemeen een min of meer vaste routine heb waarvan nu iets werd afgeweken.

ik las ook iets over paarden die in een betonnen hok staan en eruit willen, dat ze daarom hinniken. daarvan is bij de mijne geen sprake, ze lopen 24/7 buiten (pony's met schuilstal), in een vaste groep waarin ze het goed kunnen vinden. eten is er altijd, ze hoeven dus niet per sé bij mij te zijn voor gezelschap of voer.

ik denk dat het te maken heeft met de omgang ermee, hoeveel waarde ze hechten aan je aanwezigheid/gezelschap. ik ben bezig met een trainersopleiding en daarnaast al járen op eigen houtje met paardengedrag, de natuur van het paard etc. etc., waardoor ik ze inmiddels aardig kan bieden wat zij waardevol vinden. ik merk ook zeker dat ze in de dagelijkse dingen op me rekenen wanneer het spannend wordt, en mij net zo waardevol vinden als de groep wanneer het gaat om zaken als met zijn tweetjes erop uit gaan en dergelijke. mijn paardjes hebben geen enkel probleem met uit hun groep gehaald worden en met mij op stap gaan. helemaal alleen zijn vinden ze dan weer wat minder denderend, maar het is duidelijk dat ze passend menselijk gezelschap net zo goed vinden.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:55

mijn pony kijkt eerst op en dan komt hij naar me toe als ik zijn naam roep
sooooo cute
*\o/* <3
love jou rocky

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:02

Leuk filmpje, hihi. Mijn paard komt als ze op stal staat altijd gelijk met haar hoofdje naar buiten, en als ze in de paddock staat rent ze gelijk naar het hek, maar meestal hinnikt ze niet.

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:22

bij ons op stal wordt er meestal gehinnikt als ik wég ga haha :)
maar een van m'n poowns komt als die iemand ziet meteen naar je toe, al staat hij in de wei of in de bak of wat dan ook, echt een mensenpony ! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:06

die van mij zien ook eerder voer aankomen dan mij haha,maar ze zullen ongetwijfeld blij zijn!

kusjekizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:24

Kizzie hinnikte altijd :+:

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:23

Mijn paardje staat altijd met haar neus in t gras :P

Maar als ze me ziet lopen in de wei dan komt ze heel lief aandraven <3

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:42

ik geef les op de manege waar "mijn" paard sta, als ik er ben roep of fluit ik standaard even naar haar. inmiddels heeft ze door dat ik er dan ben. in principe ist ook zo dat ik het standaard doe, en ik ben behalve het "stalpersoneel" de enige vaste persoon die zo'n beetje 7 dagen in de week met haar bezig is, en of course......haar lkkrs voert :o :+ liefde gaat nog altijd eerst door de maag }>

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:39

Mijn verzorgpaard komt altijd aandraven (soms galopperen) zodra hij ons hoort, maar volgens mij doet hij dat bij iedereen.
Nieuwsgierig aagje. :')

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:30

Mijn paard kwam vroeger echt als een gek op me af gestormt, hij wist dondersgoed dattie dan eten kreeg :+
Tegenwordig staat hij in een weiland waar hij door andere wordt gevoerd op een vaste tijd, meneer komt nu dus in een sukkeldrafje of stap op me af gewaggelt, gaat eerst rustig staan plassen, dus dat duurt even :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:34

alleen als ze op stal staan, als die in de wei staat heeft ze liever dat ik haar laat staan haha.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:57

Die van mij komt ook altijd hinnekend naar me toe stappen vanuit de wei.
En als die bijv. met dit snet weer op stal blijft hoor ik ook altijd een brul als ik zijn naam roep

Ik voer mijn paard nooit (dat doet het stalpersoneel) ook geen snoepjes, ik ben een felle tegenstander van alle paardensnoepjes.
Daaraan kan het dus niet liggen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:26

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:26

Mijn shetje is wel altijd heel blij als hij me ziet aankomen! Gewoon omdat hij het zo leuk vindt om vertroeteld te worden <3
Mijn merrie is alleen héél blij als ik kom terwijl ze aangevallen wordt door de horzels, kan ze lekker naar stal :')

SorayaxMorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:50

Meestal als ik om de hoek loop hoort/ziet ze me en dan komt ze naar me toe lopen en heeeel soms draven, het is echt mooi om te zien :P

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:05

Ik had een tijd een gammelfiets, en als ik dan de stal op reed stond hij al te gillen, dan herkende hij het geluid.
Hij bromt dan zo liep en komt uit zijn stal hangen, in de paddock loopt hij meteen naar het hek toe, land duurt het even voordat hij me doorheeft, tja gras he. Maar hij vind me denkt leuk omdat ik altijd snoepjes in mijn zak heb.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:10

Mijn verzorgshet Joy,komt dan gelijk uit de stal met zijn nek omhoog oren gespitst, en soms nog ene klein hinnikje.Vervolgens loopt hij naarhet hek toe, waar ik binnnenkom.Dat de de andere pony's ook( die daar staan, 2 merries 1 hengst en een veulentje)Maar we hebben echt ene band met die pony's opgestart( ik en een andere verzorger) Want eerst werd Joy mishandeld, en nu kan hij vd enzo.Eerst viel hij ok mensen aan en was het onmogelijk hem te pakken,Nu kan je op hem rijden, en is hij super lief !http://jasmijnzilverpaard.hyves.nl/album/50646253/Janne_Joy_Corky_Noortje_Saffier_3/CFYS3Kih/#mb=1504319254.7.%7C6%7C%7C11288252%7C%7C%7C19%7C%7C50646253%7CCFYS3Kih%7C%7C8%7C%7C1504319254%7CxDkF%7C&__state__=1Ik wet niet of jullie die foto's kunnen zien xD maar dat is hem :)Owh, en bij de eigenaar komen ze naar buiten sotrmen en rennen ze naar het hek toe xD ( Hij voert altijd of komt de stal verschonen xD)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:10

Wat een lief filmpje TS,jammer gelijk van t l*llige commentaar,geniet maar lekker van je paard die zo blij is als je komt :D

Ik heb een onvoorwaardelijk luisterd paardje die altijd blij is als ik er ben,als ik roep komt ze,of ze nu net op t gras staat met de kudde,of ze net eten heeft,als ik roep komt ze en dat doet ze alleen bij mij <3

Kaylee:

en zelfs de veulens die mijn stem al gewend zijn in hun mama's buik,hinniken als ik ze roep,dus ja ze bestaan nog :D
Keyemsi

Thabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:09

Als ik mijn Fries roep komt ze altijd op deze manier aanlopen, of ze net eten heeft gehad of niet doet er niet toe. Ik moet haar nooit gaan halen in de weide = handig, ik moet enkel eens fluiten (als ze mij nog niet heeft gezien of gehoord).

http://www.youtube.com/watch?v=l-booaMLqIk

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:25

Donna kletst altijd de oren van je kop af als je nog op het pad wandelt zodra ze honger heeft... helaas voor haar krijgt ze nooit het extra eten :+
Elstar reageert meestal niet, maar die is toch altijd wel happy als hij even aandacht krijgt en Brons staat altijd al te popelen bij het hek tot er iemand bij hem aangekomen is

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:33

De 1 hinnikt, en de ander komt in een stap of draf naar het hek en dan komt de andere er achteraan gesjokt. Voor een kriebel want eten krijgen ze niet er staat zat gras. En staan 24/7 buiten