Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:18

dit gaat gewoon te ver..... vreselijk!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:20

intral schreef:
HolyPope schreef:
Dit is gewoon ABUSE! Typisch weer die k*t amerikanen die denken dat ze 't uitgevonden hebben, ze doen daar alles voor geld! Wat een domoren!!

wat een vooroordelen, ik keur dit uiteraard niet goed maar om nou alle amerikanen ( en in dit geval gaat het nog om nieuwzeelanders ook ) over 1 kam te scheren? In mijn ogen niet nodig.

Idd, en dat vind ik echt net alleen omat ik zelf ook Amerikaans bloed heb, maar omdat toevallig een niet blank iemand Pim Fortuyn heeft vermoord zijn ze toch ook niet allemaal k*tbuitenlanders? Want als je dat zegt kan je dat niet maken enzo... is best beledigend HP

Nynke_Mandy

Re: Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:21

OMG dit is echt erg!! Die mensen zijn echt gek zeg! _-:(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:30

wow dat is even schrikken op de zondag avond :(

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:30

Arashah schreef:
de singel voor deze westernzadel is bedoeld om het klapperen tegen te gaan. ik heb zelf ook een westernzadel, alleen zelf gebruik ik niet zo'n singel vind dat ook niet fijn. maar ik weet wel dat als je gaat gallopperen dat de zadel af en oe kan klapperen.. dat kan soms eens gebeuren

Deze info is helaas foutief. De tweede singel heeft zijn oorsprongelijke nut in het 'roping' van kalveren. Het touw wordt om de horn gewikkeld en de singel zorgt ervoor dat ondanks de kracht van het touw op de horn het zadel niet naar voren kantelt.

ikbenjustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:14

Dit is gewoon sneu.. :n

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:28

Browniee schreef:
En nogmaals bedankt holypope :x

Wat zeur je nou hij heeft het toch niet over jou.

Neem niet alles zo serieus, dit is gewoon ernstig en het moet stoppen.

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:28

Zou de eerste foto echt zijn?
Als je goed kijkt zie je dat die vrouw maar 1 been heeft ( of naja je ziet maar 1 been ), zou die andere er dan ook niet onder uit moeten steken?
En ik denk dat als ze er op zat dat het paard al zijn 4 benen gebruikt om op te staan , en hij staat maar op 3 benen.
Dus mijn twijfels over de foto, of ligt het aan mij?
Dat filmpje is gewoon te erg voor woorden..

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:34

Wat een stelletje gekken zeg!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:59

Browniee schreef:
intral schreef:
wat een vooroordelen, ik keur dit uiteraard niet goed maar om nou alle amerikanen ( en in dit geval gaat het nog om nieuwzeelanders ook ) over 1 kam te scheren? In mijn ogen niet nodig.

Idd, en dat vind ik echt net alleen omat ik zelf ook Amerikaans bloed heb, maar omdat toevallig een niet blank iemand Pim Fortuyn heeft vermoord zijn ze toch ook niet allemaal k*tbuitenlanders? Want als je dat zegt kan je dat niet maken enzo... is best beledigend HP

Sorry, ik heb jou en of je fam. niet willen beledigen hoor!
Maar het is precies wat je zegt over niet blanken en P. Fortuyn, ik ga er van uit dat alle bokkers heus wel weten dat niet ALLE amerikanen zo zijn!
Internet moet je sowieso met een vrachtwagen zout nemen!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 05:53

I know :+

Maar even ontopic....

Hoe krijg je het even serieus in je hoofd om op een 5 maanden oud veulen tre gaan zitten?!
Dan zit er iets toch niet helemaal goed?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:04

Lara_Silver schreef:
Arashah schreef:
de singel voor deze westernzadel is bedoeld om het klapperen tegen te gaan. ik heb zelf ook een westernzadel, alleen zelf gebruik ik niet zo'n singel vind dat ook niet fijn. maar ik weet wel dat als je gaat gallopperen dat de zadel af en oe kan klapperen.. dat kan soms eens gebeuren

Deze info is helaas foutief. De tweede singel heeft zijn oorsprongelijke nut in het 'roping' van kalveren. Het touw wordt om de horn gewikkeld en de singel zorgt ervoor dat ondanks de kracht van het touw op de horn het zadel niet naar voren kantelt.

Wilde het net zeggen :7

Maar jeetje, hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Zeker een flinke trap van een paard tegen hun hoofd gehad een keer zeker, anders bedenk je dat toch niet 8)7

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:12

Moderatoropmerking:
Laten we het asjeblieft netjes houden op Bokt, persoonlijk worden naar elkaar lijkt me helemaal niet nodig en is ook zeker niet wenselijk! Graag weer ontopic en laten we daarbij respectvol blijven naar elkaar en over het onderwerp. Je ongenoegen uiten kan ook op een nette én wenselijke manier :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:14

Arm paardje...
Had eigenlijk verwacht dat ie door zn benen zou zakken als ze erop ging zitten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:19

Ik had gehoopt dat die mensen daar door hun benen waren gezakt...! -:(-

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:26

Ah god dat arme beest. Ik snap echt niet dat mensen dat doen..
Ik hoop echt dat er actie wordt ondernomen.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:37

Oké, op tijd beginnen is een ding, en dan oefen van wijken voor druk spelenderwijs, mee lopen, mee draven, een plastikje op zijn rug, hoed op pakken, aan de hand meelopen, en dan alles spelenderwijs (en met mama het eerste jaar!), oké
Maar dit! Gewoon dierenmishandeling! Waar is de moeder? zes maanden vind ik al te vroeg, vijf is nog erger! En op zijn rug zitten, zo'n dame die in de 70 kilo weegt, dat is echt te erg.
Ik vertrouw dit filmpje niet helemaal, misschien was het veulen wel al ouder... maaar dan nog...

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:39

Nou dit antwoord kreeg ik uit New Zealand

Dear Sabina

Thank you for your email, the site you refer to has been pulled down and cannot be viewed in New Zealand, it states that the content is not available in New Zealand due to a defamation complaint.

With regard to prosecuting animal cruelty cases the Society for the Prevention of Cruelty to Animals, SPCA http://www.spca.org.nz employ Animal Welfare Inspectors to enforce the Animal Welfare Act 1999 and have the power to prosecute people under this Act. The International League for the Protection of Horses have merged with the SPCA as an auxiliary animal welfare organisation, if it were possible to prosecute under the Animal Welfare Act the SPCA may be the best group to approach.

A number of websites have been brought to the attention of WSPA and our supporters in recent years that depict cruelty to animals as if it is providing entertainment for the viewer. Many of these websites may also aim to simply upset people who respect animals. Often, these websites are subsequently confirmed as hoaxes with images created using design software, although others do show real acts of cruelty being inflicted on animals.

The legal difficulties in addressing these sites are exacerbated by some acts being carried out in countries where little or no legislation exists to protect animals. In many images, it is not possible to identify who is committing the acts of cruelty and the nature of the internet means that locating those responsible for these sites would be extremely difficult. Additionally, replacement sites can be set up easily after one is closed down.

WSPA shares supporters' frustrations that such sites exist. However, we are not in a position (financially or legally) to take effective action against them. WSPA believes that continuing to concentrate on our established projects and campaigns is a far more effective use of our limited resources. This way we can make greater improvements in animal welfare and for many more animals over the long term.

If you are based in New Zealand and see a website that depicts animal cruelty for entertainment, we recommend that you contact the Department of Internal Affairs – Censorship Complaints censorship@dia.govt.nz to find out more information on the legal position regarding any particular website you find offensive and report any concerns to them. We would also request that people avoid telling others about these websites as this will only generate more 'hits' for them. It is likely that attempts to contact those responsible for such websites will be counter productive and merely encourage them further.

Ik snap wel dat er inderdaad mensen zijn die zoiets doen een filmpje om te chockeren maar of het hier het geval is dat geloof ik dus niet, jammer dat de link niet werkt in New Zealand. Baal er enorm van, moet toch iets aan te doen zijn?

Grz Sabina

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:41

vreselijk, arm dier !

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:42

Ik stuur deze, als er echt veel gestuurd worden gaan ze echt wel zorgen dat hij bekeken kan worden. Simpel zat. Als er tientallen mailtjes binnenstromen..

Deze stuur ik:

Dear Sir/Madam,

I hope you have already noticed that there have been several e-mails about this foal.

A known horsetrainer named Craig Doty is cooperating with Rebecca Hogarth, according to the video the woman who is sitting on this foal.

In the video you will see the foal getting backed and getting flank-roped in a wrong way.

I assume you are aware of the fact that horses haven't grown fully before the age of 6

and are normally backed for the first time at the age of 3 or 4 years.

Being backed and trained at this age will cause severe physical and mental problems for the foal.

I am looking forward to hear from you soon.

With kind regards,

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:50

Ik ga ook nog een poging ondernemen naar het emailadres die ze aangeeft in haar mail.

Wie weet dringen we door.

Grz sabina

Edit zojuist nog een extra bericht gestuurd en hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:03

Ah bah, wat een leed voor dat arme beestje zeg!
Je mag best een veulen aan dingen laten wennen, als ie met tuig speelt, kan je hem even het bit vast laten houden voor een paar seconde, en een licht zadeltje (zonder singel e.d) vindt ik ook prima kunnen.
Maar dit nee... het is een wonder dat dat beesie niet door zn hoefjes is gezakt, zo uitgeput en sowieso al zwak!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:12

Die mensen zijn echt een beetje (erg) koekoek! Hoe haal je het alleen al in je hoofd om dit te doen? Arm veulentje..

kizzy03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:59

zat net het filmpje te kijken. echt belachelijk voor woorden.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:52

ik hoop dat ze er vanaf valt en beide benen breekt sorry hoor maar hoe ziek ben je als je dit doet.