de foto's zijn niet echt fantastisch om het van af te kunnen lezen, maar ik zal proberen of ik er wat van kan maken.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SuperRoos schreef:voor mizzlove:
nou ze doen het nog niet, dan maar via het profiel
profiel: snoekshoofd, met elandsneus, en een klein beetje een uitstekend voorhoofd:
wijst op een moeilijk karakter dat vrij veranderlijk kan zijn, en veel geduld en begrip vraagtat klopt zeker weten, ze is ontzettend eigenwijs, net als ik
![]()
Maar als je geuld hebt, dan kan je alles met haar doen.
kaken: medium tot groot:
best wel intelligent en cooperatief
* Ze is idd erg slim, soms wat te.
Maar kan het ook heerlijk tegen je gebruiken..
snuit: vrij rond:
kan meer tijd nodig hebben om iets nieuws te leren, en is soms wat inflexibel
* Inflexibel klopt ook, alleen leert ze wel aardig snel, dat heeft volgens mij ook met het slimme te maken, want dan doet ze net alsof ze het niet weet.
mond: vrij kort:
duidt weer aan dat hij er wat langer over doet om iet te leren, en dat hij wat inflexibel kan zijn
* Zie hierboven.
lippen: een beetje stijf, maar dat kan komen omdat de meeste foto's tijdens het rijden zijn gemaakt:
als hij dit heeft betekend het introvert
* Ehm ze is nog niet ingereden![]()
Hihi, maar haar lippen zijn idd wat stijf, wel zacht.
neusgaten: gemiddelde groote en niet echt gedefinieerd:
gemiddelde intelligentie
* Verschilt, de ene keer is ze ontzettend slim, en de andere keer is het een sukkeltje![]()
kin: vrij puntig, ligt er dus aan of hij hard of zacht is:
kan ik nu dus niks van zeggen
* Haar kin is acht, fluweel achtig, en ook soepel.
ogen: amandelvormig:
gewillig en cooperatief: maar kan weer wat introvert en afstandelijk zijn tot het je leert te vertrouwen
* Dat is precies april!
oren: recht omhoog, onder en boven bijna even ver uit elkaar:
energiek paard
*Klopt ook.
kruinen kan ik niet zien op de foto,
* Zo uit me hoofd, 1 tussen of net boven haar ogen. En bij haar nek, weet het eigenlijk niet precies![]()
nou, als het klopt dan is het dus wel een pittig paardje dat je dus echt moet begrijpen, en moet laten merken dat je te vertrouwen bent.
haha 

SuperRoos schreef:kan bij hem alleen de zijkant van het hoofd doen, en zag in je profiel dat je geen foto van de voorkant hebt, jammer, want dan kan ik een boel niet beschrijven
voor essie79 dus:
profiel: mooi recht:
meestal een ongecompliceerd karakter en een paard dat vrij makkelijk leert
kaak: groot:
intelligent en cooperatief
snuit: verfijnd en zacht:
wordt meestal aangetroffen bij een gevoelig paard
mond: medium:
duidt niets bijzonders aan
lippen: kan ik niet zien op de foto
neusgaten: zijn ook niet goed te zien
kin: kort en rond:
kan een teken zijn van betrouwbaarheid
ogen: klein tot amandelvormig, maar de foto is volgens mij ook gemaakt toen hij een beetje stond te dutten:
een gewillig en cooperatief paard, het kan wel introvert en afstandelijk zijn totdat het je leert te vertrouwen, hij kijkt echter wel vriendelijk uit zijn kleine ogen
oren: kan ik niet zien:
kruinen: misschien weet je zelf of hij kruinen op zijn hoofd heeft, want ik kan het dus niet zien.
het kan zijn dat deze karakterschets voor geen meter klopt omdat ik geen foto van het vooraanzicht heb, paarden kunnen hierdoor totaal anders zijn dan lijkt op de profielfoto
hahha ik geloof dat ik zojuist verliefd ben geworden, haha) SuperRoos schreef:voor sonjabelgium,
het zijn helaas niet echt perfecte foto's om het vanaf te lezen, maar ik zal het een beetje proberen,
de korenaar, die lange kruin op de borst is een lang verhaal, dus dat doe ik een andere keer,
<<<<<<ben benieuwd>>>>>>>>>
SPIX:
profiel: (niet erg handig te zien met die dikke tinkervacht, hihi) licht ramshoofd:
wordt beschreven als vaak een beetje koppig, en als je teveel van ze vraagt worden ze snel dwars, omdat ze niet zo flexibel zijn
<<<<<<<<Spix heeft een zo goed als recht profiel, de foto vertekend een beetjeOmschrijving klopt dan ook niet helemaal, koppig zijn alle tinkers een beetje zeker ... maar dwars, dat valt wel mee.>>>>>>>
kaken: medium:
gemiddled talent voor leren
snuit: afgeronde snuit:
kan wat inflexibel zijn en iets meer tijd nodig hebben om te leren
mond: beetje kort:
duidt hetzelfde aan als bij de snuit
lippen: kan ik echt niet goed zien omdat hij aan het eten is, en dan komt er altijd een bepaalde vorm in te staan
<<<<<<<<<Hij is een ontspannen type, laat het bakje makkelijk flubberen>>>>>>>
neusgaten: gemiddelde grootte, verder niet echt verfijnd:
gemiddelde intelligentie
<<<<<<<Hoezo, niet verfijndHij is wel slim hoor, en heeft humor ook
>>>>>>>>>
kin: kan ik niet echt goed zien op de foto
<<<<Deze foto beter?>>>>
ogen: driehoekig en een beetje amandelvormig:
het 1e kenmerk duidt weer de gemiddelde intelliegntie aan, de 2e betekend dat het paardje wat introvert en afstandelijk kan zijn tot het leert je te vertrouwen
<<<<<<Verstandig toch, eerst even kijken en dan ruiken als ze eten meehebben>>>>>
oren: lang en smal:
duidt een beetje op een veranderlijk karakter
<<<<<Tuurlijk, zal nog een echte ladylover worden>>>>>>
kruinen: zit die ene kruin precies in het midden of een beetje links of rechts daarvan? als ik dat weet kan ik het beschrijven
<<<<<Precies in het midden>>>>>>>
ZOE:
is allemaal moeilijk te zeggen omdat de foto's niet echt duidelijk zijn en het is ook nog een jong beestje, ik zal proberen of ik er wat van kan maken.
profiel: is niet echt goed te zien, maar volgens mij heeft ze ook een beetje een ramshoofd, of het is een grilligheidsbult
ramshoofd: zelfde betekenis als bij spix dus
griligheidsbult: meestal wel betrouwbaar maar ze zijn onderhavig aan plotselinge en onverklaarbare veranderingen in het gedrag, ze verzetten zich vaak als ze gedomineerd worden, met begrip, geduld en duidelijke aanwijzingen kun je hun onvoorspelbaarheid overwinnen
<<<<<<<Geen ramshoofd, grilligheidsbult, de omschrijving klopt dan ook volledig>>>>>>>
kaak: niet echt goed te zien door het halster
<<<<<<<Deze iets beter misschien? Denk verfijnde kaaklijn.>>>>>>
snuit: weer net als spix een beetje afgerond, maar ook wel verfijnd;
dat afgeronde betekend dus hetzelfde als bij spix, maar dat verfijnde maakt haar ook gevoelig
mond: medium:
niks bijzonders
lippen: hartvormig:
expressief nieuwsgierig en extravert
neusgaten: de punten zijn gedraaid:
een paardje dat veel nadenkt, ze is cooperatief zolang de trainer eerlijk is en ze hem vertrouwt
<<<<<<<<Klopt, maar als ze zich tegen je keert heb je gewoon een levensgroot probleem>>>>>>>>
kin: niet echt goed te zien:
<<<<<<<Klein en gespannen (foto hierboven misschien te zien?)>>>>>>
ogen: hard, rond oog:
een beetje afstandelijk en onafhankelijk, hierdoor is ze niet de makkelijkste
<<<<<<<<Wisten we al langer jammer genoeg ....>>>>>>>><
oren: zijn niet te zien op de foto omdat de vorm niet goed aftekend tegen de achtergrond, ook heeft ze er telkens maar 1 naar voren
kruinen: je zei 2 kruinen, zitten die naast elkaar of onder elkaar:
beiden beteken: dat deze paarden de neiging hebben om emotioneler en sterker te reageren dan gemiddeld, ze raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder een echte aanwijsbare reden
<<<<<<Onder mekaar>>>>>>>>
FJORD: (zie geen naam, haha)
<<<<<<<Figor>>>>>>>>>>
profiel: recht:
ongecompliceerd paard dat makkelijk leert
kaak: groot:
intelligent en cooperatief
snuit: is niet zo goed te zien op de foto
<<<<<<<<Zo iets beter? (neus en kin)>>>>>
mond: die is zo te zien lang:
duidt op gevoeligheid en soms op grote intelligentie, soms worden deze paarden als moeilijk beschouwt omdat ze verkeerd begrepen worden
lippen: lichte hartvorm:
expressief, nieuwsgierig en extravert
neusgaten: zeer verfijnd:
intelligent en nieuwsgierig
kin: is niet te zien op de foto
ogen: vanaf de voorkant kan je al zien dat ze zacht en rond zijn:
een gewillig paardje dat mensen vertrouwt
<<<<<<Klopt, is een zeer mensgericht dierEn echte knuffel
>>>>>>>
oren: fijn gevorm:
intelligent
kruinen: 1 kruin, precies in het midden:
een paard van ongecompliceerde aard
<<<<<Klopt, gaat altijd vrolijk naar je toekomen, zonder aarzelen en zonder vrees>>>>>>>
zo dat was het, bedankt sonja, haha daar gaat mn vrije middag, hahaha
ney hoor, vond het leuk om te doen,
je hebt 3 totaal verschillende beestjes
(is de fjord te koop,hahha ik geloof dat ik zojuist verliefd ben geworden, haha)
<<<<<<Meen je dat nu? Zou je nog een fjord willen?>>>>>>>