Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:02

njiloj schreef:
Ailill schreef:
toch triest dat mensen nou nooit een bengaalse tijger willen veranderen. . . dat doen namelijk maar een keer ;)

jammer, te laat...

http://www.youtube.com/watch?src_vid=8VnvjGInpzs&feature=iv&annotation_id=annotation_590575&v=iNhUPeuYk6Y

Dat is serieus ziek. . . en imo pure mishandeling. Wat ik bedoelde is dat er geen man het in zijn hoofd zou halen om het met zijn blote handen en zonder verdoving op te nemen tegen een tijger/haai of andere jagers.

Laten we vooral niet gaan beginnen over platspuiten van dieren/bio-industrie/proefdieren. Niet dat niet nodig is, juist wel. Maar dat zijn toch meer 'bekende' problemen. Waar ik in dit topic van schrok is het feit dat mensen dachten dat de foto's bewerkt waren. Helaas maar dat is echt niet zo.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:04

Mooi voorbeeld van paarden die worden gezien als objecten, en enkel voor het geld.
Deze eigenaren zijn helemaal geen paardenliefhebbers, gewoon puur voor het geld omdat ze het idee hebben dat je in die sport heel wat euro's kan verdienen als je je paarden maar zo goed (en gruwelijk) mogelijk voorsteld :n

Paard kan geen paard meer zijn, maar wordt haast gemechaniseerd, natuurlijke gangen zijn hier uit den boze :=

Is die soring niet al afgeschaft ? Daar MOET de dierenbescherming toch al wat tegen hebben gedaan ?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:04

Barbulet schreef:
Ja inderdaad, echt vreselijk. Dat is zeker hele erge onkunde van de mens... Ik schaam me ook vaak omdat ik mens ben, zeker als je die onschuldige hoofdjes van dieren ziet die door onze toedoen (van onze medemens) pijn lijden.

En waarom? Omdat wij mensen hebben besloten dat ze niet mooi genoeg zijn?

Moet je voor de grap eens vragen wat mensen nu van lotus-voetjes vinden. . . terwijl dat zelfs vorige eeuw nog voorkwam.

Als dieren toch eens konden praten. . . zucht :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:05

Ailill schreef:
Barbulet schreef:
Ja inderdaad, echt vreselijk. Dat is zeker hele erge onkunde van de mens... Ik schaam me ook vaak omdat ik mens ben, zeker als je die onschuldige hoofdjes van dieren ziet die door onze toedoen (van onze medemens) pijn lijden.

En waarom? Omdat wij mensen hebben besloten dat ze niet mooi genoeg zijn?

Moet je voor de grap eens vragen wat mensen nu van lotus-voetjes vinden. . . terwijl dat zelfs vorige eeuw nog voorkwam.

Als dieren toch eens konden praten. . . zucht :(

Het mag niet meer bij mensen, dus gaan ze maar over op dieren....

Akecheta

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:07

MD -> PP

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:07

"Sommige dagen schaam ik mij ervoor een mens te zijn, en dit is er een van."

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:09

Jéétje, dat filmpje met die tweejarigen ;( Dat ene zwartje ziet er toch nog gewoon als veulen uit, totaal nog geen rijpaard. En dan al van die megaschaarbitten erin en blokken onder de voeten :(:)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:13

Eigenlijk begrijp ik echt niet dat (o.a.) DIT vandaag de dag nog kan bestaan! Er is tegenwoordig zoveel meer bekend over welzijn, waarom moet het in vredesnaam zo lang duren voordat zaken als deze verboden worden, gewoon afkappen die handel!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:14

pfff, ik heb hier bijna met tranen in mijn ogen dit topic doorgelezen.. Wat schaam ik me zeg als mens zijnde..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:16

Suzan_v_h schreef:
pfff, ik heb hier bijna met tranen in mijn ogen dit topic doorgelezen.. Wat schaam ik me zeg als mens zijnde..

Dat was niet mijn bedoeling, maar er van weg kijken is imo geen optie.

Ik las laatst een artikel waarin een Amerikaanse zei dat Europeanen meer als groep/team werken en de Amerikanen denken dat zij zelf de wereld kunnen veranderen. . . macht doet vreemde dingen met mensen, dat blijkt maar weer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:19

En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen

Afbeelding

Dit is uiteraard geen sadlebred

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:20

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:21

Natasja;
Tja, maar dat is blijkbaar niet goed genoeg. Bovendien is de achterhand hier normaal en die hoort toch echt veel lager te staan. (Of ik bedoel, de voorhand hoger met van die geweldige schoenen met allerlei prut erin) Want dat is "mooier"
Laatst bijgewerkt door Barbulet op 06-03-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:21

Dit is echt verschrikkelijk.......Al die foto's en filmpjes vind ik echt te erg voor woorden. Hoe kunnen mensen dit in vredesnaam mooi vinden? Ik begrijp dit echt niet, vreselijk voor die paarden die zo door het leven moeten |(

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:22

Liesje1611 schreef:
"Sommige dagen schaam ik mij ervoor een mens te zijn, en dit is er een van."

Soms denk ik wel eens dat de wereld veel mooier zou zijn zonder mensen, dit is echt diep triest.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:23

Hier de reactie van een Amerikaanse mevrouw n.a.v. de foto's in mijn openingspost:

"As for the feet I put the wedges in because he loves to rack and fights me to rack when he wants to and if the wedges are not there his feet break down and he limps and is in pain. He hates to walk, he just wants to trot in his comfort zone and I let him and I just go along for the ride and if he wants to rack I let him do that to. I have learned he is born to do this and you can't stop it. He's a Saddlebred.

You'll notice that there are no other saddlebred people on here talking with people because they know they won't listen and they don't care because it means they get to have the saddlebred to themselves. I'm the only one who has taken the effort to try and explain but I'm descovering the saddlebred people are right. They never say anything, they just smile at each other and walk away.

I'm walking away. . . and I'm smiling."

Ik zal hier maar niet vertellen waar die dame imo naartoe mag wandelen, maar het is er aardig warm heb ik gehoord ;)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:24

:oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:25

Hmm ja een paard vindt het heerlijk om zo behandeld te worden! :):)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:26

Bij Tenesee Walking Horses binden ze nogal vaak kettingen om de voorbenen van het paard heen om ze die hoger op te laten tillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:26

Dromen schreef:
Bij Tenesee Walking Horses binden ze nogal vaak kettingen om de voorbenen van het paard heen om ze die hoger op te laten tillen.

Afbeelding

Daar gaat het topic zo'n beetje over :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:27

Ailill schreef:
Hier een filmpje met hoe ze die paarden zo laten lopen, niet geschikt voor jonge bokkers. . . ronduit walgelijk!

http://www.youtube.com/watch?v=kqFeYu1CrjU

niet alleen jonge bokkers...deze bejaarde bokker denk er nieteens aan om dit filmpje te gaan bekijken. |(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:27

Nou, die heeft dan echt 7 centimeter plaat-staalbeton voor het hoofd. Die dame dus...

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:29

en het kan nog gekker....

in Amerika ziet een "halterhorse" er tegenwoordig zo uit:

Afbeelding

dit is het ideaal op het moment.

dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.

Bewust gefokt.

Door deze afwijking krijgt ze een teveel aan spiermassa. Het paard die dit gen draagt heeft een hele grote kans op verschillende gezondheidsproblemen. Op bokt zijn hier in het verleden ook al topics over geweest. De dekhengsten die dit gen dragen, worden gewoon goedgekeurd en er word zelfs gewezen op de afwijking.

Ik ga maar niet meer verder kijken, ik word er nogal ontroostbaar van...

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:30

wat een drama dit.... dat doorgefokte moet eens afgelopen zijn.... dat zwarte ponytje heeft volgend mij ook nog eens een slofteugel met martingaal om en dan geen gewone teugels eraan maar alleen de slof als teugel... moet je nagaan hoe "leuk" die pony het vind op shows en hoe "goed" dat kind hem kan houden mij niet heus....
die pony wilt een stuk van z`n staart af (die is thuis waarschijnlijk opgebonden zodat hij er niet mee kan zwiepen) en als normale "kinderpony" behandeld worden!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:30

Jeetje wat een toeval. Vanmiddag keek ik nog verschrikt met tranen in mijn ogen naar een filmpje op YouTube.. zo afschuwelijk.. heb er gewoon géén woorden voor.. :n