'kneusje' nummer zoveel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:54

bedoel je parafine?
ze ziet er echt al goed uit zeg

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:58

Ja inderdaad dat woord zocht ik :=

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:15

Wauw, echt respect voor je. Ik zal zeker blijven meelezen...

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:27

Super nieuws *\o/*
Het ergste is nu voorbij!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:00

wauw diep respect! Ze is al veel opgeknapt! je mag trots op jezelf zijn ! ;)

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:57

Blijft goed om te zien dat er nog mensen zijn als jullie die zo'n beestje de liefde geven die het verdient.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:21

Bedankt voor alle lieve berichtjes :D Mello eet nog steeds alleen brood, gras en hooi maar ik wil meer gaan proberen. We hebben haar de afgelopen week een beetje met rust gelaten want het was natuurlijk nogal overweldigend alles wat er al aan haar geprutst is (tandarts, dierenarts, hoefsmid, staart gewassen, dwangvoeren ect.) en dan ook nog een andere plek met vreemde paarden.

Maar nu krijg ik het idee dat ze begint te wennen aan het leventje hier en nu we haar niet meer hoeven dwangvoeren word ze ook weer heel erg gezellig. Ze was met het dwangvoeren ook braaf maar ze wilde echt niet meer, nu komt ze toch weer op ons af als we in stal komen :) Dus ik ga denk ik morgen is lekker poetsen want ze is echt heel erg in de rui.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:41

Wauw wat een prachtig paardje is eruit gekomen!
Respect voor jullie en succes verder ;)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:29

Ik heb niet zo heel erg veel nieuws te melden maar ik ben wel super trots op Mello. Ze durft zich namelijk sinds 3 dagen gewoon te laten pakken in de wei *\o/* (eerst rende ze een stukje weg om zich daarna alsnog te laten vangen) Levi heeft haar het goede voorbeeld gegeven zullen we maar zeggen (die komt altijd hinnekend naar de poort als ze ons ziet). :D En ze is ook steeds blijer om ons te zien 's avonds en 's morgens op stal, tegenwoordig begroet ze ons echt (nu ook als we naar de wei komen trouwens) echt super lief <3

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:45

Fijn dat het zo goed gaat.
Lust ze trouwens de wiesen cobs die ik Meike meegegeven heb?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 14:25

Jaa.. ze eet hooi :) Helaas wel het vieze waardeloze spul wat we van haar vorige eigenaar over moesten nemen, maar we hebben de beste droogste baal er uit gehaald en daar een plukje van gegeven. Levi stond ernaast ook te eten dus wie weet heeft dat haar aan het eten geholpen. Zoals jullie zien is ze wel extreem in de rui dus als er een bokker in de buurt is die zin heeft om lekker een uurtje te poetsen ben je welkom :)

Afbeelding

Myrddin schreef:
Fijn dat het zo goed gaat.
Lust ze trouwens de wiesen cobs die ik Meike meegegeven heb?

Ze neust er wel doorheen maar ze eet het nog niet echt. Gister hebben we twee hapjes in haar mond gedaan en toen at ze het wel op. Maar ze pakt het nog niet uit de bak. We geven gewoon elke avond een klein beetje en ze gaat er steeds meer in wroeten met d'r neus dus wie weet dat ze uit gaat vinden dat je het op kan eten. Ik hoop het wel want dan kunnen we mooi dat psilium (?) zaad er door heen doen. Bedankt trouwens voor de wiesen cobs en het meedenken :D

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:27

Citaat:
(ik ben even de naam kwijt maar het zelfde wat ze gebruiken met koliek verstoppingen).
Psyllium : zorg wel dat je er veel water doorheen doet, het neemt ontzettend veel op. Ik vermeng het altijd met slobber, veel water effe roeren en wat water op laten nemen, dan weer flink water erbij en meteen geven. Voor ze het op hebben heeft het al zoveel water opgenomen dat het al weer een vaste (glibberige) brij is. Misschien dat ze beter sandclear brokjes eet, das wat smakelijker.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 14:33

Lambiekske schreef:
Citaat:
(ik ben even de naam kwijt maar het zelfde wat ze gebruiken met koliek verstoppingen).
Psyllium :D

Nee dat gaan we voeren tegen het zand in d'r buik.. Ik bedoelde parafine zoals Mandy al zei ;) Dat zouden we ook doen tegen het zand in haar buik maar alleen als laatste oplossing om door de dierenarts mee te laten spoelen.

Bedankt trouwens voor de tip van sand clear brokjes. Weet je ook van welk merk die zijn?

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:55

Wat super hoe je haar opknapt TS en wt fijn dat het nu zo goed gaat! sand clear bestaat trouwens voor 99% uit psyllium zaadjes:) Het is dus hetzelfde alleen is sandclear in brok vorm en duurder:) de meeste paarden vinden de smaak van sand clear ook niet lekker. Mijn paard heeft vorig jaar een paar dagen in utrecht gestaan en daar gaven ze psylliumzaadjes gewoon droog en drie keer op een dag een halve schep! Hij stond daar toen omdat hij gaskoliek had waarschijnlijk door zand. Ik zou gewoon psyllium zaadjes geven;) is goedkoper en heeft hetzelfde effect:) Ik zou wel ff overleggen met de dierenarts hoeveel je ervan moet geven, hoevaak/hoelang en hoe je dit het beste aan haar kunt geven.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:48

Graag gedaan. ;)
Ze is volgens mij geen goed voer gewend arm dier.
Maar jullie krijgen haar wel aan het eten gaat toch alweer stukken beter met haar.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:18

Damn, ik kan me eigen voor mijn kop stoten :o
Helemaal vergeten......
Ik probeer er vanavond aan te denken en anders mag je het altijd bij mij op stal pakken als je langs komt.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 18:00

@amies100 Meike heeft van de week al een zakje meegenomen. Voorlopig gaat het er toch niet in dus hier kunnen we voorlopig wel mee vooruit. Toch bedankt :-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:06

Wat super dat het steeds beter gaat, en dat ze nu ook komt in de wei. *\o/*

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:09

Geweldig om te zien dit <3 Respect voor jou!
Helaas woon ik niet in de buurt, anders was ik wel even flink komen borstelen, heerlijk!
Heel veel plezier met haar en ik lees op de achtergrond graag mee :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:25

Maiska schreef:
Geweldig om te zien dit <3 Respect voor jou!
Helaas woon ik niet in de buurt, anders was ik wel even flink komen borstelen, heerlijk!
Heel veel plezier met haar en ik lees op de achtergrond graag mee :)

Dankje :) Jij hebt trouwens ook super goed werk verricht met het paardje in je onderschrift!
Ze word wel gepoetst hoor, maar nu met die rui kan het niet vaak genoeg gebeuren, en aangezien ik er nog 7 in de rui heb word ze niet meer dan 1 keer per week gepoetst. Dus bokkers die wel in de buurt wonen zijn nog steeds welkom ;)

Ze kan ondertussen al goed voetjes geven en word met de dag knuffeliger. We merken dat ze echt lekker in haar vel gaat zitten. Sommige dagen eet ze haar Wiesencobs met psylium zaad op. Andere dagen neust ze er alleen in. Maar wij zijn blij met alles wat erin gaat. Ook lucerne vind ze wel lekker, dus dat krijgt ze 's morgens met een beetje muesli als de andere paarden ook gevoerd worden ook dat eet ze de ene dag wel en de andere niet. Water drinkt ze nu wel gewoon genoeg uit zichzelf dus dat is al een zorg minder!

Wel merken we nog dat ze zich het beste voelt op de wei, dus willen we in ieder geval de ponys zo gauw mogelijk weer 24/7 buiten laten.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:46

super dat je dat beestje zo hebt geholpen!
veel succes met je 'kneusjes' <3
dat er maar meer van zulke mensen mogen komen, die zulke zieke diertjes opvangen Y;(

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:10

Wat fijn dat het zoveel beter gaat met Mello, en is er al verbetering met het zand, komt het er al uit......

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:23

@ Kally; Er kwam inderdaad behoorlijk wat zand uit, we voeren nu voor de tweede keer een kuur psyllium zaad, dit schijnt geen kwaad te kunnen en aangezien er nog steeds (maar al veel minder!) zand uit komt zal het wel helpen. Het zijn natuurlijk vooral vezels en dat is alleen maar erg goed voor haar darmen.

Ze lijkt zich ook nog steeds elke dag een beetje beter te voelen. Wel zit ze nog super gespannen in haar lijf, ze lijkt in alles heel erg relaxt maar we merken dat ze toch psygisch een flinke klap heeft gehad (ze kan niet echt ontspannen). Ik zou niet weten wat we daar aan kunnen doen. We houden de dagelijkse routine zo veel mogelijk het zelfde en dat lijkt wel te helpen. Van het weekend lag ze voor het eerst lekker te slapen naast Levi.

Omdat ze al een wat oudere merrie is had ik verwacht dat ze de leiding (in ieder geval over de nog geen 2 jarige levi) wel zou nemen, maar ze laat zich nog steeds overbluffen door Levi daarin is ze dus nog wel onzeker.

Ik ben ondertussen op zoek naar een goed omheind weitje waar de ponys deze zomer een maandje of meer heen zouden kunnen, ik denk namelijk toch dat nu al een andere baas zoeken iets te snel en teveel verandering voor haar is en onze wei is behoorlijk op na de hele winter in gebruik te zijn geweest, dus als iemand iets weet?

Toch, mochten er al mensen zijn die in de toekomst een plekje voor haar zouden hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:46

Als je tijd hebt of iemand anders die dit wil doen dan zou je voor de ontspanning eens de TTouchmethode van Linda Tellington-Jones kunnen proberen. Bij ons is er een die er compleet van staat te slapen en met het voorbeeldenboek(uit de bieb) leer je het zo.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:58

Goh,je bent echt goed bezig met Mello,mijn complimenten hoor. Hart op de goede plaats,Mello mag zich gelukkig prijzen dat jullie elkaar gevonden hebben. Moet goed komen met dit kleine ding,aan je inzet zal het zeker niet liggen.