Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:54

Chaos schreef:
lifaya schreef:
Chaos denk alleen niet dat deze in NL geslacht worden ;) dus er komt zeker wel stress bij kijken...

Ach, dan komen ze ook niet bij mij op mijn bord. :D

Waarom zouden ze op transport gaan?
Dát is pas onzin. Dure transportkosten naar Italië.....

Van Veen in Nijkerk is dichterbij en beter.

Volgens mij gaan ze eerder naar Belgie ? Ik heb namelijk vernomen toen ik bij de excursie van Van Veen was dat er daar zelden gezonden paarden geslacht worden, bijna allemaal hebben wel een reden om geslacht te worden. Dat is bij deze paardjes niet het geval, zijn allemaal gezond, jong enzovoort. Naar mijn weten gaan ook de paarden van paardenmarkten die naar de slacht gaan naar het buitenland. Maar kan het fout hebben.

Ik ben dus absoluut niet tegen paardenvlees, maar vind het heel sneu dat gezonde maar wilde paarden opeens getransporteerd worden met veel stress en dan geslacht worden.

Verder vind ik Exmoors gewoon het einde :))

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:55

Trouwens... Waarom gaan ze voor 300,- pas weg? De slachtprijs zal sowieso veel minder zijn... Iemand een idee?

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:55

Bijdrage in vervoer ging het om.

En kunnen we alsjeblieft ontopic blijven.
Er is binnen een minuut een nieuw topic te starten over wel of niet slachten?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:56

Chaos schreef:
Dat weet je ook niet.

Wat een naief gedrag.

Dagelijks gaan er 100 gezonde paarden dood voor vleesconsumptie.... Denk dat dat een beter lot is als wanneer we in dit topic met zijn allen de handen ineen MOETEN slaan om ze te kunnen aankopen/verzorgen/onderhouden.

Daar schrik ik van. Als je het bedrag niet kunt neertellen, laat het beest dan staan. Anders staan er over 2 maanden 6 Exmoors op Marktplaats, beetje jammer.

Bijdrage in voer?? Ik mag toch hopen dat dat wel betaald kan worden door de nieuwe eigenaren van deze slachtponys??

Blijven we wel allemaal goed NADENKEN?????
Als ik het zo lees denken jullie veels te veel vanuit jullie gevoel en daardoor kunnen belangrijke zaken even over het hoofd gezien worden.

Nee, ik ben er nog helemaal niet van overtuigd dat de pony's beter af zijn bij diverse bokkers (die het samen moeten gaan betalen...).

Ik ben het deels met je eens. Maar aan de andere kant vind ik het ook goed dat er mensen zijn die zich hier mee bezig houden. Als ik ergens een paard koop en ik hoor dat de rest word afgemaakt had ik denk ik het zelfde gedaan.

ElonaPepo

Hoeveel zou de slager ervoor geven dan?

lovehaffie

@ Monatoetke: Is dat over het vervoer aan mij gericht?

Monatoetke

Re: Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:57

Nee naar Chaos

suvan

Er is veel handel in de paarden, en ja ook voor de slacht. Het idee is leuk om alles te willen redden, maar een frietje pindakaas smaakt toch minder dan een frietje zuurvlees. *krijgt honger* :9

ElizeVdS

Ik herhaal mijn vraag nog een keer: hoeveel pony's zijn er en hoeveel zijn er al verkocht?

Pentax

Jammer van de prijs, heb best plaats maar niet voor iets dat op deze manier verloopt. Winst willen maken op deze manier... dan gebeurt het volgend jaar allemaal opnieuw.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:58

inclusief chippen.

van de groep waar mijn merrie uit komt is zij de enige die nog leeft.
2 zijn totaal geflipt en hebben iemand het ziekenhuis ingeslagen.
de rest is in 1 streep doorgegaan naar de slacht.

als jij niet de tijd en niet het geld hebt, niet doen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:58

Niet veel. :+ :+

Ik heb vorig jaar 7€ gekregen voor mijn merrie. :D

____
300€ is veels te veel voor een slachtpony. :')
Daarom denk ik dat jullie allemaal in het ootje worden genomen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:59

Ik vind die negativiteit jammer, proberen kan geen kwaad. En bij de volgende groep? Ook proberen. Genoeg paarden zijn gered en hebben nu een leuk leven en ja natuurlijk worden er paarden geslacht. Als ik langer de tijd had, had ik er 1 genomen omdat het een uitdaging voor me zou zijn. Heb nu een wat bejaarde pony die al wat mindert in beweging, dan kan ik dus aandacht vesten op de jonge hengst, die ik in principe sowieso liet castreren. En natuurlijk eens wat anders, een exmoor pony.

suvan

Chaos schreef:

:j :j :j

Miracle_

Zullen we gewoon ontopic blijven?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 20:00

ik wil er heel graag tussendoor komen, maar het lukt niet zo goed met mn mobiel :(

waarom wij dit oproepje plaatsen? Omdat we het jammer vinden dat gezonde dieren naar de slacht gaan.. En als er mensen zijn die over hun hart willen strijken en zon beestje willen kopen, dan vinden wij dat allee maar mooi! Het gaat er voor ons niet om of het 'normaal' is of niet.. En als er mensen zijn die dit topic onzin vinden.. Blijf er dan gewoon weg! ;)

verder kan crazy funky uit dit topic verder helpen met contact met deze mensen etc!

En over het gezamelijk onderhouden omdat iemand dat zelf niet kan.. Daar is in dit topic nooit over gesproken ;) we weten allemaal inmiddels wel wat voor kosten er bij een eigen paard komen! En we wouden ons allemaal inzetten om een dier te redden.. Vandaar dat 1 van onze topicgangers nu een exmoor gekocht heeft! Er is 1 eigenaar ;) en wij hebben allemaal een kleine bijdrage aangeboden, om deze jonge vent te redden! :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:00

Kunnen jullie geen collectief zeurtopic beginnen zodat de mensen die serieuze vragen hebben aan bod komen?

FrieseMenner

Helaas, gaat niet door. Gaat niet om de kosten maar mn vader vind het een vreemd verhaal en daar ben ik het ook wel mee eens.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat dit ook wel eens een goede verkooptruc is. Je maakt mij echt niet wijs dat die dieren voor 300 naar de slachter gaan. Ik denk dat je blij mag zijn als je er 100 voor krijgt!

Chaos

Monatoetke schreef:
Bijdrage in vervoer ging het om.

En kunnen we alsjeblieft ontopic blijven.
Er is binnen een minuut een nieuw topic te starten over wel of niet slachten?

Bijdrage in vervoer???
Welk vervoer?

Jullie hebben niet gevraagd of die eigenaar van de kudde ze alsjeblieft uit Engenland wilde halen.
Jullie moeten de beesten bij aankoop zelf ophalen???

Dus welke bijdrage in vervoer?

Wel/Niet slachten gaat het niet om, die discussie heb ik sowieso al te vaak gevoerd.

Ik hoop alleen dat mensen helder blijven nadenken en niet als Penny's in de rondte schieten om een WILDE HENGST van de slacht te redden..........

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:01

suvan schreef:
Chaos schreef:

:j :j :j

Maar het zijn wel hele leuke pony's :)) kijk die foto's in beginpost, wat een doetjes....

Chaos

ElizeVdS schreef:
Kunnen jullie geen collectief zeurtopic beginnen zodat de mensen die serieuze vragen hebben aan bod komen?

Het is geen zeuren, het is relativeren.
Misschien behoed ik een Bokker voor een fout, een vergissing.
Dan heb ik goed gezeurt. :)

minikatje

Pentax schreef:
Jammer van de prijs, heb best plaats maar niet voor iets dat op deze manier verloopt. Winst willen maken op deze manier... dan gebeurt het volgend jaar allemaal opnieuw.

schatje, dit gebeurt al elk jaar.
ze maken geen winst, maar als alles daar rond blijft lopen krijg je van die taferelen zoals met de koniks toendertijd.
allemaal uitgehongerde paardjes.

ik ga mee met Chaos.

ElonaPepo

Als er zo'n beestje is die voor 100 euro weg mag dan mag je mij bellen.. dat krijgen we wel voor mekaar.

Chaos

Maxx: doetjes heb je overal.
Op Marktplaats, op Bokt, op de Paardenmarkt, bij de handelaar.

En ja, ook bij de slager. :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

ik heb net gebeld met de "eigenaar" ze mogen nog max een week blijven en deze kosten nu 200 euro per stuk!