moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:35

Ik heb 2 zoontjes, Raymon van 5 en Bryan van 2,5 maand. Dan heb ik nog een jaarling welke in de opfok staat maar wel dagelijks er door ons wordt uitgehaald en bijgevoerd (madam is te onderdanig en eet anders niet). Daarnaast rij ik het paard van een vriendin 4 x per week.

Op de doordeweekse dagen is de oudste al naar school dus dat is al makkelijk. Heb ik daar geen 'last' van. De jongste is wel altijd thuis. Ik heb misschien het voordeel dat ik vanuit huis werk en dus ook heel veel mijn eigen uren kan inplannen. Mijn vriend werkt in shift-diensten varierend van 5-14 of van 13 - 22. Nu is hij geen paardenman maar wel een dierenliefhebber en ziet onze merrie ook graag... vaak gaan we er dan toch nog samen naar toe, voeren we ons meisje en gaat hij daarna met de kleine boodschappen doen of naar huis terug als ik nog ga rijden.

Soms is het wel eens een zucht van, ah, ja... zullen vandaag ook wel weer naar die paarden moeten... Maar ja, heb dat goed en uitgebreid besproken als we haar gingen kopen en goed samen ervoor zorgen dat je ook eens een avondje/dagje quallity-time tegenover zet (of ons een opofferen een voetbalwedstrijd te gaan zien) hebben ze er maar mee te leven...

marius

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:44

Ik heb mijn paard destijds verkocht, en mis het erg.
Heb een meid van bijna 3 en een jongen van een jaar.
Nu is het zo dat mijn vriend 6 dagen + 4 avonden werkt, dat zou betekenen dat ik 2 avonden en een zondag vrij zou hebben om zelf iets te gaan doen.
Vind het erg lastig, zit een soort van "op slot" omdat ik zelf niks meer kan gaan doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:51

Ik heb mijn paard bewust naar een stal verhuisd waar ze zodanig goed verzorgd en in de gaten gehouden wordt, dat ik niet persé hoef te komen. Omdat ik 4 dagen werk en ivm reistijd 's avonds ook geen puf meer heb, ga ik momenteel alleen op zondag naar mijn paard. Sinds kort heb ik een bijrijdster gevonden die ook één of twee keer per week gaat. Als ik vakantie heb, gaat mijn zoontje wel een halve dag naar het KDV zodat ik dan een keer extra kan gaan.

Ik vind het wel prima zo. Je kunt tenslotte niet álles doen, ben geen Superwoman en mijn dagen hebben ook maar 24 uur :)

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:01

Ik werk 3 dagen in de week. Dan gaat de kleine naar de oppas. Aangezien ik zelf mijn tijd kan indelen kan ik op die 3 dagen ook rijden. In de zomer kan ik wat vaker aangezien het dan langer licht is. Als de kleine dan op bed ligt ga ik nog wel eens rijden. Gelukkig staat mijn paard altijd buiten dus komt ze zonder mij in ieder geval geen beweging tekort. Er hoeft ook niet gemest te worden en ze worden gevoerd dus voor mij de ideale oplossing.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:15

Ik ben moeder van een dochtertje van bijna 3 en zwanger van de 2e, nu 22 weken. Ik heb van de zomer mijn paard verhuisd naar een stal, all-inn, waar ze zelf ook kleine kinderen hebben, dus dochterlief amuseert zich daar wel, ook komt mijn paard de hele dag buiten en wordt perfect verzorgd, waardoor ik niet iedere dag hoef te gaan. Het rijden lukt niet meer en ben savonds vaak zo moe dat ik de puf niet meer heb om te gaan, maar in de wetenschap dat hij het prima naar zijn zin heeft en zijn natje en droogje krijgt, heb ik daar minder moeite mee! Ik voel me wel regelmatig schuldig als ik op stal komt en hij begint uitgebreid te hinniken, maar als ik dan van de staleigenaren hoor dat hij dat ook bij hen doet, terwijl zij de hele dag daar rondlopen en hem aandacht geven, dan houd ik maar in mijn achterhoofd dat hij altijd blij op stal staat of op de wei en 9 van de 10 keer komt hij niet eens als hij op de wei staat, dan kijkt hij een keer hinnikt even en vervolgens gaat zijn neus weer naar de grond. Ik baal er wel van dat het rijden niet meer gaat, maar ook dat vindt hij niet zo'n ramp, hij is liever lui dan moe en het rijden pakken we na de bevalling wel weer op;-). Ik heb gelukkig wel een man die me dit gunt, als we gegeten hebben, dan kleed ik me om en ga naar stal, hij legt de kleine te bed en doet ook nog regelmatig wat in het huishouden en nu helemaal omdat ik niet zo goed vooruit kan op het moment. Hij heeft niets met paarden, maar gunt mij wel mijn hobby, net zoals ik hem zijn hobby gun!!! Onze dochter zit nu ook op de PSZ, twee halve dagen en dan rijd ik vaak ook even naar stal om te poetsen etc.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:18

Angela: Je geeft inderdaad wel een belangrijke voetnoot! Je man moet het je wel gunnen. Ik heb het ook zo getroffen. Als dat niet zo is, lijkt het me 2x zo moeilijk om het vol te houden. Ik herken wel veel in jullie verhalen. Het is een heel geplan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:20

Heb niet alles gelezen maar wij hebben het geluk dat we samen 1 paard hebben en allebei rijden (mijn man en ik) dus we verdelen het maar gaan ook vaak met zijn 3-tjes. Dochtertje vind het ook heel leuk op stal, dat scheelt. Verder staat ons paard in volpension en hoeven we er alleen heen om te poetsen en te rijden/longeren.

CelesterB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:32

Onze dochters zijn niet meer zo jong (8 en 5). Ik werk 4 dagen (42 uur) en ga iedere dag naar mijn paardje. Maandag poets ik alleen, dinsdag ga ik vroeg met de oudste, dan zijn we 20:00 uur ongeveer weer thuis, de woensdagochtend is heerlijk voor mij en mijn paard, donderdagavond gaat manlief sporten en dan neem ik beide meiden mee om 18:00 uur. Mijn oudste dochter rijdt hem dan aan de longeerlijn en de jongste vermaakr zich wel. Op vrijdagavond werkt mijn man en zijn mijn ouders bij mij thuis om op te passen. Zaterdagochtend betekend vaak een wandeling door het recreatiegebied ( met of zonder kind erop) en zondag gaat papa mee naar zwemles zodat ik kan gaan rijden. Ik werk thuis en zie mijn kinderen dus genoeg. De avonden probeer ik vroeg te houden zodat ik ook thuis ben voor mijn man. Ik vind wel dat een paard je juist energie geeft. Natuurlijk is het af en toe eens vermoeiend om je er toe te zetten om op weg te gaan, maar eenmaal bij het paard weer energie genoeg.

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:42

Leuk forum om door te lezen en te lezen hoe iedereen dit doet.. Ik zelf ben nu 34 weken zwanger, doe alles nog op stal behalve rijden en moet straks de kleine dus nog inplannen in het schema.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:52

Nou, ga er alvast maar niet vanuit dat je de kleine aan kunt passen aan je schema ;) het is eerder andersom.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:08

Haha, ja, de agenda van de kleine begint op het moment dat het in de wieg ligt. :j Maar... ik zat na 13 dagen al weer op het paard. Met dank aan manlief en dochterlief natuurlijk. Zorg van te voren dat de baby goed gegeten heeft en een schone broek. Vaak willen ze dan nog wel een poosje gaan slapen in de kantine. In onze tijd mocht daar nog gerookt worden, dus meden we de kantine. Tegenwoordig loop je dat risico niet meer daar.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:51

ik heb mijn pony verkocht toen mijn dochtertje bijna 1jaar werd... met veel spijt achteraf.
op dat moment denk je dat het beste is... je zit toch wat ruimer per maand. dat was de hoofdzaak van verkoop.
ik deed haar 5 dagen zelf en 2 dagen een bijrijdster. op een "rustdag" ging mijn dochtertje gewoon mee. ik zette haar in de kantine tijdens het mesten.

nu sinds 3 december 2011 en mijn dochterje is ruim 2 heb ik weer een paard gekocht. deze doe ik (voorlopig) zelf. betekend 5 avonden en in het weekend overdag. vriendlief blijft doordeweeks thuis. we eten samen, douchen de kleine meid en vriendlief brengt haar naar bed. ondertussen ga ik naar mijn paard. omdat ik een jong ding heb dus rij niet super vaak ben ik meestal binnen 2 uur weer thuis.
paard staat kort bij huis en komt overdag een paar uurtjes in de paddoc. scheelt een hoop tijd.
om half 9 ben ik weer thuis. in het weekend stemmen we het altijd af. meestal schipper ik in de tijd omdat hij zich doordeweeks zich aan mij past. op zaterdag gaat hij fietsen (wielrennen) in het slaapje van onze dochter of ik ga naar mijn paard.

vanaf April wil vriendlief 2 avonden met de club gaan fietsen. of ik ga dan na half 9 naar stal.. of ik vraag een stalgenootje of ze mijn stal wilt mesten. op stal zijn we erg behulpzaam naar elkaar. we staan met 6 pensionpaarden en mijn paard kan bij iedereen. het is voor iedereen een kleine moeite om een extra stal te mesten als de paardjes samen in de paddoc staan. gaat iemand rijden dan halen ze jou paard na het rijden weer binnen. zo helpen wij elkaar.

misschien zoek ik vanaf April wel iemand erbij... alleen is mijn paardje niet echt geschikt voor iedere ruiter. omdat ze nog jong is :D en die doen soms spannende dingen :P

kortom, ik heb geluk met mijn vriend. en op een rustige dag neem ik mijn dochter gewoon mee. ik doe dan alleen mesten.

oja.. ik werk 3 dagen van half 8 tot half 5 en ben om 16.45uur thuis. vriendlief werkt tot 16.00uur en haalt de kleine op.
ik zorg ervoor dat het eten al klaar staat en alleen op het vuur hoeft. (aardappels in het water, vlees in de koelkast, groente gewassen en in het water) scheelt een hoop tijd en 17.30uur gaan we eten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:26

Op de woensdag heb ik les en rijd ik pas om half 9. Dat went, maar ja, jij moet er ook vroeg weer uit, dus wil je er vast ook bijtijds weer inliggen. Het is passen en meten. Respect hoe je het aanpakt!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:39

Had niet verwacht dat er eigenlijk zoveel moeders ermee zitten, ik dacht even ik ben de enige :o
Maar hier word ik toch wel blij van, om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee zit :)
Ik vind het nog steeds zwaar, maar zoals hierboven al is gezegd, naar je paard gaan geeft je ook weer energie :D dus het is wel heel dubbel, want om erheen te gaan denk je echt pff ben moe en heb geen zin, maar als je er eenmaal ben heb je je volle energie weer en voel ik me helemaal lekker als ik thuis ben :j
Maar het blijft een hele opgave, vooral nu voor mij, mn zoontje is al de hele week ziek :(:) en hij blijft dus thuis, en ik ook ben al de hele week niet naar school gegaan. Maar vind het dan zo zielig om hem thuis te laten en dat ik dan lekker naar de manege ga... :n dus deze week is wel ff een dilemma hij is nu nog ziek en ik moet maar weer kijken hoe ik het morgen ga oplossen, want manlief moet ook gwn werken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:18

marius schreef:
Nu is het zo dat mijn vriend 6 dagen + 4 avonden werkt, dat zou betekenen dat ik 2 avonden en een zondag vrij zou hebben om zelf iets te gaan doen.
Vind het erg lastig, zit een soort van "op slot" omdat ik zelf niks meer kan gaan doen.

Mag ik je een misschien erg confronterende vraag stellen?
Hebben jullie hier vooraf niet over gepraat?
Wij hebben dus geen kinderen, maar we praten er wel eens over aangezien mijn vriend wel eens een kinderwens laat doorschemeren. Omdat de wens bij mij niet aanwezig is vraag ik dan hoeveel werk hij bereid is om op te geven (momenteel vaak 7 dagen pw) om minimaal de helft aan zorg te dragen. De conclusie is dan toch vaak: wel de lusten, niet de lasten.

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:41

SusanH schreef:
Nou, ga er alvast maar niet vanuit dat je de kleine aan kunt passen aan je schema ;) het is eerder andersom.

Ja haha verkeerde woordkeus.. ik moet nog uitvogelen hoe mijn schema om de kleine heen te breien straks :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:57

Ik heb ook 2 kleintjes, en geen vent. (dus ook geen vent die zeurt hoe ik mijn dagen in moet delen :+ )
Ik heb gelukkig en heel goeie verstandhouding en bezoeksregeling (co ouderschap) dus dat geeft mij wat meer vrije uurtjes dan een andere single mama denk ik :)
Vaak gaat mijn oudste ook gewoon mee naar stal. Er lopen genoeg kinderen rond dus altijd iemand om mee te spelen. Mijn paardje is bijna 2 dus rijden doe ik sowieso nog niet, en als ik met wytse bezig ben en hij is erbij weet mijn zoontje ook precies hoe dichtbij en vooral hoe dichtbij hij niet mag komen :+
De zomervakantie nadat wytse 3 is geworden wil ik het beleren oppakken. Dan zijn ze een aantal week bij hun vader, en daarna zien we het wel, gewoon op mijn vrije dagen verder. Gaat tot nu toe nog altijd goed! :)

Edit, ik ben sowieso recreatief ruiter, en wytse staat 24/7 op het land. Ik hoef dus ook niet elke dag heen en dat vind ik ook nergens voor nodig.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:25

Erover gepraat? eeeeh, nee, dat geloof ik eigenlijk niet, je kunt vantevoren echt niet zo goed zeggen hoe je daarin zal staan, althans, dat geldt voor mij.

Voordat wij kinderen kregen, hadden we ieder een eigen bedrijf, we werkten de hele dag hard, ik stopte rond een uur of 5, dan ging ik rijden en tussen 7 en half 8 kwamen we elkaar dan thuis tegen, de eerste die thuis was, kookte, daarna deden we wat samen of we werkten nog wat, en zo kabbelden de dagen aan elkaar. Ik zeg daarbij: ik was een heel fanatieke ruiter, ik reed iedere dag, vaak om het weekend op wedstrijd.
Toen Femke geboren werd, ben ik 's ochtends gaan rijden, dus zodra zij naar het kdv ging, ging ik naar stal. Probleem daarmee was dat ik pas tussen 11 en half 12 achter mijn bureau zat. En dat ik dus - nadat ik tussen 5 en 7 het kinderspitsuur achter de rug had - altijd weer aan het werk moest. op een gegeven moment werd mijn werk steeds drukker en paste dat echt niet meer, en zat ik iedere dag in mijn agenda te turen wanneer ik naar Whoopy kon. En dan sjeesde ik na een bespreking of zitting over de snelweg, terwijl ik met de auto op cruise control mijn paardrijbroek probeerde aan te trekken, naar stal, vroeg me na 25 minuten af of ik haar met goed fatsoen alweer terug kon zetten. Om me dan snel weer in mijn werkkloffie te hijsen om naar de volgende zitting of bespreking te scheuren. Voor niemand leuk. Bovendien ging me het wedstrijdrijden tegen staan. Had ik eindelijk een hele dag voor mijn gezin, ging ik weg en kon ik aan het eind van de dag horen hoe super ze dit of dat gedaan had, terwijl ik op mijn punten zat te wachten.... Toen kwam bij elkaar dat mijn instructrice, die het paard reed toen ik zwanger was en met wie ik Whoop sindsdien een beetje 'deelde', het niet meer eerlijk vond tegenover het paard (en daar volkomen gelijk in had) dat ze met mij (volkomen gebrek aan talent en geen idee wat mijn lijf voor signalen aan haar gaf) het ene moest werken, terwijl ze met haar langzaamaan richting de lichte tour moest. Daarbij raakte ik zwanger van de tweede. Ik heb Whoop daarom volledig overgedragen aan de zorg van mijn instructrice. Ik ga om de zoveel tijd eens kijken, ik ga naar alle wedstrijden, onze oudste (die inderdaad haar fair share van langs de bak staan in de box wel gehad heeft) vindt het leuk om zo nu en dan uit te stappen of haar te poetsen. Ik ben er gelukkig mee. Maar ja, misschien ben ik wel niet zo'n die hard paardenfreak.

Wat mij vooral verbaasde was dat mijn man ontzettend graag al die taken op zich wilde nemen en mij alle ruimte gunde en gunt, maar dat ik het zelf gewoon niet wil missen. Ik was niet zo'n wensmoeder, maar nu die twee meiden er zijn, breng ik zo veel mogelijk tijd met ze door. Ik zie het dan ook niet als dat ik iets 'opgeef' (nu heb ik ook makkelijk praten, want wij hebben alle mogelijkheden dat als ik het niet zou willen opgeven, dat ook niet zou hoeven), maar meer als het verleggen van prioriteiten. Vergelijk het met dat je door je paard vaak minder tijd met je vrienden doorbrengt. Dat is niet het opgeven van je vrienden, maar juist dat je je tijd liever met je paard doorbrengt. Nou, voor mij staan de kinderen dus nog weer boven dat paard. Ik vind een dag werken niet zwaarder of minder zwaar dan een dag met de kinderen, het is iets anders (nou hebben wij misschien ook wel twee ontzettend lieve en makkelijke kinderen). De kinderen staan bij ons ook nog weer boven werk, maar dat neemt niet weg dat wij beiden vier dagen en een paar avonden heel hard werken en de kinderen dus drie dagen op het kdv met andere kinderen spelen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:29

Ik heb een zoontje van inmiddels ruim 1,5 jaar oud. M'n eigen pony heb ik jaren geleden al verkocht, ik heb nu een bijrijdpony waar ik 1-2x per week naartoe ga. Ik breng m'n zoontje dan naar de oppas toe. Als het straks weer langer licht is ga ik na het eten, dan is papa thuis.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:47

Sizzle schreef:
Wij hebben dus geen kinderen, maar we praten er wel eens over aangezien mijn vriend wel eens een kinderwens laat doorschemeren. Omdat de wens bij mij niet aanwezig is vraag ik dan hoeveel werk hij bereid is om op te geven (momenteel vaak 7 dagen pw) om minimaal de helft aan zorg te dragen. De conclusie is dan toch vaak: wel de lusten, niet de lasten.

ik heb een beetje hetzelfde, maar wij hebben er van te voren wel over gesproken
en we wilde beide een kindje, en al snel werd duidelijk dat ik thuis ging blijven met de kleine
en hij het brood op de plank brengt

maar misschien kijk jij er ook anders tegenaan omdat jij geen kinderwens heb....

ouweharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:00

Ik heb 3 dochters van 7, 4 en net 1 jaar. En ik zit in de gelukkige positie dat ik 's avonds rustig naar de paarden kan. Mijn vriend is erg druk met zijn werk, dus die is dan allang blij dat hij rustig achter zijn computer kan zitten om dingen af te maken ;)! In verband met bekkeninstabiliteit heb ik een bijrijder voor mijn merrie, zodat zij haar beweging wel krijgt. En elke zondagochtend gaan we een buitenrit maken. Dan kruip ik op mijn ouwe pony, die er intens van geniet om weer door de bossen te stampen. Ik mis het wel om meer te rijden, maar meer is voor mij op dit moment lichamelijk niet haalbaar. Maar ik ben helemaal tevreden zo. Ik kom elke dag bij mijn paarden, heb een leuke bijrijder en de paarden zijn dik tevreden.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:03

Toen ik zwanger bleek te zijn heb ik ook mijn paard verkocht, mijn dochter is nu 4, en gaat sinds kort naar school
Ik werk 40 uur per week, en heb nu een bijrijdpaard!

Ideaal! Eigenaresse rijdt even niet, want zij is zwanger, en ook na de geboorte van haar kindje zal ze niet elke dag gaan rijden, dus dan delen we..... :)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:23

Respect voor alle moeders hier!
Ik had mijn paard door andere omstandigheden al verkocht voor ik kinderen kreeg. Ik heb 3 kinderen in 4 jaar tijd gekregen. Ik werkte 3 dagen en mijn man heel veel uren, vanwege eigen bedrijf. Vond het toen zonder paard al heel druk. Daarna ben ik ziek geweest en juist in die periode realiseerde ik hoe diep de liefde voor paarden zat. Ik ben weer gaan rijden op een manege, vervolgens leasepaard om te kijken of ik het allemaal fysiek weer aankon en het kon combineren. Inmiddels shetlander en paard aan huis en voor het eerst in mijn leven rijd ik dressuur wedstrijden. Ik waardeer het nu des te meer en ondanks het feit dat het erg druk is, vind ik het leven met paarden veel leuker.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:42

Sizzle schreef:
marius schreef:

Ja, daar zeg je wat. Hier is het ook uitgebreid besproken. :j Ik heb altijd gezegd: "Kinderen, tuurlijk! Maar ik ben zelf ook iemand met dromen, dus gun me die ook. Ik wil best inleveren, maar niet mijn hele ik." En dat is altijd gerespecteerd.
Ik begreep eigenlijk dat er weinig anders op zat, omdat de vriend al zo veel werkte. Het zal best een weloverwogen beslissing zijn geweest.

Sammy: Als ze ziek zijn wordt het idd een heel ander verhaal. Dan is het meestal gewoon geduldig wachten tot ze weer beter zijn.

Elma: Dat is ook zwaar om alles in je eentje te moeten doen! Wel fijn dat je ze af en toe kan wegbrengen naar je ex. Dan heb je idd ook even je handen helemaal vrij.

Floortje: Met een baan die jij omschrijft, is het practisch zowat onmogelijk idd om fanatiek te blijven paardrijden. Dan wordt het idd keuzes maken. Ik leef echter volkomen verschillend. Ik ben juist blij met dat uurtje, omdat ik fulltime thuis ben om alles draaiende te houden. Ik wil tzt ook een eigen bedrijfje starten, maar wat jij omschrijft, zie ik als een grote valkuil. Ik werk namelijk om te leven en niet andersom. En dat is geen verwijt. Voor jou betekent werken duidelijk meer dan voor mij. Ik heb altijd voor een baas gewerkt en dat maakt het toch, dat je anders over werk denkt dan als zelfstandige. Ik ken dat wel, want mijn man was altijd zelfstandig ondernemer. Hij is nog van de oude stempel. Hij vond het ook vreselijk toen ik 2 maanden kostwinner was. Ik kon het niet. Vond dat ik te veel thuis miste en hij was blij dat ie weer aan de slag kon. Maar ook hij redeneert als jouw man. Hij doet er ook veel voor, zodat ik kan genieten van de paarden. Daarom staan ze ook aan huis en hij is 's morgens in de weer om ze te verzorgen en te mesten. Dat vindt hij heerlijk. Hij is dan ook paardenman in hart en nieren. Dus ik heb ze in mijn geval ook niet helemaal voor mezelf.
En tja, wedstrijden. Ik heb ze nog een tijdje maandelijks gereden, maar ook ik zie het nut ervan niet in. :n Dat mis ik ook helemaal niet.

Ouweharrie: Wat jammer dat de bekken instabiliteit je zo beperkt. Ik heb juist baat bij paardrijden. Als ik een week níet rijd, krijg ik last. Mijn paard heeft wel heel fijne gangen en gooit niet hoog op, dat scheelt wel. Op de andalusiër heb ik meer last. Maar ook hij is inmiddels fijner in zijn bewegingen, omdat hij meer ervaring krijgt en soepeler wordt. De combi is prima te doen. Mijn nichtje heeft ook al zo'n pijn bij het rijden. Hopelijk wordt het nog beter voor je.

Elbee: Wat knap ook van jou! Haha jij gaat juist op concours en ik ben er mee gestopt. :D Een vriendin van mij is ook nog erg fanatiek met 2 paarden en runt een eigen visbedrijfje. Heeft ook 2 kids, maar haar ouders wonen bij haar in. Ze zijn bijna klaar met een mantelwoning bij haar huis. Die gaat en staat waar ze wil. Maar ja, ze geeft ook wel toe, dat het af en toe heerlijk zou zijn om even geen ouders te hebben. :') Ik had mijn schoonvader zo dagelijks bijna op mijn lip en ik zou hem niet terugwillen. (hij leeft nog hoor, we zijn alleen verhuisd.)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:44

Ik heb geen kinderen en hoef hier dus ook geen rekening mee te houden maar wat me wel opvalt is dat veel van jullie zich erg schuldig voelen naar de kinderen, partner enz. net alsof jullie niet iets voor jullie zelf mogen hebben, ik zeg niet dat het zo is maar als ik de berichten lees voelt dat voor mij een beetje zo.
Ik zeg ook niet ga je gang en trek je nergens iets van aan maar bij sommige denk ik ook wel een beetje geniet je zelf ook van het leven of laat je je leven?