Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:24

Moest het nog een meisje van 12 zij, zou ik nog gemanierd kunnen blijven.. Maar 24? wat een gestoord mens. Je blijft er nog kalm bij TS. Ik zou haar achtervolgen met een schaar en haar eens een sportcoupe geven! van een paard van een ander blijf je af!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:28

mijn paard had zulke dikke manen dat het niet te vlechten was dus heb ik ook een hanenkam gemaakt alleen wel iets korter en rechter dan bij een fjord ging prima op wedstrijd. wel erg balen dat ze dit bij je paardje gedaan heeft ik heb t zelf ook meegemaakt mij paard had een lok tot op zijn neus en dik ook super mooi en die heeft stalgenootje uit jaloezie toen recht afgeknipt tot op de wenkbrauw :( ik heb toen gezegd dat ze dat recht niet had en naar de staleigenaar gegaan die heeft haar gemeld dat als ze nog eens zulke rarieteieten zou uithalen dat ze van stal af moest per direct! .

ik wacht op de foto's hier een link van mijn paarje.
http://partyflock.nl/albumelement/82323 ... 113_n.html

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:32

listiglistje schreef:
Ik zou der gewoon bij der haar pakken en bedreigen ~~}> nog 1 x zo'n geintje en ze kan tandjes tuffen }>

ik had dit al meteen gedaan bij haar opbiechting
wat een gestoord ziek mens!
weet zeker dat ze zoiets niet bij mijn paard flikken want dan heeft ze een serieus probleem
ten tweede; als de staleigenaar er niks aan doet zou ik het paard idd naar huis halen of een andere pensionstal zoeken
en idd aangifte doen!

rommulus

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:34

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:34

Biskwie schreef:
Ze is 24 jaar. De staleigenaar geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is van persoonlijke acties van anderen op zijn terrein. Daarbij heeft die stalgenoot (vader betaald) 3 paarden in pension staan dus het is financieel een goede klant, die de staleigenaar niet voor het hoofd wil stooten.

Ik ben me nu heel erg aan het bedenken om het paard van pension terug naar huis te halen. Dit is het enige paard wat ik in pension had staan, ivm gebruik van de faciliteiten die ik thuis niet heb en wat wel nodig is om lekker door te trainen.

:wow: 24 jaar!!!!!

scheer d'r kop kaal! is ze helemaal gek geworden? -:(-

vader aanspreken hierop en zeggen dat je aangifte gaat doen.
het is jouw paard, jouw zuur verdiende centen om 'm te kopen en jou eigendom dus
en daar hoort zij vanaf te blijven!
misschien krijg je nog een schade vergoeding ook van die vader ~~}>
Laatst bijgewerkt door Juuls_ op 11-01-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:35

jeetje wat balen zeg!!!

Ik had het wel anders aangepakt in jouw geval, namelijk de vader er ook op aanspreken en het meisje nog een keer zeer duidelijk toespreken en erop wijzen dat je hiervoor aangifte kan doen, kan me niet voorstellen dat ze dan nogeens iets zou flikken.
Meteen aangifte doen en de stalling opzeggen zou ik zeker niet gedaan hebben, maar het is je goed recht.
Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt als ze weet van de aangifte.

Ben benieuwd naar een foto van het kapsel, hoop dat je er nog iets moois van kunt maken...

LastDream

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:36

hoezo niet onbeschoft?

zou haar paard gaan knippen, kijk hoe zij het vindt

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:38

wat vervelend!!! :(
ik zou niet weten wat ik hier mee zou doen
in ieder geval zou ik denk wel boos zijn op dat meisje/jongen :j
wie doet nou zoiets en dan ook nog bij het paard van iemand anders!!! :? |o
nog veel succes haha

xx

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:39

Bij mijn paardje is dit laatst ook gebeurt. Een stoere haf met prachtig behang.
Stond op de wei in een pension en toen ik smorgens ernaar toe ging was zijn staart tot op de wortel geknipt en een heel stuk van zijn manen!
Na een hoop tranen ben ik klacht gaan indienen tegen onbekenden bij de politie.
Ze melden het in het dossier als dierenmishandeling (+ diefstal want zijn halster was ook weg)

Gelukkig groeit het terug, maar het duurt wel enorm lang!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:40

Ik was ook behoorlijk uit mijn panty gegaan maar pas op met dat soort mensen...
Goed dat je je paard hebt weggehaald.

Ik zie ook reacties waarin wordt geadviseerd om er op los te rammen of het terug te doen bij haar paarden.
1, gevaarlijk....je weet nooit waar mensen nog meer toe in staat zijn
2, dat is een beetje zielig voor haar dieren die dan gestraft worden voor een gestoorde eigenaar.

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:42

Ik zou contact opnemen met haar ouders en aangeven dat je met hun en hun dochter om tafel wilt om deze absurde situatie te bespreken. Dan kun je in ieder geval aangeven dat je niet gedient bent van haar actie en dat het zeker een jaar duurt om de manen en staart weer goed te krijgen.
Er valt helaas weinig hieraan te doen, maar een oprechte excuses is hier wel op z'n plaats. En ik neem aan dat haar ouders dat ook inzien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:46

Haarbal schreef:
Aangifte had ik niet meteen gedaan, ik zou eerst een nette/boze brief maken, die plastificeren en op stal hangen, en zowel naar haar als naar haar ouders opsturen.

Wat hebben die ouders te maken met wat hun 24-jarige dochter doet?!
Ze is al jaren volwassen en verantwoordelijk voor haar eigen daden.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:48

Brainless schreef:
Haarbal schreef:
Aangifte had ik niet meteen gedaan, ik zou eerst een nette/boze brief maken, die plastificeren en op stal hangen, en zowel naar haar als naar haar ouders opsturen.

Een 24jarige die zich zo gedraagt zou best een verschrikkelijk handelingsonbekwaam kunnen zijn :=
(daarom vraag ik me ook af hoe dat gesprek dan verlopen is..)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:50

Brainless schreef:

Nah als ik het zo lees is dit een zwakbegaafd persoon ofzo. Ik dacht ook dat het een Penny betrof toen ik het eerst las.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:51

Brainless schreef:
Haarbal schreef:

Als haar vader die paarden van haar betaalt, dan zal hij waarschijnlijk ook degene zijn op wie je de schade gaat verhalen. Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dan ze nog thuis woont e.d. Denk ook dat je 'verder komt' als je de ouders erin betrekt.

Mocht ze zelf die 3 paarden betalen en op zichzelf wonen vind ik het weer een ander verhaal. :) Maar principe heb je gelijk en hebben de ouders er niks mee te maken.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:55

Ik vind dat TS het netjes heeft afgelost. Meisje zelf terugpakken door haar haren of haar paard te knippen vind ik net zo'n lage streek als wat dat meisje gedaan heeft. TS staat daar boven. Wel is het belangrijk dat je de andere stalgenoten waarschuwt voor de rare streken van dat meisje. Wie weet heeft ze het ook al bij andere paarden gedaan. Als je elkaar op de hoogte houdt dan kan het meisje in de gaten gehouden worden. Verder is het al gezegd: Naar de vader gaan en daar je verhaal vertellen. Desnoods zeggen dat je de volgende keer aangifte tegen haar gaat doen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:56

steefian schreef:
:D omg 24 jaar. beetje kinderachtig is het niet?
nou aangezien ik een kort lontje heb, zou ik denk ik
met mijn vuisten zeggen dat ik er niet van gedient ben :Y)
en dr bij dr haren pakken, en tog echt dr koppie kaalscheren!
niks bij dr paarden want die beessie kunnen er niks aan doen, maar zij zou echt de sjaak bij me zijn

*sorry voor de uitbarsting, maar kan hier zo niet tegen, blijf tog met je handen van andermans dieren/spullen af* :o

~ :D ~

en weg zijn die paardenstaartjes. Oeps...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:00

Haarbal schreef:
Als haar vader die paarden van haar betaalt, dan zal hij waarschijnlijk ook degene zijn op wie je de schade gaat verhalen. Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dan ze nog thuis woont e.d. Denk ook dat je 'verder komt' als je de ouders erin betrekt.

Mocht ze zelf die 3 paarden betalen en op zichzelf wonen vind ik het weer een ander verhaal. :) Maar principe heb je gelijk en hebben de ouders er niks mee te maken.

Ook al woont een 24 jarige thuis... dan nog is en blijft ze verantwoordelijk voor haar eigen daden en zal ze een eigen WA-verzekering hebben.
Mijn opa heeft langere tijd mijn paarden betaald, maar dat maakt hem niet verantwoordelijk voor mijn doen en laten op stal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:03

shilady schreef:
jeetje ben je lekker mee
ik zou vragen of de staleigenaar haar kan weigeren op het terrein

Als ze niet luisterd en doet wat ze wil met andermans paarden nou weg ermee dan he.

Pfff ik zou dat rot meid allang aangevlogen hebben juist omdat het geen kind meer is maar gewoon een volwassen mens, echt waar dan heb ik mezelf niet in de hand, wat denkt ze wel niet. Waar bemoeit ze ermee zeg.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-01-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:04

Biskwie schreef:
Ze is 24 jaar. De staleigenaar geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is van persoonlijke acties van anderen op zijn terrein. Daarbij heeft die stalgenoot (vader betaald) 3 paarden in pension staan dus het is financieel een goede klant, die de staleigenaar niet voor het hoofd wil stooten.

Ik ben me nu heel erg aan het bedenken om het paard van pension terug naar huis te halen. Dit is het enige paard wat ik in pension had staan, ivm gebruik van de faciliteiten die ik thuis niet heb en wat wel nodig is om lekker door te trainen.

Wat een waardeloze stalhouder is dat dan zeg!
Dus alles draaid weer om geld....
Dus als die griet jouw paard uit stal haalt en er mee gaat rijden en hem helemaal naar de verdommes rijd is het ook niet de stalhouder zijn verantwoordelijkheid? Lekker dan...
Ik zou absoluut aangifte doen wat iemand van 24 jaar weet heel goed waar ze mee bezig is...

(heb niet het hele topic gelezen)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:05

Jemig, wat balen zeg!
kan me voorstellen dat het manen knippen 1 ding is, maar dat iemand zo ongevraagd bij je paard komt :oo
Daar zou ik nog meer van balen. Dan zit je toch niet meer lekker thuis :n

Succes met de verhuizing!

Overigens zou ik de manen trekken, en niet knippen als het zo kort moet..
Op zijn minst zou ik proberen er een fjorden boogje in te knippen! staat mooier denk ik dan alles op 1 lengte..ookal is het dan een soort van mini boogje!

Moet nog wel van mijn hart dat het meerendeel er schande van spreekt, maar zich tegelijketijd zouden verlagen tot dezelde handekingen :=

jesuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:06

Aangifte doen bij de politie wegens beschadiging persoonlijke eigendom, dit is niet meer dan het vernielen van andermans eigendom...... :(

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:08

De manen daar kan je natuurlijk niet zoveel aan doen, behalve extensions. En ik kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten.
Maar het idee van een showtail (die je dus weer los kan maken na wedstrijd o.i.d.), dat vind ik wel een goeie.

Ik zou die meid mooi wel aansprakelijk stellen voor de schade en eisen dat ze de kosten van een showtail vergoed. (nog ongeacht of jij van plan bent om hem te gaan gebruiken, maar gewoon om haar een lesje te leren.) Daar zal ze vast wel van schrikken, aangezien die dingen best kostbaar zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:11

maar denk dat er maar weinig echt zover zouden gaan hoor, ik bedoel dan ben je zelf net zo slecht ;)

korte manen kunnen trouwens best stoer staan, maar kan me voorstellen dat het voor een wedstrijdpaard een ander verhaal is.

Mijn pony met korte coupes ivm zomereczeem;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:12

@brainless:ze hoeft zelf geen wa verzekering te hebben als ze inwonend is:ik ben zelf 29 maar heb geen wa verzekering.waarschijnlijk kunnen de kosten dan gedeclareerd worden op de wa van haar ouders.