Ik eet wel paardenvlees, ook juist omdat het het meest gezonde vlees is wat je kan krijgen en er niet allemaal zooi in zit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marion71 schreef:eridinges schreef:Dit is echt regelrechte bull, verdiep je eerst eens voordat je oordeeld over slachten.
Zeker nog nooit een kwieks paard ingeslapen zien worden??
Die staan van ellende nog 3 keer op en vallen weer neer.
Paarden die geschoten worden zijn hersendood. Dit is iets anders als verdoofd zijn.
Bij paarden die geschoten worden is het tenminste in 1 keer over, die gaan niet vechten.
Nee vlees is nuttig, je paard laten takelen en verwerkt worden tot as en echt niet nuttig.
Zo, jij durft. Aanvallend en verkeerde aannames. Jammer hoor.
Een paard dat 'vecht' tegen inslapen doet dat alleen tegen de versuffing van het narcosemiddel. Dat 'vechten' doet 'ie ook als 'ie onder zeil moet voor een casteratie of operatie, alleen dan vindt niemand het erg. Als je direct laat inspuiten met de dodelijke vloeistof is het verrekt snel over.
Het schieten ofwel hersendood maken is het zgn. verdoofd slachten, waarover kort geleden de media vol van stond. Door het schieten zijn ze niet dood, slechts hersendood en dat wordt betiteld als verdoofd omdat leegbloeden enkele minuten duurt en erg pijnlijk is.
Het gaat niet om wel of niet nuttig. Het gaat om emotie. Als dat niet voor jou geldt, prima. Geen emotie is ook emotie.
Enne, als ik hier lees wie er allemaal paardenvlees eten dan snap ik niet dat het zo weinig verkocht wordt en op zo weinig plekken te koop is.
vuurneon schreef:Nee, dat is niet correct; een paard kan weer opstaan na het schieten daarom is leegbloeden van belang om het echt dood te maken. Het is inderdaad een verdoving omdat het niet direct dodelijk is maar wel alles even uitschakeld
vuurneon schreef:Ik wel![]()
Waarom denk je dat een veearts die schiet op het terrein ook direct erna moet steken?
Pin maakt niet altijd direct hersendood (hersendood is natuurlijk dood, lichaam sterft alsnog)
lifaya schreef:Een veearts die schiet ook wel eens met een schietmaskeris niet veel voorkomend, maar dit kan wel gebeuren.
Volgens mij is dat leegbloeden ook tegen dat het lichaam stijf word? Bloed stolt toch? Geen idee, is een theorie