Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:17

ivy_power89 schreef:
je hoeft je paard niet perse aan de verzekering te geven.
Je kunt het ook laten uitbetalen maar dan staat ie als afgekeurd en dan is het een recreatie (als hij daar nog geschikt voor is) of grasmaaier.
Of je kunt hem zelf laten slachten of inslapen

Als je laat uitbetalen, dan is het paard van de verzekering.
Maar dan heb je vaak nog de mogelijkheid om het paard terug te kopen van de verzekering voor de slachtprijs. Die slachtprijs wordt bepaald door de afnemer van die verzekeringsmaatschappij. (de slager dus)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:22

Rider01 schreef:
Stef, heb je eigelijk nog wat leuks staan op stal? (pb maar anders)

Ik heb van alles ;), pony's, paarden, beleerd, groen, veulens, wat zoek je? ;)

Rider01

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:25

Stef, jong, stevig type, A t/m C maat, bont heeft de voorkeur, koel in 't koppie, geslacht en ras maakt niet uit.
Projectje mag ook

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:45

ik ga nu ff 2 foto's in mijn almbum plaatsen en dan komen ze strakjes hier te staan. Gewoon even een indrukje :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:45

JA eindelijk!!! :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:51

Toch ook jammer dat er veel mensen geen consessies willen doen met hoogte en leeftijd. Soms lees ik een gevraagd advertentie waar mijn paard precies in past kwa karakter en type. Maar dan is hij net een jaartje ouder en net wat te groot of te klein... Dan zijn ze niet eens geintesseerd meer.... Ik snao dat niet, als je een super braaf paard zoekt die helemaal is opgevoed en goed luisterd, dan maakt naar mijn idee dat ene jaartje en die 3 cm ook niet meer uit :+

Niet dat mijn paard weg moet hoor. Ik ben er zelf ook weer leuk mee bezig, maar voor de juiste baas gaat hij wel weg. Ik blijf last houden van mijn bekken en aangezien hij heel groot loopt.... dat zit niet even prettig.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:54

hihi komen ze:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn reusachtige puppy paard :)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:54

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik las ook al even in het andere topic. Ik ben zelf inmiddels ook weer op zoek naar een nieuw paard. Ik zoek een jonge (2008,2007,2006) liefst merrie en heel erg goed bewegen. Geen Duitsers en goeie bloedlijn. Zadelmak of onbeleerd. Mag ril zijn en/of heet. Mocht iemand hier wat weten, ik hoor het graag!

En heb er ook nog wel wat staan die weg mogen, maar dat is wel hogere prijsklasse (ook op hoger niveau). Maar als ik hier toevallig een berichtje zie dat iemand een paard zoekt wat ik heb staan dan laat ik het natuurlijk weten. Of anders pb even :)

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:55

wauw Mooi dier hoor :j

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:55

Dat ben ik een gedeelte met jou eens WinBinChes.
Concessies doen is wel belangrijk bij het zoeken naar een nieuw paard. Dat heb ik ook gedaan. Ik was eigenlijk op zoek naar een 3 of 4 jarige. Nu ga ik een 2,5 jarige laten keuren morgen.
Maar zelf zou ik bijvoorbeeld geen concessies doen in de stokmaat. Ik ben erg lang en dan past het gewoon echt niet als ze ineens 3 cm kleiner zijn dan de 1.70 of groter die ik zou willen. Heb op 2 paarden gezeten die 1.68 waren. Eentje was er smal en de andere was rondgeribt, maar bij beide paarden was ik te groot. Het gaf echt geen mooi beeld.
Wat betreft leeftijd heb ik dus mijn concessies gedaan.

Ziet er goed uit adin!!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:56

Adin, wat een prachtig puppy paard!
Die is wel hoog lijkt mij....

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:57

Wauw mooi hoor Adin! Hij ziet er ook braaf uit!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:58

Wat een leukerdje!! Hij heeft echt een lief koppie!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:59

Wat een leuk paard heb je Adin!

Ik heb mijn paard nu echt op internet gezet: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/90038
Toch wel gek om je eigen paard daar te zien staan. Nu maar hopen dat ik gauw een leuk baasje voor haar vindt :)
Zag zelf ook wel weer een leuk paard, een aansprekende bruine ruin van Unaniem op SH.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:59

Ik snap je wel hoor winbinches, maar het hangt er wel een beetje van af welke concessies je moet doen. Dat is persoonlijk. Dat wat ingetje zegt, dat ze dan kiest voor een 2,5 jarige, dat zal ik (momenteel) nooit doen. Ik wil er iets mee kunnen en ik vind 3 of bijna 3 te vroeg om dr echt wat mee te doen.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:00

Wat ik me dan toch wel afvraag... Waarom zijn er zoveel mensen die geen vos willen? Ik heb het hier nu al een paar keer gelezen..

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:00

Rider01 schreef:
Stef, jong, stevig type, A t/m C maat, bont heeft de voorkeur, koel in 't koppie, geslacht en ras maakt niet uit.
Projectje mag ook

zat net bij EA te kijken, en zag dit schatje voorbij komen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1588826&view=unread#unread

Is hij niet iets voor jou? Weet neit vanaf welke leeftijd je zoekt, maar hij heeft behoorlijk wat uitstraling!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:02

Bon_ita schreef:
Wat ik me dan toch wel afvraag... Waarom zijn er zoveel mensen die geen vos willen? Ik heb het hier nu al een paar keer gelezen..

Ik denk, omdat vos een standaard kleur is?
Ik heb er ook niet zo veel mee, het gaat natuurlijk om het karakter, maar als ik op internet aan het kijken ben, en ik kom een paard tegen met voskleur, klik ik m weg.
Maar dat komt ook omdat ik geen kwpn'er zoek oid, maar een koudbloed. Vind voskleurige ijslanders wel weer te gek

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:03

Tjuppie schreef:
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik las ook al even in het andere topic. Ik ben zelf inmiddels ook weer op zoek naar een nieuw paard. Ik zoek een jonge (2008,2007,2006) liefst merrie en heel erg goed bewegen. Geen Duitsers en goeie bloedlijn. Zadelmak of onbeleerd. Mag ril zijn en/of heet. Mocht iemand hier wat weten, ik hoor het graag!

En heb er ook nog wel wat staan die weg mogen, maar dat is wel hogere prijsklasse (ook op hoger niveau). Maar als ik hier toevallig een berichtje zie dat iemand een paard zoekt wat ik heb staan dan laat ik het natuurlijk weten. Of anders pb even :)

Hoi!
Ben benieuwd waarom je zo beslist zegt geen Duiter te willen. Is het dan iets in bloedlijnen of exterieur dat je niet aanspreekt, of slechte ervaring o.i.d.? (Ik heb zelf twee maanden terug een Duits gefokte merrie gekocht...)
Succes met je zoektocht!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:03

Snoekiej schreef:
Wat een leuk paard heb je Adin!

Ik heb mijn paard nu echt op internet gezet: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/90038
Toch wel gek om je eigen paard daar te zien staan. Nu maar hopen dat ik gauw een leuk baasje voor haar vindt :)
Zag zelf ook wel weer een leuk paard, een aansprekende bruine ruin van Unaniem op SH.

Leuk paard :) jammer van de maat, maar daar moet je een leuk baasje voor kunnen vinden.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:04

ilsexxx schreef:
Bon_ita schreef:

Ik denk, omdat vos een standaard kleur is?
Ik heb er ook niet zo veel mee, het gaat natuurlijk om het karakter, maar als ik op internet aan het kijken ben, en ik kom een paard tegen met voskleur, klik ik m weg.
Maar dat komt ook omdat ik geen kwpn'er zoek oid, maar een koudbloed. Vind voskleurige ijslanders wel weer te gek

Er loopt veul meer bruin dan vos rond. Ik snap ook dat anti-vos niet zo goed.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:04

Irritant, ik probeer jullie ook een foto te laten zien van Micado, mijn aanwinst sinds 2 maanden (tsja, ik wacht er nog veel langer mee dan Adin ;-)), maar krijg steeds melding dat het formaat van de foto niet herkend wordt... krijg ze er maar niet op. Nou ja, helaas.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:05

ingetje3012 schreef:
Dat ben ik een gedeelte met jou eens WinBinChes.
Concessies doen is wel belangrijk bij het zoeken naar een nieuw paard. Dat heb ik ook gedaan. Ik was eigenlijk op zoek naar een 3 of 4 jarige. Nu ga ik een 2,5 jarige laten keuren morgen.
Maar zelf zou ik bijvoorbeeld geen concessies doen in de stokmaat. Ik ben erg lang en dan past het gewoon echt niet als ze ineens 3 cm kleiner zijn dan de 1.70 of groter die ik zou willen. Heb op 2 paarden gezeten die 1.68 waren. Eentje was er smal en de andere was rondgeribt, maar bij beide paarden was ik te groot. Het gaf echt geen mooi beeld.
Wat betreft leeftijd heb ik dus mijn concessies gedaan.

Ziet er goed uit adin!!

Stokmaat zegt niet veel over de maat van het paard. Ik kijk dan ook vaak naar de hoogte van de rug. Een paard van 1,70 kan als een paard van 1,65 zitten als de rug en billen veel lager liggen. Zitten doe je ook niet op schoft uiteindelijk. Daarom vraag ik altijd naar zijkant foto's als ik iets interresant vind. De bouw speelt ook wel een kleine rol, maar het zit hem vooral in de de hoogte van rug en bips.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:06

Mij maakt de kleur niet uit als hij/zij maar goed voelt in de omgang en onder het zadel

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:06

Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin