Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaritAriel schreef:We hebben gister samen in de zelfde topics gediscuseerd. En tja , waar licht de fout ... Ik denk bij de ruitertjes zelf . Het is stoer om er een bijzet teugel bij te hangen want dan loopt ie mooier, of dat ziet er gewoon mooi uit , of dan lijkt het net een heel sterk paard die alleen maar met een bijzet teugel te houden is . Ik weet zeker dat dat bij vele de reden is . Natuurlijk niet bij allemaal . Maar wel dingen die ik vaak hoor.

LDRD schreef:Ooit van voorschreidende inzichten gehoord?
Als je jong bent denk je álles te weten. Met name pubers zijn hierin zeer goed.
De inzichten en mogelijkheid tot zelfrelativering komen met de jaren.
horzlover schreef:MaritAriel schreef:We hebben gister samen in de zelfde topics gediscuseerd. En tja , waar licht de fout ... Ik denk bij de ruitertjes zelf . Het is stoer om er een bijzet teugel bij te hangen want dan loopt ie mooier, of dat ziet er gewoon mooi uit , of dan lijkt het net een heel sterk paard die alleen maar met een bijzet teugel te houden is . Ik weet zeker dat dat bij vele de reden is . Natuurlijk niet bij allemaal . Maar wel dingen die ik vaak hoor.
ik denk het ook, maar ik denk dat het je alleen op valt van de gene die zich zelf laten opvallen door dit soort acties, de 'betere' om het even zo te noemen vallen niet zo op omdat ze niet zo op willen vallen of het zelfde denken als jullie maar gewoon geen lef hebben om het te zeggen. Maar ik zou niet ieder over een kam scheren
Kijk hier over een paar jaar nog eens op terug . Dan denk je er allemaal heel anders over! 
luf_horses schreef:LDRD schreef:Ooit van voorschreidende inzichten gehoord?
Als je jong bent denk je álles te weten. Met name pubers zijn hierin zeer goed.
De inzichten en mogelijkheid tot zelfrelativering komen met de jaren.
Haha inderdaad. Waren we vroeger niet allemaal de volgende Anky en waren alle volwassenen die je raad gaven niet evil en onwetend over onze talenten? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen in dit topic een nobel ruitertje was die nooit wat fout deed en altijd naar advies van ouderen luisterde.
Tuurlijk, voor de pony's is het ontzettend sneu, maar door erop te gaan bitchen verander je er echt niks aan.
horzlover schreef:ja dat weet ik maar ik zou bijvoorbeeld nooit zo gaan rijden ook om dat ik het hier mee krijg en wat ik hier geleerd heb en ik vins dat het een goede reden moet hebben om zo te rijden.
nu zou ik dit nooit zonder reden zomaar bijzet enz pakken ik ben al geen voorstander van de zweep omdat ik dat niet heel fijn vind maar als het meot dan moet het ik rijd liever met mijn been maar als een paard een tik verdiend krijgt hij deze ook.
Ik heb dit aan de hand van mij zelf en vriendinnen geschreven en weet dit uit ervaring omdat ik ergens vandaan kom waar er meisjes met een eigen paard dit toepassen ik geen grote mond heb en geen lef om zo iets te zeggen.
Ik heb er net zo een hekel aan als anderen het is een wat ingewikkelder verhaal en veeel langer maar dan moet je even pben dan weet je waar mijn menig op gebaseerd is.
ik denk dat mijn anderen kijk ook de anderen kant van het verhaal kan laten zien want naar mijn idee scheert ts veel pubbers over een kam

horzlover schreef:sorry daar heb ik over heen gelezen,
Ik kom van een manege waar de paarden en pony's komen en gaan gaat hij sneller dan een langzame galop bijzet martingaal weet ik het allemaal als hij niet luisterd maar een flinke tik enz daar werd niet goed met de paarden omgegaan en dat werd door een groot deel van de ruiters over genomen en helaas ook door mij. tot ik op bokt terecht kwam en tegen kwqam hoe het ook kan toen ben ik gaan twijfelen en ben ik veranderd van stal enz nu rijd ik ongeveer alles met mijn benen en soms een tik bij hoge nood. dit is kort samen gevat want ik heb geen zin om het helemaal uit te typen en het word nog persoonlijker en dat zet ik neit openbaar omdat het kan zij ndat bokkers weten wie ik ben.
naoomszz schreef:Ik heb net alles even teruggelezen.
Ik ben het met eigenlijk bijna alles wel eens, al vind ik wel dat er heel veel gesproken word over de mééste pubers. Ik ben zelf 15, en ik sta echt volledig aan jullie kant, maar het komt wat aanvallend over. Omdat sommige het inderdaad gewoon niet beter weten door slechte begeleiding. Ik heb zelf ook 8 jaar op de manege gereden, van 4 tot 12. En rij nu 3 jaar met instructrice, en ik vind zelf dat ik al hele vorderingen heb gemaakt.
Ik rij dus niet met sporen, zweep, hulpteugels etc. Met het ene paardje bitloos, en de andere zijn we aan het doorrijden, dus gewoon met een enkelgebroken watertrensje.
Ik vind dat al die aanhangsels zelf niet nodig zijn, behalve als je er een goede reden voor hebt.
Nu zullen de meesten wel zeggen of denken ; wat weet een vijftienjarige hier vanaf, ja ik snap jullie standpunt. Maar niet iedere puber is hetzelfde.
Als ik foto's zou plaatsen van m'n paardjes aan het werk, dan verwacht ik niet alleen leuk commentaar. Ik hoop op tips, opbouwende kritiek en natuúrlijk wat complimentjes. Maar als ik commentaar krijg, dan neem ik het aan, en ik ga het niet af staan omdat ik het zelf zogenaamd wel beter weet.

__YSB__ schreef:Ik vind dat bij alles jonger dan 18 jaar, er begeleiding bij moet zijn. In de vorm van instructeur, pa/ma, eigenaar van het paard.
Liesje1611 schreef:Het was niet mijn bedoeling om dit een 'aanvallend topic' te laten worden naar tieners toe hoor
Dat zou nergens op slaan, ben zelf 16.![]()
Alleen in dit geval ging het, in sómmige gevallen, over een aantal topics. Die toch wel wat ernstiger waren dan het gemiddelde wat je af en toe tegen komt. Ik ga hierover verder niet uitweidden, als je wilt weten welke topics dit waren, dan moet je me maar even PB'en. Ik denk dat je dan beter snapt waarom er soms op deze manier gereageerd werd, en waardoor het soms blijkbaar aanvallend kon overkomen.
Nogmaals, dit was niet de bedoeling!
Liesje1611 schreef:horzlover schreef:ja dat weet ik maar ik zou bijvoorbeeld nooit zo gaan rijden ook om dat ik het hier mee krijg en wat ik hier geleerd heb en ik vins dat het een goede reden moet hebben om zo te rijden.
nu zou ik dit nooit zonder reden zomaar bijzet enz pakken ik ben al geen voorstander van de zweep omdat ik dat niet heel fijn vind maar als het meot dan moet het ik rijd liever met mijn been maar als een paard een tik verdiend krijgt hij deze ook.
Ik heb dit aan de hand van mij zelf en vriendinnen geschreven en weet dit uit ervaring omdat ik ergens vandaan kom waar er meisjes met een eigen paard dit toepassen ik geen grote mond heb en geen lef om zo iets te zeggen.
Ik heb er net zo een hekel aan als anderen het is een wat ingewikkelder verhaal en veeel langer maar dan moet je even pben dan weet je waar mijn menig op gebaseerd is.
ik denk dat mijn anderen kijk ook de anderen kant van het verhaal kan laten zien want naar mijn idee scheert ts veel pubbers over een kam
Ik zal je vertellen waarom ik niet teveel pubers over één kam scheer.
Punt 1: Ik ben 16 jaar, dus volgens velen zelf nog een puber. Deze reden lijkt me dus duidelijk.
Punt 2: Als je alle berichten, en dus ook de mijne, goed doorleest, benadruk ik een paar keer dat lang niet alle meiden zo zijn![]()
Dus mag ik je misschien vragen, waar je je mening op baseert, dat ik teveel pubers over één kam scheer?
Liesje1611 schreef:horzlover schreef:
Ik zal je vertellen waarom ik niet teveel pubers over één kam scheer.
Punt 1: Ik ben 16 jaar, dus volgens velen zelf nog een puber. Deze reden lijkt me dus duidelijk.
Punt 2: Als je alle berichten, en dus ook de mijne, goed doorleest, benadruk ik een paar keer dat lang niet alle meiden zo zijn![]()
Dus mag ik je misschien vragen, waar je je mening op baseert, dat ik teveel pubers over één kam scheer?
Vind ook de 51 jarige. Dus volgens mij ligt het aan iemand zelf.