pizza64 schreef:Yuri schreef:Ik vind echt dat hier wel heel hard geoordeeld wordt hoor.
Ik heb 20 jaar paarden, maar ook ik doe er in de winter weinig mee. Zolang hij zijn natje en droogje krijgt en contact met soortgenoten/beweging in de wei komt hij in principe niks te kort hoor.
Pff wat een reactie weer.
Een paard is niet gemaakt om te rijden, dat willen wij mensen graag. En natuurlijk is de een meer gebaat bij veel doen dan de ander, maar het gros van de paarden vind de wei met vriendjes ook wel prima.
Helemaal mee eens als jou paard goed verzorgt word en dagelijks in de wei komt moet je je niet al te schuldig voelen. Gun jezelf een poosje mss ga je je beter voelen en heb je weer meer zin.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ga lekker wanneer je kunt en ze staat op de wei wanneer je niet kan. Zolang je niet verwacht dat ze in super vorm is als je gaat rijden omdat ze niet elke dag doorgetraind wordt gaat dat prima.
De enige vraag is of je dat wil. Zie je dit als iets tijdelijks door alles in je omgeving? Dan komt dat allemaal vast wel goed en geef jezelf even wat ruimte nu en zodra het allemaal weer wat soepeler loopt pak je alles weer op
Als je denkt dt dit blijvend is moet je je natuurlijk wel de vraag stellen of je er gelukkig van wordt. Ik zie geen probleem met niet veel komen bij een paard dat buiten staat met soortgenoten en een schone stal heeft. Ik denk dat veel paarden zouden willen ruilen.