Bijna geen tijd meer voor paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:03

pizza64 schreef:
Yuri schreef:
Ik vind echt dat hier wel heel hard geoordeeld wordt hoor.
Ik heb 20 jaar paarden, maar ook ik doe er in de winter weinig mee. Zolang hij zijn natje en droogje krijgt en contact met soortgenoten/beweging in de wei komt hij in principe niks te kort hoor.

Pff wat een reactie weer.
Een paard is niet gemaakt om te rijden, dat willen wij mensen graag. En natuurlijk is de een meer gebaat bij veel doen dan de ander, maar het gros van de paarden vind de wei met vriendjes ook wel prima.

Helemaal mee eens als jou paard goed verzorgt word en dagelijks in de wei komt moet je je niet al te schuldig voelen. Gun jezelf een poosje mss ga je je beter voelen en heb je weer meer zin.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ga lekker wanneer je kunt en ze staat op de wei wanneer je niet kan. Zolang je niet verwacht dat ze in super vorm is als je gaat rijden omdat ze niet elke dag doorgetraind wordt gaat dat prima.
De enige vraag is of je dat wil. Zie je dit als iets tijdelijks door alles in je omgeving? Dan komt dat allemaal vast wel goed en geef jezelf even wat ruimte nu en zodra het allemaal weer wat soepeler loopt pak je alles weer op :) Als je denkt dt dit blijvend is moet je je natuurlijk wel de vraag stellen of je er gelukkig van wordt. Ik zie geen probleem met niet veel komen bij een paard dat buiten staat met soortgenoten en een schone stal heeft. Ik denk dat veel paarden zouden willen ruilen. ;)

Yuri

Re: Bijna geen tijd meer voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:42

Precies dat denk ik dus ook.
Ik hou mijn paarden al mijn hele leven zo en die doen het er echt prima op. Inderdaad wel je verwachting bijstellen, rekening houden met een mindere conditie etc.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:56

Vind het wel een beetje stom hoor, Iedereen oordeelt al heel snel over haar dat ze het allemaal helemaal niet meer leuk vind etc.
en dat moe geen goeden reden is om niet te gaan maar als je nou dood uitgeput bent, dan vind ik het best een reden om een dagje niet te gaan als je paard verder de''basis'' behoeftes krijgt. Ik bedoel zij moet ook nog 40 minuten fietsen ofzo, en als je dan dood ben vind ik het wel oke als ze dan maar 3x per week gaan als de paard lekker veel op wei staat en geen hoge training verwacht. Daar gaat het paard niet dood aan en je killt de ruiter ook nog niet. Want ik bedoel serieus, jullie weten niet hoe moe ze is na alles, als jij echt helemaal je laatste loodjes heb dan ben je toch ook wel eens te moe? Ik sla wel eens een dag over dan hoor, paard krijgt basisbehoeftes ga meestal 6x per week maar af en toe ook wel 5x ofzo. Maar mijnes staat niet zo vaak in de wei. Dus mits het paard veel in de wei is vind ik het oke dat je maar 3x per week ga.

En dat over donker, ik bedoel meestal staat maneges/stallen in donkere plekken achter op het land/bos. Mijn ouders zouden me ook echt niet laten gaan dan op de fiets hoor daar kan TS toch niet aan doen. Daarom is ze toch nog niet zelffish ofzoiets.

Ik vind dat het oke is als je paard de ''basis'' behoeftes krijg dat je dan maar drie keer per week gaat mits je paard weide heeft. Je geeft zelf aan dat je heel graag wil maar na stage gewoon helemaal dood ben ( Dit geloof ik, mijn zus doet ook stage en is er vaak doodmoe van) Hierbij vind ik het ook geen mogelijkheid om dan door de donker nog te fietsen naar je paard en dan zoals bokkers zeggen om alleen te poetsen.
Probeer zoveel mogelijk te gaan en is er idd geen mogelijkheid de bus te nemen? scooter te kopen? Heb je meer schuldgevoelens het toch houden bij bijrijdsters?

Vind dat de bokkers hier toch wel overdreven op reageren, jullie gaan serieus als je doodmoe bent de laatste loodjes nog over heb in de donker 40 min heen fietsen dan 40 min terug om misschien alleen te poetsen en een half uurtje of 1 uur er te zijn terwijl paard ook in de wei staat?

Zou ik zelf echt niet doen, heb er gelukkig geen last van paard staat 5 min fietsen van huis, dus mij lukt het altijd wel. maar ik kan me goed inleven in je situatie. Zelf vind ik die 20 minuten naar school al een rot eind.. Houd ook echt helemaal niet van fietsen zo ongeloofelijk saai...

succes ermee, sorry voor heel het verhaal ;)