Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:07

Ja, dat 'positieve verhaal' weet ik ook nog goed :D. Ik weet alleen niet meer hoe het verhaal of het meisje heette... maar ze had kort blond haar en op het laatst reed ze met een vriendin (volgens mij heel rijk) met lang donkerbruin haar :P. En ze vroeg zich af wie ze het eerst om de hals zou vliegen. Volgens mij had ze net een paard gekregen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:10

Ja dat laatste stukje inderdaad ging ze een muntje op gooien wie ze het eerst zou omhelsen haar vader of de eigenaar an het paard :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:03

_Pretty schreef:
En dat blonde meisje dat bij die indiaan gaat wonen nadat haar paard kwijt is (ofzoiets), Blondi heette ze volgens de indiaan.

Met dat hondje? en dat ze toen gevonden werd met een helicopter?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:20

Sheran schreef:
Ja, dat 'positieve verhaal' weet ik ook nog goed :D. Ik weet alleen niet meer hoe het verhaal of het meisje heette... maar ze had kort blond haar en op het laatst reed ze met een vriendin (volgens mij heel rijk) met lang donkerbruin haar :P. En ze vroeg zich af wie ze het eerst om de hals zou vliegen. Volgens mij had ze net een paard gekregen.

Klopt, en dat ene meisje was gehandicapt ofzo..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:21

Seven schreef:
Ja dat laatste stukje inderdaad ging ze een muntje op gooien wie ze het eerst zou omhelsen haar vader of de eigenaar an het paard :j

Nee, haar vader, de vader van haar vriendin of de eigenaar van het paard :o

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:21

lisaislisa schreef:
_Pretty schreef:
En dat blonde meisje dat bij die indiaan gaat wonen nadat haar paard kwijt is (ofzoiets), Blondi heette ze volgens de indiaan.

Met dat hondje? en dat ze toen gevonden werd met een helicopter?

Jaa, das ook een leuk verhaal :D !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:34

UMayDream schreef:
Seven schreef:

Nee, haar vader, de vader van haar vriendin of de eigenaar van het paard :o

ja je hebt gelijk ja :=

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:37

TS, weet niet of je het verhaal al gevonden hebt, maar deze heeft volgens mij nog in een penny van 1999 (?) gestaan

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 17:23

Zo, jullie hebben leuke herinneringen opgehaald! En idd komt er weer aardig wat verhalen boven zo!
Xsaarsaar; heb je die penny ook nog? Wat super als dat zo is..dan wordt het vast makkelijker zoeken....
En, hoeveel van jullie hebben gisteravond de penny's gepakt? ;-)

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:13

Sheran schreef:
Dat meisje Blondie ging bij een aboriginal wonen :)
En met die karrepony wordt vast niet Pepito bedoeld he? (de pony die niet meer lachte). Want die lachte alleen maar, die kon niet zitten geloof ik.

En dat met 'lief paard' was Bessie... die was van een circusclown geweest. Volgens mij was het een miniserie.

ja pepito. die is laatst nog terug gekomen 2 weken geleden

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:59

Nee sorry, heb met de verhuizing juist een hele stapel oude, kapotte penny's weggegooid :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:32

ik kan me ook nog een oude steeple chaser paard herrineren , meisje ging week opbrgensten naar de bank brengen. toen liep geloof ik dat paard daar , en zij kocht hem omdat hij anders een frikandel werdt :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:07

takkie_muis schreef:
ik kan me ook nog een oude steeple chaser paard herrineren , meisje ging week opbrgensten naar de bank brengen. toen liep geloof ik dat paard daar , en zij kocht hem omdat hij anders een frikandel werdt :P

Dat was 'Presto, de steeple chaser' .

Als 9-jarig meisje nooit een idee gehad hoe je steeple chaser uitsprak.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:16

die herinner ik me ook nog ja :j

en die van het meisje die een stal achter dr huis kreeg en toen ineens klachten kreeg van iemand in de buurt. Ze verdachten een buurman. Later gingen ze emmigreren en kon haar paard niet mee.
De buurman blijkt juist een paardengek en zorgt ervoor dat het paard weer bij het meisje terecht komt, prachtig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:21

Sheran schreef:
takkie_muis schreef:

Dat was 'Presto, de steeple chaser' .

Als 9-jarig meisje nooit een idee gehad hoe je steeple chaser uitsprak.

:j ik ook niet , had ik met meerdere woorden :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:28

Kent iemand het verhaal van Mistral nog?
De clue is me even ontschoten, ik kan me alleen nog herinneren dat ik het prachtig vond :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:32

ik heb hier naast me nog een penny liggen :D
er staat een versier je pony in :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:35

herken wel een mistral... iets van een veulen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:39

ooh zo leuk, ik lees hier echt wel bekende stukjes, wat grappig dat een mens zich dat na 20 jaar nog herinnert. :)

Ik herinner mij ook vaag een stukje over een jongen die wou werken met paarden, en op een moment kwam hij bij een wei (denk ik) waar ze bezig waren met een heel moeilijke Trakehner-merrie. Baas zei "als je hier kan mee rijden, heb je een job. Jongen sprong op de merrie en vertrok, baas in paniek achterlaten omdat die merrie onhandelbaar zou zijn. :D Jongen en merrie werden de grootste vrienden nadat ze in de braamstruiken waren beland en die jongen dat paard een eeuwigheid verzorgde.
Op een of andere manier heeft dat paard in het verhaaltje mij een zware boon voor het ras Trakehner bezorgd. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:48

takkie_muis schreef:

Kan wel zijn ja, speelde volgens mij in Frankrijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:56

phormicola schreef:
takkie_muis schreef:

Kan wel zijn ja, speelde volgens mij in Frankrijk...

ik dacht oostenrijk :') iets van een haflinger ofzo

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:02

koekoek het haflinger veulen uit oostenrijk :j vernoemd naar een klok hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:04

ja idd haha wat erg dat ik dat nog ken *duikt de zolder op* ik wil nu die geweldige verhalen weer lezen , of onder mijn bed...

je had ook een meisje met een highlander dat een mannenrace ging doen , en een haflinger die van de buren was en dat meisje niet naar toe mocht. of een meisje die liet de pony van de vriendin dekken omdat ze dat wou :=

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:14

Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.

Dat verhaal vergeet ik nooit meer, heb ik zovaak nagespeeld met een vriendinnetje toen ik 8 of 9 was :+

Oh en ik beken ook, ik lees de penny soms nog hoor :P

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:33

Sheran schreef:
De ponyclubs vond ik irritant. Niet mooi getekend en ik ergerde me aan al die vetgedrukte woorden in de tekstballonnen. Penny vond ik veel mooier :)

Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.
- De Dromenvanger (maar die ben ik kwijt). Over een meisje dat over haar vorig leven droomt geloof ik. Toen ze met haar paard in een kloof stortte
- Conchita (verloren zus die paardenfluisteraar bleek te zijn)
- Debbie's droom (over Debbie die in een rolstoel belandt en een buurman heeft die de muur tegenover haar huis helemaal volschildert met Debbies herinneringen om haar beter te maken)
- Shamrock (over een paard dat verkocht wordt, en een meisje dat koste wat kost bij hem wil blijven)

Die van Alice en haar oma was een verhaal van Stal Penny :)

die eerste en laatste waren inderdaad echt prachtig. de andere ken ik niet XD
wat mijn favoriet toch wel was was de gene met de shetlander fokkerij meisje woonde alleen met haar moeder en moeder had een shetlander fokkerij en zij was die shetten zo zat dat ze in de zomer op een anderen stal ging werken. op die stal was een ander meisje het helemaal zat en die 2 ruilde dus in de zomer om van baan bleken de vader en moeder van die meisjes vroeger elkaar te hebben gekend en verliefd te zijn geweest. komen ze uiteindelijk toch nog allemaal samen. vond ik ook mooi verhaal.