Taxatietopic III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:05

Ola, khad bij Railly precies wa mis gelezen, kdacht da er stond 15 jaar, oke dan stijgt de waarde natuurlijk wel me zijn 5jaar , oepsie Knipoog

xxx

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:22

bluehunter schreef:
WAT IS DEZE MERRY WAARD? Verward
ISA Clown
13 jarige keur merry
m dressuur

ibop test:
stap: 85
draf:82
galop:85
vrij springen:60
springen onder de man: 60
stal gedrag: 90
algemeen gedrag: 80

Kleur:donkerbruin/zwart en een druip bles. 3 lage witte voetjes

als ze alleen staat gaat ze weven maar anders niet, ook niet met voeren!
en ze heeft op haar voor been een bult van gallen van een hele oude plek. maar loopt hier niet kreupel mee. de gallen zijn gewoon zacht.

ze is 1.65 groot

broer is 2e bezichtegings hengst!!
nakomelingen register bevat ook een paar goede hengste en keur merry's

papier:

dublinX john you tho berry voor het volledige papier zie mijn profiel
verschillede bekende namen aanwezig: marc o polo, lucky boy, enz. ik ben heel erg benieuwd. willen jullie haar taxeren als je naar de fok kijkt en als je naar de sport kijkt (2x dus) sorry helaas geen foto

WIE TAXEERD ISA NOUW Verdrietig NIEMAND TOT NU TOE Verdrietig

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:33

Ik ben ook wel erg benieuwd wat jullie voor mijn paard geven...

Naam is Xena, stokmaat rond de 166 ..
Kruising Andalusier/Warmbloed..Ouders onbekend geen papier..
Harstikke fijn paard in omgang, toch pittig dus niet voor beginners geschikt..Loopt mooi ruim en veel aanleg voor de hogere dressuur..
Ze is nu 4 jaar heeft het wijken al helemaal onder de knie,en om te zorgen dat ze zich toch maar niet gaat vervelen zijn we nu bezig met schouderbinnenwaarts en travers,wat ze al aardig onder de knie krijgt.
Ik heb nog niet noemenswaardig met haar gesprongen,maar daar blinkt ze denk ik ook niet in uit.
Wedstrijden hebben we niet gereden,maar ik denk dat ze nu wel een L2 proefje aankan. Drie hele goede ruime basisgangen..
Verder best goed traktor/verkeersmak, heerlijk paard in omgang,lief en erg aanhankelijk...

Nou ik ben benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding

Meer en duidelijkere foto's in mijn profiel..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:46

Randy01"]
[quote="Ethelate"][quote="Randy01"]
[quote="Ethelate schreef:
Wat mij erg opvalt is dat de haflingers erg laag geschat worden onder het "excuse" "het is en blijft een haflinger" Knipoog

Mag ik dit proberen te verklaren??? Ik wacht niet op antwoord, probeer het gewoon! Knipoog

Dat komt omdat je voor niet-al-te-veel-geld al hele beste Haflingers kunt kopen. De prijzen voor Haflingers liggen gewoon lager dan voor bv. een KWPN'er.
Alleen 'het is en blijft een Haflinger' vind ik een slechte zaak, maar die knipoog erbij zegt toch genoeg? Knipoog
[/quote]
knipoog zet ik er zelf achter

Veel mensen zijn van mening, vroeger kocht je een haf voor 3000 nu voor 1500, maar vind maar eens een veelzeidige haflinger die goed te handelen is (en niet "hij is eigenwijs", en ondertussen kun je er niks mee) voor 1500 euro. Wens ik je succes Knipoog
[/quote]

Dit is me dus idd gelukt. Vorig jaar heb ik als tussenpersoon zijnde een Haflinger merrie van 5 jaar gekocht. L2-dressuur + 7 wp, kon springen, maar is niet uitgebracht en had 1 veulentje gebracht. Goede afstamming. Paard mankeerde helemaal niets. Gewoon goedgekeurd. Mooi beenwerk, niet eigenwijs, super lief en iedereen kan er zó op wegrijden. 1e premie en 1e plaats op keuring.
Ik kocht haar voor 750 euro.
Vlak hierna kreeg ik weer zo'n 'aanbieding' alleen had ik er niemand voor dus heb deze niet gekocht. Maar hiermee wil ik dus aangeven, dat ze wel degelijk te vinden zijn. Je moet gewoon goed onderhandelen!
[/quote]

Inderdaad, wij hebben een soort van handelstal en hebben regelmatig haflingers ertussen en geloof mij maar dat die weldegelijk makkelijk te rijden zijn en braaf in de omgang anders kochten we ze niet en die gaan echt niet duur de deur uit hoor!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:04

Oke mijn paardje ook
ras: arabische volbloed
leeftijd: 5,5
afstammlingen: abren vm nabob allebij van balaton (erg bekende hengst in arabierenwereld)
dresuur: L1 (net begonnen)
springen: nog niet uitgebracht, kan ze erg goed als ze zin heeft en spring gemakkelijk 1.10
kleur: schimmel
karakter: erg eerlijk paard zou nooit trappen of bijten! Iets vantrouwig tegen vreemde maar dat komt door haar verleden
heeft trouwens wel een schieffel
heeft 2de premie behaal op de keuring, deze voornamelijk op dr exterieur, dr beweging moeten nog meer verbeteren, maar dat is aan het komen

hier enkele foto's

Afbeelding

hier ongeveer 2.5 maand onder het zadel

Afbeelding

Afbeelding

en mijn andere pony (nou ja van mn zusje nu)
new-forest 6 jaar zonder papieren
b dressuur
b springen 1ste springwedstrijd 4 winstpunten!
kan super springen
Heel afstandelijk karakter, maar als die je vertrouwd is het goed, is dus ook erg eenkennig eigelijk. verder erg lief

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:16

Xena, te weinig front, mooie leeftijd: 3500 euro
Palenca RW, nog weinig gedaan voor haar leeftijd, wel leuk type, 3500
Redwood, mooie kleur, mooi type, nog weinig gedaan 4000
Ohara, mooi paard {vind de actiefoto niet zo geweldig} Waarom niet op concours uitgebracht? denk zo'n 7500
Nirvana, dramatisch lelijke foto, weinig gepresteerd, recreatiepaard 2500
Amber, 10 jarige e-pony zonder papier, 1500
Imago, superleerpaard, nog goede leeftijd, 12000
RYAN, beetje te groot, geen concourservaring, allround typ, goed papier. goede leeftijd, 6500
Treasure, beetje op voorhand gebouwd, verder leuk paard 5000
Railly, leuk type, concourservaring, 4000

Wat dachten jullie van Samsam:
ruin, 4 jaar, 1.67m
Kelvin X Goodtimes X Ramiro
Röntgenologisch 100% , geen stalgebreken.
L1 dressuur, heel braaf, super makkelijk karakter, verkeersmak.

Afbeelding
Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:17

Ik heb vanaf pagina 4 getaxeerd:
Ohara: E5500,-
Nirvana: E2000,-
Amber: E2250,-
Jamey: E2000,-
Xena: E2250,-
Lars arabier: E2500,-
Lars N-F: E2600,-

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:27

LittleRoosie, waarom taxeer je Lars' NF hoger dan haar Arabieren merrie? Ben ik benieuwd naar Lachen

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:35

Ik doe ook een poging...Ga me aub niet uitlachen als ik iets belachelijks zeg haha Schijnheilig

Samsam...Mooi paard,Jong,ruime draf,l1 dressuur veel toekomst mogelijkheden dus lijkt mij... tussen 3500/4200 ... Zoiets...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:40

bij deze ari. van verder taxeren heb ik niet echt verstand. de prijzen liggen hier ook iets anders Knipoog
maar de meeste zijn toch al een aantal keren getaxeerd.

ARI van de immenhof - ijslander
v. Noí von Hall
ruin, 8 jaar oud, iets rond de 138 cm?, zweetvos.
correct, 100% betrouwbaar in de omgang. geen stalgebreken. geen eczeem!!!

Ari is een heel leuk paard in de omgang, dominant in de groep, maar niet tov mensen. het is een vierganger met een heel tactzuivere tölt. hij is temperamentvol maar perfect op zit terug te rijden. verkeersmak, maar bij grote tractoren wil hij nogal eens nerveus doen. maar niet dat je'm niet meer kunt houden ofzo. 4 leuke gangen met goed onderscheiden draf.

ik weet dat velen hem veel te laag zullen taxeren, dus zag ik graag een taxeerder met verstand van ijslanders Haha! omdat deze heel duur zijn. maar ik wou er toch geen nieuw topic voor openen, hier kijken immers al veel mensen.

doe maar een wilde gok anders Haha!

Afbeelding
2e van rechts
Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:47

Youko ik zal het proberen uit te leggen Haha!
De arabier:
Heeft een schieffel, het is niet schadelijk maar wordt toch als een min punt gezien. Is wantrouwig, een 2e premie en is schimmel wat niet zo geliefd is. De schofthoogte?

De N-F heeft al meer gepresteerd, ook wantrouwig maar uit haar verhaal maak ik op dat ze wel makkelijker is dan de arabier. De kleur is ook geliefder, en tegenwoordig betaal je toch echt ook voor de kleur.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:37

No offence maar ik dacht altijd dat de paarden die op Marktplaats stonder al te duur waren.
Maar als ik dit lees zie ik prijzen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:37

Ok wie wil zich wagen aan een Tinker? Tong uitsteken

Jordy, geen papieren, 1.46, zwart bont, mooi getekend, geen maanogen. Leeftijd niet helemaal zeker, tussen de 5 en 6 jaar (volgens tandarts + veearts), waarschijnlijk dichter bij de 5 dan de 6.
Erg braaf, ook goed verkeersmak. Ook geschikt voor beginners, maar wel erg voorwaarts, wel goed te controleren.
Heel makkelijk nageeflijk te rijden. Kan wijken, schouderbinnenwaarts, travers, stap-galop, halt-galop en eenvoudige wissel, wendigen om voor- en achterhand.
Heeft voor een tinker ruime gangen, en een heel makkelijke galop.
Onder het zadel 1.20 gesprongen, los 1.40, springt makkelijk een parcours van 1.00.
Heeft nog geen officiele wedstrijden gelopen, wel onderlinge, ook oefenparcours en cross(je).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:44

littleroosie
Citaat:
Youko ik zal het proberen uit te leggen
De arabier:
Heeft een schieffel, het is niet schadelijk maar wordt toch als een min punt gezien. Is wantrouwig, een 2e premie en is schimmel wat niet zo geliefd is. De schofthoogte?

De N-F heeft al meer gepresteerd, ook wantrouwig maar uit haar verhaal maak ik op dat ze wel makkelijker is dan de arabier. De kleur is ook geliefder, en tegenwoordig betaal je toch echt ook voor de kleur.

bij arabieren daar is het eigelijk zo dat schimmel juist geliefd zijn. De schofthoogte is 153 Ze is daar op de fo'to's 2,5 maand onder het zadel, en eigelijk is het het tegenover gestelde met de nf die is vrij moeilijk te rijden, en (na 1 jaar ) nog steeds B maar wel nu met 3 winstpunten. Springen is echter wel een eitje!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:44

Jordy is vrij klein,geen papieren,maar kan veel voor een tinker...
Ik zou zeggen zo'n 2000 euro...Hij is ook nog vrij jong..
Ik moet zeggen dat ik bar weinig verstand heb van tinkers,maar deze spreekt mij wel aan!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:45

Samsam, kun je mij uitleggen hoe je dat ziet,dat weinig front bij Xena...Wat zijn hier de nadelen van?
Ben erg benieuwd!

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:47

Doen jullie effe Beauty?
Afbeelding
Afbeelding
Beauty
12-jarige BWP merrie(vos)
Loopt L dressuur nog niet uitgebracht in wedstrijden
springt met gemak een parcourstje van 1.10
Nergens bang van , ideaal paardje om buiten te rijden, loopt overal doorheen , laatst nam ik deel aan een parade , ze liep er gewoon doorheen, zonder op tekijken, dus 300% verkeersmak
200% te vertrouwen
loopt goed vooruit , maar zal nooit proberen je eraf te bokken .
Heeft wel problemen met de trailer, niet met de vrachtwagen
eens kijken wat jullie ervoor geven

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:50

Ik moet zeggen dat jullie mijn paard wel laag inschatten hoor! Misschien heeft ze zich nog niet bewezen op wedstrijd, maar de aanleg en de wil is er (dat kunnen jullie vanaf hier natuurlijk ook niet zien). Ik heb een stuk meer voor haar betaald dan jullie haar nu taxeren, terwijl ze nu al aanzienlijk beter loopt dan 4 weken terug toen ik haar kocht (dat kunnen jullie natuurlijk over internet ook niet zien...) dus ze zou nu zeker meer waard moeten zijn dan waar ik haar voor gekocht heb.

Hoe hoog zouden jullie Othello RW overigens taxeren mocht hij geen hoefkatrolontsteking hebben?

En Roos, jouw pony is ook al 10 jaar, en heeft zich ook nog niet op wedstrijd bewezen!!! En aftekeningen doen niets af aan de prijs!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:52

Beauty 4500 Euro, Jordy (de Tinker) 1500 Euro

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:04

Beauty, al 12 jaar en nog niet veel gepresteerd. Wel erg braaf, zou dus een leuk recreatiepaad kunnen zijn.
Zo'n €3000,-?

Ben trouwens ook benieuwd wat jullie van deze paarden vinden:

Tenny, 3 jarige Kennedy x Belisar merrie, 1.63, donkerbruin met alleen een heel klein kolletje, verder geen aftekeningen.
Kan apart bewegen, zeer chique/elegant paard om te zien. Geen makkelijk paard, erg gevoelig. Is licht aangereden, kent stap, draf, galop onder de man, en zit een stuur en een rem op.
Heb helaas geen goede foto's...
Afbeelding
Afbeelding

En een 6-jarige ruin, Burgraaf x Joost, 1.72, bruin met brede bles en 2 witte achtervoeten, imposant paard om te zien. Volledig springen gefokt dus, maar momenteel Z1 dressuur met winst, kan veel meer. Erg goede bewegingen (ook de draf).
Is ook een hele goede springer, springt alles en springt erg makkelijk, is nog niet in het springen uitgebracht.
Heel erg braaf, zou bijna zeggen 100% betrouwbaar, kijkt nergens van op, ook niet in het verkeer of op vreemd terrein.
Ondanks zijn leeftijd dus een ideaal leerpaard, of een paard om verder mee te komen in beide disciplines.
Helaas geen foto's...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:07

Mariek87, jij taxeert Jordy ook heel laag trouwens, weleens gekeken hoe de prijzen van Tinker liggen?
Ik heb voor Jordy in ieder geval al zeker het dubbele geboden gekregen dan wat hier wordt gezegd.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:23

Tenny 4500-5000 Euro

De Burggraaf x Joost toch zeker wel 8000 Euro, vooral voor de mooie maat, afstamming en het kaliber wat hij heeft als ik het tekstje lees.

Supertje, ik weet hoe de Tinker-prijzen liggen. Maar deze heeft geen papieren en is nog vrij jong. Ik heb op mijn E-pony ook boden gehad waar je U tegen zegt, maar dat zegt natuurlijk niet alles over de gemiddelde taxatieprijs!
Bovendien ben ik niet gek op Tinkers, ik zou er persoonlijk die prijs nog niet eens voor geven, maar dat is mijn persoonlijke mening en die laat ik niet al te zwaar meewegen (ik wil hiermee overigens niemand aanvallen)

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:31

Op welke waarde schatten jullie deze paarden? (niet dat ze te koop zijn hoor, maar gewoon even uit nieuwschierigheid.)

paard 1
geslacht: ruin
kleur: vos
stokmaat: 1.64m?
leeftijd: 13
dressuur: l2
springen: heeft z gesprongen
informatie: paard heeft een brandmerk, maar voor zover ik weet zaten er geen papieren bij.
karakter: makkelijk te rijden en in de omgang. geen stalgebreken. zou voor een jonge ruiter ook een goed leerpaard kunnen zijn.
Afbeelding

paard 2
kleur: vosbont
stokmaat: 1.60m?
leeftijd: 5
dressuur: l1
springen: b
informatie: nrps, nakomeling van samber. is nog een jong paard met weinig wedsrijd ervaring. paard moet op spring-gebied nog veel leren, maar zou met de juiste training uiteindelijk een net z-parcoursje moeten kunnen springen.
karakter: makkelijk met rijden en in de omgang. is in het parcours niet de makkelijkste, en kan met springen wat heet worden. geen stalgebreken.
Afbeelding

paard 3
(weet niet of ik deze er bij mag zetten... Scheve mond )
kleur: donkerbruin
stokmaat: 1.73m
leeftijd: 7
dressuur: z2
springen: l
informatie: kwpn, haarlem x ster van dutchboy x keur van nimmerdor pref. x pref. prest. van octrooi. paard is met springen nooit verder dan de klasse l gereden, maar zou zeker wel tot de klasse z kunnen komen.
Afbeelding
ps ik weet het bedrag waarvoor dit paard verkocht is...
maar het zou leuk zijn als jullie het proberen te raden
(je kunt pb sturen voor het antwoord, want die zet ik er
hier liever niet bij)

een grotere versie van de foto's staat in mijn profiel...
als je meer foto's of info wil stuur dan een pb!
Laatst bijgewerkt door Candidat op 07-10-03 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:35

Chantal schreef:
Okee.... RAILLY OOK!!

Naam: Railly
Leeftijd: Net 5.
Kleur: Donker bruin
Geslacht: Ruin.
Vader + moeder: Haarlem X Hymne
Hoogte: 1.73

Super lief + leuk paard Lachen
nu NOG B dressuur (binnekort L1)
We hebben nu 6 wedstrijden gereden en we hebben 9 winstpunten.
Wil graag voor je werken!
Kan goed met andere paarden!

Afbeelding

Afbeelding

WIE BIED *LOL*

WIEE DOET RAILLY EVEN OK dan!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:39

Paard 1: 5000
Paard 2: 4000
Paard 3: 7000-8000

Railly 4500 Euro