Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:18

mrjlnx schreef:
Vriend: Je moet later een arabisch volbloed paard nemen.
Ik: Hoe zien die er uit dan? (ff testen)
Vriend: Weet ik veel.

Tja, je vriend heeft wel gelijk mijn zijn AV :)) :')

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:26

Als ik mn paardjes poets, ben ik ze volgens mn vriend aan het kammen. Vervolgens zetten we ze niet in de wei, nee: we laten ze vrij. Het woord haflinger krijgt hij zn strot niet uit, dat blijft standaard halflinger.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:32

zo heb ik een levensgevaarlijk shettebeest in de wei lopen, ding is echt gevaarlijk, dat kan ook niet anders want ze heeft een muilkorf (graasmasker) om, dat is uiteraard alleen nodig bij paarden die je aanvallen :j

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:33

Ik ben tijdens een buitenrit wel eens 2 jongens tegengekomen die heel enthousiast vroegen of mijn paard ging voetballen. Ik snapte er dus helemaal niets van. Zegt er één: "Ja, waarom heeft hij anders scheenbeschermers aan".

nynke55

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:39

De clienten van de zorgboerderij naast ons hebben weken lopen piekeren waarom onze paarden dekens ophadden in de zomer. Uiteindelijk was er eentje zo dapper om het te vragen. Vonden ze toch wel slim, tegen de vliegen.

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:44

laatst was ik met 2 eigenaren en hun 2 tinker mee met de kar. ik het bos kwamen wij een stel tegen wat het niet eerlijk vonden dat wij die 2 arme paardjes voor een kar zette en met zijn drieen er op gingen zitten. daar worden paarden namelijk moe van

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:59

nynke55 schreef:
De clienten van de zorgboerderij naast ons hebben weken lopen piekeren waarom onze paarden dekens ophadden in de zomer. Uiteindelijk was er eentje zo dapper om het te vragen. Vonden ze toch wel slim, tegen de vliegen.

Dat is lief :D

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:09

cke schreef:
laatst was ik met 2 eigenaren en hun 2 tinker mee met de kar. ik het bos kwamen wij een stel tegen wat het niet eerlijk vonden dat wij die 2 arme paardjes voor een kar zette en met zijn drieen er op gingen zitten. daar worden paarden namelijk moe van

_/-\o_

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:13

Geweldige opmerkingen _/-\o_

Kan er zelf niet een verzinnen eigenlijk...

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:16

Wandelen met je shet en dan om de paar meter te horen krijgen 'of je je hond aan het uitlaten bent?' :+
En dan ook nog verbaast zijn dat ik het 'grapje' niet grappig vind'! joh, vind je het gek na 284739x!? _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:17

Als ik met mijn paardje aan het wandelen ben en er lopen mensen met honden naar ons te loeren zeg ik altijd: mijne is lekker groter :P

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:19

ohjah laatst stond mijn ruin op rust en toen zei een vriendin van me dat mijn paard verwaand naar haar stond te kijken :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:20

'dat paard heeft geen hoeven' (hoefijzerloos)
'zij rijdt haar paard zonder hoofdstel' (vertaling; bitloos :+ )

En het allermooiste was toen mijn vriend een frisby gooide in het weiland en diep teleurgesteld was dat de paarden de frisby niet kwispelend gingen ophalen _O-

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:30

Ik had mijn merrie uitgeleend aan een jongen die wel eens wilde rijden. Ik alle spullen aangewezen, hij zo goed als hij kon gezadeld, en naar priveles bij de buurvrouw gegaan.

Ik vroeg haar later of alles goed was gegaan. Ja, zei ze. Alleen zaten de peesbeschermers verkeerd om. Hij was zeker bang dat hij ging botsen :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:31

toen ik ooit aan het wandelen was lieper er twee vrouwen. zegt de één tegen de ander: kijks en wat mooi, die haren op zijn rug (ik heb een fjord, zebedoelde de boog, op dat moment niet eens netjes)
zegt de ander, ja dat is een shetlander!

oh en mensen denken dat een fjord altijd een boog heeft.fjorden met lange manen zijn geen echte fjorden, maar kruising oid.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:39

haha zitten echt geweldige opmerkingen tussen!

Ik ga een paar keer per week met m'n shettie aan de wandel over de weg. Kom geregeld mensen tegen, en krijg minstens wel 1x per week de opmerking : zooo dat is een grote hond! :+

Hij is nu echt niet grappig meer mensen, kom op... :P

En hij is ook vaak "het babytje van dat grote paard" (ookal is hij ruin..)

Maar dat is ook met m'n honden :P Heb een husky van 7, en een shiba kruising van 9,5 maand. Als ik samen ging wandelen was de husky de mamma van dat kleintje. (terwijl hij toch ook echt een mannetje is..)
Laatst bijgewerkt door _Kimo_ op 08-11-11 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:43

Niet meteen een veronderstelling, maar omdat we het nu toch over buitenopmerkingen hebben ..
Was gisteren met mijn poon op wandel (lange lijnen) en we komen zo'n snotjoggie op een fiets tegen, rijd voorbij de pony en zegt 'hoi ... dikke koe' ... Heb me serieus staan afvragen of die het nu op mijn pony of op mij had }:0

Vorige week zijn we naar de zegening/wijding geweest, het plan was met een heel aantal mensen te voet te gaan (en nog een aantal onder het zadel) maar uiteindelijk was ik alleen te voet :+ Geen probleem, we staan op het einde zo in een groepje te wachten op het brood (paarden krijgen dan nog altijd een stuk) en die man komt dat uitdelen, geeft mijn pony het stuk brood en zegt tegen mij: "en nu moet jij nog aan Sinterklaas een zadel vragen". En ik heel braaf "ja meneer" .. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:50

ah.. bedenk me er net nog 2.

Mijn shet inderdaad wat dik... is die altijd. En een flink aantal jaar geleden reed ik zo op 'm kom ik langs iemand die ik vaag ken. Vraagt ze zo 'is dat een paard?' waarop ik zeg 'nee het is een pony' zij 'nou, hij is zo dik als een paard!' ... tikje beledigt was ik wel hoor, ik ontken niet dat hij (te) dik is maar dik als een paard komt hij toch niet bij!

Nog een andere... zo leuk, deed ik regelmatig als ik met m'n paard aan 't rijden was en mensen vroegen dan 'mag ik 'm aaien?' ... nou geen probleem, mijn haf is zo braaf als ik weet niet wat, maargoed ik zeg altijd doodleuk 'dat is goed hoor, maar pas wel op! want haar vader was een hengst!' .... geweldig hoe mensen dan toch verschrikt een stapje achteruit zetten :')

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:52

Haha geweldig topic!

Een vriendin van me was een keer mee naar stal. Ik poetsen en hoeven uitkrabben. Zegt ze: He? Hoe kan dat nou? Dat paard heeft geen hoeven? Ik: nee je bedoeld ijzers, die heeftie niet nodig. Zij: Ja maar dat is toch zielig, heb je die er gewoon afgehaald? Ik: nee hij heeft ze nooit gehad. Zij: Ooh maar alle paarden hebben die toch? Ze dacht dus dat als een paard geboren word hij na de geboorte gelijk ijzers kreeg.

En vriendlief was een keer aan het vissen in het bos, ik ging in dat zelfde bos rijden met mijn verzorgpaard (zwarte fell pony). Word ik gesmst: hé schat, reed jij net toevallig daar? Ik nee. Hij: Ooh oke, ik zag een meisje met een zwarte haflinger. Je rijd toch op een zwarte haflinger??

:=

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:00

Ik was eens met mijn pony aan de hand aan het wandelen met een regendekentje op, komen we voorbij een kindje roept die heel hard: "Kijk mama, een paard met een kledingstuk aan!"

Mijn pony was eens uitgebroken en stond buiten haar paddock te grazen, kom er een man naar de manege gelopen om te melden dat er "een groot, geel paard met een lange staart" is uitgebroken. Pony is 1.42, maar heet wel Yellow overigens :j

En voor de Vlamingen (of zal het ff uitleggen, wij hebben een tekenfilm/k3/samson/plop-zender die VTM Kazoom heet).
Was ik met mijn paard aan het wandelen vraagt er een kindje: "Hoe heet jouw paard?" "Ze heet Casu (kazoe)" begint ze heel hard te lachen "Oooh als zijn achternaam VTM was dan heette hij VTM Kazoom!" :')

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:01

kennis die ons paard toen reed (merrie die bij vreemde paarden in de buurt bv. wedstrijd een ''hengstenindruk'' gaf) kreeg een opmerking dat een andere vrouw wel even bij haar uit de buurt bleef want haar paard was hengstig!

En ons pap die de opmerking op concours kreeg waarom hij voor zijn jonge dochter een hengst kocht want het was nog maar zo'n klein meisje die kon zo'n hengst toch nooit aan! (zelfde vrouw die toch zeker 25 was geweest en zelfde paard die nog altijd een merrie was XD)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:08

Er staan hier toch dingen tussen :+

Ik liep een keer met Goldy naar stal vanuit de wei, er was een evenement van honden o.i.d. , komt er een vrouw naar me toe: 'Wat ik mij nou toch afvraag, is die deken (ding heeft een buikflap) ervoor dat deze hengst in de wei kan staan en daardoor geen andere paarden dekt?'

Nu moet ik zeggen, het piemeltje van Goldy zat ook wel heel goed verstopt in de buikflap van de deken, het is namelijk een merrie.

En ook eens in een sms: 'Bijzondere naam, heb je dat zelf verzonnen, Wortel?' (Uhm Wolder dus, leesfoutje :z )

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:12

Mijn paard is echt een allemansvriend en ziet elke dag weer nieuwe mensen, maar toch zegt mijn vader die ene keer per jaar dat hij mijn paard ziet: "Kijk, hij herkent me!"

Tuurlijk pap...

Ook denkt hij dat het trailerladen nu een stuk beter gaat door zijn rustige rijstijl met de trailer. Ik zeg niet dat het helemaal geen invloed heeft, maar ik denk dat de emmer met lekker voer (wat mijn paard anders nooit krijgt) toch wel wat meer overtuigingskracht heeft. :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:16

Ik heb er nog wel 1.. Ging met Wolder naar buiten, zag in de verte dat ze een huis schilderden, allemaal ladders en zooi, dus ik dacht ik zet hem in draf dan twijfelt hij wat minder. En precies voor dat huis BOEM,HO. Die mannen heel droog: 'Kijk, dat paard heeft ABS!'

Wolder reageert ook leuk op vervelende niet paardenmensen (Paardenmensen houden wat meer rekening meestal met paarden). Ging een keer op buitenrit, maar hier in de regio was een heel groot feest geweest, en ik kwam een grote groep aardig dronken fietsers tegen, deze kwamen net onder een brug door en het schemerde een beetje dus ik wachtte even rustig. Zij waren echt wat minder rustig: Kijk een paard HEEUUUUUUUUUUUU JOEEEEEEHOEEEE BOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! *TringTringTring* Schreeuwende en bellende met de fietsbel. Wolder was niet zo onder de indruk (Lees: Keek ze aan met de oren naar voren maar verzette geen stap) maar vond het wel vervelend dat hij moest wachten dus hij maaide wat (ik stond op paar meter afstand dus hij kwam er niks in de buurt en maaide ook niet eens hun kant op). Toen was er schrik: Hooooo jongens dat paard is nu heel boos OPHOUDEN! (Die dachten dat Wolder was veranderd in een wilde stier ofzo :P ) En ze fietsten heel rustig voorbij :+ Zó doe je dat Wolder haha.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 08-11-11 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:28

Hahaha, had laatst nog een mooie.
Mijn zusje heeft een paard van +/- 1.80 een schimmel die nog niet helemaal wit is.
Ik heb een paard van +/- 1.80 die helemaal zwart is.
Nou reed ik ergens aan het rijden met mijn zwarte paard, zegt iemand tegen mij, was jij dat ook vorige week bij die cros met dat paard.
Nee, dat was mijn zusje, en dat was toch echt een schimmel waar ze op reed :D

en het was toch echt een paardenkenner die dat zei :+
Laatst bijgewerkt door HTM op 08-11-11 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt