eowyn04 schreef:pmarena, vind dat je heel makkelijk praat met je vasthouden van het paard.
Misschien heb jij een makkelijk paard en kan je die makkelijk vast houden.
Een paard van 500-600 kilo die ga jij echt niet houden als ze er daadwerkelijk vandoor willen gaan.
Verder ben ik het geheel met broccoli en urielle eens.
En net als ik al eerder zei, ik laat eigenlijk altijd mn paard los, en dit gaat niet met opzet, maar als ik ga, wordt ik echt gelanceerd, nou dan denk ik niet van oooo ik moet mn teugels vast houden, want hij/zij kan ervandoor gaan of stel je voor er zijn meerdere paarden in de bak die zouden kunnen schrikken.
(gelukkig staat die van mij stil, maar als ze daadwerkelijk schrikt dan weet ik niet of ze bij me blijft buiten en eerlijk gezegd hoop ik dit niet uit te vinden, 1 keer buiten erafkukkelen vond ik genoeg en toen bleef ze wel braaf bij me).
Niemand valt voor zijn plezier van een paard af.
Tenminste ik niet. Vind het zitten blijven toch prettiger dan de grond van dichtbij bekijken....
Geloof mij : er kunnen weinig paarden zo enorm in paniek raken als die van mij , dus ik weet verdomd goed hoe sterk een paard wordt dat alleen nog maar een waas van doodsangst voor de ogen heeft
Dat die van mij dan een D-pony is en geen paard doet er weinig aan af , want een Shet wordt nog onhoudbaar sterk als die ècht weg wil 
Maar ik vind gewoon dat je er als ruiter alles aan moet doen om te voorkomen dat je paard aan de kletter gaat. JIJ gaat met dat paard op stap op plekken waar ook andere mensen zijn en dan ben JIJ er dus verantwoordelijk voor dat JOUW paard geen schade maakt. Dat je van je paard af valt is balen , en als je per ongeluk loslaat of ècht niet vast kùnt houden dan valt er weinig aan te doen , maar expres loslaten om jezelf te beschermen , waardoor je anderen dus liever in gevaar brengt , vind ik echt ZEER asociaal.
Zou toch lekker worden als we in allerlei situaties voor onszelf gaan kiezen... paard erg druk buiten waardoor het allemaal erg gevaarlijk wordt : laat maar los , die loopt wel naar huis / pakken we wel een keer wanneer hij zich even lekker uitgeleefd heeft 
Dat kun je gewoon niet maken , als je een dergelijke instelling hebt ben je een gevaar voor je medemens