Taxeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:50

Little Sun: niet veel lijkt me, want een B-pony waar geen beginners op kunnen is gewoon maar bar weinig waard, al is 'ie nog zo leuk.
Verder: ruin, rasloos - wel een goede leeftijd. Als 'ie nog een jaar doorgereden word door een ervaren ruitertje wil de prijs nog best een skukkie stijgen, want dan kan je 'm verkopen als kinderpony (wat nu nog niet gaat)
Ik zou d'r nu zeg.. €450 voor over hebben. Is nog altijd bijna duizend gulden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:52

Xender van loolapelooza 2500 schatje!
Galatica van Youka 3500 (echt een heerlijk paardje om te zien)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:53

Kan er iemand met verstand van haflingers eens naar Par op pagina 2 kijken?
Ze is in de vorige topics al eens aan de beurt geweest, maar ben wel nieuwsgierig naar wat mensen nu van haar vinden.

Asjeblieft Haha! Haha! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:55

Ik dacht echt dat Simba klein was Verward Bloos Maar nu doen de foto's het en ik heb me inderdaad een beetje vergist Bloos

Van ponyprijzen heb ik echt geen verstand Dan ga ik onzin uitkramen Bloos Ik vond het al moeilijk genoeg om een prijs te maken voor de pony van mijn zusje....
Wat vinden jullie daar trouwens van Verward

Goldie, 7 jarige merrie, valkkleur, 1.43m. Z-springen, L2-dressuur en L-SGW. Trailer- en verkeersmak, geen stalgebreken.

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:59

Goldie: aparte kleur. Goed gepresteerd in de sport, mooie leeftijd. zo tussen de 3500 en de 4000

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:05

Rowan doet ook weer 'ns mee...

(mooie bewegingsfoto, maar hij is nu 1,5 jaar ouder!)
Afbeelding

(let niet op de te-lange hoeven)
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Prides' Spirit, een stamboek Welsh Cob van Carnifor Defiance. Ruin van voorjaar '98, 1.48 hoog. Vriendelijk en betrouwbaar, verkeersmak, trailermak (alleen te laden en lossen), aangespannen en onder het zadel (engels en western) bereden. Technisch ongeveer op L-niveau, soepel, geeft fijn na. Word nu klasse 1 endurance gestart en doet het goed.
Kan heerlijk buiten gereden worden en weet zich alleen en in groepen netjes te gedragen.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 30-09-03 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:22

k durf het haast nie te vragen maar wil iemand asjeblieft katowice taxeren die Gomel merrie...dit is mijn oude paardje die helaas verkocht is en ben zo benieuwd hoeveel jullie dr schatten...ze staat op pagina4 geloof ik..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:24

Ok, mijn meiden:

Honey
9 jarige zwarte Shetland merrie. Ingeschreven in het NMPRS, 2 maal 2e premie behaald. Beleerd onder het zadel, voor de wagen en in de vrijheidsdressuur. 100cm schoft.
Gouden Karakter.
v. Hassan v. Bunswaard
Afbeelding

Jamaica
4 jarige Haflinger merrie zonder papieren. 139 Schoft. Braaf in de omgang, redelijk braaf onder het zadel, maar niet voor beginners. B dress, en tot nu toe 70cm gesprongen. Verder beleerd in de vrijheidsdressuur. Schat van een pony, echte kroelkont.
Afbeelding

Afbeelding

Mystery
Schitterend zwart merrieveulen met NMPRS papieren. v. Saujana's Raja (v. Toyhorse midnight Shadow (superster preferent))
Verwachte hoogte 90cm.
Let op, ben benieuwd waar jullie myst op zetten er vanuit gaande dat ze géén onderbijt heeft.
Geb. 10/04/03
Afbeelding

Afbeelding

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:31

Pagina 1 & 2

Hydra: 2800,- is al een wat ouder paard en heeft niet in de sport gelopen, maar lijkt een heel geschikt recreatiepaard

Redwood van Leonie-M: 6000,- Gaaf beest! veel uitstraling, leuk papier en met zo te horen veel in huis.

Veerle van Joyce: 1000,- (?) Zit niet zo in de prijzen van haflingers Scheve mond

Toscar van Ethalate: 1750,- (?) zelfde als bij veerle Scheve mond

Misty van Destenietje: 2900,- Leuk all-round dier, wat volgens mij graag gezien word in de sport.

Voltrack van Guinni: 4300 (?) Heb echt geen flauw idee wat een arabisch volbloed kost. Maar hij heeft in ieder geval wel een mooie maat! en goed presterend in de sport.

Joy van Marloes-Joy: 4250 (?) papier, maar niet in de sport, maar lijkt wel leuk te kunnen bewegen. En drachtig! Maar jammergenoeg kleine maat.

Otermo van Gomir: 10 000 euro? leuk papier, goed presterend en mooie leeftijd.

SamSam van SamSam: voor 9000 neem ik hem mee Haha! heel leuk aansprekend paard met leuke bewegingen. goed karakter en capaciteit. En een geweldig koppie!

xkathleentjex: 1700 euro....is al wel oud en wegens de allergie. Maar ziet er voor haar leeftijd nog fit uit!

Tiko van Tiko: Echt geen flauw benul! eerst schijnen ze niet zo heel duur te zijn, dan hoor ik dat er eentje verkocht zou zijn voor 10000 euro. Dus ik durf niets te zeggen

de hengst Kwijl van Sjuimpje: E 11.500,- Geweldig paard! Lekker groot en imposant, heel leuk papier en heeeeel leuk bewegen.

Prima van xkathleentjex: 3500,- weet niet wat de afstamming is, maar dat maakt natuurlijk ook nog wel even uit. 6 jaar en nog weinig mee gedaan zo te lezen.

Miles van Lieke: 2300,- Leuke kleine D-pony met goed karakter. Maar is al wat ouder.

Galctica van Youko: Scheve mond alweer een arabier.....en een goed ook nog zo te lezen....heb echt geen idee....4500 (???)

Missnynke: leuke haf, jong en geen papier. 1300,- ? (zit dus ook niet zo in de haflingerprijzen he!

Vanta van loolapelooza: Jong en kent dus nog vrijwel niets, wel heel gaaf papier. En aansprekend exterieur: 2000 euro

Beau van Sily: Papier? Maar zit er leuk uit. Jong, nog niet zo lang onder het zadel. rond de 4500

Par: 1750 ? (geen verstand van, echt niet!)

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:58

Pagina 3 & 4:

Silence van missouri: 7000,- jong en al op goed niveau, maar nog niet in sport. Leuke prestaties gehaald op de keuring

Perlee van Perlee: Heb zo gauw niet echt een idee van, omdat er geen foto´s zijn. E 5500,-. Heeft nog niet in de sport gelopen, maar goed karakter.

Simba van Roxxie:E 7500,- Heel leuk aansprekend paard. Wat straks volgens mij heel leuk mee kan draaien in de sport. Ook leuk papier.

En redna
: Jammer van de maat. En al ietsje ouder. Maar heeft wel in de sport gelopen en braaf karakter. Ik zou zeggen zo´n 3250,- euro

De hengst van Roxxie: Capaciteiten genoeg, maar nog niet in de sport gelopen. Makkelijke hengst, leuk papier. ik zou zeggen zo´n....(oh wat moeilijk!).....gokje dan maar......E 8000,- ( Verward )

Nathalie: Die van jou had ik al getaxeerd --> 2800-3200

Baloe van Yvetje: oooooh die is mooi Haha! Zal me er niet over uitlaten Tong uitsteken Baloe wil nog wel graag een keertje getaxeerd worden hoor! Knipoog

Ilse: over dravers laat ik me ook maar niet uit. Geen verstand van, maar schijnen meestal niet zo heel duur te zijn toch?

MelodyT: Is nog jong. Heeft wel goed gepresteerd op de keuring. Is te hopen dat hij niet boven de 1.50 uitschiet. Goed karaker. 2250 - 2750

De oude merrie van MelodyT: Is al wat ouder. Doet het leuk in de sport. Leuke afstamming zo te zien. 3500 (?)

Little-sun: E 900,- Wel lief in de omgang, maar geen papier en wel een ´verleden´. En zomerexeem...

Vanta van loolaplooza: Ik weet dan lusitano´s niet erg goedkoop zijn. als ie palomino blijft, lijkt het me dat de prijs stijgt. Ik zou zeggen zo´n 3000- 4000 euro

nou hier laat ik het voorlopig even bij. Nou liefhebbers die Baloe voor me willen taxeren? hij is trouwens 1.45 m en staat op pagina 3

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:59

Ik heb van een hoop paardenrassen totaal geen verstand..
Dus hou ik het maar bij de enige Tinker die erbij zit hahaha
Tiko: €2500,- dit omdat hij toch een wat luxer type is, ruin is en geen NTS papier heeft wat voor mij zeker in de prijs zou schelen.

Nou vooruit ik zet mijn meiden er ook op Haha!

Nuala, Tinkermerrie van 8 jaar oud. 1.50m. Goed karakter en 100% verkeersmak. Op de keuring van het NTS in 2002 een 1e premie behaald en Ster verklaard. 4e op het dagkampioensschap. Haar veulen behaalde dit jaar ook een 1e premie.
Afbeelding
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Nualakeuring13(1).JPG[/img]

Maddox Nuage. Nu bijna 3 maanden oud, op de foto's pas 1 maand oud. Moeder Nuala (Ster) vader Pablo van de Bonte Parels. Behaalde op de keuring van het NTS een 1e premie en was dus 1 van de 3 merrieveulens dit jaar die een 1e premie behaald hebben.
Afbeelding

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:11

Honey: 350 als het een shetlander was: Is namelijk al wat ouder en 2e premie. Maar wel veelzijdig. Maar aangezien het een mini-paardje is, zal de prijs wel aanzienlijk hoger zijn. Maar heb daar echt geen flauw benul van Bloos (zag er laatst een op marktplaats voor 6000,-, dus ik zal maar niet gaan gokken Haha!) nou vooruit dan: 500 - 5000. Kan ik er toch niet ver naastzitten of wel Knipoog

Jamaica: 1400? Wel een mooie haf, maar niet de makkelijkste en haflingers zijn meestal ook niet zo heeeeel duur geloof ik. (zit niet in de haflingerprijzen, dus t is maar een wilde gok Haha!)

Mystery: zie honey (als het een shetlander was, had ik het geweten!

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:12

OVer tinkers gan ik echt niets zeggen hoor! Want volgens mij komt dat dan echt heel dom over....

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:01

Ik gooi er nog eentje in de strijd:
Patent(NikelxPortugalia(v. Gwizd)), Arabisch Volbloed, 1995, bruin, hengst, 1,57m, '99 nederlandskampioen lange afstand op de renbaan (3200m), heel verkeersmak en superbraaf op de trailer. En klasse III startgerechtigd.
AfbeeldingFoto:Wim Huybers
Afbeelding

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:13

Bloos! Die eerst foto!!! *kwijl*

Heb geen flauw idee wat een paard met zo´n titel op zijn naam moet kosten....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:35

yvetje schreef:
Honey: 350 als het een shetlander was: Is namelijk al wat ouder en 2e premie. Maar wel veelzijdig. Maar aangezien het een mini-paardje is, zal de prijs wel aanzienlijk hoger zijn. Maar heb daar echt geen flauw benul van Bloos (zag er laatst een op marktplaats voor 6000,-, dus ik zal maar niet gaan gokken Haha!) nou vooruit dan: 500 - 5000. Kan ik er toch niet ver naastzitten of wel Knipoog

Honey is nog steeds shetlander. Een shetlander inschrijven bij het NMPRS betekend niet gelijk dat ze een minipaardje is (hoewel sommige daar anders over denken)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:56

tica van youko: erg mooie merrie schat haar zo rond de 4500,-
honey: rond de 600 euro. heb er geen verstand van.
mystery: tussen de 200 en de 250

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:20

Redwood: 6000Euro: leuke uitstraling, geliefde kleur, goeie hoogte, alleen nog niet zoveel gedaan in de sport.

Honey: 600 Euro: Leuke shet, is zeer veelzijdig en voor de rest heb ik er geen reed verstand van..

goldie: 3500 Euro: heeft Z-gesprongen en ook dressuur en sgw punten.

(Maar eh waarneer vinden jullie een paard te duur??)

Enne is het niet leuk om de echte prijzen er ook neer te zetten??

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:24

Quote sjuimpje:

Wat Simba betreft ga ik niet vals spelen
Maar kan wel zeggen dat dit paard niet klein is, sterker nog, voordat Roxxie hem kocht heb ik 2 keer over een stel mensen gehad die hem wat te groot vonden, terwijl ik hem op 1.65 had geadverteerd. Ik heb hem nagemeten en toen kwam hij inderdaad al op 1.68 en zover ik kan zien groeit hij nog steeds

Hij is nu zo 1.70m. Opzich is hij dus niet meer gigantisch gegrooit..
Hoop alleen niet dat hij boven de 1.75m uit gaat proberen te komen..
Aangezien ik een nogal klein ben (1.63).

(hij groeit alleen wel heel snel in de breedte kwa hals en billen) Schijnheilig

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:26

yvetje schreef:
[Prima van xkathleentjex: 3500,- weet niet wat de afstamming is

*denkt even diep na want heeft papieren niet bij de hand liggen*
Vader is Markzauber. Ze is vooral dressuur gefokt, en veel trakhener erin

btw, Evita(de vos) is van Ubis, kleinzoon van Furiosoxx en Roswitha, dochter van Gondelier

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:52

Roxxie schreef:
Enne is het niet leuk om de echte prijzen er ook neer te zetten??

Dat is vaak gewoon lastig, omdat een dier vaak allang niet meer waard is waar de eigenaar 'm voor kocht. En wat een dier voor de eigenaar waard is, is weer heel wat anders dan wat 'ie werkelijk waar is.

Is er trouwens niemand die een gokje op Rowan wil wagen?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:27

Ik heb woody 5 maanden geleden voor 4000 euro gekocht. Toen was hij alleen zadelmak

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:12

En Patent? Wie durft? Ik weet wat er eerst voor 'm gevraagd werd (wat wij niet betaald hebben, hoe dat komt... Haha!)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:29

Ik heb niets over Patent gezegd omdat ik geen flauw benul heb wat voor invloed die titel heeft op z'n waarde. Als ik de titel negeer en gewoon kijk naar wat ik er voor over heb, zou dat wat onder de prijs liggen die ik voor jullie Voltrack neerzette. Dit omdat hij minder ervaring heeft, hengst is (voor mij geen voordeel) en (ik beken) omdat ik wel eens lanceer-verhalen over 'm heb gelezen. Knipoog
Zoals ik zei, minder als voor Voltrack, maar niet zo gek veel minder - 4500, 5000, iets in die richting.

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:53

Ja! Zullen we de schimmel ook nog een keer doen?

Merrie, 8 jaar, M1 bijna M2 startgerechtigd op een puntje na, wordt aan gewerkt, L springen. Ammaretto I x Rigoletto. Heeft nog nooit een veulentje gehad..

Afbeelding

Afbeelding

Kijken of ie al in waarde is gestegen, sinds het vorige topic.... Haha!