Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Mindim schreef:Ik vind dat paard welke Anthea op de foto laat zien wel mee vallen hoor, ik zie ze liever zo dan op de tweede foto, waar ik het paard eigenlijk te zwaar vind tonen. Maar goed, dat is wat ik zo van een foto zie.
Hetzelfde verhaal met jou Maramba, de allereerste foto's die je liet zien begin september, daar zie ik geen ondervoed paard hoor, ze is wat smal, maar goed, ze is pas 3 toch? Ik zie daar echt geen ondervoeding in, misschien wat meer bespiering kweken. Hier komt de smid ook wel eens 4 maanden niet bij bepaalde paarden, bij sommige paarden is het om de 8 weken nodig en bij anderen groeien de hoeven amper. Dat een smid dat dan ook zomaar kan beweren, vind ik vreemd. Ik heb een tinker en een kwpn, bij mijn tinker moet twee maal zo vaak een smid bij.
Mok bij paarden met sokken is lastig te behandelen en daar kan ook een lange periode overheen gaan.
Onze tinkers staan ook om eem zeer schrale wei, koudbloeden worden soms dik van lucht.
Dus om dat als verwaarlozing te bestempelen, vind ik wat zwaar. Wat ik me dan af vraag, waarom koop je dan een paard, als het er allemaal niet rooskleurig uit ziet, het is gestressed, ondervoed, medisch verwaarloosd volgens jou wat betreft hoeven en mok?
Maar als ik dan een foto zie van 9 september zie ik niet echt een verwaarloosd paard hoor.
Dit is ondervoed en dan is dit nog een milde foto, niet de paarden die hier boven genoemd worden.
[img]http://www.savethedogs.it/wp-content/uploads/2009/05/p1020845.JPG[/mg]
Hij word wel magerder van stres, zoals op de 1e foto.
maranba schreef:laten we eerlijk zijn een te dik paard is ook niet goed daar moet een eigenaar gewoon ook op letten. meestal word dat niet als verwaarlozing gezien. maar o mensen paarden met hoefbevangenheid is ook eigenlijk verwaarlozing maar soms hebben mensen de kennis niet en dan gebeur het toch. Ik denk dat veel mensen die net een paard komen niet weten hoe ze een paard echt moeten verzorgen. ik maak het mee hoor, kom ik daar en als je het mensen erover heb en uitleg dan kunnen ze zich voor de kop slaan. En hebben ze spijt.
Anthea schreef:Mindim schreef:Ik vind dat paard welke Anthea op de foto laat zien wel mee vallen hoor, ik zie ze liever zo dan op de tweede foto, waar ik het paard eigenlijk te zwaar vind tonen. Maar goed, dat is wat ik zo van een foto zie.
Hetzelfde verhaal met jou Maramba, de allereerste foto's die je liet zien begin september, daar zie ik geen ondervoed paard hoor, ze is wat smal, maar goed, ze is pas 3 toch? Ik zie daar echt geen ondervoeding in, misschien wat meer bespiering kweken. Hier komt de smid ook wel eens 4 maanden niet bij bepaalde paarden, bij sommige paarden is het om de 8 weken nodig en bij anderen groeien de hoeven amper. Dat een smid dat dan ook zomaar kan beweren, vind ik vreemd. Ik heb een tinker en een kwpn, bij mijn tinker moet twee maal zo vaak een smid bij.
Mok bij paarden met sokken is lastig te behandelen en daar kan ook een lange periode overheen gaan.
Onze tinkers staan ook om eem zeer schrale wei, koudbloeden worden soms dik van lucht.
Dus om dat als verwaarlozing te bestempelen, vind ik wat zwaar. Wat ik me dan af vraag, waarom koop je dan een paard, als het er allemaal niet rooskleurig uit ziet, het is gestressed, ondervoed, medisch verwaarloosd volgens jou wat betreft hoeven en mok?
Maar als ik dan een foto zie van 9 september zie ik niet echt een verwaarloosd paard hoor.
Dit is ondervoed en dan is dit nog een milde foto, niet de paarden die hier boven genoemd worden.
[img]http://www.savethedogs.it/wp-content/uploads/2009/05/p1020845.JPG[/mg]
Aan die van mij is niks te dik, als je dat te dik vindt... Zo word ie als ie veel moet rijden. Meer dan een handje basisbrok, hooi en gras krijgt ie niet. Hij kan niet eens dik zijn met zo'n schema.Hij word wel magerder van stres, zoals op de 1e foto.
Active schreef:maranba schreef:laten we eerlijk zijn een te dik paard is ook niet goed daar moet een eigenaar gewoon ook op letten. meestal word dat niet als verwaarlozing gezien. maar o mensen paarden met hoefbevangenheid is ook eigenlijk verwaarlozing maar soms hebben mensen de kennis niet en dan gebeur het toch. Ik denk dat veel mensen die net een paard komen niet weten hoe ze een paard echt moeten verzorgen. ik maak het mee hoor, kom ik daar en als je het mensen erover heb en uitleg dan kunnen ze zich voor de kop slaan. En hebben ze spijt.
Je moet uitkijken met dit soort uitspraken want hoefbevangenheid kan ook van medicatie komen.
Ik heb 3 pony's die gewoon van normale eigenaren kwamen. 1 heeft het echt heel heel slecht gehad. Feit is dat ie klappen heeft gehad en feit is dat hij onwijs veel tekort gekomen is (zie onderaan profiel voor zijn transformatie) maar als hij mij bijt krijgt hij ook van mij een knal. Grenzen moeten heel duidelijk zijn en je past je aanpak wel aan de pony aan maar dat betekent niet dat hij alles maar mag
En heel leuk voor iedereen die het idee heeft om een pony op te knappen maar bezint voor ge begint. Het is onwijs zwaar en duur. Bereid je voor op tegenslagen. 

maranba schreef:mijne is geen tinker maar kruising tinker. en die is nog jong en in de groei. ze heeft gewoon te weinig gekregen bij hun.
Een tinker word gauw veel te vet.
als je had gelezen zeg ik voor hun gezondheid als je een paard te veel geef is niet gezond.
maranba schreef:Erop rijden zonder grond werk gedaan te hebben. Dier was zo in angst op de keuring dat ik dan denk zo hoef een paard niet te reageren. .