Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:36

nine1987 schreef:
[***] schreef:

Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')

Zo ene heb ik ok meegemaakt.. Stond echt even dom te kijken..[/quote]

En weet je dat ik dat niet eens zo raar zou vinden. Een bijrijdster helpt heel vaak de eigenaar in nood. Eigenaren denken altijd de bijrijders een enorm plezier te doen, maar andersom geldt dat net zo goed!
In jouw geval is het wel een beetje eh.. apart.. om het zo maar te noemen :Y) maar heel gek zou ik het niet vinden als bijrijders betaald zouden worden hoor.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:44

mistery schreef:
Zo ene heb ik ok meegemaakt.. Stond echt even dom te kijken..

En weet je dat ik dat niet eens zo raar zou vinden. Een bijrijdster helpt heel vaak de eigenaar in nood. Eigenaren denken altijd de bijrijders een enorm plezier te doen, maar andersom geldt dat net zo goed!
In jouw geval is het wel een beetje eh.. apart.. om het zo maar te noemen :Y) maar heel gek zou ik het niet vinden als bijrijders betaald zouden worden hoor.

dat is ook echt een van de redenen dat ik niets vraag. Zo kan ik ook eens een extra handje vragen als ik in nood kom.
En dat ik kan vragen of ze normaal om willen gaan met spul en beest. Gewoon omdat ze te gast zijn en geen klant=koning is.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:12

Nou heb eerst bij één eigenaar heeel veel verzorgpaarden gehad (rond de leeftijd van 11-13) Maar die eigenaar was heel erg dominant, dus daar heb ik met heel veel moeite gebelt. Daar mocht ik eerst altijd om een shet x welsh rijden maar die werd verkocht en nog meer kwamen en gingen. uiteindelijk mocht ik niet meer rijden omdat ik op een pony niet meer durfde. En zij zei tegen mij: ''ja, die durft er ook niet meer op''. ''ja hij is echt heel gemeen.'' Daar maak je mij niet rustig mee..... En zonder wat te zeggen mocht mijn vriendin wel rijden en poetsen en ik alleen poep scheppen, water vullen en bevriezen.
Dus eigenaren kunnen d'r ook wat van. (maar niet iedereen hoor :D )

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:34

Knert schreef:
mistery schreef:
Zo ene heb ik ok meegemaakt.. Stond echt even dom te kijken..

dat is ook echt een van de redenen dat ik niets vraag. Zo kan ik ook eens een extra handje vragen als ik in nood kom.
En dat ik kan vragen of ze normaal om willen gaan met spul en beest. Gewoon omdat ze te gast zijn en geen klant=koning is.

Eigenlijk vind ik dat je dat niet eens zou hoeven vragen... Ik vind het niet meer dan normaal dat ik als verzorgster normaal met de spullen omga en dat de eigenaresse erop kan rekenen dat ik mijn verzorgpony niet kletsnat op stal zet..
Als ik iets per ongeluk kapot maak, koop ik nieuw (al vind de eigenaresse dat niet zo nodig geloof ik), ik koop regelmatig snoepjes, wortels of appels voor m'n verzorgpony en als iets anders op is, rij ik ook wel eens langs de ruiterwinkel. Regelmatig maak ik even wat spullen schoon of ruim ik de kast op stal.. Ik vind dat dat er ook bij hoort en dat de eigenaresse daar niet om hoeft te vragen eigenlijk :P

Anomien

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:03

@ Mirjamsel...
klopt maar tegenwoordig willen ze zoveel. De een wil op wedstrijden, zonder uberhaubt maar een rijbewijs te hebben. Zonder aanhanger en ouders willen niet, maar ze gaan toch! Kijk ik wil me best inspannen, maar niet als het op de hebbe-hebbe-hebbe manier gaat en ik kan er achteraan hobbelen onder het motto "betaal er toch ook voor". En kapot gaan kan alles, maar eerlijk aangeven dat er wat kapot is lijkt mij heel fijn. Of veel te veel willen. Ik vind een kind alleen het bos insturen met een jong paard gewoon onverantwoord. 3 keer raden wie er als eerste thuis is.

@ algemeen Oh en trouwens, de nieuwe verzorgster van mijn kleinste is een leuke meid.(ze is net weg van kennismaken) En niet onbelangrijk, er staan 2 ouders bij die ook lekker met beide voeten op de grond staan. geen echte paardenmensen, maar weten volgens mij donders goed wat wel en wat niet kan of gaat. En volgens mij hebben ze dat hun dochter prima bijgebracht. Ze hebben een goed gevoel wat betreft bescherming van kind-paard. Zoveel beter dan nochalant hun kind wijsmaken dat ze bij een ander wel vast met een groen paard op wedstrijden en alleen het bos inmogen.

Alleen al dat ze het poetsen waardeert zegt al zoveel (al mogen ze natuurlijk veel meer).

De rest begeleid ik en zullen we vanzelf zien. Tijd.....
Eerst maar eens lessen op een ouder mak paardje.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:36

Na al die verhalen mag ik wel in m'n handjes knijpen met mijn verzorgster :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:54

Mijn mond staat echt open van sommige verhalen hier! Ik ben zelf verzorgster. Toen ik 11 was kwam ik bij iemand thuis voor haar (toen) 29 jarige paard om die gewoon 1x per week lekker te verwennen. Ondertussen is dat paard 33 en kom ik er 3/4 keer per week om lekker te poetsen. Ook doe ik nu haar andere paard. Die heeft artrose en eigenlijk wordt er niks meer mee gedaan. Ik doe nu Parelli met dat paard en als we wat verder daarmee zijn ga ik ook samen met de eigenaar stapritjes maken :) Verder doe ik gewoon uit mezelf klusjes zoals uitmesten, hoeven natmaken (zijn nogal droog) mits het niet te koud is en bij dat paard met artrose bekap ik hem zelfs soms (natuurlijk bekappen, eigenaar staat er dan bij en zelf bekappen is aangeraden door de hoefsmid). Paard heeft een hekel aan de hoefsmid maar bij mij laat hij het gewoon toe en ik heb alle geduld met hem. Eigenaar voelt het te erg in haar rug om het regelmatig zelf te doen.
Heb ook nog een bijrijd paardje gehad, super fijn beestje maar ook al aan de oude kant en een enorme klier met rijden. Vond het in het begin wel leuk maar opgegeven moment was ik dat geklier helemaal zat. Begon het toen ook wat drukker te krijgen met school dus ben er toen wel mee gestopt. Ben toen nog met een mega doos merci langsgegaan :+

Ik heb zoiets van, om te rijden ga ik wel op les. Rij ondertussen western en een western bereden bijrijdpaard vinden hier is echt knap lastig. Gelukkig heb ik privéles bij een zeer kleine stal (1 pensionklant, 1 lespaard, 1 paard van mn instructrice), en als je daar verkeerde hulpen bij geeft merk je dat heel goed. Leer dus prima rijden zo, en al het getut om een eigen paard leer ik ook :)

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:18

Ik ben de eigenaren van mijn vroegere verzorgpaarden hartstikke dankbaar dat ik mede dankzij hen zulke geweldige jaren heb gehad, zo veel heb geleerd en heerlijk met die paarden heb kunnen aanrommelen, zeker. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat de eigenaar in veel gevallen ook in zijn handen mag knijpen dat ze iemand hebben die (als ze dat gevonden hebben) door wind en weer komt, dieren beweging geeft, verzorgt, mest, etc. Ik vind het inderdaad apart dat de moeder van het meisje dat in een van de posts werd genoemd bijna geld verwachtte voor haar dochter voor het rijden van de paarden, maar ik vind het in veel gevallen andersom ook onzin (verzorger die eigenaar betaald voor beweging geven, mesten, poetsen, verzorgen van zijn paard!). Het is een beetje een win-win situatie vaak, en ik begrijp in de meeste gevallen niet waarom daar geld bij moet komen kijken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 22:21

Zo'n geval van ''iemand die voor mijn paard zorgt en hem beweging geeft'' zoek ik niet eens..
Gewoon iemand die van hem geniet. Beweging krijgt hij zelf al. En ervoor zorgen doe ik al. Maar gewoon van hem genieten :)

maargoed, zoals ik nu per pb een aantal mensen gehoord heb ben ik niet de enige met deze ervaring met dit specifieke meisje..

Een financiele bijdrage zijn voors en tegens van. Vind beide wel aannemelijk..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:20

Wij hebben verschillende verzorgsters gehad en de 1e twee, twee zusjes, deden het eigenlijk best aardig.
Die wilden alleen maar poetsen en knuffelen. Toen ik zwanger werd, heb ik een pony erbij gekocht omdat ik niet meer zoveel tijd had en kon rijden met mijn paard. Die pony was een stuk feller en .....opeens kwamen de zusjes niet meer.
Ik weet nog altijd niet of dat nou door de pony kwam (misschien waren ze bang voor haar) of door school (ze gingen naar de middelbare en hadden veel huiswerk en dus min tijd).

De tweede, Debby, was echt geweldig. Ze was 11 jaar toen ze bij ons aanbelde. Ze heeft de pony ingereden en heeft er jarenlang op gereden. Ik hoefde maar te bellen of ze ging mee. Elke week gingen we samen naar de ponyclubles.
Op het laatst ging ze alleen op weg en ging dan met vriendinnen en vrienden van de ponyclub samen buitenritten maken. Ze was 16/17 toen we haar hebben laten overstappen op een van de andere paarden, omdat ze echt te groot werd voor Bonny. Het was jammer dat ze moest stoppen.

Voor de 1e shetlander (Seppi) van Opa hadden we een ontzettend lieve verzorgster. Die woonde een stukje verderop. Zelfs toen ze haar eigen pony kreeg, bleef ze trouw naar Seppi komen. Toen Seppi niet meer voor de koets mocht wegens longproblemen, heeft Opa haar aan haar geschonken. En nu staat Seppi dus eenn weitje verderop, de pony van dat meisje gezelschap te houden.

Maaaarrrrrr, het is ook een keer helemaal mis gegaan met een verzorgster:
Voor de 2e shetlander kwam op een gegeven ogenblik ook een meisje van 15 jaar. Daar mag je toch eigenlijk al wat meer van verwachten dan iemand van 11/12....maar helaas.
Die wilde de pony ook wel beweging geven, maar het diertje was ongetraind en moest nog conditie opbouwen. Op een gegeven ogenblik: kind en pony weg. Uuuuren. Halve familie is er op uitgegaan om haar te zoeken, want we wisten niet of er wat gebeurd was.
Komt schoonvader haar op een gegeven ogenblik tegen, op de pony, pony kletsnat, ogen rolden in de kassen, helemaal gestresst dus. Als reactie waar ze was geweest: ze was met een vriendin uit een dorp verderop gaan rijden (urenlang...zonder toestemming) en de pony was zo nat omdat ze hem in de beek gewassen had.
Ze wilde ook doodleuk er weer opstappen om verder naar huis te rijden, maar daar heeft schoonvader mooi een stokje voor gestoken....ze mocht mooi zelf lopen naast de pony.
Bij thuiskomst gezegd dat ze niet meer zonder toestemming de straat op mocht met het dier.
In dezelfde week nog ziet mijn schoonzus haar doodleuk met de pony vertrekken. Op de vraag of dat wel mocht zei ze : JA.
En dat was dus niet waar, ze had het niet gevraagd.
Schoonvader heeft haar dus die dag dus weggestuurd met de mededeling dat iemand die niet kan luisteren, niet meer hoeft te komen....en de dag erna stond ze er dood leuk weer }:0 .
Maar dat was dus ook echt de laatste keer, want dat is toen nogmaals een keertje, maar toen wel heeeel duidelijk uitgelegd :x

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:29

Wilawander schreef:
Na 1 verzorgster was ik het al zat. Ze kon rijden. Nou de beste die dat beoordelen kan is mijn oude merrie. Die heeft een trucenboek van A tm Z voor mensen die denken wat te kunnen. Ik sta erbij en zie merrie met een engelengezicht rondstappen en zeg ik ga even uitmesten, redt jij je alleen? Oh ja hoor!!!

Sta dus achter de schutting stiekem te gluren, je hebt wel de verantwoording toch? :D

Paard parkeert kont in hoek en staakt :') Meisje toe dan lavita, alsjeblieft enz. Na 5 minuten roep ik "lukt het" vanuit de stal. Lavita gelijk lopen als een engel en zei ja hoor.
Toen kwamen de huppelpasjes (galoppasjes na elke 4 drafpassen) Het zijwaarts gaan op Lavita's commando, elke keer als ik vanuit mijn positie een keer schraapte met m'n keel liep ze weer evenbraaf normaal :D Het is zo'n lekker ding :(:)

Fijne eigenaar ben jij.
Ik zou hard wegrennen als ik die verzorgster was hoor.
Vind het niet gek als ze dan niet meer terug komen.
Zeker de eerste keer, dan geef je toch een beetje hulp & uitleg?
Lijkt mij wel normaal iig.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:32

Wat een verhalen, daar vallen mijn ervaringen bij in het niet...

Heb een hele grote gelder, bomproof wanneer het hem uit komt, maar superlief verder.

Maar ooit toen hij nog een klein jongetje was en net onder het zadel, heb ik een bijrijdster erbij gezocht.
Ik wilde graag iemand met ervaring met jonge paarden die mij kon ondersteunen en hem ook iets meer kon doorrijden. Eerst iemand van de stal waar ik stond, altijd een grote mond en veel bravoure, en die kwam er met een gebroken neus van af. Daarna een meisje dat binnen kwam, met sporen waar ik eng van werd, en die kreeg hem al niet eens zijn box uit. En de laatste.. dat was een verhaal apart. Mevrouw had zeer veel ervaring etc etc.. veel verhalen, dus ja ik verwachtte wel iets.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat mijn paard op dat moment niet heel blij was met een sperriem om. En ik had de beslissing genomen om dan eerst maar gewoon zo, zonder sperriempje te rijden. Paard blij, ik blij. Deed je het riempje vast, dan werd het knarsen en staak, zonder riempje, liep hij zonder gedoe gewoon mee. Nou was snel beslist. Ik wilde vooral dat zijn ervaringen met rijden zeker in de beginperiode positief waren.

Mevrouw erop, woest omdat zijn hoofdstel "niet kompleet" was, en gaf er een paar schoppen in, stond echt met mijn mond open. Vervolgens rukken en sleuren in zijn mond en meppen met een zweep. Ik haar stil laten staan, nogmaals uitgelegd dat het een jong ding is die ik met name door positieve ervaringen wilde leren. En dat dat slaan en gesleur niet echt helemaal top was.

Haar mededeling, "hij kennie recht op zu potuh lopeh en hij moet gvd luisteren als ik stuur"

Nee dat kan hij idd nog niet, hij wil nog wel eens zwalken en als jij hem op de binnenhoefslag laat lopen dan kan hij niet aan het hek gaan kleven. Nou lag allemaal aan mij, en er was niet mee om te gaan. En dat paard dat was niks en dat zou ook nooit wat worden.

Dat was een eens en nooit weer ervaring.

Inmiddels 5 jaar later, sta ik mij madame op dezelfde stal. Hilarische taferelen want zij heeft de illusie dat ZIJ hem zadelmak heeft gemaakt. Maar da's wel lastig want als zij heel stoer roept dat zij dat heeft gedaan, en ik doodleuk 5 minuten erna sta te vertellen dat ik ze zowat van mijn paard heb getrokken.. sta je toch mooi voor ... met je grote mond.

Laatst stond ze heel tof te vertellen dat het wel een moeilijk paard was, en dat hij toch relatief weinig kon, en ondertussen sprong meneer juist op dat moment dik 1,50 met mijn instructeur. Was ze ook niet gelukkig mee. Verder weet mijn paard nog exact wie ze is, ze is de enige op stal die hem geen halster om kan krijgen dus kan er enorm van genieten :D

En ach dan heeft ze nog heel wat meer opmerkingen.. maar inmiddels besloten dat van een natte krant, je niks anders kan verwachten dan dat het afgeeft.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:32

Ik ben al aan mijn 3de verzorgster.

2 lieve meiden achter de rug hoor! daar niet van!

1 meisje was alleen wat onzeker, en mijn jonge paardje heeft echt leiding nodig.
Ze heeft na haar vakantie netjes opgebeld en gezegt dat ze het toch wat te lastig vind allemaal.

het 2de meisje had ik deels voor haar gedaan (tegelijk met nr 1), ze is echt fan van mijn paardje, maar deed geloof ik nog een stuk of 6 pony's op stal, dus mijn paardje werd een van de .. dat werkt niet bij mijn paardje.
Daarnaast had ik afgesproken dat elke stap na het poetsen en wandelen pas gedaan werd als ik het zei, en de eerste keer samen.

Vervolgens vind ik de longeerlijn kapot in de kast.. en inderdaad.. heeft madam gelongeerd zonder toestemming! ('ze ging er in galop ineens vandoor'... ja, dat was nou precies de rede!)
Dus heb ik stopgezegt.

Nu heb ik dame nr 3. ietsjes ouder, wat serieuzer, ervaren met western ook, dus kan straks ook rijden, en komt nu gezellig samen met haar moeder.
Zij heeft echt een klik met mijn paardje merk ik! mijn paardje zag haar gelijk als leider, en volgde en luisterde meteen! dus dat is al een fijne start!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:16

hier ook de nodige ervaring met verzorgsters , de allereerste kwam tot de conclusie dat ze onze pony eigenlijk niet zo leuk vond,maar zei dat niet ,en reed liever op een andere merrie, die vervolgens verkocht werd (stond te koop,was bekend) en toen die verkocht was zakte de motivatie als een kaartenpakhuis in.
de manier van weggaan is vind ik persoonlijk niet zo netjes verlopen.
daarna een bijrijdster die meende te kunnen rijden maar amper kon blijven zitten, en de daarop volgende lag binnen 2 rondes al in het zand.....
degene die daarna kwam kon hem wonderbaarlijk genoeg zonder noemenswaardige problemen rijden, en deed het zo leuk en vond het zo leuk dat ze gelijk een paard bij ons op stal kocht.....
omdat mn dochtertje waar het uiteindelijk om draaide echt niet met de pony uit de voeten kon hebben we hem verkocht, en een lieve brave merrie teruggekocht , en dat gaat super , de oude bijrijder is helemaal gelukkig met haar paard ,en dat contact gaat ook allemaal leuk.(is bij ons op stal gebleven)
uiteindelijk iedereen blij , maar voor mij geen bijrijders/verzorgers meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:27

Om al deze redenen zou ik geen verzorgster willen... ik denk dat als er een dingetje mis zou gaan, ik gelijk uit mijn slof zou schieten en dat is niet helemaal eerlijk, want er kan natuurlijk altijd iets mis lopen.. Daarom maak ik zelf maar tijd ten koste van andere dingen :P

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:31

ik vind antwoorden zoals kleine kinderen hebben geen verantwoording niet waar,
ik heb nu eigenpony's maar toen ik 12 was ben ik ook begonnen met 2 men shetten, zo uitgebouwd, heb nu 4 eigen shetten....

ben altijd mijn afspraken na gekomen!!!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:21

Ik heb een onwijs lieve meid die op ponylief rijd 1 keer in de week. Ik laat haar nooit compleet alleen, maar meer omdat ik gewoon erbij wil zijn mocht er wat gebeuren. Maar haar zou ik alles toevertrouwen. Als ze wat ouder is wordt het een ander verhaal, ze is nu 14. Verder leen ik pony ook wel eens uit aan de mensen op stal omdat ik weet dat ze netjes wordt behandeld en mijn spulletjes weer gewoon op hun plek terugkomen. Maar vaak genoeg vreemde bijrijders gezien, die ook in 1 keer weg zijn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:58

ik mag nu wel in m'n handjes knijpen :=
heb een onwijs lieve verzorger op dit moment, komt werkelijk in weer en wind ( het onweert/stormt/regent ALTIJD als ze er is :+ ), en als ze niet kan rijden, komt ze gewoon uitmesten en binnenhalen.
en ze woont nou niet bepaald naast de stal. :+
qua rijden is het een basisruiter, maar wel eentje die geen "rare" dingen doet, ik durf haar met een gerust hart alleen te laten.
mijn wedstrijdpaarden kunnen weken gereden worden zonder dat ik ze opnieuw moet opvoeden bij haar ( heerlijk!)
in het verleden verschillende verzorgers gehad die allemaal hun plus en minpunten hadden,maar deze is wel het meest constant, en vind het fijn dat ik 2 dagen per week iets meer tijd voor andere dingen heb omdat ik weet dat de paarden in goede handen zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:13

Ik heb vanaf mijn negende een pony verzorgd, in het begin kreeg ik 3 keer in de week les omdat ik eigenlijk nog niet echt kon rijden, ik kon stappen, draven en alleen maar aan de longe galopperen. Wel kon ik sturen en figuren rijden, maar ik was echt nog eigenlijk zo groen als wat. Ik kwam ook nog niet van de manege af. Van deze lessen heb ik zo veel kunnen leren en kon ik naar een paar maanden naar de ponyclub. Op deze stal mestte ik de stal uit, zorgde ik dat ik aanveegde enz. En dat met 9 jaar toen ik begon. Na een poosje is mijn zusje daar ook gekomen toen ze 8 was, en heeft daar ook helemaal leren rijden van de eigenaren op een van de andere pony's, en is later daarmee ook naar de ponyclub gegaan. Met de pony's mochten we alles voor een kleine bijdrage en hebben we ook wedstrijden gestart, de hele verzorging erom heen geleerd, en daarbij werden we begeleid. Dit heb ik echt als een heel fijne tijd ervaren en heb er tot mn 12de gereden met hun pony's waarna er een eigen pony kwam die we ook daar gestald hebben. Nadat mn zusje een ongeluk kreeg met een van de pony's heeft ze een andere verzorgpony gevonden die iets rustiger was en waar ook stalling was voor nog een pony en daar is onze eigen pony ook heen gegaan. Met die verzorgpony mochten we ook alles doen. Nadat ik te groot werd voor de eigen pony en deze werd verkocht ben ik bij mijn instructrice een paard gaan rijden waar ik heel erg veel van heb geleerd.

Ik ben echt super blij met deze kansen die ik heb gehad bij deze eigenaren vooral omdat ik op die manier toch lekker kon rijden, heerlijk kon poetsen en andere stalwerkzaamheden kon doen ondanks dat mijn ouders geen eigen paard wilden kopen.

Nu ik studeer rijd ik niet meer bij mn instructrice en heb ik een verzorghaflinger gevonden, waarmee ik ook alles doen mag, maar als ik weinig tijd heb toch evt. een weekje stil kan staan om daarna er zo weer op te stappen en lekker rustig mijn rondjes te rijden. Ik ben al deze eigenaren toch dankbaar dat zij het mogelijk maken voor mensen die door omstandigheden financieel gezien of doordat de ouders er niet achter staan toch lekker kunnen paardrijden, het paard kunnen verzorgen, en ook nog kunnen bijleren. Al dan niet met een bijdrage of zonder. :)

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:54

Ik ben bij iemand op stal gekomen, ook als verzorger.
Ik reed daar de paarden, maar de 2 jarige was echt mijn vriendin.
De eigenaar ging op vakantie en die 2 jarige (toen 3 jarige) mocht wel bij mij op stal staan in die tijd.
Ik aar beleerd en gereden. ze is nooit meer weg gegaan. ze is ondertussen 5 en staat nog steeds bij mij.

Ik kan met dit paard doen wat ik wil, het is bijna mijn eigen paard.
Heel fijn dat ik zoveel mogelijkheden krijg bij deze mensen.

Ook heb ik mijn eigen paard.
Ik zou ook nooit een bijrijder willen.
Het lijkt mij wel eens handig, maar simpel weg om ongelukken te voorkomen. Ik weet hoe mijn paard uit de hoek kan komen, en wil hier geen risico's mee lopen..

Wat een rare verhalen hier allemaal. gelukkig zijn er toch ook wel goede verzorgers en verzorgsters!! (:

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:21

ik ben nu 13
ik heb en aantal jaar een verzorgpony,
had aan het begin helemaal niets.
wist niet dat ze kon rijden en heb haar dus jaren bijna alke dag alleen verzorgd.
heb eens aan de eigenaar gevraagd of ze ook kon rijden (dacht probeer het eens)

had nog een zadel en hoofdstel van een oude verzorgpony maar het zadel was wel een shetlanderzadel maar ja,
heb het:
-zadel
-hoofdstel
-halster+halstertouw
- 3 dekjes
- 3 X peesjes
- antie vlieg
-poetspullen
- zweeddeken
enz. allemaal zelf moeten kopen of voor mijn verjaardag natuurlijk.

zou de eigenaar heel erg dankbaar zijn als diegenege alles al voor me had
(schelde een hoop kosten)
maar kan ook wel begrijpen dat het in mijn geval ook niet erg zelfsprekend was
eigenaar kan er niets mee (hij is 80)

begrijp niet dat sommige mensen het niet inzien hoeveel geluk ze heben met eeen verzorgpony
je hebt eigenlijk een half eigen paard GRATIS !!!
en daar zou je ook nog betaald voor moeten worden ????
raare mensen op deze wereld hoor

xxx
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 28-10-13 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje tekst op verzoek verwijderd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:56

*ping*

NEXXT!!

Nog gegadigden? :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:05

Ach, je bedoelt het allemaal goed. Succes met iemand blij maken. :P

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:07

Goh wat een verhalen allemaal! Mijn pony is jarenlang manegepony geweest, dus niet de meest moeilijke in de omgang en met rijden. Ik zocht iemand voor 2 keer in de week. Er reed een leuke meid samen met mij in de springlessen. Kan goed rijden en is niet veel jonger dan ik. Veel respect naar de pony, naar mij en naar mijn spullen. Dus ik heb haar gevraagd ipv andersom! Het gaat super! Elke dag een smsje hoe het gegaan is en mijn spullen liggen in het kastje zoals ik ze de dag ervoor erin heb gelegd. Zou niet meer anders willen!! Wij 2 zijn de enige die erop rijden en daar houd ze zich ook aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:12

Helaas heb ik zeer slechte ervaringen met verzorgsters, maar 2 waren goud goed echt waar.Maar de laatste hebben er voor gezorgd dat ik er nooit meer aan begin.1 kon achteraf helemaal niet goed rijden,zelfs op zadelen was een ramp.Op een dag kwam ik en de zweep sporen stonden op zijn rug,nee zei ze resoluut hij mag niet grazen hij heeft het niet verdiend hij loopt helemaal niet bij het longeren.Ik had erge spierreuma toen dus gaf het vaak aan haar uit handen.Ik had al een tijdje het idee dat er iets met hem was,maar dat zag zei niet.Nee hoor hij is gewoon lui zei ze dan,later bleek dat hij leverbot had.Toen hij steigerde om haar er af te werken wist ze niet wat ze moest doen,daar na gebeurde er weer iets.Ik heb haar toen gebeld en zei pak je spullen maar en weg wezen a.u.b.