Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:35

Jeps, ik noem mijn paarden eigenlijk nooit bij hun naam.... Ja, als ik over ze praat heb ik het over Wietje en Wyona, maar als ik het tegen de paarden zelf heb noem ik ze anders. Mijn grote weet neit beter of dat ze Vos heet en mijn kleintje weet volgens mij niet beter dat ze Pony heet :o De kinderen op de boerderij roepen wel altijd Wyona, dus misschien heeft die nog ee idee, maar Wietje zeg ik egienlijk nooit.

Maar eerlijk gezegt heb ik niet het idee dat ze uberhaupt snel op namen reageren, maar gewoon op stem :)

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:36

Roly24, destijds roepnaam Roly (samenvoeging van 2 namen) is geworden: Romy, sinds ze bij ons is.
Omdat ze al luisterde naar de naam Roly en wij dit geen mooie naam vonden, hebben we er iets van gemaakt wat er op leek :)

AngeliqueB

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:50

Mijn eerste paard heette Sultan, en dat werd Sul. Het pastte ook enorm goed bij hem, hij was een sulletje...
Elsje heette zo, en dat is gebleven, haar zoon werd bij mij geboren en die heb ik Kjartan genoemd.
Rosslyn heette op papier Britt, en bij haar vorige eigenaar Roosje... Ik noem haar Rosslyn als ze vervelend is, op de wei roep ik haar als Rosse (ze is toevallig ook nog vos!) Mijn dochter begon daarmee want ze kon Rosslyn niet uitspreken als 4 jarige, ze zei Rosselyn..

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:51

Ik vermoed dat mijn jongste ruintje denkt dat 'ie Irritant Etterbakje heet. Of Deugniet. Of Dat krijgt hij namelijk minstens zo vaak te horen als z'n echte naam. En op namen reageren doen ze sowieso niet echt. Het maakt niet uit wat ik roep, als ik maar iets roep komen ze meteen hinnikend aangerend. Ik heb de namen gewoon gehouden zoals ze waren. En ja, dat heeft tot gevolg dat ze echte "mensennamen" hebben. Maar dat past wel bij ze.

Al kan ik me voorstellen dat wanneer je paard zo'n lange onuitspreekbare stamboeknaam heeft, die de fokker alleen maar bedacht heeft omdat hij met een bepaalde letter moest beginnen, en met een bepaalde uitgang van de merrielijn moest eindigen, je de naam verandert.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:59

Mijn paard heet officieel volgens het stamboek Martijn. Zo noemde ik m eerst ook. Maar dat is na een tijdje verandert in Tines. (Al een jaar of 6/7 nu) Dat staat ook op z'n naambordje. Maar volgens mij heeft mijn paard nooit echt naar z'n naam geluisterd. Maar meer naar mijn stem. Al noem ik m gekke Gerritje dan kijkt hij nog op.

De laatste tijd heeft hij weer een nieuwe bijnaam>> Biefstuk. Maar dat heb ik meer expres gedaan. Omdat ik knetter werd van die mannen die die iedere keer dingen zeiden zoals: Ik vind paarden ook heel leuk hoor.... Op m'n bord. Dus het is meer een koosnaampje. :') Maar ik vind m wel leuk... :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:02

Ik heb helemaal niets veranderd, zijn naam is maar 1 lettergreep en ook vlot genoeg :D
Volledige naam is natuurlijk wel langer ivm stamboek, maar ach: dat is puur voor het paspoort :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:12

Jazeker heb ik de naam gewijzigd en er nog heeeeel lang over nagedacht ook nog. De mijne heet(te) Welfare en dat betekent Bijstand ;-)
dat vond ik geen leuke asociatie. Degene vanwie ik hem kocht noemde hem Willem als roepnaam, maar wij hebben al een Willy dus dat was niet zo handig. Ik heb hem Whizzard genoemd Whizz - van whizzkid en whizard van tovenaar, samen dus whizzard of whizz.
Zijn volledig naam is nu Willem Whizzard Welfare - www :D Whizz past bij hem, hij is superslim en goed in wat hij doet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:21

poly vd molenweg is pebbels geworden.

En mijn hengst beau = bo geworden (was 3 weken oud )

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:25

Bij een vorig paardje had ik de naam ook veranderd. HIJ heette op papier Tirola. Leuk voor een merrie, want moeder heet pirola en oma firola. Maar voor een ruin???? Echt niet!! Is na lang denken Tiego geworden. Hij luisterde er prima naar.

Heb nu nog een pony, Valerio, die ik bonny de pony noem. En een merrie, Cohpard, die gewoon merrie genoemd wordt.( zoals bij mij elke merrie genoemd wordt)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:29

Mijn paard heet op papier Enzo, zo noem ik hem ook :)

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:32

Mijn tinker heette Prins toen we hem kochten en dat hebben we verandert naar Damian.
Mijn haflinger heette Alex en dat heb ik veranderd naar Angus :)

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:35

Paard op m'n werk (Nederlands Trekpaard) heet op haar paspoort Trude... VERSCHRIKKELIJK!

Nu heet ze Kato. Pas toch iets beter bij zo'n log paard.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:37

Mijn allereerste pony kreeg ik toen ik nog heel jong was. Die heette Mariaki en toen heb ik hem Mark genoemd, wat ik nu overigens een verschrikkelijke naam vind voor een pony :')

Onze D pony ruin heet Rambo, die naam past wel echt bij hem. Al noemt m'n zusje hem altijd bo-tje dat vind ik dan weer lekker homo. Vind Rambo een stoere naam. Hij vind zichzelf ook heel erg stoer :j maar owhee als het gaat regenen dan staat meneertje als eerste aan het hek omdat hij naar binnen wil. Hoef hem dan niet eens vast te houden. Rent zo z'n stalletje in. Dus af en toe is het ook een watje.

M'n shet heet Bonny. Vind de naam niet zo heel geweldig maar ach, meestal is het Bon of Uk. Of ze echt naar haar naam luisterd weet ik niet. Ze is meer bezig met kijken/luisteren of er iets te eten is.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:37

Ik vind Trude niet mooi, maar bij zo'n trekpaard vind ik het juist wel passen. Een Nederlands trekpaard moet toch een oerhollandse naam hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:40

mijn pony heete [***].
Maar ik reed vroeger op een pony die [***] heten, dus daar heb ik al een plaatje bij.
Daarnaast ben ik vroeger wel gepest met mn naam Balou de dikke bruine beer, enzo. Omdat ik [***] heet, en je het uitspreekt als Aloe.
Ik had al allemaal namen, maar toen ik er kost stond er op het papier, [***] ([***]).
Eerst vond ik [***] niet zo leuk, lastig ook. zei steeds Kiana.
Maar nu ben ik er aangewend, en ben ik heel blij met haar naam!

Als ik der naam roep dan komt ze.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:42

Ik vind Kinaia echt een waanzinnig leuke naam trouwens hoor! (zie hier sowieso een hoop leuke namen voorbij komen).

Ik had destijds bedacht om hem een Welshe naam te geven (gezien het een Welsh is) maar de meeste van die namen zijn echt onuitspreekbaar :') Heel veel waar serieus geen klinkers in voorkomen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:46

amyz schreef:
Ik vind [***] echt een waanzinnig leuke naam trouwens hoor! (zie hier sowieso een hoop leuke namen voorbij komen).

Ik had destijds bedacht om hem een Welshe naam te geven (gezien het een Welsh is) maar de meeste van die namen zijn echt onuitspreekbaar :') Heel veel waar serieus geen klinkers in voorkomen :=

arme pony, nu is het een koekje :')

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:48

Ze reageren idd op stem, ik noem Sil ook wel Tijger of Cowboy en reageert er allemaal op :P Alleen is Sil zo lekker krachtig voor als je boos bent haha!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:49

Dat dan weer wel, maar nog altijd beter dan Cnwr oid :') En eerlijk is eerlijk, t is ook best een koekje zo nu en dan :=

Oh als ik echt boos ben heet Bis 'kneus'' :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:53

Roelette kreeg bij mij de roepnaam Ruby
Sweet Masquerade ( connemararuin) had als stalnaam al de naam Jou-Jou ( spreek uit Zjoe-Zjoe) en dat vond ik zo leuk dat ik dat zo gehouden heb.
De nieuwste aanwinst ( connemara merrie veulen van nu ci 3 maanden) heet Rory Rapunzel.... Omdat ik er toch ook wel van ben om niet te veel te veranderen, aan een in dit geval wel met zorg uitgekozen, naam, wordt haar roepnaam waarschijnlijk gewoon Punzel ( ik vind het eerlijk gezegd écht leuk: Punzel; simpele klanken / niet zo ingewikkeld/vergezocht/hoogdravend en tóch origineel!)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:53

Nja. Voordat mijn paard mijn paard was noemde iedereen hem gewoon bij zijn stamboeknaam. Alleen klopt die naam eigenlijk niet qua betekenis, en daarnaast had hij voor mij al snel een negatieve bijklank gekregen omdat de vorige (best wel irritante) eigenaar die naam wel 10 keer in een kwartier noemde als ze met dat paard bezig was :+

Dus nu heet mijn paard vos. Eigenlijk droomde ik van een mooie wildkleurzilverappelbruinbonte :z maar ik kocht uiteindelijk een... vos inderdaad. Dus het werd al snel van "vos loop es door" enzo. Hij reageert er overigens niet op. En dan weer wel op heeeeeeeeeeemannetje.

Alleen bij de veearts en bij stamboekgerelateerde zaken heeft hij nog zijn "officiële" naam.
Laatst bijgewerkt door Koper op 24-08-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:55

riagr, vind Rory ook wel een leuke roepnaam :) persoonlijk leuker dan punzel :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:04

@jenkins: Rory is inderdaad een leuke naam..... maar dat is de stalnaam van de fokker... ( vader van Punzel heet Rory Rasputin, alle veulens van deze fokker hebben het voorvoegsel Rory. Dus dat doen we neit......) En ik weet het ; de reacties op Punzel zijn gemengd... Maar ja... ze ís gewoon Punzel.... geen enkele eventuele andere naam lijkt nog te passen ( Ik heb Pippa overwogen... maar tja... Ze is geen Pippa... Maar echt een (Ra)Punzel!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:24

Mijn vorige paard heette Mister clovis ter hilst deze heb ik wel veranderd naar Choco als roepnaam.
Deze naam is wat lastiger uit te spreken als je hem roept.

Het paard wat ik nu heb heet Carlos2Z. Deze noem ik gewoon Carlos.
Als nickname noem ik hem Flappie of Kareltje

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:36

Wat een leuk topic! Zo die naamsveranderingen te zien :)

De mijne heet Warempel, zo ook op papier.. Toen ik hem kocht was mijn eerste gedachren, we gaan die naam veranderen! Maar wat? Ik wilde toch graag de W behouden.. Nja alles wat ik bedacht vond ik ook niet leuk genoeg.. Toen ik later de definitie van Warempel kwam te weten.. Wist ik gewoon dat die naam op de juiste manier voor hem gekozen is!
Dus het blijft gewoon Warempel... Een afkorting heb ik niet, ze zeiden bij de vorige eigenaren wel eens Warry, maar dat vind ik stom, :P dus het blijft gewoon Warempel ;)