Zoveel jaren, zoveel stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Re: Zoveel jaren, zoveel stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:19

Mijn planning is om donderdag te verhuizen. Ben erg benieuwd...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 10:48

sassie76 schreef:
Mijn planning is om donderdag te verhuizen. Ben erg benieuwd...

Oei ook spannend dus, hopelijk gaat dat voor jouw ook goed komen, succes.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:51

Dank je wel!

Ik hoop het ook! Ik hou je op de hoogte!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 16:45

sassie76 schreef:
Dank je wel!

Ik hoop het ook! Ik hou je op de hoogte!

Hoe is je verhuizing eigenlijk nog gegaan, bevalt het er ondertussen een beetje.

Ik ben nog steeds happy op mijn plek, hopelijk blijft dat zo.
Paardjes zijn heel tevreden en rustig en als ik een dag niet kom missen ze me absoluut niet.
En wat een luxe voor mij, zo dicht bij huis.

Rondom me heen hoor ik al weer wat mensen die gaan of willen verhuizen, ben blij dat ik daar niet bij hoor.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:53

Ik heb helaas ook erg veel stallen gezien met mijn paardje vanaf 2007. Eerste stal kreeg eigenaar ruzie met zijn vrouw en de paarden moesten de deur uit. Tweede stal eigenaresse werd zwanger en ging inkrimpen. Derde stal was zonder binnen buiten zetten en voeren, toen vriendin paard ging verkopen was dit alleen niet te doen en de Vierde stal verhoogde het stalgeld met 40 euro wat als zelfstandig wonende student erg lastig wordt. Nu staat hij lekker in het land dat geeft een hoop rust.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 16:58

Dar schiet inderdaad ook allemaal lekker op, fijn dat je nu een plek hebt gevonden.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:33

Hoi Jesito,

De verhuizing is bijzonder goed gegaan. Mijn oudste was heel erg ziek en binnen 2 dagen stond ze naast mij te piafferen! Dus ik ben erg gelukkig!

Er zit wel een verhuizing in de pijplijn. Ik ben namelijk bezig met een boerderij in Drenthe of Friesland ... Geen vervelende verhuizing dus :-). Lekker paardjes aan huis... En precies zoals ik het wil. Maandag 2e bezichtiging van 2 huizen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:38

Ja jesito ik wil hier ook nooit meer weg hoor :D

Ben echt helemaal happy op onze plek!
Betere verzorging dan dit kunnen we de paardjes niet geven .. Tis zo lekker dat ze bij ons echt elke dag de drollen en plas weghalen uit de stal en lekker voeren en buiten en binnen zetten :D

Voor mij bestaat er geen grotere luxe!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 10:12

shilady schreef:
Ja jesito ik wil hier ook nooit meer weg hoor :D

Ben echt helemaal happy op onze plek!
Betere verzorging dan dit kunnen we de paardjes niet geven .. Tis zo lekker dat ze bij ons echt elke dag de drollen en plas weghalen uit de stal en lekker voeren en buiten en binnen zetten :D

Voor mij bestaat er geen grotere luxe!

Als ik deze stal nou eens 18 jaar geleden had gevonden, had een hoop gedonder gescheeld.

Sassie, fijn dat je een fijne plek hebt.
En nu krijg je de paardjes aan huis, wat gaaf.
Dat zou ik ook graag willen, maar dat zit er niet in.
Hier staan huizen heel lang te koop dus ben nag dat het eeuwig duurt voordat we ons huis aan een fatsoenlijke prijs verkocht zouden hebben.
Ach wie weet win ik met oud en nieuw de staatsloterij ;)
Veel plezier met de tweede bezichtingen, zo gaaf!!!
Ben jaloers op je maar ik gun het je ;) :D

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:55

Jesito: Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niets te verkopen heb...dat scheelt een heleboel :-). De 2e bezichtiging staat definitief voor maandag. Maar best nog wel stress: welke bak, welke stallen, komt de vergunning rond...maar zijn allemaal luxe vragen :-)

Dank je wel dat je het mij gunt en wie weet win je de staatsloterij :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 17:17

Duim maar voor me.
Jij veel plezier!!!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:40

jesito schreef:
Duim maar voor me.
Jij veel plezier!!!

Ik ga duimen! *\o/*

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:14

Jesito, je verhaal komt zo vergelijkbaar over...
Ik heb mijn paard een stuk korter maar ook al zoveel verhuist, voel me ook schuldig tegen over mijn paard dat ik haar als een of ander zigeuner paard overal mee heen sleep... Precies wat jij zegt :)

Ik heb haar nu 7 jaar;
- stal 1 was eigenlijk perfect, loopstallen winters en zomers 24/7 buiten, rijbak, verlichting, goede uitrijmogelijkheden. maar ik ging studeren en dacht dat het leuk zou zijn om paard mee te nemen naar school (ik op kamers)
- stal 2 kwam na 1 maand zijn afspraken al niet meer na. Er was gezegt dat swinters de paarden ook de hele dag buiten mochten staan, maar na 1 maand werd dat al ingetrokken want ze wouden perse dat alles er perfect uit zou zien en dat doet het niet als je paarden paddocks laat omtrappen. Paard stond daar dus 23 uur per dag op stal dus daar was ik snel weg.
- stal 3 was een super goede staleigenaresse, maar paard werd gek omdat de stal enorm donker was van binnen (denk ik). Wel hele dag naar buiten, geen uitrijmogelijkheden.
- stal 4 was het paard verleased, dit duurde echter niet meer dan 2 maanden
- stal 5 was omdat ik bij mijn vriend in getrokken was aan de andere kant van NL; dit ging helaas vrij snel uit dus ik weer naar huis. Wel goede en leuke stal.
- stal 6 was weer terug naar de eerste stal, helaas ging die failliet en stopte ermee, anders had ik er vast nog steeds gestaan.
- stal 7 was een noodoplossing omdat ik door faillissement binnen een maand iets anders moest hebben. Stal was 45 km rijden maar met goede verzorging (uitloopstal) alleen totaal geen faciliteiten (geen bak, geen uitrijmogelijkheden, geen verlichting, alles moest zelf gedaan worden). Toch nog 2jr gestaan.
- stal 8 was een stal naast de noodoplossing; hier hadden ze wel faciliteiten (goede rijbak, verlicht, spuitplaatsen, hele dag buiten, werd uitgemest) alleen geen buitenrij mogelijkheden
- stal 9, huidige stal, nadat ik mijn paard achterna verhuist ben, paard dicht bij het bos gestald, alles op deze stal is prima (hele dag buiten, zelf uitmesten, zeer goede uitrijmogelijkheden, leuke mensen, goed voer, rijbak), echter, ik ben zelf weer verhuist en de afstand word mij nu echt te gortig.....

Dus ik ben weer opzoek naar iets anders......

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:18

Goh, ik heb gewoon 25 jaar bij de zelfde pensionstal gestaan. Heb zoveel mensen zien vertrekken die dachten dat het ergens anders beter zou zijn en ik heb ze allemaal weer terug zien komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:17

Toydoll, Jeetje dat zijn er in verhouding ook een hoop.
Hopelijk vind je nu ook een stal die bij je past, jammer dat je op je huidige stal weg gaat.
Kun je he naar stal gaan niet beperken tot een paar keer per week en dat je samen me iemand anders de stallen doet.
Dat als jij niet komt diegene jouw stal meepakt en jij als je er ben dat voor diegene doet.

Kohtje, Het ligt ook aan de persoon en ik ben soms wel eens pietluttig, maar dan gaat het om een afspraak die niet nagekomen is.
Daar hou ik echt niet van, daarbij blijf ik erbij dat het allemaal al duur genoeg is.
Nu nog kom ik wel eens op stallen bij anderen, dat ik denk: Hier zou ik voor geen goud willen staan.
Maar anderen zijn er wel blij mee, zoveel mensen zoveel wensen (stallen)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:42

jesito schreef:
Toydoll, Jeetje dat zijn er in verhouding ook een hoop.
Hopelijk vind je nu ook een stal die bij je past, jammer dat je op je huidige stal weg gaat.
Kun je he naar stal gaan niet beperken tot een paar keer per week en dat je samen me iemand anders de stallen doet.
Dat als jij niet komt diegene jouw stal meepakt en jij als je er ben dat voor diegene doet.

Inderdaad samen doen verlicht een hoop, maar ik voel me dan ook schuldig dat ik haar zo weinig aandacht geef, en het enige waardoor ik er zo tegen op zie is elke keer dat stuk rijden (het is 60km en 50 minuten)
En omdat ik me dan schuldig voel slaap ik niet goed etc ;-) Ik wil er vaker heen, maar dat gaat niet als ik elke keer 2 uur kwijt ben met alleen maar reizen... Maar goed, ik heb geen haast met vertrekken de stal is immers goed met goede meiden, dus we wachten die ene perfecte stal wel af... ;-)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:48

Das inderdaad wel heel veel 60 km, ik hoop dat je een goed oplossing vind. Succes.
Ik herken het schuldgevoel wel.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:08

kohtje schreef:
Goh, ik heb gewoon 25 jaar bij de zelfde pensionstal gestaan. Heb zoveel mensen zien vertrekken die dachten dat het ergens anders beter zou zijn en ik heb ze allemaal weer terug zien komen.

niet allemaal :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:11

barbar schreef:
kohtje schreef:

niet allemaal :D

Heel veel dan.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:26

Vaak word er zoveel beloofd op een stal..als je komt kijken voor de eerste lijkt het allemaal perfect maar als je er eenmaal staat is het allemaal anders. Heb dat nu al zo vaak mee gemaakt. Mijn pony staat nu op zich prima, behalve dat ze maar 2 keer per dag ruwvoer krijgt. Einde van december verhuizen we naar Sommelsdijk omdat ik daar zelf ook heen ga en haar uiteraard dichtbij wil hebben. Dit word dan stal nummer 8.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 09:11

Ik vind 2x per dag ruwvoer best normaal, ligt eraan hoeveel.
Op veel stallen krijgen ze niet veel hooi.
Maar dat is ook per mens en paard weer verschillend.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:03

jesito schreef:
Duim maar voor me.
Jij veel plezier!!!

Een kleine update: we hebben de makelaar opdracht gegeven om voor één van de huizen te gaan. Spannende tijd dus voor mij. Dus nu heel hard duimen dat wij in het voorjaar de paarden lekker aan huis hebben *\o/*

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:19

oeh spannend!!
ik hoop voor je dat het wat gaat worden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 13:33

sassie76 schreef:
jesito schreef:
Duim maar voor me.
Jij veel plezier!!!

Een kleine update: we hebben de makelaar opdracht gegeven om voor één van de huizen te gaan. Spannende tijd dus voor mij. Dus nu heel hard duimen dat wij in het voorjaar de paarden lekker aan huis hebben *\o/*

Wauw, super, wat gaaf!!!!
Ik ga voor je duimen, succes en hou ons op de hoogte!!!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:52

Ach op elke stal is er wel wat en het is nergens perfect. In de afgelopen 11 jaren met eigen paarden sta ik nu op m'n 5e adres, waarvan m'n huidige paard aan z'n 4e stal bezig is. Heb alles uitgeprobeerd, groot, klein, superdeluxe, goedkoop, bij mensen aan huis. Elke keer dat ik verhuisde kwam dat doordat ik en paard het ergens beter naar de zin zouden hebben en had ook te maken door omstandigheden. Zo ben ik eens verhuisd omdat m'n relatie uit ging en omdat ik 20 km verder weg ging wonen en m'n paard dichter bij het nieuwe huis bij een betere stalling wilde. Laatste keer was omdat ik op een grote pensionstal stond waar alles zelf moest doen wat ook niet helemaal beviel, ben naar een kleinschalige pensionstal gegaan waar het meeste voor je gedaan wordt en m'n paard het ook heel goed heeft. Is maar net wat je met je paard doet en wat je zelf belangrijk vind, dat kan enorm per persoon verschillen en daarom is het onmogelijk de perfecte stalling te bieden.