Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:26

@Kaitlin: wanneer vertrek je?

Ik had anders ook gewoon voor HH dekens gekozen, is er tenminste genoeg keuze qua kleurtjes e.d. Alleen het belangrijkste voor de dekens zijn sterkte, nou ja, dan maar eenmalig wat meer kosten kwijt. Hoooop je dan!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:27

Safire schreef:
Succes lauste

Ik ben even verder aan het zoeken.
iemand ervaring met Stal Jansen van den Hout? zie 2 leuke paardjes daar.
bij andere stal , zie ik een leuke e-pony en een fjord.
Zou iemand me kunnen helpen met kijken dat iets voor me is?

Hun hebben zo vaak leuke dieren er op staan <3 maar na een paar keer googlen en verhalen op bokt, en van een vriendin die via hun een paard heeft proefgereden sla ik hun over..

Lauste ben je al terug ? :):)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:27

Jotoma: Maandag!:D voor 3.5 week naar Thailand backpacken met mn vriend! Daarom reageer ik momenteel zo weinig, heb nog vanalles te doen!! :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:28

Ik volg ook dat deken gebeuren even.

Ik wil namelijk ook een hele sterke waterdichte deken! Paard staat op een groep dehele dag (eerst toen ik mijn paard bij huis had staan haalde ik hem naar binnen indien het regende..nu kan ik dat niet en de mensen van de stal halen niet altijd de paarden binnen met een buitje en ik wil niet dat paard lief met een natte deken staat!) Dat is namelijk vragen om problemen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:29

Wow Kaitlin, wat heb jij twee prachtpaarden zeg ! :9 vet dat je naar Thailand gaat trouwens, vriendin van mij begin dit jaar geweest :j ook drie weken backpacken !

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:31

@Kaitlin: spannend he! Wel jammer dat je je nieuwe paardje nu al zo lang moet missen. Maar wel iets om je op te verheugen als je terug komt!

@studiemiep: ik hoef je denk ik niet te vertellen van welk merk ik overtuigd ben ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:33

Mijn moeder vind dekens echt onzin dus had eerst haar moeten overtuigen voordat ze me begreep waarom ik een deken wilde :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:37

EllaBellaah schreef:
Mijn moeder vind dekens echt onzin dus had eerst haar moeten overtuigen voordat ze me begreep waarom ik een deken wilde :')

Is dat gelukt? :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:40

Ja, gelukkig wel. Bij haar 'vroeger' hadden de paarden geen dekens en vonden ze een wintervacht mooi. Ik vind het opzich ook wel leuk staan maar vind dat verharen een ramp en vind het zelf ook fijner.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:42

NonaWen: Dankje voor je compliment! :D ben ook heel erg trots hoor! :o En heeft je vriendin het leuk gehad en is alles goed gegaan? Ik vind het wel erg spannend hoor! Gelukkig heb ik mn vriend bij die heel erg 'streetwise' is! :P

Jotoma: Ik zal je eerlijk zeggen, omdat het paardrijden niet zo lekker ging en ik een beetje vastliep in de wedstrijden en niet vooruitging heeft mijn moeder gezegd van; je moet je even op iets anders gaan focussen, dit is de reden dat we op rondreis gaan, met de insteek om daarna naar een nieuw paard te gaan zoeken! 'Helaas' liep ik eerder tegen mn droompaard aan, dus een beetje andere loop van omstandigheden! :D Maar heb nog steeds heel veel zin in mijn reis hoor! :D Wou altijd al backpacken met mn vriend, maar als we klaar waren met school. Het loopt anders, maar wel heel leuk! En [***] heeft het heel erg goed en word prima getraind, dus ga met een gerust hart weg! :D (maar kan ook weer niet wachten om terug te zijn en hem mee naar huis te nemen, haha! :o )

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:49

helloww bokkers!
ik kom me even bijvoegen aan dit toptic! =D

hoop ook ooit een eigen paard te hebben, druk sparen maar op mijn leeftijd niet echt haalbaar nog..
erg jammer want heb al wel een heel leuk paardje op het oog.
majaaa voorlopig lekker tutten met me lieve verzorg pony!

@EllaBellaah helemaal mee eens, wintervacht is het probleem niet, maar als ze gaan verharen poehh!
daar word ik met mijn zwarte rijbroek niet vrolijk, je ziet er alles op :o

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:56

Gelukkig maar dat je iemand gevonden hebt die lekker voor hem kan zorgen! Dan ga je inderdaad ook met een gerust hart weg :) En tsja dat je hem nou perongeluk nu al tegenkwam maakt ook niet uit als je hem niet gekocht zou hebben duurde het msschien weer weet ik het hoe lang voordat je een andere vond :)!

Ja nou ik heb hooikoorts en nog wat andere allergieen waarvan ik niet weet wat het is en als ik al die haren in me neus krijg gaat het echt niet goed haha :P Heb er opzich geen last van hoor, want hij staat ook lekker buiten en poetsen gebeurt ook buiten tenzij het regent dus dan heb ik er geen last van maar als hij een lekkere dikke teddy vacht krijgt is het niet handig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:06

Ik heb ook hooikoorts + allergie voor paarden/katten/honden + stofmijt. En toch lopen er bij ons thuis twee katten en zit ik al jaren in de paarden.

Dekens vind ik zelf fijn voor de vacht, maar met 200gr max komt er echt nog wel wat dikke vacht door. Belangrijker is dat die kou niet in de spieren gaan zitten omdat de paarden er gewoon stijf van worden in rug en benen (althans mijn huidige bijrijdpaard). Laatst met het verweiden en dat heftige weer kreeg mijn bijrijdpaard zijn achterbenen met moeite omhoog. Een deken vind ik dus goed voor preventie.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 14-07-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:09

Ja het is ook niet mijn bedoeling dat hij geen wintervacht meer overhoud, beetje lekker vachtje mag hij wel krijgen maar van mij hoeft hij geen teddybeer te worden := Maar denk jij dat ik er dan met een 200gr wel kom?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:27

Dat is mijn ervaring wel :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:42

@ Kaitlin ja zeker! mensen waren er erg behulpzaam en het backpacken was heel goed te doen zei ze :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:48

Ik lees zo bij dames, eerst even een update van mijn kant. :)

Heb dus op die vos gereden, maar dat was geen succes, dier sprak me totaal niet aan en voelde ook niet fijn.
Dus we zijn daar niet lang gebleven.
Toen heb ik nog op de 4jarige van mijn instructeur gereden die ook te koop staat, heb ik 3 weken geleden ook 2x op gereden.
Ken dat paard al 4 jaar lang, is een ruintje van 1.65. Echt een prachtig en lief paard. <3
Vorige week voor het eerst B gestart, 2x eerste. Gisteren voor het eerst L1 gestart, weer 2x eerste.
Haha, jury kwam zelfs uit de auto omdat ze zo enthousiast waren over Comique.

Dit is hem:
Afbeelding
Ga volgende week ook nog paar keer op hem, ik mag hem zo vaak en lang proberen als ik wil.
Dat scheelt echt, maar ik ben wel superenthousiast over hem!
Hij is alleen wel nog best groen, maar wordt nu nog doorgetraind door het meisje die er op de foto ook op zit.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:53

@ lauste: paardje van je instructeur vind ik super. Waarom zo lang en ver zoeken, het paard stond gewoon in de buurt :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:57

Hoor inderdaad verschillende verhalen over die stal Safire, maar heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept ofzo. Maar als ik dat zo lees zou ik er niet heengaan.

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar filmpjes Kaitlin! :D
Oh fijn, even lekker weg uit de drukte! Wens je alvast heel veel plezier, maar dat komt vast wel goed.

Welkom Ginabel! :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:59

Ja ik weet niet, ik twijfelde enorm over de leeftijd..
En hij was de vorige keer dat ik erop reed nog maar enkele weken onder het zadel, dus voelde nog heel onstabiel aan.
Maar gaat nu al stukken beter, dat dier gaat met sprongen vooruit.
En ik dacht ook, waarom altijd maar bang zijn en geen risico's nemen? Hij is van mijn instructeur dus hij kent het paard door en door, extra handig met de begeleiding.
Dus ik denk dat ik er maar gewoon voor ga ja! :D

Ken het paard ook al 4 jaar, toen het nog een klein veulentje was gingen wij als 'penny-meisjes' altijd met hem kroelen enzo.
Hij was het favoriete veulentje van iedereen. Echt grappig dat ik hem nu dus misschien koop, dat had ik toen nooit kunnen bedenken!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:01

Das mooi paardje, Ik zou zeggen lekker test rijden en als je zeker weet gewoon nemen. :o

heb met lioony ook al gesproken over pb en gegoogled erover.
al besloten niet doen.
Ik pluis de buurt hier wel uit, naar stevig pony's.
Zag ijslandertje te koop :o

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:02

IJslanders zijn ook leuk! Heb je al paarden bekeken of ben je nog maar net op zoek?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:03

Leuk, nieuw topic.

Ben in het vorige topic niet zo actief geweest, maar vanaf komend najaar kan mijn zoektocht eindelijk beginnen :Y) Zal voorlopig dus niet zoveel posten, maar wel meelezen. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:05

Dat gebeurd ook bij mijn bijrijdpaard jotoma! Die wordt ook gewoon iedere winter geschoren, omdat het met zweetdekens na het rijden geen doen is. En op een gegeven moment trekt de kou er als nog in met zo'n nar zweetdekentje op.. Dus vacht eraf en lekkere 3-4 honderd grams deken erop. :)

Met 200 houd je niet echt veel tegen, met 300 soms zelfs niet, teminste dat is hier zo. :) Maar je moet gewoon echt op tijd beginnen, nog voor ze een vacht krijgen.

Zo te horen een fijn en leuk paard, de 4 jarige! Ik kan de foto niet zien vanaf mobiel, maar zie ik straks wel!
Het klinkt iig erg goed!
En 2 x eerste in de L1 vind ik niet groen meer hoor. Zal zo ongeveer hetzelfde als Courage zijn, alleen die kent ook wat M/Z oefeningtjes (beginselen), maar die is dan weer niet gestart!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:07

@lauste: was die vos de 6-jarige merrie?

Ik vind de ruin heel leuk en ik heb het idee dat jij hem ook heeeel leuk vind!
Zou dit een potentieeltje zijn? ;)

@lioony: bij ons gaat het met de 200 wel goed, maar wat je zegt klopt: optijd beginnen!