bokt snob update?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:32

Tja, daar kan zelfs Sjuimpje niet aan tippen. Ze deed een goede gooi naar de titel met het passier halster, maar dat is natuurlijk een schijntje vergeleken met mdmoiselle.......Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:45

De meeste van die dingen heb ik ook niet hoor, dan mag ik mijn mammie een heel lang tijdje wel heel lief aankijken voordat ik die laarzen binnen heb Haha! Dus Sjuimpje mag zich gerust Bokt-prinsesje noemen Knipoog Ik geef alleen maar even aan dat er nog ruimte voor verbetering is Haha!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:41

haha ik weet niet wat ik ben, er zit verbetering in..
Ik heb geen paard(sssssst) maar wel Ravi een paard dat alle oefeningen(op passage piaff na wederom sssssssst) kent, fantastisch duits bloed stroomt er door zijn adertjes... Dit paard kan niet naar buiten stel je voor.. wel mag hij ion de stapmolen.. en hij wordt ook wel eens getraind lekekr alleen in een riante binnenbak Lachen Dan draagt hij natuurlijk eskadron, stel je voor dat het wat anders zou zijn, inclusief springschoenen en strijklappen(voor het geval dat) hijh bezit 2 zadels een KN en euro riding.. een lemetex leren halster, een stubben hooefdstel...

Dan nog attent een echte amor maar wel heel lief, een beetje arrogant.. draagt ook askadron(heeft bijpaasende springschoen voor in de molen en buiten... mooie bandages die matchen bij shabrakjes.. een leuk Kn zadeltje en nog veel meer Lachen

en dan ik... Hm rijd alleen met een leren zit.. en leren laarzen natuurlijk..handschoentje.. en een cap(tja niet echt snob... en als je die cap ziet hij is gelkoof ik groen en dat knopje bovenop is eraf(dit is overigens handig als hij op de bakrand ligt en ik rijd langs dan stop ik me vinger in dat gat en tada ik heb me cap) het is ook geen goedgekeurde cap...hmm dit had in kleine letters gemoetenm Lachen )

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:01

Even een poging Knipoog
Paard: Lutin Cour Moncheaux (vertaling: elfje van het hof Moncheaux)
ras: sBs
vader: Hamlet (kwpn)
vader vd vader: I Love You (v Almé)
Moeder vd vader: Glorita (v Gotthard)

moeder: Indy des Salines

Staat in een stal van 4m op 4m, wordt elke dag netjes uitgemest en een dik pak stro bijgegooid. krijgt 2x per dag hooi, en 3x per dag voer.
Ter beschikking: 1 binnenbak van 30 op 80m, 1 van 20 op 40m en 1 van 15 op 20m (longeren), een buitenbak van 30 op 50m. natuurlijk allemaal met het nieuwste witte zand waarin niet mag gemest worden, dus dat doen we ook niet.
Verder 4 poetsplaatsen, natuurlijk allemaal uitgerust met waterafvoerende / anti-slip matten, 2 solariums, en beschikking over warm en koud water.
Weides zijn er ook natuurlijk. Niet per twee in het weiland, want dat wordt toch alleen maar ruzie en blessures, maar er moet steeds een buur aanwezig zijn, anders gaat hij staan roepen tot hij weer binnen mag.

Hij wordt gereden met chique dekjes met meestal bijpassende bandages of peesbeschermers. Hoofdstel is met gouen gespjes afgewerkt en frontriem heeft goud en diamantjes.
Aan dekens ook geen gebrek, maar de goedkope worden ook meteen gesloopt Boos!
Baasje rijdt tegenwoordig enkel nog met bruine pikeur rijbroek met bijpassende trui en bruine jas van Anky.

Minpuntje: het zadel. Baasje is druk aan het sparen voor een nieuw dressuurzadel. We zullen maar zwijgen met wat we nu rijden... Bloos!
xxx

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:06

Patser ...... Lachen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:08

Volgens mij red ik het niet in mijn oude legerjas, kisten, chaps (na 16 jaar maar eens nieuwe gekocht vorige maand) en oude tweedehandse (he IngridM) rijbroeken

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:57

Ach sloeber toch...wie spaart er mee voor Kim? *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:58

Ik niet,
moet er niet aan denken dat mijn naam met Kim gassocieerd wordt...

Knipoog *LOL*

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:34

Nu ik dit allemaal lees denk ik dat ik zeker mee kan komen met de top.
Mijn paarden staan bij huis in nieuwe corton boxen, de zwaarste uitvoering zodat er ook hengsten kunnen staan. De boxen zijn voorzien van draaivoerbakken en drinkbakjes, de waterleiding is voorzien van een vorstbescherming .Ik ga 's winters toch zeker niet met emmers sjouwen. De paarden kijken uit over de binnenbak (zit een mooie gemetselde muur tussen met raampjes). De binnenbak is omheind met halfronde paaltjes en heeft een sproei installatie. Als ze met hun hoofden aan de andere kant naar buiten kijken, kijken ze uit over de buitenbak (30x70) met speciale bodem en uiteraard ook een sproeiinstallatie. Vervolgens is het weiland netjes opgedeeld, zodat elk paard zijn eigen wei heeft. Na het rijden mogen ze lekker drogen onder het solarium. De paarden worden vervoerd in een Bockmann Topmaster de luxe met daarvoor een Ford Ranger. Ik heb drie dressuurzadels, een hulsebos (beviel trouwens niet zo goed, heb ik dus Flair in laten zetten) en twee Barnsby zadels met Flair. Elk paard heeft zijn eigen borstels in een tasje aan de deur en zijn eigen beenbeschermers voor in de wei, zijn eigen dekjes en eigen hoofdstel. Met rijden heb ik ze vierkant in de bandages welke uiteraard bij het dekje kleuren. Op concours lopen ze altijd vierkant in de witte bandages.
Als ik dit zo lees ben ik eigenlijk helemaal geen snob, iedereen wil toch het beste voor zijn paard?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:04

Mensjes mensjes toch
Minimalisme mensjes... Minimalisme!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:27

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:58

ik doe hier niet aan mee, blijf graag anoniem, daarmee verras je vriend en vijand Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:04

Ik ga maar in de race voor non-snob...

Die "arme" paarden van mij staan in een zelfgetimmerde kapschuur achter zelfgemetselde muren en zelfgetimmerde deuren. (ik ben kabouter klus Haha! )
Heb geen bak. (woon naast de rijvereniging)
Heb geen trailer (wel een goede kennis met trailer die ik altijd kan lenen)
Ze hebben halsters van 7 gulden op in de wei en zelfgedraaide touwen.
Setjes rij ik alleen met wedstrijden mee, voor de rest moeten ze blij zijn met elke week (soms vaker) een schoon dekje.
Rijlaarzen heb ik ook alleen op wedstrijden aan.
Mijn zadels en hoofdstellen hangen aan zelf gefabriceerde haken en zadelsteunen in een zelfgetimmerde kast.
Paardesnoepjes krijgen ze ook niet, een handje brokken werkt net zo goed hoor Tong uitsteken
Paardeshampo? eigenmerk Aldi ofzo....
Duur strooisel voor in de stal? Stro uit het weiland van de buurman, zelf gehaald en gelost... voor weinig...
Hooi van een alpenwei? hooi uit het "vogeltjesland" hier achterin de polder, zelf maaien, schudden en laten persen
Mooie houten omheining? Cord, zelf gedaan....
Duur voer voor een bepaald type paard? Gewoon onderhoudsbrok of sportbrok van de lokale fouragehandelaar. Tijdens de verhaarperiode aangevuld met pindakaas (eigenmerk C1000) het haar vliegt er dan uit
Heb maar 3 rijbroeken die ook meegaan tot de gaten erin vallen... (heb pas afscheid genomen van mijn oude rijbroek Huilen oude rijbroeken zitten nu eenmaal het lekkerst.
Dure paardrijjas? een oude leren jas van een vriendin zit prima
Stalschoenen? gewoon goedkope rubberen jophurtjes ook makkelijk schoon te maken: even onder de kraan, klaar
Voor dekens enzo ga ik altijd op aanbiedingen af en andere dingen eigenlijk ook. Overigens mag het dan wel wat kosten hoor, wil wel kwaliteit want goedkoop is in paardeland ook duurkoop. Zit dus wel op een duur stuben springzadel van inmiddels 12 jaar oud en mijn dressuurzadel is nu denk ik ook een jaar of 8 (barnsby)
Paardrijsokken? had toch al sokken aan?? die kunnen ook prima
Vliegenspray?? Gewoon een scheut azijn met wat andere zooi mengen en werkt net zo goed/slecht
Vliegenmaskers? Gewoon maantop laten groeien of zelf zo'n ding in elkaar knutselen.

Dingen waar ik absoluut niet op bezuinig zijn de hoefsmid, dierenarts en wormenkuren. Dat is verkeerde zuinigheid die je uiteindelijk nog veel meer kost...

En zijn mijn paarden ongelukkig?? Geloof van niet, ze glimmen allebei als een spiegel, zijn bijna nooit kreupel, ziek, zwak of misselijk. Ze zijn altijd blij om me te zien, willen graag werken en zijn onvermoeibaar met buitenritten ed. Dik zijn ze niet (je kunt de ribben voelen maar niet zien) maar al dat vet zit ook alleen maar in de weg.

Ik vind het prima dat een ander wel kapitalen geld aan zijn paarden uitgeeft maar ik vind het niet zo nodig. Het kan best anders alleen kost het wat meer zweet van jezelf. De voldoening is minstens net zo groot als je iets zelf hebt gemaakt.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:16

Nou, hang mij dat oranje non-snob lint nou maar meteen
om
, ook al staat dit voor geen meter bij mijn roze-beige
vachtkleur:

Afgrijslander van opmerkelijke doch niet nader te noemen
afstamming, in een vorig (wedstrijd)leven verwend met
ongekende luxe en alle denkbare merkspulletjes en
lederen springschoenen, maar nu beland in Lala-land:

24/7 buiten bij een boer,
zonder deken,
zonder neusriem
(die is foetsie en zo'n fraaie aansnoerneusriem krijg ik niet),
met een - let op, want dit kan echt niet - Bloos! kunststofzadel
of zelfs helemaal niks.

Mijn Lala-mens rijdt in alles wat ze op dat moment aan heeft:
van een pareo op een warme dag
tot een fluwelen hoedje met blommen in de tijd
dat ze onvrijwillig met coupe Lambiek liep.

Vroeger was ze anders, hoor,
(van wat ze aan paardenspullen besteed heeft had ze een
leuk huis kunnen kopen) maar is inmiddels geheel ver-Lala'd.

De enige luxe die ik heb is een persoonlijke kokerreingster
en die doet dat gratis, uit Lovers

Als winnaar van de boktsnopklup-trofee nomineer ik 1 van mijn goed-om
gefokte/gebouwde collega's van Anna en/of Troef, Afbeelding

met malle halstertjes-Sjuim als uitstekende tweede. Haha!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:58

ik nomineer alleen mijzelf, als goede tweede Barb en daarna is Jantina een goede derde weet ik zeker.

Denk dat wij gewoon niet hoeven op te noemen wat we hebben, is toch wel duidelijk Haha!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:41

Tyrza schreef:
Bokt-non-snob:

Ik heb 1 zadel die op 4 paarden past en al 10 jaar oud is (de andere 3 zadels hangen te beschimmelen). Alle diertjes hebben linnen halsters, die ook nog eens onder de modder zitten (heb wel mooie stübben halsters, maar vind het zonde om ze te gebruiken). In mijn trainingsrijlaarzen zitten de gaten in, dus bij het afspuiten haal ik weer natte voetjes (mijn nieuwe laarzen komen in oktober). Ik kan nauwelijks mijn badages/schabrakjes combineren omdat laatstgenoemden verkleurd zijn in de loop der jaren van het afspuiten in de poetsplaats (ach, die nieuwe worden toch alleen maar vies). Over poetsplaats gesproken: het solarium is ook een stofnest. Ik gebruik bij Tol voornamelijk tweedehands dekens, die nog gegeven zijn ook (die je krijgt als je eerste bent geworden). De binnenbak, arme ik, daarvan mag de hoefslag wel eens naar binnen gehaald worden en er hangen spinnewebben. Bovendien is het er veel te stoffig op de bakranden. Ik moet wel 10 (!) minuten rijden naar stal. Rijden in de buitenbak is ook een crime: mijn tere huidje zou wel eens kunnen verbranden. Bovendien kan ik niet al te veel lachen, anders krijg ik mijn lunch "vliegend" naar binnen.

Nee... ik heb het niet makkelijk, dat zie je maar weer Haha!

Hmm, Tyrza probeert incognito;

*Heeft stiekem 4 zadels
*Heeft stubben halsters, maar vind het zonde ze te gebruiken
*Nieuwe leren laarzen zijn opkomst
*Heeft zoveel dekjes en bandages, die zo erg verkleurd zijn dat ze niet te onderscheiden zijn. (met 1 rood setje en een blauw setje was dat nooit gebeurd)
*Heeft een solarium
*Wint dekens met eerste plaatsten, getuigt van goedee paarden en goede begeleiding. (kost veel)
*Heeft een binnenbak.

Tyrza komt dicht in de buurt van bokt-snob Knipoog Haha!

Barb en Sjuimpje staan ook erg hoog...
Alhoewel yoki toch ook een mooie greep gedaan heeft....
Vooral dankzij de illustratie...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:16

Hm... ik doe ook een poging.

Mijn paard, die we inmiddels wel kennen (brabo-kampioen en merrie met het mooiste model op de Nationale volgens de paardenkrant Haha! ) met geweldige afstamming en UTV merrie als moeder, staat in een stal van 3,5 bij 3,5 en als het zaagsel niet meer wit is gaat er een pak bij (of liever 2).
3 keer per dag Pavo brokjes en volkorenmix, en Equiral Qi omdat ze het zo lekker vindt.
Ze staat op een pensionstal met binnenbak, solarium en warm en koud water spuitplaats. Elke dag beentjes afspuiten!!

Loopt met een gloednieuw Passier GG extra zadel, met een heel stoere voorgevormde Presitige singel (uiteraard van leer...).
Alleen maar Eskadron dekjes in de collectie, en een enkele van Kavalkade.

Mijn nieuwe Dobert hoofdstel is wat geschaafd dus is er een passier in de bestelling.

Ook gelijk maar even nieuwe (kalfs)leren Konigs laarzen besteld (maatwerk), want in mijn Petries heb ik ritsen laten zetten en dat kan natuurlijk niet op concours, lelijk!!!

Een paar eskadron peeskapjes, maar mevrouw kreeg er witte strepen van dus heb ik nu Kieffers gekocht. Ook leren Kavalkade springschoenen, want ze zou eens een ijzer aftrappen als ze (vierkant in de beenbeschermers) in de wei komt!!

Heeft ze voor de zoveelste keer een scheur in haar deken getrokken, koop ik een nieuwe. Want dat is geen gezicht!!
Voor op concours een Bucas zweetdeken en een Eskadron trend collection wollen halsdeken. Met natuurlijk bijpassend halster, of een leren van Kieffer.

Ik heb een rijjasje op maat laten maken voor de wedstrijden, en een nieuwe Pikeur rijbroek gekocht want die cavallo was een beetje versleten!

Op concours gaan we in een Brenderup Imperial met dubbele zadelkamer (nieuw), getrokken door een ford explorer eddie bauer (maar die zijn van Marieke... )

Ik rij met een Dobert zweep, want die petst zo lekker. En Roeckl handschoenen, zwarte voor thuis (en bruine), en witte op concours.

Als ik mijn laarzen niet aan wil heb ik Rectiligne leren chaps met bijpassende jodphurs.

Nu alleen nog een nieuw hoedje...

Haha! Haha! alles na te vragen bij Maverick hier van Bokt, die staat bij mij op stal.

Oja, het hoofdstel van Passier wordt op maat gemaakt, mevrouw heeft een te edel klein koppie voor Full... het zadel was ook maatwerk.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:33

Suzanne....waar blijf je???

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:16

wat is de stand?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:13

!. Anna/Troef
2. Sjuimpje

1. Bv Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:23

oh wacht ik doe een aanvulling(mijn poging was nog niet lang genoeg)

uiterraard staat mijn paard thuis, ik doe dan ook alles zelf, het zou me namelijk maar over komen dat paardje lief, iets te veel of te weinig voer zo krijgen, niet meerdere keren per dag uit gemest zou worden de porties hooi niet naar mijn zin zoude zijn en ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paard aan weide tijden gebonden zou zijn.

daarnaast staat hij uiterraard niet met een gewoon halster op de wei maar met een schitterend zwart halster, voor binnen hebben we er nog een en voor op wedstrijd ook.

en uiterraard wordt het paard vervoerd dik in gepakt in een sneeuwwitte trailer of luxe vrachtwagen.

daarnaast uiterraard nu al onder deken hij zou het koud krijgen.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:49

Missouri schreef:
Hm... ik doe ook een poging.

Mijn paard, die we inmiddels wel kennen (brabo-kampioen en merrie met het mooiste model op de Nationale volgens de paardenkrant Haha! ) met geweldige afstamming en UTV merrie als moeder, staat in een stal van 3,5 bij 3,5 en als het zaagsel niet meer wit is gaat er een pak bij (of liever 2).
3 keer per dag Pavo brokjes en volkorenmix, en Equiral Qi omdat ze het zo lekker vindt.
Ze staat op een pensionstal met binnenbak, solarium en warm en koud water spuitplaats. Elke dag beentjes afspuiten!!

Loopt met een gloednieuw Passier GG extra zadel, met een heel stoere voorgevormde Presitige singel (uiteraard van leer...).
Alleen maar Eskadron dekjes in de collectie, en een enkele van Kavalkade.

Mijn nieuwe Dobert hoofdstel is wat geschaafd dus is er een passier in de bestelling.

Ook gelijk maar even nieuwe (kalfs)leren Konigs laarzen besteld (maatwerk), want in mijn Petries heb ik ritsen laten zetten en dat kan natuurlijk niet op concours, lelijk!!!

Een paar eskadron peeskapjes, maar mevrouw kreeg er witte strepen van dus heb ik nu Kieffers gekocht. Ook leren Kavalkade springschoenen, want ze zou eens een ijzer aftrappen als ze (vierkant in de beenbeschermers) in de wei komt!!

Heeft ze voor de zoveelste keer een scheur in haar deken getrokken, koop ik een nieuwe. Want dat is geen gezicht!!
Voor op concours een Bucas zweetdeken en een Eskadron trend collection wollen halsdeken. Met natuurlijk bijpassend halster, of een leren van Kieffer.

Ik heb een rijjasje op maat laten maken voor de wedstrijden, en een nieuwe Pikeur rijbroek gekocht want die cavallo was een beetje versleten!

Op concours gaan we in een Brenderup Imperial met dubbele zadelkamer (nieuw), getrokken door een ford explorer eddie bauer (maar die zijn van Marieke... )

Ik rij met een Dobert zweep, want die petst zo lekker. En Roeckl handschoenen, zwarte voor thuis (en bruine), en witte op concours.

Als ik mijn laarzen niet aan wil heb ik Rectiligne leren chaps met bijpassende jodphurs.

Nu alleen nog een nieuw hoedje...

Haha! Haha! alles na te vragen bij Maverick hier van Bokt, die staat bij mij op stal.

Oja, het hoofdstel van Passier wordt op maat gemaakt, mevrouw heeft een te edel klein koppie voor Full... het zadel was ook maatwerk.

Ja alles klopt.ik ben getuigen.
Ja.....
Daar kan ik niet tegenop met mijn 3. paarden die op dezelfde stal staan.Altijd een halvemeter in schoon sto staan.Maverick met zijn opmaat gemaakte passier GG zadel(lamsvelbontje erbij) en zijn rondgenaaide passier hoofdstel.En alvast voor de Z zijn passier stang en strensje.Winston met zijn Ainsley hoofd stal met sprenger bitje.Winfrie is onderbedeelt:hij heeft gewoon een Imperial hoofdstel.Wel met sprenger bit.Beenbeschermer zijn gewoon van eskadron evenals de wedstrijd- dekens met bijpassende trailer-beschermers.Alles in dezelfde kleur natuurlijk. O,ja dan hebben we ook nog mooie leren halstertjes erbij.Mijn nieuwe opmaat gemaakte laarzen ga ik volgende week ophalen samen met opmaat gemaakte leren chaps En dan is ook mijn nieuwe opmaat gemaakte jasje klaar.Tja... we willen wel fatsoenlijk op wedstrijd.
Verzorging:
Verder voer ik Havens muslie zonder haver en Havens kentukie lite E,de slobber is eveneens van Havens.De brokken zijn van pavo en de muslie met kruiden is van Subli.Verder krijgen ze iedere dag olie,brandnetel,knoflook en Biotine plus bij.
Na hard werken worden de paarden gemasseerd(doe ik wel zelf)en ff lekker 20 min onder de warmtelampjes gezet.Voetjes worden voor en na het rijden ingevet .Dat is na het beentjes afspuiten natuurlijk.Als de paardjes dan onder de lampjes uitkomen hebben we het bandage werk nog.Lekker een nachtje in de bandages gedrenkt in een vleugje gel 30000
Missouri is mijn getuigen

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:30

moniquelucky schreef:
Suzanne....waar blijf je???

Hahaha, ja Suzanne! Kom maar op!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:18

Ik wil toch nog een nieuwe gooi naar de Boktsnob bokaal doen.

Onze paarden:

- hebben splinternieuwe dekens in bijpassende kleuren.
- hebben beiden een boredombreaker (bal van paardendrogist met extra lik it)
- hebben een respiratory lik it (goed voor de longetjes.
- hebben bijpassende halsters
- hebben bijpassende halsdekens
- hebben een Himalaya Salz mineral leckstein
- staan op hempron met eucalyptus

Verder:
een kieffer zadel vzh
een equiflex zadel
binnenkort een Podium Champion endurance zadel IN BIJPASSENDE KLEUREN!!!!!

hebben polypads sjabrakken
reguliere maar luxe sjabrakken

bijpassende hoofdstellen in paars en blauw met fluorgeel.

en in de kast voor het koude weer:
nog een ultra 550 grams deken
een s en k 300 grams deken.

zweetdekens in bijpassende kleuren.

En onze rijkleding is uiteraard ook in bijpassend gebeuren en met deze kou ook nog met thermoonderkleding van uiteraard merk.

Buiten dat krijgen ze hun eigen voer met evt. een supplement.

En na het rijden een slobber van Havens met Reform muesli.

BEN IK AL BOKTSNOB????

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:57

Ook ik moet even toevoegen...

Welsh Cob van het moderne type met bekende afstamming (oa. Nebo Black Magic, Parc Welsh Flyer). Omdat de uitrijmogelijkheden 'thuis' bij de eigenaren niet voldoende geacht worden, woont het paard op de Veluwe, waar de eigenaren dan dagelijks 30 minuten voor autorijden. Maar ja, hij staat daar zo lekker...

Paard heeft 1 heel duur Crates endurance zadel en 4 hoofdstellen (1 leer voor trainen, 1 leer voor longeren, 1 buitenrijd hoofdstel met hackamore en 1 groen Zilco hoofdstel bijpassende bij zijn wedstrijdoutfit.)

Dit outfit bestaat uit kleurgecoordineerde Zilco hoofdstel en voortuig (Biothane was goedkoper geweest, maar het moest dezelfde kleur zijn), extra dikke Polypad zadelonderlegger, en uiteraard kleurgecoordineerde kleding van de ruiter.

Paard vind al die dekens, solaria en whatnot maar voor watjes en staat het liefst de hele dag buiten met zijn kudde; gaat het liefste in sneldraf over de Veluwe, en hoewel hij op leuk niveau begint te lopen onder het zadel en aangespannen, zijn pittige buittenritten toch het meest naar zijn zin.