Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tyrza schreef:Bokt-non-snob:
Ik heb 1 zadel die op 4 paarden past en al 10 jaar oud is (de andere 3 zadels hangen te beschimmelen). Alle diertjes hebben linnen halsters, die ook nog eens onder de modder zitten (heb wel mooie stübben halsters, maar vind het zonde om ze te gebruiken). In mijn trainingsrijlaarzen zitten de gaten in, dus bij het afspuiten haal ik weer natte voetjes (mijn nieuwe laarzen komen in oktober). Ik kan nauwelijks mijn badages/schabrakjes combineren omdat laatstgenoemden verkleurd zijn in de loop der jaren van het afspuiten in de poetsplaats (ach, die nieuwe worden toch alleen maar vies). Over poetsplaats gesproken: het solarium is ook een stofnest. Ik gebruik bij Tol voornamelijk tweedehands dekens, die nog gegeven zijn ook (die je krijgt als je eerste bent geworden). De binnenbak, arme ik, daarvan mag de hoefslag wel eens naar binnen gehaald worden en er hangen spinnewebben. Bovendien is het er veel te stoffig op de bakranden. Ik moet wel 10 (!) minuten rijden naar stal. Rijden in de buitenbak is ook een crime: mijn tere huidje zou wel eens kunnen verbranden. Bovendien kan ik niet al te veel lachen, anders krijg ik mijn lunch "vliegend" naar binnen.
Nee... ik heb het niet makkelijk, dat zie je maar weer
Missouri schreef:Hm... ik doe ook een poging.
Mijn paard, die we inmiddels wel kennen (brabo-kampioen en merrie met het mooiste model op de Nationale volgens de paardenkrant) met geweldige afstamming en UTV merrie als moeder, staat in een stal van 3,5 bij 3,5 en als het zaagsel niet meer wit is gaat er een pak bij (of liever 2).
3 keer per dag Pavo brokjes en volkorenmix, en Equiral Qi omdat ze het zo lekker vindt.
Ze staat op een pensionstal met binnenbak, solarium en warm en koud water spuitplaats. Elke dag beentjes afspuiten!!
Loopt met een gloednieuw Passier GG extra zadel, met een heel stoere voorgevormde Presitige singel (uiteraard van leer...).
Alleen maar Eskadron dekjes in de collectie, en een enkele van Kavalkade.
Mijn nieuwe Dobert hoofdstel is wat geschaafd dus is er een passier in de bestelling.
Ook gelijk maar even nieuwe (kalfs)leren Konigs laarzen besteld (maatwerk), want in mijn Petries heb ik ritsen laten zetten en dat kan natuurlijk niet op concours, lelijk!!!
Een paar eskadron peeskapjes, maar mevrouw kreeg er witte strepen van dus heb ik nu Kieffers gekocht. Ook leren Kavalkade springschoenen, want ze zou eens een ijzer aftrappen als ze (vierkant in de beenbeschermers) in de wei komt!!
Heeft ze voor de zoveelste keer een scheur in haar deken getrokken, koop ik een nieuwe. Want dat is geen gezicht!!
Voor op concours een Bucas zweetdeken en een Eskadron trend collection wollen halsdeken. Met natuurlijk bijpassend halster, of een leren van Kieffer.
Ik heb een rijjasje op maat laten maken voor de wedstrijden, en een nieuwe Pikeur rijbroek gekocht want die cavallo was een beetje versleten!
Op concours gaan we in een Brenderup Imperial met dubbele zadelkamer (nieuw), getrokken door een ford explorer eddie bauer (maar die zijn van Marieke... )
Ik rij met een Dobert zweep, want die petst zo lekker. En Roeckl handschoenen, zwarte voor thuis (en bruine), en witte op concours.
Als ik mijn laarzen niet aan wil heb ik Rectiligne leren chaps met bijpassende jodphurs.
Nu alleen nog een nieuw hoedje...![]()
alles na te vragen bij Maverick hier van Bokt, die staat bij mij op stal.
Oja, het hoofdstel van Passier wordt op maat gemaakt, mevrouw heeft een te edel klein koppie voor Full... het zadel was ook maatwerk.