Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 19:45

Ja ze is gisteren pas voor de 6e keer bereden (degene die haar inrijdt was even een week op vakantie) en ook voor de eerste keer los dus het gaat niet supersnel allemaal.
Ze is aan 1 been rete vlug ( wel super eerlijk geen bok of iets degelijks gewoon tjoep naar voren weg) vandaar dat we niet zo snel los wilden doen maar typisch ze was juist toen ze gisteren los werd gemaakt helemaal niet zo gevoelig aan dat ene been.

Wegens het slechte weer gaan we morgen weer rijden en dan ook weer snel los ik zal volgende week weer foto's maken onder het zadel, oef ze loopt wel heel erg opwaarts van de grond dus we moeten haar ook nog even meer neerwaarts zien te krijgen, maar geduld, ze is onder het zadel echt wel super heel ander beeld.
En jawel ze begint mooi bespierd te worden, en dan die superstap , is niet normaal een halve meter zomaar zonder moeite overstappen, de jongen die haar rijd zegt steeds maar jammer dat er geen papier bij zit anders had ik ze mooi meegenomen naar de jonge dressuurpony competitie volgend jaar. ( ikzelf ben er niet zo in thuis)

Ja de zwaan begint er al aan te komen.

paf

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:04

Wouw erg leuk om te horen! Je hebt een erg goede aankoop gedaan dus! Ik ben erg benieuwd naar de foto's! & super veel plezier met haar :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:59

Fijn!
Dat neerwaarts komt wel, 1 ding tegelijk!

Ben benieuwd naar foto's!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:01

Ik snap niet wat je over dat hoofd hebt...wat is daar niet goed aan. Ze heeft een mooi hoofd.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:37

Leuke pony hoor :D

juanitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:44

ik vind dit toch echt niet een lelijk eendje! O:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:49

Mooi dier, aantrekkelijk hoofd, gefeliciteerd!

Je moet iets aan je smaak veranderen ;) Als je dit paardje lelijk vindt, ben je niet wijs :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:51

Mooi paardje! :j

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 00:17

Zoals beloofd, alvast een paar fotos.

We hadden niet de goede camera, zonder sportstand dus telkens maar 1 keer knippen en daarom zijn e rmaar een paar de moeite waard.

Dit is nu de 10 e keer dat we op Jillz zitten, ik ben dus niet de ruiter!!!!.

Pony liep vandaag voor het eerst afbuigend de volgende keer gaan we neerwaarst proberen te rijden dus we weten dat het nog niet optimaal is maar wat wil je na 10 keer erop zitten
We longeren niet meer vooraf en ze stapt draaft en galoppeert al lekker los.
SUPERBRAAF TOCH!!!!!!!

Volgende keer andere camera mee en dan kun je de vorderingen goed zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYOMVHCF.jpg
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HE4G4GH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYOMVHCF.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-07-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:20

Leuk paardje, jammer dat die ruiter zo bezig is met nageefelijkheid. ik zou dier eerst lekker op eigen benen leren laten lopen dat hoofd komt later pas.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:21

Ja vind hem ook wel erg ''in de krul'' lopen, je ziet duidelijk dat hij hem echt naar beneden rijd..

Voor de rest gaat hij er errrug leuk uitzien!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 00:25

Nou is niet helemaal zo hoor, de ruiter vraagt totaal niets aan haar ze loopt sinds de tweede keer erg graag afbuigend we zijn juist aan het proberen haar neerwaarts te krijgen, lijkt misschien wel op de foto maar is een momentopname pony was eerst een sterrenkijker en wilde eigenlijk alleen maar hard lopen maar heeft nu het knopje gevonden om op die positie te lopen. Op foto twee is ook te zien dat de teugel een beetje doorhangt hij trekt ze zeker niet in die positie.
Omdat ze pas bereden is gaan we dit niet meteen rigoreus aanpakken woensdag weer wa tmeer neerwaarts en dan komt de rest vanzelf.

O ja ik vergeet als je de pony been geeft om dus meer voorwaarts, neerwaarts te lopen dan reageert ze retevlug dus vandaar dat we het tempo nu nog even niet zo goed kunnen doseren, als ze zo blijft dan wordt het heel zeker een hele fijne berijdbare pony, 1 been en ze vliegt vooruit dus dat is wel praktisch.
Laatst bijgewerkt door ponydony op 05-07-11 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:30

Neerwaarts en dan komt de rest vanzelf :?
Dit paard is pas 10 keer onder het zadel geweest! Teugels los en eerst op eigen benen laten lopen!

Ruiter vraagt totaal niks aan haar maar zit wel met strakke teugels met zn handen op zn knieen.. nee je hebt inderdaad gelijk, dat is geen vraag maar afdwingen.

Het is zo'n knap paard maar als ze nu al zo gereden wordt is ze over een paar jaar af..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:37

Ik vind het helemaal geen lelijk eendje, en het hoofd is wat recht maar zeker niet lelijk. Die kan alleen maar mooier worden als er spieren opzitten straks.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 00:39

Hallo,

Wel even reel blijven en even goed lezen.
Ik heb zelf altijd z2 en hoger gereden en veel ingereden maar de ruiter trekt zeker niet, hij rijd bijna steeds met een losse teugel, misschien net even niet op de laatste foto, pony reageert ook erg op het been dus kan net geknipt zijn na een voorwaartse reactie.
Je zult toch eerst de pony van sterrenkijker naar een neerwaartse kijker moeten rijden om daarna voorwaarts neerwaarts te kunnen rijden < hoe wil je dat anders doen( een paar jaar in de lucht laten kijken ofzo en dan hopen dat ze het knopje ooit zelf vind)

teugels los is niet mogelijk want zoals gezegd 1 keer been en ze is erg voorwaarts en het stuur is uiteraard ook nog niet goed afgesteld.

En hoe je ook bekijkt de ruiter heeft zeker niet de handen op de knieen!!! hooguit wat breed en gewoon laag waar de handen ook horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 06:46

Nou sorry schat, maar hij trekt wel, je ziet gewoon de spierspanning in de armen.
Verder is hij te groot voor haar, hij zit slecht, trekt de hakken op....... nah, geen fijn beeld.
Paarden vinden het knopje naar beneden zeker wel, als ze zich maar kunnen ontspannen onder het zadel, het spijt me zeer, maar ik zie idd niet hoe dat hier mogelijk is.

Doodjammer, ik vind het een erg leuk paardje.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 06:54

waar zie jij het lelijke eendje? mijne was minder knap dan die van jou hoor toen ik hem kocht ;)

maar de rijfoto`s ben ik niet zo weg van.. maar dat is misschien mijn mening

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:17

Waarom rijd je haar zelf niet in eigenlijk? Met Z2 niveau en hoger moet dat toch wel kunnen?

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:24

ben even geblesseerd over een paar weken wel maar nu nog even niet.

Het is echt niet zo dat hij trekt , de pony loopt echt heel fijn met hem hij is wel wat groot maar rijd overal in. en is maar voor een paar weken overigens ben ik net zo groot. Zijn maar heel weinig kinderen die je meteen veilig op deze pony kunt zetten.

Is heel braaf maar wel heel vlug op het been, ik denk dat jullie daardoor een ander beeld hebben. De pony was de eerste 8 keer zo vlug ( loperig)dat je echt niet met losse teugels er mee kunt rijden een stuur erop is ook wel fijn., nu de laatste twee keer is ze niet meer zo loperig ( sinds we zijn gestopt met longeren, ze werd daar te actief van ipv juist rustig) en blijft ze meer onder je lopen en kun je er ook mee sturen. Hij hoeft de pony ook niet dressuur te gaan rijden is alleen maar om braaf te krijgen.

Ik denk dat het beeld vertekend is en overigens heb ik op verzoek een paar foto's geplaatst om te laten zien dat we ermee aan het werk zijn en niet in HAW om rijcommentaar.
Ik zie zelf ook wel dat het geen toekomstcombinatie is maar daar heb ik mijn dochter dadelijk voor.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:45

Ik vind het een erg leuke pony. Daar een mooie zwaan van maken zou toch moeten lukken (hoewel... pony... zwaan... je zou dan eerder denken aan een Pegasus :+ )

Dat het lastig aan de rijfoto's te zien is hoe de ruiter het precies aanpakt, geloof ik direct.
Persoonlijk had ik als de pony zo loperig is, eerst wat meer basis erin proberen te krijgen met grondwerk, zodat de "knopjes" verder ook wat verfijnd kunnen worden.
Dat een pony in het begin loperig is, is overigens vrij normaal: evenwicht houden is niet eenvoudig en als je dan net wat harder gaat, is dat, zeker in draf, veel makkelijker. Dus hoe meer je een pony dan bij je houdt, hoe lastiger het voor de pony ook zal zijn. Met een wat langere ruiter die niet recht zit (en deze zit niet recht) is het nog lastiger evenwicht houden, zeker wanneer er totaal geen basis nog is gelegd op andere manieren. Gevolg: pony zal harder lopen. Moet volgens mij niet opgelost worden door de pony tegen te houden, maar door goed te leren zitten. Juist met een pony die zo lekker reageert op been, lijkt het me heerlijk als ze dus ook meteen leert wat de zit is en doet in plaats van wat hand doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:09

goldyp schreef:
Het is echt niet zo dat hij trekt

Hou toch op, je ziet de spanning in die biceps gewoon, bestaat niet dat hij niet trekt......
goldyp schreef:
Zijn maar heel weinig kinderen die je meteen veilig op deze pony kunt zetten.

Er hoeft toch niet gelijk een kind op. Waarom gelijk weer die uitersten, er zit nog wel iets tussen een kind en een volwassen, zware kerel toch.....
Er zijn vast mensen met een kleiner formaat, die wat lichter zijn, die je erop zou kunnen zetten, die ook weten wat ze doen.
goldyp schreef:
De pony was de eerste 8 keer zo vlug ( loperig)dat je echt niet met losse teugels er mee kunt rijden

Leer rijden op je zit :)*
goldyp schreef:
een stuur erop is ook wel fijn
Kan ook prima op zit.
goldyp schreef:
overigens heb ik op verzoek een paar foto's geplaatst om te laten zien dat we ermee aan het werk zijn en niet in HAW om rijcommentaar
Ja, en?
Moet er dan opeens gezegd worden dat het allemaal geweldig is? Nou, dat is het niet.
Je zou er ook wat mee kunnen doen, ipv alles ontkennen wat er gezegd wordt, is alleen maar in het belang van je pony. 't Is niet dat ik iemand de grond in wil trappen, daar gaat het mij helemaal niet om, maar wat er nu gebeurt, lijkt me niet in het belang van de pony.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:19

Ik ga toch wel met de anderen mee.. dat hardlopen heeft wrs met evenwicht te maken.
Ik ben zelf al vrij snel begonnen met balkjes lopen destijds. Hoofdje komt dan ook fijn omlaag en het ruggebruik wordt gestimuleert ipv vastgezet (kan je natuurlijk ook al heel goed oefenen aan de hand en longe).
Vanuit de ontspanning verder gaan lijkt me echt het beste. Maar goed, het is idd heel lastig oordelen vanaf een foto. Hoe deze ruiter zit is idd niet zo'n fijn gezicht moet ik ook eerlijk zeggen.
Je zou ook zeggen dat het zadel wat ver naar voren licht (ligt haar schouder wel vrij)?

Ben benieuwd hoe ze straks loopt onder jou! :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:26

Erg leuk paard... knap zelfs... ik begrijp niet wat hier lelijk aan zou moeten zijn?! :+

De jongen 'trekt' inderdaad behoorlijk.... hij haalt actief zijn armen naar achteren toe, je ziet inderdaad zijn biceps spannen.
Naar je toe trekken mag NOOIT de bedoeling zijn... nooit, nooit, nooit, nooit naar je toe (achteren) of naar onderen trekken...
Bij zo'n jong dier is dat al helemaal zonde natuurlijk....

Waarom moet er uberhaupt iets met dat hoofd gebeuren nu? Trek daar maar even wat meer tijd voor uit.
Nu inrijden, het najaar op rust en volgend jaar weer wat oppakken en dan na een half jaar gaat ze vanzelf een keer zakken...
Eerst lange lijnen rechtuit, dan bakwerk.... en dan komt het vanzelf goed met de nageeflijkheid....

Geef het tijd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:27

Dit topic krijgt een hele vreemde wending.. Alsnog ben ik het niet eens met de manier van rijden maar het is wel een mooie pony.
Dat is tenslotte waar het topic over gaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:29

Ja! De pony is zeker leuk! ben ook echt benieuwd hoe ze er over een jaartje uitziet!