Zelf vraag ik (via sms) sowieso altijd aan de eigenaresse of ik de betreffende dag iemand (altijd met naam) mag meenemen. Ik zou het niet zo fijn vinden als ik een eigen paard heb en mijn verzorger zomaar jan en alleman op mijn paard zou laten. Dat lijkt mij ook onverantwoordelijk, vooral als de betreffende persoon totaal geen ervaring heeft met paarden. Mij lijkt het persoonlijk leuk om mijn kleine zusje van vijf, of mijn vriendje er eens op te laten zitten, om bijvoorbeeld gewoon een rondje in de bak te stappen, of buiten. Maar echt rijden, dat zou ik ze niet laten doen. En ook zou ik dat van mijn zusje en vriend altijd eerst vragen, wel zo netjes. Ik snap je punt wel overigens. Als ik ga buitenrijden en ik neem een vriendin mee en die fietst er zo saai naast heb ik altijd de neiging te zeggen: ajoh, wil jij effe? Maar dat kan niet zomaar... Tenzij de vriendin zelf al heel lang rijd en veel ervaring heeft, dan kan het niet zo heel veel kwaad, denk ik. Tja, lastig eigenlijk als ik mijn tien verschillende meningen zo lees, haha.